Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Reddzik napisał:

@cichy45 Chcę to wziąć na steamie i przetestować na własnej skórze jak ten cały lossless scaling będzie działać, szczególnie w grach, gdzie nie mam żadnego FSR/DLSS. Teraz jest taniej o browara.

Starta kasy, a jakosc gowniana.

96Y0H4u.jpeg

Gry ktore nie maja DLSS/FSR to jakies starocie??

Edytowane przez Phoenix.
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałem na myśli nie samo FG, ale też jako upscaling, myślałem, że może pomoże np w przypadku Total War Warhammer 3, bo tam bywają ładne spadki, nawet do 40+ na mapie strategicznej, więc czuć przy przesuwaniu mapy, zazwyczaj potrafi trzymać te 40+, ale ponoć taki silnik i tylko nowa super karta by coś poprawiła, choć pewnie niewiele, same bitwy są ok, bo tam wtedy spada użycie GPU, i CPU liczy jednostki na polu bitwy. Choć powiem, że próbowałem odpalać NIS dla tej gry, ale ustawienie niższej rozdzielczości były "szkodliwe" dla oka, że się tak wyrażę. Dlatego wolę już te 40+ i ostrość niż mniejsze detale i gorszą jakość, ale to mapa strategiczna, więc nie ma mowy o czymś dynamicznym jak inne gry.
Sama gra ładnie grzeje GPU, jakby puścić bez limitu klatek to potrafi usmażyć.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro masz spadki tzn, ze  cpu nie wyrabia, a wieksza ilosc fps jeszcze bardziej pogorszy sprawe bo musi je policzyc procesor ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie, w czasie bitew gdzie mamy w cholerę jednostek nie ma spadków, mam te 60fps jak widziałem, wtedy GPU zmniejsza użycie, ale chodzi o mapę kampanii, i przy okazji wraz liczbą nowych jednostek na mapie, odkrytego terenu, mamy spadek fps, są też takie miejsca na mapie, gdzie na przykład teren pokryty śniegiem zamula, przesunę kamerę na inny teren nagle wraca do 60fps, tu cpu ma mniejsze użycie niż w czasie bitwy, tu zaś GPU się poci, leci na 100% i ma tak samo największy pobór Wat.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U ciebie FG sie sprawdzi lepiej niz DLSS/FSR bbo nie obciazy cpu.

Ale po co sie na sile upierasz jak masz cpu za slaby tak czy innaczej, dodasz fsp i bedzie jeszcze gorzej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, Phoenix. napisał:

Ale skoro masz spadki tzn, ze  cpu nie wyrabia, a wieksza ilosc fps jeszcze bardziej pogorszy sprawe bo musi je policzyc procesor ;)

Dlaczego ma pogorszyć? Jak jest wąskie gardło ze strony CPU, to włączenie DLSS/FSR/itd. nie daje wzrostu FPS i tyle. To nie proc będzie miał wtedy więcej roboty, bo on swojego pułapu nie przeskoczy, tylko karta mniej, bo będzie liczyć tyle samo FPS, ale w niższej rozdziałce.

Edytowane przez tomcug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień na 5800X3D i więcej zyskasz, zamiast szukać protezy zwiększającej input laga i tworzącej artefakty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu i tak nie mam gry na maks detalach, bo gpu nie poradzi sobie, wrzucam screeny z gry, właśnie wszedłem do gry by pokazać w czym rzecz, tekstury na Ultra stąd takie użycie vram, ale czy mam wysokie czy ultra fps jest ten sam, nie widziałem problemu, a jakość jest dużo lepsza, mam przegrane prawie 700 godzin w tej grze, grałem na ryzenie 3600 + gtx 1660ti, to było hardcore w 1080p dla tego gtx, jak jeszcze w Warhammerze 2 było spoko, tak w W3 optymalizacja ssie na całej linii. Warto wiedzieć, że z tego co wyczytałem, to silnik tak działa, że im więcej mamy odkrytego terenu, tym więcej pobiera zasobu, im więcej tur i nowego terenu, to wszystko cały czas jest mielone nawet gdy to nie jest nasza okolica. Gram na limicie 60fps w RTSS.

