Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, tomcug napisał:

Proszę :)

relative-performance_2560-1440.png

No ? Ja tu widzę to samo co na tym slajdzie co ja dałem 27% 28 % od GTX 1070 :E

  • Haha 1
  • Confused 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na matematyce to Ty chyba wagarowałeś...

  • Haha 8
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tomcug napisał:

Na matematyce to Ty chyba wagarowałeś...

Te procenty odkąd pamiętam to killery na pclabie :E

  • Haha 6
  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za moderator, który sam zaczyna offtop? Temat dotyczy technik rekonstrukcji a nie wzrostu wydajności w kolejnych generacjach kart graficznych NVIDIA. @kadajo jeszcze gdybyś miał chociaż rację?

42 minuty temu, kadajo napisał:

No dało sie ale chyba pamiętamy jak to wyglądało, krzyk ze RTX'y 2xxx nie przynoszą takiego wzrostu wydajności jak wszyscy by chcieli, no, a potem RTX 3xxx to chyba wszyscy widza jak to się ma.

Wiec masz dwie generacje RTX'a które ani nie były jakoś szczególnie wybitne, ani dostępne :E Za to obydwie generacje były/są śmiesznie drogie :D

Ja napisałem, że średnio wzrost wydajności wynosi o 50%. Celowo nie odniosłem się do konkretnego modelu, 70, 80 czy 80 Ti.

Rzeczywiście skupiając się tylko na premierze Turing'ów to wtedy może rzeczywiście wzrost wydajności nie był aż tak duży. Jednak dotyczyło to gier, które nie wykorzystują w pełni nowej architektury.
Chyba jeżeli dzisiaj oceniamy wydajność to nie powinniśmy patrzeć na to, co było cztery lata temu?

Wzrost wydajności w Ampere też słabo wypada w porównaniu do Turing?

Tu są linki z porównaniem wydajności w konkretnych grach, 2560x1440 bez śledzenia promieni.

https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-dying-light-2-pc-wymagania-sprzetowe-nie-zabijaja-jednak-ray-tracing-to-prawdziwy-pogromca-kart-graficznych?page=0,10
https://www.purepc.pl/doom-eternal-pc-test-wydajnosci-kart-graficznych-geforce-vs-radeon-w-ray-tracing-i-dlss-piekielnie-dobra-optymalizacja?page=0,12
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-far-cry-6-pc-wymagania-sprzetowe-wzrosly-brak-rewolucji-w-grafice-ale-dodano-ray-tracing-i-directx-12?page=0,11
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-god-of-war-pc-wymagania-sprzetowe-do-niskich-nie-naleza-test-i-porownanie-jakosci-obrazu-nvidia-dlss?page=0,11

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już tę rozmowę zakończyłem, atak na moderacje był bardzo niestosowny, sprawa została przekazana innym moderatorom niech oni tu posprzątają i rozdadzą nagrody.

  • Haha 4
  • Confused 4
  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam nadzieję, że inni moderatorzy lepiej wykonają swoje obowiązki niż ty.

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, EvilKillaruna napisał:

W sumie jeśli trzymać się bezwzględnie regulaminu, to za wycieczki w stronę moderatora powinieneś dostać urlop. Zwłaszcza że @kadajo nie nadużył nigdzie swojej funkcji, a do tego wycofał się aby dać uczciwie pole do oceny osobom z zewnątrz i nie być posądzonym o bycie sędzią we własnej sprawie.

Nawet jeśli się z kimś nie zgadzasz, retoryka którą stosujesz jest delikatnie mówiąc słaba. Używaj argumentacji rzeczowej, a nie startujesz do człowieka tylko dlatego że ma belkę. Moderator też jest forumowiczem jak każdy inny. Kiedyś sam będziesz przez kogoś na forum obrażany i ten właśnie moderator po którym teraz jedziesz stanie w Twojej obronie.

Na tą chwilę jeden gagatek ląduje z urlopem za wulgaryzmy. Wątek odblokowuję. Resztę dyskutantów proszę o powściągnięcie języka, offtopu i ogólnie poziomu emocji. Jak już chcecie wojować kto ma dłuższy pasek i większe procenty, to przynajmniej róbcie to jak ludzie cywilizowani.

To poproszę o urlop. Serio.

