Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, lukadd napisał:

Masz skalowanie z sterownika. Do tego dajesz wyostrzenie i co tam jeszcze chcesz i z grubsza okazuje się, że takie prawie FSR miałeś i masz od lat i to dla każdej gry :E Jak komuś nie przeszkadza jakość to w sumie obojętne czy tak będzie grał czy z FSR :E  W jednym i drugim przypadku dostanie boost fps jaki chce.

Do tego jeszcze dochodzi taka kwestia, że dzisiaj wiele nowych gier ma swoje skalowania, które potrafią być porównywalne lub lepsze jakościowo od tego FSR od AMD. Więc AMD nie wymyśliło tutaj koła na nowo. Nie zaprezentowali nic czego by już nie było w grach.

 

AMD chyba nigdy nie ogłaszali ze to będzie jakiś game changer czy rewolucja. :)

Tutaj mamy czarno na białym ze FRS to cos więcej niż zwykle skalowanie (Jest lepszy od DLSS 1.0) i przy wyższych rozdzielczościach jest zaskakująco blisko DLSS 2.0 który wymaga sprzętowego wsparcia.
Nadal nie rozumiem tego płaczu, to jest bardzo ciekawy temat i zamiast narzekać poczekajmy co będzie dalej z tym rozwiązaniem.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Element Wojny napisał:

Nie, w tym temacie nie spędzę kolejnych miesięcy bo nie widzę ku temu powodu - ja zamierzam FSR używać, a Wy możecie się nad nim pastwić do woli - Wasza sprawa.

A Pan który mnie "zgasił" to moderator i doskonale zdaję sobie sprawę do czego dyskusja z nim doprowadzi. Pewnych bitew wygrać się po prostu nie da. 

Szybko "kupki" smakowe ci sie zmieniaja ;)  Podsumowanie tego co robisz to nie zadna bitwa i fakt rozmowa do niczego dobrego by nie doprowadzila , bo nie da sie sensownie uargumentowac chwalenia gowna jakie AMD wypuscilo  wiec w sumie nie dziwie sie, ze zamilkles.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem tez ciekaw ile z osób tutaj się wypowiadających zadało sobie trud zobaczenia jak to działa na własnym sprzęcie zamiast tylko narzekać i popierać wszystko samym YT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

Jestem tez ciekaw ile z osób tutaj się wypowiadających zadało sobie trud zobaczenia jak to działa na własnym sprzęcie zamiast tylko narzekać i popierać wszystko samym YT ;)

Zapewne Ty, ja + może z 1-2 osoby. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Jestem tez ciekaw ile z osób tutaj się wypowiadających zadało sobie trud zobaczenia jak to działa na własnym sprzęcie zamiast tylko narzekać i popierać wszystko samym YT ;)

Ach te mityczne własne doświadczenia. Do czasu aż te internetowe zgadzają się z naszym poglądem. A wtedy nie wkleja się filmiku ze stwierdzeniem, że "u mnie to jakoś lepiej wygląda" tylko pisze się "słuchajcie ekspertów!". 

Nie muszę powąchać kupy żeby uwierzyć, że śmierdzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem ze padanie taka odpowiedz. Byłem tylko ciekawy który będzie pierwszy. @crush wygrałeś talon na balon 🤣

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co poradzę, że mam patent na prawdę. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teraz oglądam wszystkie testy FSR z większych kanałów YT jakie znam i powiem ze na razie nikt nie jedzie po FSR, wręcz przeciwnie chwalą go szczególnie w 4k.

Jedynie gdzie nie zalecają go używać i gdzie DLSS wypada faktycznie wyraźnie lepiej to ... 1080p 😄


Wiec chyba troche przesadzacie jadąc po AMD.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w czym tkwi problem? W subiektywności. Są osoby które dalej są zadowolone z PS4. 

To jest dobra funkcja dla gamoni. Bo dla ogromu ludzi grzebanie w sterownikach to czarna magia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kadajo napisał:

Tak sobie teraz oglądam wszystkie testy FSR z większych kanałów YT jakie znam i powiem ze na razie nikt nie jedzie po FSR, wręcz przeciwnie chwalą go szczególnie w 4k.

Jedynie gdzie nie zalecają go używać i gdzie DLSS wypada faktycznie wyraźnie lepiej to ... 1080p 😄


Wiec chyba troche przesadzacie jadąc po AMD.

Na reddicie AMD wrzucono wszystkie te recki z serwisów i okazało się że tak naprawdę jedyna totalnie krytyczna pochodziła od DF. Większość pozostałych neutralnie/na plus. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, crush napisał:

Wiesz w czym tkwi problem? W subiektywności. Są osoby które dalej są zadowolone z PS4. 

