Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Grając w 1080p włączyłem 2,25 DLDSR. Testowałem w AC:Valhalla. Może nie jest to dobry przykład bo ta gra ma dobry antyaliasing. Różnice dla mnie względem zwykłego DSR w zasadzie niezauważalne.

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Saren7 napisał:

Grając w 1080p włączyłem 2,25 DLDSR. Testowałem w AC:Valhalla. Może nie jest to dobry przykład bo ta gra ma dobry antyaliasing. Różnice dla mnie względem zwykłego DSR w zasadzie niezauważalne.

Wiadomo, że nie będzie różnicy w wydajności jeżeli w obydwu przypadkach gra jest uruchamiana w tej samej rozdzielczości. A jak chcesz porównywać jakość obrazu DSR 2,25 vs DLDSR 2,25 to powinieneś wybrać grę ze słabym AA, może wtedy zauważyłbyś różnice.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, sideband napisał:

To daj SGSSAAx8 + MSAAx8.

Ok.
Ta metoda rzeczywiście najlepiej eliminuje migotanie krawędzi, przy stosunkowo najmniejszym spadku wydajności.
Ale to mydło...
Napisy na znakach "wyłaniają się z mgły", mimo jazdy w pogodny dzień, podobnie jak wszystkie dalej położone obiekty. :D
Do tego skalowanie odbić w lusterkach max 100%, (co wygląda dużo gorzej niż 200% dostępne przy zwykłym DSR/DLDSR) i częsty flickering cieni na poziomych powierzchniach.

Wróciłem do 3840x2160/DLDSRx2.25/200%, bo tutaj mimo większego migotania krawędzi, obraz prezentuje się o wiele "czyściej" i wyraźniej niż przy SGSSAA/MSAA.
Jak już pisałem- jest również lepiej niż w standardowym 2560x1440/400% którego używałem dotychczas, więc mimo ~20% spadku wydajności jak dla mnie ta technika na plus (choć znacznie lepiej byłoby gdyby owego spadku wydajności nie było).
Próbowałem również połączyć SGSSAAx4/MSAAx4 z 3840x2160/DLDSRx2.25/100%, ale tutaj następuje spadek wydajności poniżej 60 fps nawet w mniej wymagających miejscach.
Natomiast 3413x1920/DLDSRx1.78/100% z jakiegoś powodu nie działało w połączeniu z SGSSAA/MSAA (obraz wyglądał jak przy skalowaniu 100% bez jakiegokolwiek anti-aliasingu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 27" monitor o rozdzielczości 2560 x 1440. Przy tak małej plamce ciężko porównywać jakość obrazu pomiędzy poszczególnymi trybami DSR i DLDSR. W pracy korzystam z 24" EIZO CX241 o rozdzielczości 1920 x 1200 i na nim już lepiej widać różnice. Uruchomiłem m. in. Wiedźmina 3 z wyłączonym wygładzaniem krawędzi i porównałem obraz widziany na monitorze. W trybie DLDSR 2.25x krawędzie są o wiele lepiej wygładzone niż w DSR 2.25x. Różnica jest widoczna zwłaszcza podczas ruchu. Temu trybowi pod względem jakości na pewno jest o wiele bliżej do DSR 4.0x niż DSR 2.25x.

Zrzutów nie zamieszczę ponieważ nie mam takiej możliwości, nie mam urządzenia do przechwytywania obrazu z wyjścia karty graficznej. Robienie zrzutów ekranu nie ma sensu ponieważ przechwytywany jest wtedy obraz wyrenderowany przez grę i nieprzetworzony przez algorytm.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego. Widać wyrazie na porównaniach ze czysty DSR ma ostrzejszy obraz i więcej detali w miejscach takich jak drzewa czy trawy. Szczególnie w ruchu. A co za tym idzie będzie lepiej tez widać aliasing.
Tak naprawdę lepsza technika od DLDSR byłoby DLSS działające w natywnej rozdzielczości.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Tak naprawdę lepsza technika od DLDSR byłoby DLSS działające w natywnej rozdzielczości.

