Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy AB nie pokazuje użycia CPu dla procesu gry, a w Task manager masz dal wszystkich procesów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, wrobel_krk napisał:

Pytanie czy ufać Task Manager, After Burner czy najlepiej chyba hwinfo:)

Jeśli nie masz ustawionej żadnej blokady fps, włączonej synchronizacji a karta graficzna nie jest w pełni wykorzystana to oznaka, że procesor ogranicza wydajność i bez znaczenia jest wtedy jak wygląda monitoring obciążenia procesora ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, azgan napisał:

Skalowanie grafiki od Nvidii działa także na kartach AMD - ale nie za darmo https://www.eurogamer.pl/articles/2021-11-19-skalowanie-grafiki-od-nvidii-dziala-takze-na-kartach-amd-ale-nie-za-darmo

Hmm ale przecież AMD ma swoje własne rozwiązanie Contrast Adaptive Sharpening (CAS) - wyostrzanie obrazu połączone ze skalowaniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROTR teraz dostal juz update wkoncu z odpowiednia obsluga DLSS i lepiej wyglada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Eltik napisał:

ROTR teraz dostal juz update wkoncu z odpowiednia obsluga DLSS i lepiej wyglada

skąd info?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.11.2021 o 13:44, DjXbeat napisał:

Wskazania Afterburnera a rzeczywiste obciążenie procesora się mocno różnią ;) 

U mnie Afterburner w nowym Battlefield 2042 wskazuje obciążenie procesora w granicach 55-65% a w rzeczywistości procesor jest wykorzystywany w 95-100% na wszystkich 12 wątkach. 

Ja byłbym ostrożny z takim stwierdzeniem, ani msi ab ani menadżer zadań nie jest tu idealnym wyznacznikiem ale gdybym miał obstawiać to msi było bliższe rzeczywistości i większe zużycie pojawiłoby się wraz z szybszym ramem, co w sumie jest dosyc logiczne bo trudno wykorzystać w pełni cpu jeśli zwalnia nas ram a ten ma bardzo duży wpływ na gry multi (testowałem ustawienia ramu właśnie w becie BF2042)
Niestety nie porównywałem z menadżerem zadań.

RTSS to sprawdzone rozwiązanie a w mendżerze można spotkać różne kwiatki typu
https://linustechtips.com/topic/1225894-why-you-shouldnt-rely-on-task-manager-for-cpu-utilization/

więc póki nie udowodniono inaczej to ja się trzymam opcji RTSS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wu70 napisał:

Niestety nie porównywałem z menadżerem zadań.

A ja porównałem i tylko potwierdza się to co napisałem o przekłamaniu. 

Mój procesor w trybie Turbo przy 95-100% obciążeniu trzyma w grach w granicach ~3.5Ghz. AF wskazuje obciążenie 55-70% a taktowanie właśnie ~3.5Ghz więc według AF w BF2042  obciążenie jest zaniżone. 

h1XNawB.gif

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, DjXbeat napisał:

A ja porównałem i tylko potwierdza się to co napisałem o przekłamaniu. 

Mój procesor w trybie Turbo przy 95-100% obciążeniu trzyma w grach w granicach ~3.5Ghz. AF wskazuje obciążenie 55-70% a taktowanie właśnie ~3.5Ghz więc według AF w BF2042  obciążenie jest zaniżone.

Jaka wersja MSI AB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym nie zgodzę bo zwyczajnie nie jest powiedziane że ten menadżer to wyznacznik prawdziwego obciążenia, a ramem w BFie można wykręcić potężne wzrosty które nie byłyby możliwe gdyby cpu już teraz leciał na 100% (chyba że to tak naprawdę nie jest 100% ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wu70 napisał:

Ja się z tym nie zgodzę bo zwyczajnie nie jest powiedziane że ten menadżer to wyznacznik prawdziwego obciążenia

Zgadzam się  tylko że wskazania są bezpośrednio zależne od stosunku mocy procesora do obciążenia jakie generuję aplikacja. 

2 godziny temu, Wu70 napisał:

ramem w BFie można wykręcić potężne wzrosty które nie byłyby możliwe gdyby cpu już teraz leciał na 100%

Ale podniesienie wydajności nie jest równoznaczne ze zwiększeniem wykorzystania procesora na wykresach w menadżerze zadań ;)

Dzisiaj będę wymieniał ram w laptopie na wydajniejszy więc sprawdzę jak to ma się w praktyce. 

Zabójcze 2933Mhz 21-22-22 wymieniam na przepotężne 2933Mhz 17-19-19 :E

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Wu70 napisał:

Ja się z tym nie zgodzę bo zwyczajnie nie jest powiedziane że ten menadżer to wyznacznik prawdziwego obciążenia, a ramem w BFie można wykręcić potężne wzrosty które nie byłyby możliwe gdyby cpu już teraz leciał na 100% (chyba że to tak naprawdę nie jest 100% ;) )

Żaden soft nie pokazuje rzeczywistego obciążenia CPU i GPU. Ciężko jednym parametrem wyznaczyć realne obciążenie "urządzenia", który składa się z wielu bloków/jednostek.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, DjXbeat napisał:

Ale podniesienie wydajności nie jest równoznaczne ze zwiększeniem wykorzystania procesora na wykresach w menadżerze zadań ;)

Dzisiaj będę wymieniał ram w laptopie na wydajniejszy więc sprawdzę jak to ma się w praktyce. 

Zabójcze 2933Mhz 21-22-22 wymieniam na przepotężne 2933Mhz 17-19-19 :E

Niestety rzadko sprawdzam wykresy w menadżerze więc nie twierdzię co i kiedy tam się podnosi ;-) Ale skoro występuje taka dysproporcja to skłaniam się do RTSS.

W uproszczeniu przyjmuję że podsystem pamięci jest dla cpu tym czym cpu dla gpu w kwestii blokowania wykorzystania w grach multi i jak widzę w grze multi niskie wykorzystanie cpu i gpu tzn że ram nas uratuje :D (Pomijam kwestię niewykorzystanych wątków)

btw. w laptopowym biosie możesz trochę popracować nad dalszymi timingami?

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wu70 napisał:

W aptopowym biosie możesz trochę popracować nad dalszymi timingami?

Nie mam możliwości edycji żadnych ustawień w BIOS-ie odnośnie pamięci. 

Kupiłem ram Kingston Fury Impact 3200Mhz cl20-22-22 ale z racji kontrolera pamięci będą pracować w ustawieniach 2933Mhz 17-19-19. 

Liczę średnio na ~15% wzrost wydajności ponieważ na tych pamięciach są ostrzejsze timingi drugo i trzeciorzędne.  

W sumie to najlepsze, dostępne pamięci które mają b.dobre ustawienia bez ingerencji w bios. 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy, co tam masz obecnie w tym laptopie :E Na samych timingach aż takiej różnicy nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, JeRRy_F3D napisał:

skąd info?

 

Mam grę i wpadł update

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co przynosi najwięcej korzyści jeśli chodzi o fps, jakość obrazu itd? DLSS, FSR czy nvidia imagine scaling? 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS > czyste skalowanie (FSR czy nv image scaling)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikita Buyanov, szef studia Battlestate Games, którzy są odpowiedzialni za grę Escape From Tarkov potwierdził na dzisiejszym podcaście na platformie Twitch, że AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje niedługo w ich grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...