Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Element Wojny napisał:

Oczywiście że będzie dopracowana. Nie wiedzieć czemu sporo osób komentuje FSR jakby wczoraj zapodano jakąś finalną wersję która już nie będzie rozwijana - a przecież to dopiero jest jej start.

Jak bedzie dopracowana i oferowala lepsza jakosc to bedziemy chwalic, poki co jest kupa na start wiec z czego sie tu cieszyc?? Tylko slepy tego bedzie uzywal.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

Ja czegoś takiego używałem w CP 2077, na swojej karcie by jakoś grać i wiem z czego się ludzie na zachodzie cieszą, że na starszych kartach nie obsługujących DLSS, da się uzyskać klika dodatkowych klatek, ja ich rozumiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

To posiadanie zielonej karty powoduje, że widzimy gorszy obraz na YT gdy był nagrywany na czerwonej karcie? XD 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu panuje jakiś dziwny brak zrozumienia rzeczy prostych.

Wy macie swój świetny DLSS 2.0 czy 2.1 i chwała zielonym za to. Darmowa bardzo fajna technologia. Nikt nie podważa tego że zostawia FSR lata świetlne za sobą.

Ja się z kolei cieszę że mam FSR bo jeszcze przedwczoraj nie miałem w ogóle niczego takiego - to dopiero start i wiadomo że z czasem jakość FSR będzie się poprawiać, a łatwość implementacji sugeruje że wkrótce bardzo wiele gier będzie miało FSR jako opcję. Nie podoba się Wam ? Syf ? Mydło ? Spoko, przecież nikt Wam nie każe tego używać - to tylko opcja. Chwilami odnoszę wrażenie że te heheszki i docinki wynikają tylko i wyłącznie z chęci dowalenia się. 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Element Wojny napisał:

Tu panuje jakiś dziwny brak zrozumienia rzeczy prostych.

Wy macie swój świetny DLSS 2.0 czy 2.1 i chwała zielonym za to. Darmowa bardzo fajna technologia. Nikt nie podważa tego że zostawia FSR lata świetlne za sobą.

Ja się z kolei cieszę że mam FSR bo jeszcze przedwczoraj nie miałem w ogóle niczego takiego - to dopiero start i wiadomo że z czasem jakość FSR będzie się poprawiać, a łatwość implementacji sugeruje że wkrótce bardzo wiele gier będzie miało FSR jako opcję. Nie podoba się Wam ? Syf ? Mydło ? Spoko, przecież nikt Wam nie każe tego używać - to tylko opcja. Chwilami odnoszę wrażenie że te heheszki i docinki wynikają tylko i wyłącznie z chęci dowalenia się. 

 

Nakopali się krypto, pokupowali RTX 3090 i śmieszkują. :E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle co za różnica, jaką kto ma kartę, skoro na GF może to FSR odpalić? :E Do tego większość osób krytykujących miała w swoim życiu Radeona, najczęściej więcej niż jednego. Kisnę z takich gówno argumentów, że ktoś krytykuje, bo ma co innego. Zastanowić powinien się chyba ten, który nie krytykuje, bo ma Radeona/konsolkę, bo logicznie, to on próbuje bronić rzeczy, która wygląda słabo. Dostał "substytut" DLSS i się tym zachłysnął xD Już to przerabiałem w temacie konsolowym. Szkoda czasu i energii.

 

Poza tym, wiele z osób krytykujących FSR krytykowało też DLSS, gdy wyszło. W tym ja. Więc pierdololo o robieniu na złość i wyszydzaniu jest absurdem.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A taka różnica że FSR to technologia czerwonych która jest gorsza od DLSS. 

A co do reszty to chyba jednak nie do końca zrozumiałeś mój ostatni post... no ale czemu mnie to nie dziwi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Element Wojny napisał:

A taka różnica że FSR to technologia czerwonych która jest gorsza od DLSS. 

A co do reszty to chyba jednak nie do końca zrozumiałeś mój ostatni post... no ale czemu mnie to nie dziwi ?