Już to masz nazywa się DLAA tylko implementacja jest dokładnie taka sama jak DLSS, a więc ze sterownika tego nie wymusisz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, kadajo napisał:

Nic dziwnego. Widać wyrazie na porównaniach ze czysty DSR ma ostrzejszy obraz i więcej detali w miejscach takich jak drzewa czy trawy. Szczególnie w ruchu. A co za tym idzie będzie lepiej tez widać aliasing.

Na pewno nie DSR 2.25x vs DLDSR 2.25x. Sprawdzam cały czas przełączając między jednym i drugim trybem. Na którym konkretnie porównaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Ktoś tam wyżej wrzucał z RDR2.

To porównanie jest do dupy. Mogę ci to prosto udowodnić. Koleś na 100% nie przechwytywał z wyjścia karty graficznej tylko z gry więc nie uwzględnia ono tak naprawdę działania algorytmu DLDSR. Porównuje niby DLDSR 2.25x (2880 x 1620 -> 1920 x 1080) z DSR x4.0 (3840 x 2160 -> 1920 x 1080). W obydwu przypadkach obraz wyjściowy powinien mieć tą samą rozdzielczość 1080p. W momencie kiedy pokazane jest przybliżenie wyraźnie widać, że obraz po prawej ma wyższą rozdzielczość, czyli on po prostu zrobił porównanie 2880 x 1620 z 3840 x 2160. Ludzie niestety łykają takie bzdury jak młode pelikany.

  • Like 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że co ? :)
A dobra już rozumiem, o co ci chodzi.

To zrób ty porównanie i nagraj. Chętnie zobaczę jak to wygląda tak jak powinno być :)

Edytowane przez kadajo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak mam nagrać? Telefonem to słabo wychodzi. Przydałby się ktoś ze sprzętem do przechwytywania z wyjścia karty graficznej.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji to tobyl ten filmik.

 

Nie wiem jak ty wyciągasz te wnioski. Przecież DSR to upsampler. Oczywistym jest że jest wyższa rozdzielczość po prawej bo jest 2160, a nie 1620.
W obydwu przypadkach jest wyższa rozdzielczość od natywnej, a nie 1080p. 1080p ma tylko sygnał video.
Natomiast można podać wątpliwości czy faktycznie test był zrobiony z DSR, czy bez. Dlatego pisze, sam zrób i pokaz ;)

16 minut temu, SebastianFM napisał:

A jak mam nagrać? Telefonem to słabo wychodzi. Przydałby się ktoś ze sprzętem do przechwytywania z wyjścia karty graficznej.

Ale dalczego przecież DSR obrabia cala klatkę, nie potrzebujesz żadnego przechwytywania. Czy DLDSR juz tak nie działa ? Nie rozumiem, o co ci teraz chodzi.

Faktycznie sprawdziłem sam i nie widać PP na SS. Teraz już rozumieć :)

Edytowane przez kadajo
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie odnosiłem się do tego porównania, ono jest do niczego.

DSR to nie jest żaden upsampler. Bzdury wypisujesz. To gra renderuje w wyższej rozdzielczości a DSR skaluje w dół do rozdzielczości monitora. DLDSR też skaluje w dół do rozdzielczości monitora. Jak chcesz porównywać jakość jednego do drugiego to powinieneś porównywać to, co jest wysyłane na monitor.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kadajo napisał:

Natomiast można podać wątpliwości czy faktycznie test był zrobiony z DSR, czy bez. 

No tak, przecież koleś zamieścił ten filmik po to by wszystkich zrobić w balona... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SebastianFM napisał:

Ja właśnie odnosiłem się do tego porównania, ono jest do niczego.

