Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, SebastianFM napisał:

dnośnie tego gdzie nadaje się DLSS 3 to się nie zgadzam. Digital Foundry w swojej analizie pokazało dokładnie jak działa DLSS 3 w różnych scenariuszach, w Spiderman podczas dynamicznej akcji, w Cyberpunk 2077, również podczas strzelania.

Z DF to mam taki problem że oni w zasadzie nie biorą pod uwagę input-laga, wg nich owszem wzrośnie ale włączymy reflex i problemu nie ma, co mi z pustych 160fps jak ich nie odczuje jak 160fps, tylko jest wręcz odwrotnie kara do input-laga 

Wychodzę z założenia że Nvidia postanowiła musi być zdecydowanie więcej klatek nawet kosztem input-laga kto tam sprawdza, takie placebo widzisz dużo klatek to siedz cicho ! 

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukadd napisał:

Na samsungach też miałem okazję się pobawić, lag jest mniejszy, ale artami też ładnie sypie, a sama płynność i responsywność na upłynniaczu też pozostawia wiele do życzenia. Do pc to się nie nadaję. Od bidy może jak ktoś z daleka gra od TV w jakieś wolniejsze gry na konsoli i ma bardzo małe wymagania. Ale ja tak nie mogłem grać na dłuższą metę.

A sam Oled to jest tak szybka matryca i petarda do grania, że od razu czujesz dyskomfort gdy odpalisz takiego zamulacza.

To chyba musiałeś dość dawno testować tego Samsunga i to jakiś straszy model bo nowy QN900B ma rewelacyjny input lag z interpolacją 23ms https://hdtvpolska.com/test-recenzja-telewizor-neo-qled-samsung-qn900b-8k-mini-led-opinie-cena/?showfull=1 gdzie u NVIDIA z tego co widziałem z interpolacją było 33ms a dawałem też linka jak wygląda to na Q90T i wygląda to wystarczająco dobrze żeby było użyteczne w grach singlowych typu Spider-Man 

3 godziny temu, azgan napisał:

 

Tutaj na przykładzie Spider-Man z PS5 jak to wygląda z interpolacją na Q90T

 

Gość pokazuje jak to wygląda u niego i chwali ale na LG faktycznie jest kaszana przyjniej na LG OLED E8 

PS>

Tutaj gościu z Samsungiem QN900B też chwali interpolację grając na PS5 i wygląda to O.K

Jak dla mnie to OLED'y LG nie mają po prostu tak dobrej intepolacji jak Samsung w trybie gry

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, azgan napisał:

To chyba musiałeś dość dawno testować tego Samsunga i to jakiś straszy model bo nowy QN900B ma rewelacyjny input lag z interpolacją 12ms https://hdtvpolska.com/test-recenzja-telewizor-neo-qled-samsung-qn900b-8k-mini-led-opinie-cena/?showfull=1 gdzie u NVIDIA z tego co widziałem z interpolacją było 33ms a dawałem też linka jak wygląda to na Q90T i wygląda to wystarczająco dobrze żeby było użyteczne w grach singlowych typu Spider-Man 

Ja tam nie widzę aby podano 12ms dla trybu z właczonym przeplotem.

Dla porównania z recenzji RTGNS  poprzedniego modelu QN900A czyli 2021 

B8Es8lt.jpg

Widać że z przeplotem mamy praktycznie 2x większy input lag 21.1. 

a bez  wychodzi szybciej niż model 2022 :E   wobec tego co podałeś @azgan

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z interpolacją zawsze będzie większy input lag tutaj można tylko go zredukować 

Chętnie bym obczaił testy interpolacji w TV ale z wł. NVIDIA Reflex np. w God of War 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, azgan napisał:

To chyba musiałeś dość dawno testować tego Samsunga i to jakiś straszy model bo nowy QN900B ma rewelacyjny input lag z interpolacją 12ms https://hdtvpolska.com/test-recenzja-telewizor-neo-qled-samsung-qn900b-8k-mini-led-opinie-cena/?showfull=1 gdzie u NVIDIA z tego co widziałem z interpolacją było 33ms a dawałem też linka jak wygląda to na Q90T i wygląda to wystarczająco dobrze żeby było użyteczne w grach singlowych typu Spider-Man 

QN85 85" z 2021 ostatnio w wersji 85" bo kumpel kupił jakoś na początku tego roku.
Relatywnie niski input lag jest i na Q95R z 2019, którym się też bawiłem, ale co z tego jak samo upłynnienie działa słabo i wali artami. To się nie nadaje do grania na PC w takiej formie.

Zresztą kto teraz chce grać na samsungowych wolnych i smużących VA jak są szybkie oledy :E Serio nie ma o czym gadać. Zobaczymy co pokaże nvidia jak się sami pobawimy i jakie będą wrażenia, interpolację przez TV można olać.

