Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Nie. Oni naprawdę to lubią i uważają, że super.

Zwinę, żeby nie denerwować wyznawców DLSSów i AI

 

Największy entuzjasta (ten cały Alex) to gość, co przy 500fps w Quake'u załącza motion blur i rekomenduje to widzom, także co mu przeszkadza jakiśtam obraz w ruchu i to, że te całe AI go psuje. Najważniejsze, że jet postęp i co chwila problemów jest mniej. Czyli AI dobre, bo mniej to tyle samo co nic. BO POSTĘP. Taka logika. :szczerbaty:
FSR2 przecież też chwalą, a co to robi z obrazem w ruchu każdy wie. 
No ale jak leci na montorze VA z super ha de erami, bo ha de ery najważniejsze, to co się tam będzie przejmował tym, co AI robi z obrazem, którego i tak w ruchu nie widzi, bo mu  cudne HDR VA rozmywa. 
 

Apropo postępu, to jak RT/PT się tak mocno ma opierać na danych z poprzednich klatek, to osiągnięcie w pełni poprawnego obrazu zawsze i wszędzie może być po prostu niemożliwe, choć że jakiś postęp będzie to tak, jasna sprawa.

Tymczasem wczoraj czytałem news, że Nvidia zdecydowała, że nie jest już firmą w branży kart graficznych i GPU. Teraz są firmą AI. No to ciekawe ile procent 5xxx i 6xxx będą zajmowały tranzystory AI.
Komuś 64bit 6090 za 2000€? 4/5 chipu na AI i spokojnie, Digital Foundry i Linus Tech Tips ładnie wytłumaczy, że AI is the future, a ignorancji przyklasną, bo przecież poprawia framerate, a kit tam, że gdyby zamiast tych 1/5 tranzystorów dać 5/5 na raster, to by karta dała radę to samo zrobić bez AI i wad AI. 
Tylko że firma w branży AI, raczej nie schowa swojego AI w buty skupiając się na kartach graficznych i wydajności w rasterze, bo w końcu robi AI to będzie pchała AI. 
 

Edytowane przez Ronson
  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś to już co najmniej 10 razy, wystarczy :E

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Art385 napisał:

Nie możemy wam powiedzieć, co naprawdę o tym sądzimy albowiem dzięki temu mamy co robić :E 

Taka prawda, oni z tego żyją 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten mod dostępny pod tym adresem https://github.com/Nukem9/dlssg-to-fsr3 działa aktualnie tylko na GPU RTX i w grach które mają obsługę DLSS Frame Generation. Zastępuje po prostu DLSS Frame Generation generatorem klatek z FSR3. Ale umożliwia używacie upscalera z DLSS. Więc jest to świetne rozwiązanie dla posiadaczy RTX 2000 i 3000, bo nie ma co ukrywać że DLSS upscaler jest znacznie lepszy od upscalera FSR, za to framegen jak pokazują testy nawet realizowany na shaderach daje 60-70% więcej fps a akurat framegen z FSR nie odstaje od tego od framegena z dlss.

Co w sumie jest zabawne, bo DLSS FG też zwiększa FPSy o około 70%, więc wcale nie trzeba mieć do tego super-duper optical flow ai accelerator jak twierdzą zieloni. 

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cichy45, jasne, nie trzeba OFA i przetwarzania za pomocą sieci neuronowej żeby wygenerować klatki pośrednie o gównianej jakości.

Obydwa rozwiązania mają zbliżoną wydajność jednak jeżeli chodzi o jakość generowanych klatek to o wiele lepszą ma DLSS 3. W niekorzystnych warunkach FSR 3 generuje znacznie więcej artefaktów.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam gierki jakie mam z FG, bo też nie wszędzie uda mi się to odpalić, udało mi odpalić w Slender: The Arrival
Wszystko maks, oprócz motion blura, DLSS jakość vs dlss jakość z FG

Tam gdzie więcej fps to jest z FG ^^ do tego gra ma możliwość włączenia statystyk Reflexa, to widać opóźnienie, samo Reflex włączone w grze. W tym miejscu na screenie z dlss mam 74, ale kawałek wcześniej było poniżej 60, to sam początek gry, grać nie będę, tylko testy czy działa FG
Np w Dying Light 2 nie udało mi się odpalić FG. Mam listę gier z FG, więc te które mam to przetestuję.

1. DLSS Jakość
MaKVigk.jpg

2. DLSS jakość z FG

CGDesFM.jpg

 

edit:
Najnowsza wersja 0.41.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem sobie wiedźmina z generatorem klatek, w 3440x1440 i wszystko na prawo, RT na maxa, DLSS na jakość, gra wypluwa minimum 70 FPS, karta dostała drugie życie, gdzie w natywnej bez technik było 30fps. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak porównać do serii 4000, ale jest ten sam problem co w cyberku z napisami nad postaciami, jakby były w 30fps. Jak rzucasz igni to efekt zachowuje się jak w 30fps, reszta ładnie płynie. Generalnie nie jest źle, nie zauważyłem większych artefaktów. Można spokojnie grać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten mod z FG i fsr 3.0 działa rozumiem tylko na rtx 3000 i niżej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten mod co wrzucił Feniks, jako, że działa w DL2, to tam sprawdziłem, ale niestety z nim gra nie działa, crashuje, gra się nie odpala- ale wyskakuje okienko z implementacją tego moda, nie testowałem tego w Wiedźminie ani w Cyberpunku, tamten mod na FG tylko dla RTX działa bez problemu w Wiedźminie i Cyberpunku.

