Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Dalej nie rozumiem że w wiedźminie z wyłączonym AA w miejscu testowym mam 170FPS 1080p a po włączeniu DLDSR jest 110FPS ?

Nie powinno być podobnie jak na zdjęciu ? ;)

3spk9kpTURBXy9iYTA4ZWJiNGEzYTZjOWZkNDAzY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu pewnie CPU ograniczał, skoro taka mała różnica między 1080p a 4K ?

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, skypan napisał:

Ale nadal np. 1080p to 1080p. Nic więcej nam się nie wyświetli.

Tylko, że ekran 1920x1080 wyświetlający wyrenderowaną klatkę w 3840x2160 i przeskalowaną do 1920x1080, ma mniejsze zniekształcenia obrazu, od renderingu do 1920x1080@1920x1080. Także praktycznie więcej widać na grze 4K@ekran2K niż na 2K@ekran2K. Sam grałem w 2560x1600 na ekranie 1680x1050 bo więcej było widać (od gier pokroju Battlefield, po wyścigówki pokroju F1). Inna sprawa, że przy renderingu do 2560x1440 na ekranie 3840x2160 widać i tak więcej, niż przy renderingu do 2560x1600 na ekranie 1680x1050.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem Warzone z DLSS (jakość)  i DLDRS x1.78

Spadek wydajności jest dalej znaczny w porównaniu z natywnym 1080p bez DLSS , około 20%, ale teraz chociaż mydła nie ma po włączeniu DLSS i naprawdę już fajnie obraz wygląda ?. Tylko dalej ten spadek wydajności... ? 

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Tylko, że ekran 1920x1080 wyświetlający wyrenderowaną klatkę w 3840x2160 i przeskalowaną do 1920x1080, ma mniejsze zniekształcenia obrazu, od renderingu do 1920x1080@1920x1080. Także praktycznie więcej widać na grze 4K@ekran2K niż na 2K@ekran2K. Sam grałem w 2560x1600 na ekranie 1680x1050 bo więcej było widać (od gier pokroju Battlefield, po wyścigówki pokroju F1). Inna sprawa, że przy renderingu do 2560x1440 na ekranie 3840x2160 widać i tak więcej, niż przy renderingu do 2560x1600 na ekranie 1680x1050.

Dokładnie tak, dobre 9 mcy miałem RTXa i jeszcze Lenovo ze stopki zanim wymieniłem, i DSR 1600p wyglądało wszędzie o wiele lepiej niż 1200p@1200p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pierwsze testy są na yt, jednak te spadki wydajności to standard .

Może w następnych wersjach sterowników będzie lepiej . ?

 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Dario+ napisał:

Jakieś pierwsze testy są na yt, jednak te spadki wydajności to standard .

Może w następnych wersjach sterowników będzie lepiej . ?

A co sterowniki mają do tego? Spadek wydajności jest spowodowany tym, że gra działa w wyższej rozdzielczości.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SebastianFM napisał:

A co sterowniki mają do tego? Spadek wydajności jest spowodowany tym, że gra działa w wyższej rozdzielczości.

Ja się odnoszę ciągle do tego slajdu nvidi , gdzie według niego nie powinno być praktycznie żadnego spadku FPS.

Być może moja 3060Ti ma za słabo wydajne rdzenie Tensor, może na  3080 albo 3090 te spadki są faktycznie tylko o kilka FPS ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Dario+ napisał:

Ja się odnoszę ciągle do tego slajdu nvidi , gdzie według niego nie powinno być praktycznie żadnego spadku FPS.

Być może moja 3060Ti ma za słabo wydajne rdzenie Tensor, może na  3080 albo 3090 te spadki są faktycznie tylko o kilka FPS ? 

Może np. VSync był włączony, dlatego FPS są praktycznie takie same w 1080p i po włączeniu DLDSR. Ten slajd to jedna wielka ściema więc w ogóle się nim nie sugeruj.

Ja sprawdzałem DLDSR w kilku grach, m. in. w SotTR.

2560 x 1440: 10,5 ms 95,2 FPS.

DLDSR 2560 x 1440 (3840 x 2160 -> 2560 x 1440): 20.8 ms 48,1 FPS.

3840 x 2160: 20.0 ms 50,0 FPS.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Giera jest na CryEngine, naprawdę szansa, że CPU ograniczał na tym slajdzie jest duża.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Prey_(2017)

Jeszcze inaczej :E Tak czy inaczej trzeba odblokować ilość klatek.

Marketingowo dobry bajer by pokazać mniejszy spadek :E

Ps. widzę, że ta gra wspiera też SSAA z CFG to cała zabawa z DSR i DLDSR nie ma większego sensu.

Edytowane przez sideband
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLDSR w American Truck Simulator (chyba trudno o gry z bardziej spier.olonym antialiasingiem niż ETS2/ATS):

2560x1440, skalowanie w opcjach gry 400% (rozdziałka jest najpierw podnoszona do 5120x2880, a następnie downsamplowana):
https://i.imgur.com/pUSgrRF.jpg

5120x2880, skalowanie w opcjach gry 100%, 113fps, imgur nie pozwala wrzucać takich dużych obrazków, ale screen wygląda praktycznie tak samo jak ten 2560x1440/400%.