Człowiek, który płacze, że widzi "docinki" względem danej techniki oferującej słabą jakość spędził większość swojego forumowego życia na uświadamianiu innych nt. słabej jakości Cyberpunka :E Dziwny sposób akceptacji jednego gówna i braku akceptacji dla drugiego.  no ale czemu mnie to nie dziwi ?

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, SebastianFM napisał:

Ponieważ po pierwsze wy nie potraficie tego obiektywnie ocenić

Fanatycy już tak mają i od lat jest to samo niezależnie od marki.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
44 minuty temu, Element Wojny napisał:

Zintegrowanie go z silnikiem zajęło może dzień, a potem pozostało dodać odpowiednią opcję do interfejsu użytkownika. Nie musieliśmy wprowadzać żadnych poprawek, po prostu działało.

No trudno żeby filtr wyostrzający i upscaling wymagały jakichś głębszych implementacji, AMD mgło to w sterowniku dodać gdyby nie fakt, że FSR ma pomijać część efektów post-process i HUD gry. :)

AMD udał się FreeSync i ładnie tym utarł nosa nVidii, sam z tego korzystam :E (do wersji G-Sync mojego monitor musiałbym dopłacić 500 zł), ale tutaj to bez dodatkowej magii szału bym się nie spodziewał.

Ot, recepta na jeszcze większy deficyt mocy (i braki kart) niz w przypadku nVidii z jej zasobożernym, co by nie mówić, RT. :)

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym myślę, że nikt raczej nie krytykuje faktu, że AMD chciało dać użytkownikom narzędzie do łatwego zwiększenia wydajności. Większość sama nic nie potrafi zrobić, więc opcja w grze jest spoko. Ale liczy się wykonanie. Co z tego, że będę miał 2x tyle kl./s, gdy obraz będzie mydłem Fa. Już w DLSS najniższe presety wyglądają słabo, a z FSR nawet te najwyższe powodują wyraźny spadek jakości.

No i druga kwestia, która jest jakoś tak trochę pomijana. Jeśli ktoś ma starą kartę, to nie gra w 4K, gdzie jakość FSR będzie najlepsza, tylko w 1080p, gdzie jakość FSR jest najgorsza. Dla niego te wszystkie piękne filmiki w necie nie będą do niczego przydatne. On będzie widział zupełnie co innego niż to, co tam naganiacze prezentują.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok mam troche czasu w czym mogę przetestować teraz te FSR na GTX 1070 ? Jakieś demko ze steam cos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@azgan "Poradzili sobie" to za dużo powiedziane. Ten sharpening w Metro prawie nic nie naprawił, a wyglądał okropnie. Rozmazanie jak było tak zostało. Sharpeningu nie powinno się nadużywać, bo przekłamuje on obraz, poza tym nie jest on lekarstwem na obniżenie rozdzielczości. Z tego co kojarzę to DLSS 1.0 nawet jakoś specjalnie nie rekonstruowało obrazu, a skupiało się głównie na wygładzaniu krawędzi. Przez to np. kiedyś jak testowałem DLSS w BFV, to w kałuży były widoczne dziwne artefakty, bo DLSS prawdopodobnie potraktował obiekt odbity w kałuży jako ten rzeczywisty.

DLSS 2.0 już rzeczywiście stara się zrekonstruować obraz. Nadal nie wygląda to idealnie, ale o wiele lepiej niż w przypadku 1.0. Dlatego zapytam jeszcze raz, jakie widzisz możliwości rozwoju FSR, skoro Nvidia ma machine lerning, a AMD cały czas będzie miało takie same narzędzia? No chyba że AMD też nagle wprowadzi machine learning, tyle że to już nie będzie FSR a coś zupełnie nowego.