Moja retoryka jest słaba?
Ja w pierwszej mojej odpowiedzi dotyczącej krytyki RTX'ów przez @kadajo dostałem odpowiedź:

1 godzinę temu, kadajo napisał:

@SebastianFM

Widziłeś 50% przyrost wydajności miedzy GTX 1070 a RTX 2070 ? Co ty piłeś na premierze tych Turingów. :E

Chyba, że chodzi ci tylko o te chipsy? To była moja odpowiedź na to powyższe zdanie.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko. Gdybym rzeczywiście napisał, że RTX 2070 był na premierę o 50% wydajniejszy od GTX 1070 to każdy mógłby mi wyskoczyć z takim tekstem. Z mojej perspektywy wygląda to jednak tak, że ja zwracam komuś uwagę, że napisał bzdury a ta osoba w odwecie mi wmawia coś czego nie napisałem i jeszcze się z tego naśmiewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wompierz napisał:

dla mnie te techniki DLSS, FSR i ta intela to dużo większa rewolucja niż jakieś RT. Daje realny przyrost wydajności.
RT przy obecnych kartach to śmiech.
Sam posiadam gtx 1080 i siedzę na tym od ładnych kilku lat. Cieszę się, że jeszcze nie padła.  Obecnie gram w 1440p.  Gdyby ceny były normalne to pewnie kupiłbym jakiegoś rtxa 3070. W normalnych czasach teraz te karty powinny być grubo poniżej 2000zł bo premiera nowych za rogiem a używki powinny latać w okolicach 1500zł.
Niestety różne czynniki w tym bardzo słaba złotówka dolar 4,5zł sprawiają, że karty są za ponad 3 tys zł. Nie wydam tyle na praktycznie starą generację i kartę ze średniej półki. O wcześniejszych cenach nie wspominam.
Gram i tak głownie w multi. Dobrych wymagających graficznie gier na rynku w które chciałbym zagrać wyszło przez ostatni rok tyle co kot napłakał. Gdybym kupił nową kartę to tak na prawdę chyba skończyłbym wreszcie cp2077, rdr 2 i sprobował assassin valhalla. Wydanie kasy na nową kartę byłoby do tego bodźcem. I to tyle.
Co innego gdybym oleda 4K używał zamiast monitora. Wtedy wymiana karty do gier byłaby musem.
Fajnie, że amd wypuszcza FSR 2.0 które da kopa kartą takim jak moja i nowym konsolą.
Czekam z niecierpliwością na zaimplementowanie tego w innych grach.
A odbiegając trochę od tematu to jeżeli krypto będzie przez następne miesiące lecieć albo utrzymywać się na tak niskim poziomie to czeka nas prawdziwy wysyp tanich kart pokoparkowych. Oczywiście to nie będzie tak jak kiedyś, że krypto poleciało i zalew rynku kartami. Teraz będą znacznie dłużej trzymać sprzęt licząc na wzrosty.

Dla mnie też, podzielam Twoją opinię 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, EvilKillaruna napisał:

I jak to się ma do tego co Ci powiedział? Facet sobie zażartował a Ty mu wchodzisz na belkę i kompetencje? Nawet ja poprawnie odczytałem jego post a ponoć kompletnie nie znam się na żartach :D.

Ostrzeżenie nałożyć można zawsze, urlop też, ale wolę z ludźmi zawczasu porozmawiać jak człowiek z człowiekiem. Nie chodzi o to że nie możesz się z nim spierać, ale zaczyna się po prostu robić niewesoło i z przekroczeniem pewnych granic. Tylko o to mi chodzi.

Technicznie rzecz biorąc, opinia że ktoś jest kiepskim moderatorem, jest taką do której każdy ma prawo. Z kolei określenie "znaleźć coś w chipsach" jest żartobliwe, a nie obraźliwe. W ostrzejszej męskiej wymianie zdań nagle jednemu jej uczestnikowi się włączyła nadwrażliwość? Ojej ❤️

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buszując w internetach coś przeczytałem że Sniper Elite5 ma być w nowej paczce giftów dodawany do sprzedawanych RX 6000 i ma wspierać FSR 2.0 ale no nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia, a ... w sumie do premiery niedaleko zaraz się okaże ile w tym prawdy.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, frog67 napisał:

Buszując w internetach coś przeczytałem że Sniper Elite5 ma być w nowej paczce giftów dodawany do sprzedawanych RX 6000 i ma wspierać FSR 2.0 ale no nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia, a ... w sumie do premiery niedaleko zaraz się okaże ile w tym prawdy.

Czekam na ogłoszenie że FSR2.0 trafi do Unreal Engine 5 na którym sporo gier teraz powstaje ale Sniper Elite 5 też chętnie obadam z tym bajerem.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

No o FSR2.0 już jest ta sama przecież gadka :szczerbaty:

CYTAT:

„W skrócie, FSR 2.0 jest podobny do DLSS 2.3 pod tym względem, że w niektórych scenariuszach może wyglądać lepiej niż renderowanie w natywnej rozdzielczości: w szczególności wyjście 4K w trybie jakości (rozdzielczość wewnętrzna: 1440p) wygląda imponująco". 