Ok, sprawdziłem w Wiedźminie 3, próba wczytania zapisu gry wywala, więc dla mnie ten mod na FSR3- ten płatny- link od Feniksa, działa dużo gorzej niż ten darmowy, tam nie miałem takich cyrków. Wracam do tamtego darmowego.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem ten FSR3 FG mod, bo w tamtym linku nie było kilku plików dlatego wywalał. Zrobiłem mały test w 5min w Dying Light 2, więc tak:
1. znika DLSS, bez skalowania mam tyle fps co z DLSS Q, widocznie FG działa non stop, ale nie jest to super, czuć mulenie.
2. z FSR Q, mam te ponad 100fps, ale:
 a) FSR jest beznadziejny widać jak tekstury migoczą, jest większe mleko, grałem w DL2 z DLSS Q z najnowszym dll, i to niebo, a ziemia.
 b) Jak już było podawane, stacjonarnie bez ruchu jest ok, ale ruchy kamerą rozmywają UI, widać, że UI nie jest "naprawione" - ten efekt można zobaczyć na testach na yt.

Co do input laga, wrzucałem screena ALT+F1 ale nie nagrała się nakładka nvidii, według niej z FG miałem między 10-20ms, a bez FSR w natywnym z FG miałem ponad 20ms- prawdopodobnie źle pokazuje, bo w natywnym z FG czułem te 20-30fps, które zapewne mam z RT w 1440p bez DLSS.
Ten mod, który był płatny na FSR3 FG, jako jedyny działa z DL2, tamten darmowy mod na FG dla RTX niestety nie działa, ale jako, że działa z DLSS to obraz jest dużo ostrzejszy i lepszy a działanie identyczne i nie ma takiego babolu z tym UI.
Grałem bez vsync, i nie miałem tearingu jaki miałem przy Forspoken.

Z FSR Q + FG
2Iw5UcY.jpg

natywne + FG

q1r9Rkv.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie niegrywalna kaszanka ten mod.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcja TYLKO jeśli ktoś wpada poniżej 60 FPS, to wtedy lepiej mieć artefakty niż dropy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy DLSS nie jest jednak pewnym wyjściem, żeby obniżyć np. zużycie energii?

W natywnej rozdzielczości nowe karty graficzne pobierają bardzo dużo vat, DLSS uruchamia grę w niższej rozdzielczości i skaluje do wyższej, przez co zużycie prądu jest niższe. Ja tam nie widzę gołym okiem, czy gra jest odpalona w natywnej rozdzielczości bez DLSS, czy z DLSS a skoro to pomaga a jeszcze obniża zużycie energii, to czemu nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wisisz na limicie mocy, to DLSS poboru nie obniży :E Choć można skorzystać z dodatkowej mocy i zejść z zegarkiem/limitem bardziej, skoro mamy więcej FPS, ale raczej nie taki jest główny cel DLSS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lis22 napisał:

W natywnej rozdzielczości nowe karty graficzne pobierają bardzo dużo vat,

Wymień tego swojego RTX 4080 na RTX 4070 (nonSUPER) to nie będzie pobierać "bardzodużovat" 🤭

ps. Wat a nie Vat ... bo Vat to my mamy ... od lat podnoszony ze standardowego 22% na 23% przez POmyjoków i Pissuardessy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o sobie, tylko ogólnie, pamiętam, że chwalili DLSS właśnie ze względu na obniżenie zapotrzebowania za pobór prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz capa na FPS to nie obniżasz żadnego zapotrzebowania poboru prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, galakty napisał:

Opcja TYLKO jeśli ktoś wpada poniżej 60 FPS, to wtedy lepiej mieć artefakty niż dropy. 

Ponoć ten płatny mod jest lepszy i lepiej to działa, o którym Lipton wspomniał w filmie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, lis22 napisał:

Nie mówię o sobie, tylko ogólnie, pamiętam, że chwalili DLSS właśnie ze względu na obniżenie zapotrzebowania za pobór prądu.

No jak masz cap na 140 FPS i lecisz na wysokim zużyciu GPU to po odpaleniu DLSS pobór się zmniejszy. Jak lecisz na fulla (jak kula daje fula) to co ma obniżyć?

Ja praktycznie wszędzie gdzie się da używam DLSS nawet jak dobijam do capa, bo bierze mniej prądu i mniej podgrzewa pokój. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...