DSR to nie jest żaden upsampler. Bzdury wypisujesz. To gra renderuje w wyższej rozdzielczości a DSR skaluje w dół do rozdzielczości monitora. DLDSR też skaluje w dół do rozdzielczości monitora. Jak chcesz porównywać jakość jednego do drugiego to powinieneś porównywać to, co jest wysyłane na monitor.

Jak renderowanie w wyżej rozdzielczości niż natywna to downsampler ?

Chyba się liczy rozdzielczość renderowania, a nie sygnału wideo. To ty bzdury piszesz.

Jeszcze napisz ze DLSS to upsampler to ... :D

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Jak renderowanie w wyżej rozdzielczości niż natywna to downsampler ?

"What does DSR do? Simply put, it renders a game at a higher, more detailed resolution and intelligently shrinks the result back down to the resolution of your monitor, giving you 4K, 3840x2160-quality graphics on any screen."

"Enthusiasts with compatible monitors and technical know-how refer to this process as Downsampling or Super Sampling."

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dsr/technology/

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Downsampling or Super Sampling 

?

Hahahahah ?

Muszę zapamiętać ze wyższa rozdzielność to downsampling a niższa to upsmpaling... o cholera :E 

Najlepsze ze to jest ze strony samej Nv. Nie miałem zielonego pojęcia ze Super Sampling to downsampling.... hahahahaha ?

Skoro moim celem jest wyrenderowanie wyższej jakości obrazu to jak to można nazywać downsamplingiem ? Przecież to przeczy idei upsamplingu. A rednerowanie w wyższej rozdzielczości to upsampling nie downsampling.

 

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to - Downsampling i Super Sampling - w tych nazwach już jest sprzeczność a tu używają ich zamiennie ?

Muszę poczytać trochę stronę Nv gdzieś tam się zaraz dowiem ze AA to downsamplery ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NV tak mocno odpłynęła, że już nawet nie zwraca uwagi na pojęcia :D 

Trudno pamiętać, że GPU służyło kiedyś do grania. Może downsampling odnosi się do kopania? ?

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Najlepsze jest to - Downsampling i Super Sampling - w tych nazwach już jest sprzeczność a tu używają ich zamiennie ?

Nie masz racji i nie wiem czemu dalej w to brniesz. W grze ustawiasz sobie rozdzielczość renderowania jaką chcesz. Jeżeli jest wyższa niż natywna rozdzielczość monitora to przed wyświetleniem musi zostać zmniejszona, przez DSR czy DLDSR. Przy skalowaniu w dół na każdy wyjściowy piksel przypadną wartości kilku więc jak najbardziej jest to supersampling.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, galakty napisał:

NV tak mocno odpłynęła, że już nawet nie zwraca uwagi na pojęcia :D 

Trudno pamiętać, że GPU służyło kiedyś do grania. Może downsampling odnosi się do kopania? ?

Nie no serio, mnie zatkało :E

 

Edytowane przez kadajo
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SebastianFM napisał:

Nie masz racji i nie wiem czemu dalej w to brniesz. W grze ustawiasz sobie rozdzielczość renderowania jaką chcesz. Jeżeli jest wyższa niż natywna rozdzielczość monitora to przed wyświetleniem musi zostać zmniejszona, przez DSR czy DLDSR. Przy skalowaniu w dół na każdy wyjściowy piksel przypadną wartości kilku więc jak najbardziej jest to supersampling.