 

Ale zapominasz o jednym, o tym ze gdy mowia o natywnej rozdzialce 4k dochodzi tez do tego wspanialy rozmydlacz aa jaki zaserw9wali w grze. 

FSR i DLSS dodatkowo wyostrzaja obraz wiec w tym sensie moze to troche wygladac lepiej bo mniej mydelka dostajemy.

Przy grach bez rozmydlania w 4k pewnie juz takich stwierdzen nie uswiadczymy.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, azgan napisał:

Czekam na ogłoszenie że FSR2.0 trafi do Unreal Engine 5 na którym sporo gier teraz powstaje ale Sniper Elite 5 też chętnie obadam z tym bajerem.

To ciekawe jak wypadnie w porównaniu z TSR. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, frog67 napisał:

Buszując w internetach coś przeczytałem że Sniper Elite5 ma być w nowej paczce giftów dodawany do sprzedawanych RX 6000 i ma wspierać FSR 2.0 ale no nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia, a ... w sumie do premiery niedaleko zaraz się okaże ile w tym prawdy.

https://www.club386.com/new-amd-radeon-raise-the-game-bundle-offered-for-eligible-rx-6000-purchases/

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Sheeneek napisał:

Ale zapominasz o jednym, o tym ze gdy mowia o natywnej rozdzialce 4k dochodzi tez do tego wspanialy rozmydlacz aa jaki zaserw9wali w grze. 

FSR i DLSS dodatkowo wyostrzaja obraz wiec w tym sensie moze to troche wygladac lepiej bo mniej mydelka dostajemy.

Przy grach bez rozmydlania w 4k pewnie juz takich stwierdzen nie uswiadczymy.

FSR 2.0 zawsze będzie oferować lepszą jakość obrazu niż natywna rozdzielczość we współczesnych grach.

  • Confused 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra a ktoś wie, czy będzie coś w stylu Super Resolution na tym FSR 2.0? 

Edit może jaśniej będzie jak napiszę że chodzi mi o coś w stylu DLDSR ale na otwartym FSR 2.0. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Pioy napisał:

Dobra a ktoś wie, czy będzie coś w stylu Super Resolution na tym FSR 2.0? 

Edit może jaśniej będzie jak napiszę że chodzi mi o coś w stylu DLDSR ale na otwartym FSR 2.0. 

Nie wiadomo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, CzarnaPietruszka napisał:

FSR 2.0 zawsze będzie oferować lepszą jakość obrazu niż natywna rozdzielczość we współczesnych grach.

Oczywiscie ze nie.

Takie moze byc poniekad odczucie w Deathloop bo normalnie masz mydlaste TAA.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, Pioy napisał:

Dobra a ktoś wie, czy będzie coś w stylu Super Resolution na tym FSR 2.0? 

Edit może jaśniej będzie jak napiszę że chodzi mi o coś w stylu DLDSR ale na otwartym FSR 2.0. 

Jak miałoby to być oparte o FSR 2.0 to w takim razie nie porównuj z DLDSR, które jest zupełnie czymś innym.

Ja rozumiem, że chodzi ci o zwiększenie rozdzielczości powyżej natywnej za pomocą FSR 2.0 a później skalowanie z powrotem do natywnej.

Skoro FSR 2.0 wymaga tak samo jak DLSS, wektorów ruchu i przesunięcia matrycy projekcji o różne części piksela w każdej kolejnej klatce, żeby coś takiego uzyskać, musieliby zaimplementować to twórcy danej gry. Np. renderowanie w 1080p, za pomocą FSR 2.0 zwiększenie rozdzielczości do 1620p, skalowanie z powrotem do 1080p i wyświetlanie.

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Sheeneek napisał:

Takie moze byc poniekad odczucie w Deathloop bo normalnie masz mydlaste TAA.

No to takie rozwiązanie bardzo by się przydało w "rimejkach" residentów RE2/3 i RE Village bo tam TAA dodaje niezłe mydło, a tylko wyłącz to zęby zabiją ci obraz i dojdzie jeszcze migotanie.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Sheeneek napisał:

Oczywiscie ze nie.

Ok, a co według Ciebie oferuje lepszy obraz "FSR 1.0 ultra quality" czy "FSR 2.0 balanced"?

 

2 minuty temu, frog67 napisał:

No to takie rozwiązanie bardzo by się przydało w "rimejkach" residentów RE2/3 i RE Village bo tam TAA dodaje niezłe mydło, a tylko wyłącz to zęby zabiją ci obraz i dojdzie jeszcze migotanie.

W RE2/3 Village jak dla mnie ostrość jest ok.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...