44 minuty temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

Skoro już idziemy w takie argumenty to powiedz mi czemu śmiałem się z DLSS 1.0 i kłóciłem z użytkownikami na forum że wygląda okropnie, a teraz śmieję się z FSR? Bo staram się być obiektywny i opierać na faktach. Dlatego też przyznałem ci wcześniej rację, że na screenach z tamtej gry FSR rzeczywiście wyglądało lepiej, ale to był jeden jedyny wyjątek. Nie wiem czemu teraz próbujesz wmieszać nas w jakieś fanboyowskie gierki. To chyba dobrze, że podchodzimy krytycznie do gówna serwowanego nam przez korporacje? :E Jak ktoś mi daje gówno i próbuje wmówić że to wykwintne danie, to nie będę udawał że to nie jest gówno, niezależnie od tego w jakiej restauracji by to nie było.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Element Wojny napisał:

Do tego czytałem przed chwilą wypowiedź jednego z polskich deweloperów który pisał że implementacja FSR jest śmiesznie łatwa - im zajęło to całe 5 dni /poprawka : 1 dzień/

To szczególnie potwierdza szaloną jakość i stopień zaawansowania FSR ;)

  

Godzinę temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

Pewnie dlatego że posiadacze zielonych kart DLSS testują już od ponad 2 lat i po pierwszej wersji jechali jak po szmacie w czasach kiedy AMD nawet nie marzyło o FSR. ;)

Edytowane przez DisconnecT
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, DisconnecT napisał:

To szczególnie potwierdza szaloną jakość i stopień zaawansowania FSR ;)

Ale też może być cechą, która zachęci do implementacji. Widziałem tweeta, w którym jakiś dev mówił o dodaniu FSR w kilka godzin. Szkoda, że nie wiem, jak jest z DLSS, a na każde tego typy pytanie NV nic nie chciała ujawnić. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dodanie FSR jest tak proste to czekam aż ktoś zrobi z tego plugin ala reshade :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Bo według marketingowego bełkotu AMD ma odpowiedź na DLSS, marketingową, ale jak widać są ludzie co łyknęli, więc po co się przyznać? :E

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Dla podniesienia wydajności wiele osób jest w stanie poświecić jakość obrazu, czego tutaj nie rozumiecie :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kadajo napisał:

Dla podniesienia wydajności wiele osób jest w stanie poświecić jakość obrazu, czego tutaj nie rozumiecie :)

Mhm bo przecież całej masy metod skalowania obrazu na czele z toną filtrów temporalnych nie wymyślono jeszcze.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Mi na nic. Gdybyś przeczytał wcześniejsze posty, to byś wiedział.

To jest jedynie stwierdzenie faktu - jeśli coś jest proste w integracji i można się tym pochwalić, to najczęściej jest to używane. Weźmy FreeSync, który w żadnym z moich monitorów nie działał dobrze, a AMD przez  lata wydawało gówno sterowniki, na których z FS były problemy. Ale FS był dodawany w kolejnych modelach i nadal trafia do takich paździerzy, że pewnie bezdomny by ich kijem nie tknął. Ale trafia. A jakaś część klientów jest z tego powodu zadowolona, bo może mieć sprzęt z FS, nawet jeśli to gówno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, BlindObserver napisał:

Ale też może być cechą, która zachęci do implementacji. Widziałem tweeta, w którym jakiś dev mówił o dodaniu FSR w kilka godzin. Szkoda, że nie wiem, jak jest z DLSS, a na każde tego typy pytanie NV nic nie chciała ujawnić. 

NVIDIA to nic nie musi ujawniać po takim jednym wycieku kodu źródłowego. 😁

Jak dla mnie to implementacja DLSS 2.x jest banalnie prosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Ale czemu

1 minutę temu, DisconnecT napisał:

Mhm bo przecież całej masy metod skalowania obrazu na czele z toną filtrów temporalnych nie wymyślono jeszcze.

No wymyślono ale co to zmienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

No dobra. Ale czemu

No wymyślono ale co to zmienia ?

No właśnie, co zmienia obecność FSR, skoro nie wnosi nic, po za marketingiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...