screeny w spoilerze by nie zawalić tematu

ustawienia graficzne, musiałem dać mgłę na niskie, bo przy wysokiej(nie ma innej opcji) włącza wolumetryczne oświetlenie i lecą klatki, włączenie TAA powoduje ok 10fps w plecy, najgorsze, że ustawienia jedne są dla bitwy inne dla mapy i bitwy jak cienie, czy efekty wizualne,

UNz3f41.jpeg

Chktegz.jpeg

QZ8gsl9.jpeg

hWd3JZD.jpeg

Ten wir to jakaś patologia tam zawsze jest 40+
S887WeZ.jpeg

Odpaliłem bitwę, dojechały kolejne jednostki i wtedy użycie CPU wzrosło do 40% a czasem przekracza 40% i tu można powiedzieć o słabym CPU, bo czasem dropnie 2-5fps, zależnie na ile jednostek się patrzę-kamera. Widać też mniejsze użycie GPU, spadek temperatury i Wat.
oyH4LbH.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, tomcug napisał:

Dlaczego ma pogorszyć? Jak jest wąskie gardło ze strony CPU, to włączenie DLSS/FSR/itd. nie daje wzrostu FPS i tyle. To nie proc będzie miał wtedy więcej roboty, bo on swojego pułapu nie przeskoczy, tylko karta mniej, bo będzie liczyć tyle samo FPS, ale w niższej rozdziałce.

To mialem na msyli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 29.06.2024 o 11:38, Phoenix. napisał:

Starta kasy, a jakosc gowniana.

Nie umywa się do natywnego fg ale są takie miejsca gdzie innego fg nie odpalisz.

A kosztuje ta apka grosze więc nie wiem o jakiej stracie kasy mowa :E

 

 

 

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

29_amd_fsr_3_1_i_radeon_anti_lag_2_juz_d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zobaczyć jak w Squad jak to działa, bo do tej pory włączenie jakiejkolwiek techniki upscalingu powodowało tragedię w celownikach xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam nie dodali FSR 3.1 wiec nie ma co sprawdzać ;) 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w Squad lunety działają tak samo jak w Tarkovie, czyli podwójny render picture in picture to już sprawa twórców gry by to dostosować, a nie wina FSR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do DLSS brakuje ale roznica spora miedzy starym FSR:

Ogromny shimmering w Spiderman na FSR 3.1 niestety pozostal.

2R9dMJK.jpeg

 

 

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej w ruchu jest średnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie :D W porownwnaniu do 2.2 jest przepasc ale nadal za DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ghosting czasami srogi jest, ale pierwszy DLSS w sumie miał podobnie. 

DLSS będzie lepszy bo (ktoś wyjaśni) działa sprzętowo, ale i tak fajny postęp z FSR robią, przyda się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem niezły już ten FSR. Ogólnie nawet czasem ma więcej detali niż DLSS, ale kosztem większego shimeringu. Ogólnie widać ze zmniejszenie artefaktów odbyło się m.in. poprzez zmiękczenie ogólnie obrazu w ruchu, podobnie robi DLSS.
Ogólnie DLSS jest faktycznie pod lupą z reguły nadal lepszy, ale różnice zacierają się coraz bardziej. Jak dla mnie różnice zaczynają być tak małe, że podczas normalnego grania nikt tego nie zauważy, może poza ghostingiem, który faktycznie czasem nadal jest widoczny. Ale i tak to zależy od gry.
Bardzo dobra robota AMD.
Bawi mnie trochę jak mówią, że FSR nadal nie jest super, ale potrzebują spowolnić i pokazywać powiększenia minimum 200%, aby pokazać różnice do DLSS :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z tego co pamiętam to ty nigdy dobrego słowa nie napisałeś o skalowaniu DLSS a teraz chwalisz FSR, które jednak nadal ma gorszą jakość.

Jakoś do tego, żeby pisać o mydle przy DLSS to nie potrzebowałeś lupy.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź mnie nie rozmieszaj takimi tekstami.

4 minuty temu, SebastianFM napisał:

Jakoś do tego, żeby pisać o mydle przy DLSS to nie potrzebowałeś lupy.

Bo wszyscy to wiedza ze w ruchu jakość DLSS spada ? Masz jakiś problem to zapraszam na Priv nie zaczynaj tu wojenki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaczynam żadnych wojenek tylko komentuje po prostu twoje pochwały odnośnie FSR. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...