Edytowane przez lukadd
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno moźna wyciągnąć znamienne dla DLSS 3.0 tak jak tutaj @azgan dyskutuje że rozwiązania u samsunga są ok, a @lukadd że to się nie nadaje do PC ! to tak samo będzie z DLSS niektórzy powiedzą rewelacja bo bolączek i minusów nie dostrzegą, a dla części to może być spalone rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie ocenia to @azgan? Oglądając film nagrany w 60 FPS z telewizora, który interpoluje klatki i wyświetla 120 czy 144 FPS. Na nagraniu widać ghosting. Nie wiadomo, czy wynika on ze zbyt długiego czasu naświetlania czy jest efektem interpolacji. Jaki to ma sens? 

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, lukadd napisał:

QN85 85" z 2021 ostatnio w wersji 85" bo kumpel kupił jakoś na początku tego roku.
Relatywnie niski input lag jest i na Q95R z 2019, którym się też bawiłem, ale co z tego jak samo upłynnienie działa słabo i wali artami. To się nie nadaje do grania na PC w takiej formie.

Zresztą kto teraz chce grać na samsungowych wolnych i smużących VA jak są szybkie oledy :E

Bardziej Ghosing wynikający z samej matrycy typu VA która jest wolna niż sam upłynniacz  ?

Na OLED'zie oczywiście takiego :kupa: nie ma bo tam szybkość matrycy robi miazgę z VA

Ale to jest jak z DLSS gdzie od premiery mogłem przeczytać posty że lepiej od natywnego 4K a później jak wł. DLSS w Red Dead Redemption 2 to myślałem że mi oczy wypali ten Ghosting i sieczka jaka się robi na włosach albo końskim ogonie ?. Wszystko zależy od progu akceptowalności takich "darmowych ulepszeń obrazu" bo od nas z forum też mogę przywołać przykłady osób które grają już od czasów PS4PRO z interpolacją na Samsungach i chwalą że bez tego to "żyć się nie da" 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre rzuciłem wrczoraj filmik promocyjny DLSS 3.0  od nvidii z YT dla kumpla to od razu do mnie napisał."ale tam z DLSS wali artami widać a i jeszcze smużenie obrazu dochodzi gdzie bez DLSS tego nie ma"  :E   i widać każdy ma inną wrażliwość, część już wychwytuje na reklamówkach 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, frog67 napisał:

Jedno moźna wyciągnąć znamienne dla DLSS 3.0 tak jak tutaj @azgan dyskutuje że rozwiązania u samsunga są ok, a @lukadd że to się nie nadaje do PC ! to tak samo będzie z DLSS niektórzy powiedzą rewelacja bo bolączek i minusów nie dostrzegą, a dla części to może być spalone rozwiązanie.

Powinno być lepsze niż to co oferują TV pod względem widocznych artefaktów, ale osobiście nie nastawiam się na takie granie :E

Telewizory generują na prawdę grubo widoczne artefakty, mocno widoczne jak się siedzi w normalnej pctowej odległości od wyświetlacza. W Wieśku obracając kamerą lewo prawo biegnąc normalnie z dwóch mieczy ich rękojeści wystających obok głowy Wieśka robią ci się cztery :E
T
akie zostają arty po interpolacji. Arty wynikające z np. samego DLSS 2.1+ to przy tym pikuś :E 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, frog67 napisał:

Jedno moźna wyciągnąć znamienne dla DLSS 3.0 tak jak tutaj @azgan dyskutuje że rozwiązania u samsunga są ok, a @lukadd że to się nie nadaje do PC ! to tak samo będzie z DLSS niektórzy powiedzą rewelacja bo bolączek i minusów nie dostrzegą, a dla części to może być spalone rozwiązanie.

Bo tak dokładnie będzie to wyglądać zarówno ta interpolacja NVIDIA na GPU jak i TV będzie miała swoich zwolenników jak i przeciwników. Tutaj gościu na C1 czy tam C2 chwali a tamten z E8 nie polecał - ile ludzi tyle opinii ?

