Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, lamparcicho napisał:

Sprawdzałem u siebie wczoraj i wygląda to tak:

1440p, preset najwyższy:

XeSS, 1080Ti/3070tka:

natywna 83fps/118fps

ultra jakość 81/115

jakość 91/129

zbalansowany 98/138

wydajność 107/146

Chyba jest jakiś babol gdzieś bo na Pascalu jaki i na Amperku wychodzi mniej kl/s na ustawieniu "ultra jakość" niż na natywnej rozdziałce :E 

To nie jest babol. Po prostu w trybie Ultra jakość, rozdzielczość renderowania jest niewystarczająco zmniejszona względem natywnej, żeby skrócić czas renderowania klatki tak by rekompensowało to czas potrzebny na przetwarzanie XeSS. Akurat w tej grze. W innej, bardziej wymagającej graficznie i tak byłby wzrost FPS.

W trybie Ultra jakość rozdzielczość renderowania wynosi 1970x1108 dla rozdzielczości wyświetlania 2560x1440.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sto razy lepsza analizę zrobiliśmy sami w temacie o RTX 4xxx ;)

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

Sto razy lepsza analizę zrobiliśmy sami w temacie o RTX 4xxx ;)

Z pojazdem po DF włącznie  ;)

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.09.2022 o 16:35, *** ChOpLaCz *** napisał:

Z pojazdem po DF włącznie  ;)

Może kolejne wersje XeSS będą lepiej wypadać ?

Nowy materiał od Digital Foundry 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.09.2022 o 16:29, kadajo napisał:

Sto razy lepsza analizę zrobiliśmy sami w temacie o RTX 4xxx ;)

Analiza - wszystko jest popsute, złe i niedobre. I tak w kółko jeden bełkot nie tylko o DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sideband napisał:

Analiza - wszystko jest popsute, złe i niedobre. I tak w kółko jeden bełkot nie tylko o DLSS.

Przestań jęczeć... ?

Taki żarcik, tak napisze na wszelki wypadek :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, sideband napisał:

Analiza - wszystko jest popsute, złe i niedobre. (...)


 

 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że DLSS 3.0 zadziała jednak na RTX3070 o ile jest to możliwe? A jak nie to niech dają Reflex w grach oddzielnie w opcjach i DLSS2.1 to będę śmigać z upłynniaczem w TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne te DLSS, że trzeba kupować nowe GPU by mieć nową wersję oprogramowania. Pierdzielę takie coś ;) 

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, azgan napisał:

Mam nadzieję że DLSS 3.0 zadziała jednak na RTX3070 o ile jest to możliwe?

A czemu ma nie działać? Oczywiście bez interpolacji klatek.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2022 o 11:47, tomcug napisał:

A czemu ma nie działać? Oczywiście bez interpolacji klatek.

Mi właśnie o interpolację klatek chodzi i żeby się zajmowało tym GPU a nie procek w TV ?

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, tomcug napisał:

A czemu ma nie działać? Oczywiście bez interpolacji klatek.

Ale DLSS 3 to interpolacja klatek :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Ale DLSS 3 to interpolacja klatek :E

No! Czyli będzie działać, ale nie zobaczysz efektu.
Czego nie rozumiesz? :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kadajo napisał:

Ale DLSS 3 to interpolacja klatek :E

Bynajmniej, interpolacja jest tylko jedną ze składowych DLSS 3.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale to chyba jest oczywiste ;)

Na kartach GTX jest RT, ale myślę ze to ma znaczenie ze włączenie go nie ma sensu :E

Nvidia zresztą sama mówiła ze bez interpolatora DLSS 3 działa tak samo jak 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

Nvidia zresztą sama mówiła ze bez interpolatora DLSS 3 działa tak samo jak 2.

Ale niektórzy już robili aferę, że w ogóle nie będzie można DLSS na starszych kartach odpalić 8:E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tomcug napisał:

Ale niektórzy już robili aferę, że w ogóle nie będzie można DLSS na starszych kartach odpalić 8:E

W kontekście, że nie da się DLSS 3.0.
No przecież nagle nie uwalą DLSS 2.0 w vicetop generacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, *** ChOpLaCz *** napisał:

No przecież nagle nie uwalą DLSS 2.0 w vicetop generacji.

Nie takie cuda się działy 8:E Ale nie, w tym przypadku nie uwalą.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, tomcug napisał:

Nie takie cuda się działy 8:E Ale nie, w tym przypadku nie uwalą.

Pytanie czy można włączyć DLSS 1.0 jak gra ma DLSS 2.0? 

Drugie pytanie, czy można włączyć DLSS 2.0 jak gra ma DLSS 3.0 ?

Ciekawa łamigłówka XD

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Minciu napisał:

Pytanie czy można włączyć DLSS 1.0 jak gra ma DLSS 2.0?

Pytanie kompletnie bez sensu.

4 minuty temu, Minciu napisał:

Drugie pytanie, czy można włączyć DLSS 2.0 jak gra ma DLSS 3.0 ?

Włączasz DLSS 3 i tyle, na GPU Ada będzie działać pełen pakiet z interpolacją, na starszych DLSS 3 będzie działać bez interpolacji, czyli jak DLSS 2.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...