Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Tryb supersamplingu w PlayStation®4 Pro
https://www.playstation.com/pl-pl/support/hardware/ps4-pro-supersampling-mode/

AMD Virtual Super Resolution
"VSR allows games to render at higher resolutions (up to 4K; see the ‘Virtual Super Resolution Support’ table, below) and then rescales them down to a lower native display resolution."
https://www.amd.com/en/technologies/vsr

"What is Supersampling?
... supersampling takes a high-resolution image and scales it down to your television’s native resolution ..."
https://news.xbox.com/en-us/2017/11/03/xbox-one-x-explaining-4k-hdr-supersampling/

37 minut temu, galakty napisał:

NV tak mocno odpłynęła, że już nawet nie zwraca uwagi na pojęcia :D 

Chyba jednak ty.

21 minut temu, kadajo napisał:

Jeszcze rozumiem gdybyśmy rozmawiali o czystym sygnale video, ale my ty rozmawiamy o renderingu, a nie o plikach video. W sumie to mniejsza z tym. Każdy rozumie, o co chodzi.

A co to ma do rzeczy?

Edytowane przez SebastianFM
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukadd napisał:

Supersampling i downscaling to są po prostu nazwy. Jedno i drugie renderuje obraz w wyższej rozdzielczości i skaluje do niższej natywnej monitora

SSAA i skalowanie w dół to nie jest dokładnie to samo.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, SebastianFM napisał:

Tryb supersamplingu w PlayStation®4 Pro
https://www.playstation.com/pl-pl/support/hardware/ps4-pro-supersampling-mode/

AMD Virtual Super Resolution
"VSR allows games to render at higher resolutions (up to 4K; see the ‘Virtual Super Resolution Support’ table, below) and then rescales them down to a lower native display resolution."
https://www.amd.com/en/technologies/vsr

"What is Supersampling?
"... supersampling takes a high-resolution image and scales it down to your television’s native resolution ..."
https://news.xbox.com/en-us/2017/11/03/xbox-one-x-explaining-4k-hdr-supersampling/

Przynajmniej Microsoft i AMD wie co pisze... Czy ty rozumiesz że piszemy o renderowaniu scen 3d, a nie o skalowaniu Video ?
Przy takim przekręcaniu właśnie potem wychodzą takie zamieszania. Dla Nv skalowanie i sampling to jest to samo na to wygląda i nawet jeszcze lepiej, downsampling daje lepsze rezultaty niż upsampling... komedia.
I jeszcze Sony -> od kiedy to poprawa rozdzielczości obrazu to downsampling... he ? Przecież gry są renderowane w wyższej rozdzielczości. Ludu zloty jak to można nazywać downsamplingiem.

Jeszcze jakbyśmy na to mówili oversampling to tak ale nie downsampling.

Edytowane przez kadajo
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, sideband napisał:

SSAA i skalowanie w dół to nie jest dokładnie to samo.

No tak, zagłębiając się w szczegóły. Ale i nazwa supersampling i downscaling jest używana gdy obraz jest renderowany w wyższej rozdzielczości i skalowany w dół do rozdzielczości monitora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lukadd napisał:

No tak, zagłębiając się w szczegóły. Ale i nazwa supersampling i downscaling jest używana gdy obraz jest renderowany w wyższej rozdzielczości i skalowany w dół do rozdzielczości monitora. 

DSR nie powoduje rozmycia ;) i mniej obciąża od SSAA. Skalowanie rozdzielczości bezpośrednio w grach to płynny SSAA ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, kadajo napisał:

Przynajmniej Microsoft i AMD wie co pisze... Czy ty rozumiesz że piszemy o renderowaniu scen 3d, a nie o skalowaniu Video ?
Przy takim przekręcaniu właśnie potem wychodzą takie zamieszania. Dla Nv skalowanie i sampling to jest to samo na to wygląda i nawet jeszcze lepiej, downsampling daje lepsze rezultaty niż upsampling... komedia.
I jeszcze Sony -> od kiedy to poprawa rozdzielczości obrazu to downsampling... he ? Przecież gry są renderowane w wyższej rozdzielczości. Ludu zloty jak to można nazywać downsamplingiem.

Jeszcze jakbyśmy na to mówili oversampling to tak ale nie downsampling.

Ja już się przyzwyczaiłem, że ty wypisujesz głupoty i jesteś odporny na jakąkolwiek argumentację. To była odpowiedź do @galakty, który zaczął ci bez sensu przyklaskiwać.