Jeszcze rozumiem gdybyśmy rozmawiali o czystym sygnale video, ale my ty rozmawiamy o renderingu, a nie o plikach video. W sumie to mniejsza z tym. Każdy rozumie, o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Supersampling i downscaling to są po prostu nazwy. Jedno i drugie renderuje obraz w wyższej rozdzielczości i skaluje do niższej natywnej monitora

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Dzień Dobry,  Mam pytanie dotyczące chłodzenia wodnego przykładowo: Silver Monkey X SNOWY ARGB 240 2x120 mm. Jeżeli kupuję się taki zestaw, to trzeba uzupełniać w nim płyny itd, czy wyjmuję się z pudełka, montuje i z głowy? Pytam z czystej ciekawości, wiem, że kiedyś z wodnymi było trochę zabawy, ale dzisiaj wyglądają na gotowe od razu po wyjęciu z pudełka.  Druga sprawa, czy te tańsze chłodzenia są cos warte, czy to bardziej bajer niż funkcjonalność? 
    • @Spl97 to znaczy że jak mam rachunki prognozowane a już zapłaciłem po starej wyższej cenie to teraz elektrownia odda mi pieniądze  Co to za państwo z kartonu gdzie z dnia na dzień takie rzeczy się dzieją  @Camis nie ma czegoś takiego jak lewy podpis Są jakieś konkrety co podpisali ? Jakie polecenia wydawali ? Bo np policja bez wymaganej ustawy nakładała mandaty karne na ludzi chodzących bez maski to za takie coś powinien wylecieć komendant główny i wszyscy wojewódzcy i powiatowi
    • Też doszedłem do takiego wniosku. 5950x i Fortis 3 😀 Tryb Turbo Boost daje duże skoki CPU V oraz MHz i podbija na chwile temperaturę. Czyli sposobem na skoki temperatury CPU (przyspieszanie i zwalnianie wentylatora podczas jakiegoś małego procesu)  jest tylko ustawienie opóźnienia w Fan control ?  Mówisz o max rpm ale na czym? ja mam tylko max RPM na obudowie, będę to zmieniał. Wentylatorem od CPU steruje płyta główna, tylko, że na opcji auto.... Nigdy nie korzystałem z Turbo Boosta, zawsze miałem wyłączony na innych CPU, bo korzystałem z OC a teraz OC na CPU już nie ma sensu. No tak, wykrywa wszystkie, ukryłem nieaktywne, zostawiłem tylko jeden i przypisałem do niego GPU. W sekcji speeds są dwa CPU i GPU wiec przypisałem GPU do tego o góry i ustawiłem krzywą, ale to już już dawno.  Na froncie mam jeden wentylator oraz jeden z tyłu tak jak jest oryginalnie w R5. Kiedyś myślałem nad dodaniem drugiego wentylatora na front tylko miałem wątpliwości bo skoro 2 wentyle wpuszczą tyle powietrza do budy to w jaki sposób ten na tyle ma to wszystko w tym samym czasie wyciągnąć, nie będzie się robił nadmiar ciepła w środku ? Ja nie wiedziałem, że 3 pinowe wentylatory można podłączyć pod 4 pinowe wejście na płycie głównej. podłączyłem teraz na chwilę ten frontowy Dynamic GP-14 140 mm. W zakładce speeds się nie pojawił, ale można było go dodać przez "No calibration" chciałem zobaczyć sterowanie manualne, to zaczęło sterować wentylatorem CPU zamiast Fun4. Jeśli kupie 4 pinowy, to jest jakaś przejściówka, żeby podłączyć, się pod kontroler Fractala? bo tam jest mniejsze gniazdo na max 3 pin (2).  
    • Jeżeli zaczną wchodzić strefy czystego transportu, to ludzie poruszający się starszymi autami sami będą chcieli udowodnić, że auto EURO 5 czy 6 też może syfić bardziej niż ich EURO 4 (czemu nie zaprzeczam, bo tak może być jak właśnie jest coś pokombinowane) więc sami mogą przypadkiem wymusić szybszą zmianę przepisów  
    • Odpowiednikiem dla RX 6600 jest RTX 2070 przynajmniej w 1080P  https://www.techpowerup.com/review/powercolor-radeon-rx-6600-fighter/31.html Ja sam siedzie na RX 6700 i daje radę swego czasu chodziły 750zł w wersji GPRO X080 od Sapphire
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...