3413x1920, DLDSR 1.78, DSR Smoothness 33%, skalowanie w opcjach gry 200%:
https://i.imgur.com/EqSVZfL.jpg

Istotnego wpływu na wydajność względem czystego DSR to ja tutaj nie widzę. Jest trochę lepiej, ale i pikseli do przetworzenia mniej:
5120x2880x100% = 14,75mln pikseli - 113fps
3413x1920x200% = 13,10mln pikseli - 125fps

Natomiast DLSS (jeden z komponentów DLDSR) w kwestii aliasingu ewidentnie działa- zwróćcie uwagę na linie wysokiego napięcia na tle nieba po prawej.

Niestety DLDSR nie naprawia największego mankamentu, czyli migotania krawędzi podczas jazdy.
Mam wrażenie w 3413x1920/200%/DLDSR jest pod tym względem gorzej niż w 2560x1440/400%, choć tutej ciężko mi jednoznacznie ocenić (wzrok już nie ten ;)).

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sideband napisał:

Przecież można wbić SGSSAA w tej grze :E

Po krawędziach słupów na stacji benzynowej w tle, nie widzę by w kwestii flickeringu oddalonych obiektów działało to lepiej od skalowania 400%:
https://www.youtube.com/watch?v=MYVnWAEHkW8#t=0m32s

Pograłem w 3840x2160 (DLDSR 2.25)/200%.
-20% wydajności względem 2560x1440/400%, więc opowieści Nvidii o "bezkosztowości" tego rozwiązania można między bajki włożyć.
Tym niemniej takiego wygładzania samym DSR'em nigdy nie byłem w stanie osiągnąć.
Niestety migotanie krawędzi i cieni w ruchu nadal występuje (choć mniejsze niż 2560x1440/400%).
Tego się chyba nie da do końca wyeliminować na tym silniku.

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Paw79 napisał:

Po krawędziach słupów na stacji benzynowej w tle, nie widzę by w kwestii flickeringu oddalonych obiektów działało to lepiej od skalowania 400%:

To daj SGSSAAx8 + MSAAx8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, sideband napisał:

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Prey_(2017)

Jeszcze inaczej :E Tak czy inaczej trzeba odblokować ilość klatek.

Marketingowo dobry bajer by pokazać mniejszy spadek :E

Ps. widzę, że ta gra wspiera też SSAA z CFG to cała zabawa z DSR i DLDSR nie ma większego sensu.

Czyli wszystko jasne , zwykły marketing. Dlatego jakoś nvidia tego za bardzo nie reklamuje bo by ich zjedli ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyrost wydajności adekwatny do lekkiej utraty w detalach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Przyrost wydajności adekwatny do lekkiej utraty w detalach.

W porównaniu do zwykłego DSR w każdej grze 20-40 extra fps'ów - dla mnie to rewelacja bo używam DSR od czasu do czasu. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w RDR2 najlepszą robotę robi DLSS Quality. Grałem w 1080p i próbowałem wszystkiego, albo gra była rozmyta, albo sztucznie wyostrzona. Zagrałem w 1440p, odpaliłem DLSS i gry nie poznałem - super ostrość, lepiej niż rozdziałka natywna.
Teraz próbowałem DLDSR w Thiefie z 2014. Jakaś poprawa tam jest, grafika stara, szału nie ma, więc 120fps trzyma, ale mam miernik podpięty i widziałem że z niecałych 300W cały zestaw zaczął brać ~370W:
https://i.imgur.com/TUm0tcI.jpg
https://i.imgur.com/UUUt3Gu.jpg

 Dla mnie ogólnie technologia lipna, wolę zyskać na wydajności przy DLSS niż pudrować lekko i niezauważalnie grafikę kosztem wydajności.

Edytowane przez GS01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest zapas fps to mozna uzyc skalowania wbudowanego w gre uwazam ze nie jest potrzebne 150 fps, mozna miec 130 i ladniejszy obraz

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, GS01 napisał:

w RDR2 najlepszą robotę robi DLSS Quality. Grałem w 1080p i próbowałem wszystkiego, albo gra była rozmyta, albo sztucznie wyostrzona. Zagrałem w 1440p, odpaliłem DLSS i gry nie poznałem - super ostrość, lepiej niż rozdziałka natywna.
Teraz próbowałem DLDSR w Thiefie z 2014. Jakaś poprawa tam jest, grafika stara, szału nie ma, więc 120fps trzyma, ale mam miernik podpięty i widziałem że z niecałych 300W cały zestaw zaczął brać ~370W:
https://i.imgur.com/TUm0tcI.jpg
https://i.imgur.com/UUUt3Gu.jpg

 Dla mnie ogólnie technologia lipna, wolę zyskać na wydajności przy DLSS niż pudrować lekko i niezauważalnie grafikę kosztem wydajności.

Wiesz, że zamieściłeś zrzuty w 4K i nie mają one nic wspólnego z DLDSR.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kadajo napisał:

Przyrost wydajności adekwatny do lekkiej utraty w detalach.

W sam raz do tytułów gdzie w natywnym 4K niewiele brakowało do 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, GS01 napisał:

RDR2 najlepszą robotę robi DLSS Quality

Szkoda tylko że są artefakty graficzne i smużenie niektórych elementów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...