5 godzin temu, azgan napisał:

 

Tutaj Forza Horizon 5 w 30 fps przerobiona na 60k/s z interpolacją z OLED'a od LG

 

Gość gra na PC padem od PS5 jakby co ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko czekać teraz jak Nvidia uśmierci G-sync bo po co wam synchronizacja ramek ekran-karta skoro DLSS 3.0 da wam więcej :E  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, tomcug napisał:

Co tam artefakty i opóźnienie, ważne że FPS wincyj! :E:lol2:8:E

Dokładnie tak. Jak wychodziło 4K na konsolach (CBR)  to było gadanie że robienie z :kupa: miodu później jak NVIDIA wprowadziła DLSS na PC to rekonstrukcja obrazu dzisiaj stała się motywem przewodnim którym robienie z :kupa: miodu jest wręcz jednym z wyznaczników RTX4090 w dodatku ekskluzywnie zarezerwowanym w wersji 3.0 dla tej serii i nagle intepolacja też jest super 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jakbym miał grać w konsolowych 30fps to już wolałbym dodać trochę artefaktów ale przynajmniej by oczy nie bolały 8:E a nvidia na pewno ogarnie to lepiej niż w TV bo ma po prostu więcej danych

18 minut temu, lukadd napisał:

Zresztą kto teraz chce grać na samsungowych wolnych i smużących VA jak są szybkie oledy :E

Przecież Samsung też ma oledy na rynku, nie dali tam interpolacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Wu70 napisał:

 

Przecież Samsung też ma oledy na rynku, nie dali tam interpolacji?

Pewnie że ma i to nawet lepsze teraz od LG tylko drogie są :szczerbaty:

OLED'y Samsung też mają ten tryb gry z interpolacją ?

Ale przy takich cenach to i RTX4090 nie robi już różnicy bo to nie są zabawki dla biedaków ?

19 minut temu, lukadd napisał:

Powinno być lepsze niż to co oferują TV pod względem widocznych artefaktów, ale osobiście nie nastawiam się na takie granie :E

Telewizory generują na prawdę grubo widoczne artefakty, mocno widoczne jak się siedzi w normalnej pctowej odległości od wyświetlacza. W Wieśku obracając kamerą lewo prawo biegnąc normalnie z dwóch mieczy ich rękojeści wystających obok głowy Wieśka robią ci się cztery :E
T
akie zostają arty po interpolacji. Arty wynikające z np. samego DLSS 2.1+ to przy tym pikuś :E 

Zdania są na ten temat podzielone nawet u filmowców. Tak jak mówię ile ludzi tyle opinii. Rozwiązanie NVIDIA też będzie miało obrońców i wyznawców "że bez tego żyć się nie da" :szczerbaty:

13 minut temu, Wu70 napisał:

Ja jakbym miał grać w konsolowych 30fps to już wolałbym dodać trochę artefaktów ale przynajmniej by oczy nie bolały 8:E a nvidia na pewno ogarnie to lepiej niż w TV bo ma po prostu więcej danych

 

Tak gadali kiedyś konsolowcy teraz pora na PCMR ?

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, azgan napisał:

Tak gadali kiedyś konsolowcy teraz pora na PCMR ?

A za 10 lat wielki ficzer "natywna jakość obrazu" ! :E 

  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Wu70 napisał:

Ja jakbym miał grać w konsolowych 30fps to już wolałbym dodać trochę artefaktów ale przynajmniej by oczy nie bolały 8:E a nvidia na pewno ogarnie to lepiej niż w TV bo ma po prostu więcej danych

No i powinno to lepiej działać, dzięki właśnie większej ilości danych. Czy to będzie akceptowalne i dla kogo to się okaże jak sami przetestujemy. To co oferują dzisiejsze TV dla mnie nie jest akceptowalne.

54 minuty temu, Wu70 napisał:

Przecież Samsung też ma oledy na rynku, nie dali tam interpolacji?

Ma oledy, nie wiem jak tam jest dopracowany, tryb z niskim input lagiem dla gier, ale znając samsunga pewnie słabo :E
Zresztą to nie zmienia kwestii odnośnie artefaktów one po doklejaniu dodatkowych klatek przez TV będą podobne jak i na LCD.

49 minut temu, azgan napisał:

Tak gadali kiedyś konsolowcy teraz pora na PCMR ?

Na pc na szczęście nikt nikogo nie zmusza do grania w 30fpsach, jak jest mało mocy to można zmienić GPU :E
Dodatkowo można sobie dowolnie wybierać on/off techniki, ustawienia itd. Nikt nie narzuca z góry określonych ustawień. Jak pasuję to można korzystać, a jak nie to można wyłączyć :ETo nie konsola.

Edytowane przez lukadd
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mógł nawet w No Man's Sky włączyć FSR, czy tam DLSS, a le po co, gram na ultra jest 60 fps, gra wygląda pięknie, nie trzeba żadnej z tych technik używać.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś kiedy  dlss 3 wskakuje do MS2020? 

A w ogóle to u mnie na dlss2 praktycznie zero poprawy może z 5 klatek i brzydszy obraz 1440p

Edytowane przez Skitter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przetestowałem ta technikę intela XeSS w 3dmarku i wydaje mi się ze jakość jest lepsza niż DLSS a wydajnosc tez ładnie wzrasta. Intrygujące.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...