Ja nic nie pisałem o skalowaniu wideo więc nie wiem o co ci chodzi.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym jest skalowanie pojedynczej klatki gotowej do wyświetlenia przez monitor jak nie skalowaniem video... boże i kto tu nie wie, o czym pisze.

Na tym kończę rozmowę z na ten temat.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, skończ i się nie kompromituj. We wszystkich trzech przykładach podanych przeze mnie obraz renderowany jest w wyższej rozdzielczości niż natywna i skalowany w dół czyli analogicznie jak w DSR czy DLDSR. Wszyscy nazywają to skalowaniem w dół i supersamplingiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to już nie downsampling tylko downscaling ? :E.

148d75150dcf0d416a0291c17cdf9674.png

3c28d06635c34a220558ec287f24f50e.png

Wiesz dlaczego nie można tego używać zamiennie ? Dlatego ze downscaling to zwykły linerany (można używać filtrów AA ale nie trzeba) system zmiany wielkości kadru który sprawdza się tylko (choć nie idealnie) w fotografii lub video, a w renderingu używa się downsamplingu gdyż zawsze trzeba używać jakiegoś dodatkowego filtra które robi resampling gotowej sceny aby chociażby użyć AA albo jakiegoś rozmycia.

Super Sampling juz przemilcze bo jak ślepa kura powtarzasz coś, czego nie rozumiesz. Może angielskiego nie znasz, nie wiem.

Po to wymyślono dwie nazwy abyś wiedział, o czym mówisz. Ty nie wiesz, czy raczej tobie jest to wszytko obojętne. Co zrobić.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kogo ty to napisałeś? Ja nigdzie nie użyłem określenia downscaling. Pisałem natomiast po prostu o skalowaniu w dół. AMD też opisuje VSR jako skalowanie w dół. Microsoft też. O co ci chodzi? Po co zmieniasz temat i się rozpisujesz? Gdybyś miał jeszcze rację. Downscaling to po prostu zmniejszanie rozdzielczości a nie zmniejszanie jej konkretną metodą.

Ja wiem dokładnie co znaczy supersampling. Jak nie masz argumentów to najlepiej coś wymyślić i się przywalić? Super metoda. Brawo.

Edytowane przez SebastianFM
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie który polski youtuber pierwszy zrobi testy dldsr ? Ja stawiam na Blacka ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Dario+ napisał:

Jak myślicie który polski youtuber pierwszy zrobi testy dldsr ? Ja stawiam na Blacka ;) 

Ty już lepiej nie wracaj do tego tematu bo Ci dwaj znowu zaczną się kłócić na kolejne 10 stron. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie test na yt to będą mogli się uzewnętrznić w komentarzach do filmu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Dario+ napisał:

Jak będzie test na yt to będą mogli się uzewnętrznić w komentarzach do filmu ;)

Ta i znowu powiedzą jak przy tym filmiku z Wieśkiem 3 że pewnie koleś kłamie. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Element Wojny napisał:

Ta i znowu powiedzą jak przy tym filmiku z Wieśkiem 3 że pewnie koleś kłamie. 

Jesteś ignorantem albo zbyt ograniczony, żeby zrozumieć o co chodzi. Ja podałem argumenty czemu ten film nie ma nic wspólnego z porównywaniem DSR do DLDSR. Ja nie twierdzę, że autor kłamie. Może po prostu jest na tym samym poziomie co ty i nie rozumie pewnych rzeczy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SebastianFM napisał:

Jesteś ignorantem albo zbyt ograniczony, żeby zrozumieć o co chodzi. Ja podałem argumenty czemu ten film nie ma nic wspólnego z porównywaniem DSR do DLDSR. Ja nie twierdzę, że autor kłamie. Może po prostu jest na tym samym poziomie co ty i nie rozumie pewnych rzeczy.

Tak tak wiem to samo piszesz każdemu tutaj jak i na PurePC w jakimkolwiek temacie związanym z DLSS/FSR. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Element Wojny napisał:

Tak tak wiem to samo piszesz każdemu tutaj jak i na PurePC w jakimkolwiek temacie związanym z DLSS/FSR. 

To jest nieprawda. A gdzie jakiekolwiek twoje argumenty?

Sygnaturka aktualna? Dlaczego sam nie porównasz DLDSR do DSR i nie podzielisz się opinią? A jak to zrobisz to dalej będziesz uparcie twierdził, że z tym porównaniem na filmie jest wszystko w porządku?

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SebastianFM zwrócił uwagę na ciekawy problem tych porównań, faktycznie mogą wprowadzać w błąd jeśli są źle przeprowadzone

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMD promuje FSR w God of War 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...