To jest dobra funkcja dla gamoni. Bo dla ogromu ludzi grzebanie w sterownikach to czarna magia. 

Kompromitujesz się pisząc takie bzdury. Naprawdę.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Cebula_Z_internetu napisał:

Naprawdę nie wiem co wy widzicie w tym FSR? Dla mnie to mydło i tyle. Taki sam efekt można uzyskać skalowaniem rozdzielczości w grze i wyostrzaniem w sterowniku.

I tu tkwi twój problem 😄

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, kadajo napisał:

I tu tkwi twój problem 😄

W tym, że potrafi skorzystać z czegoś co jest dostępne od lat i nie z ręki AMD? :hmm:

Widzę tu niektórzy odkrywają, że da się zajechać wazeliną żeby się szybciej ślizgać. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@crush ty tez nie wiesz nawet w którym kościele dzwony dzwonią wiec ten tego... daj se spokój ;)

Tak FSR to mydło. Koniec tematu możecie go opuścić. Dobze dobze ? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny argument. Taki w stylu - tato, ty tego nie zrozumiesz... 

Chyba, że te dzwony to analogia do wady wzroku. To wtedy okej. 

 

Co Ty. Zobacz ile czasu idzie szydera z Cyberbugu 2077.

To jest dopiero początek. Ja chętnie dalej porozmawiam o DLSS 0.1

Edytowane przez crush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę w tej technice cos więcej niż tylko jak to opisujecie "mydło", jej plusy i minusy, możliwości i ograniczenia. A wy nie umiecie poza to "mydło" spojrzeć. Od to takie proste. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę Ci odpisać bo włączyłem FSR i nie widzę co napisałeś. 

Dziwne nie? Że nie widzę pieknego widoku przez u*ebaną szybę.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, crush napisał:

Nie mogę Ci odpisać bo włączyłem FSR i nie widzę co napisałeś. 

Dziwne nie? Że nie widzę pieknego widoku przez u*ebaną szybę.

To idź do okulisty. 🤣

Wiesz co mam pomysł, weź pokaz te wszystkie porównania i SS bez powiększania i tłumaczenia komuś kto w tym nie siedzi. Nie wiem, swojej mamie, tacie, żonie. Komukolwiek. Jak cię wyśmieje albo ci powie ze on tam różnicy nie widzi to może wreszcie do ciebie dotrze o co tu chodzi. ;)

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to przecież mówię, że to jest dla casuali i ślepców. 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Zas napisał:

Jak bym się miał bawić w adwokata diabła, to bym napisał, że w Metro Exodus AMD jak się okazuje ogarnia szkodująco dobrze RT bez dedykowanych rdzeni Tensor, czyli jak chcą, to - OK, zapewne z pomocą dewelopera - potrafią.

Na kartach NVIDIA dedykowane rdzenie do RT to rdzenie RT a nie Tensory. 🙂 

Odpisałem ci w temacie o śledzeniu promieni, że nie masz racji z tą dobrą wydajnością śledzenia promieni na kartach AMD.

2 godziny temu, sideband napisał:

Póki co TSR z UE5 nie należy się wypowiadać nie ma praktycznej implementacji nie licząc tego nieistotnego demka. Jak zobaczymy to w grach w praktyce w połączeniu z RT i innymi technikami to będzie można coś na temat jakości tej techniki pisać. DLSS też sprawuje się róźnie w zależności od gry.

 

Nie szukaj dziury w całym. To, że ty nie widziałeś tego rozwiązania w innym zastosowaniu niż w jednym przykładzie o niczym nie świadczy.

Praktyczna implementacja to dla ciebie gra? To jest zaimplementowane w silniku i działa w każdym projekcie a nie tylko w tym jednym przykładzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Element Wojny napisał:

Zapewne Ty, ja + może z 1-2 osoby. 

Może i więcej.

Powiem ci, że słabo sprawdzałeś jeśli uważasz, że AMD coś tutaj specjalnie więcej natworzyła niż zwykłe skalowanie, filtry etc. obrobione w kolorowy marketingowy papierek.

W tym całym Riftbreaker, w którym pisałeś, że sprawdzałeś FSR masz nawet możliwość ustawienia zwykłego skalowania przez grę oprócz FSR.

I tak u mnie w 4k z grubsza odpowiednikiem trybu Ultra Qualty jest 75% z 4k. Ilość klatek jest minimalnie lepsza w 75% z 4k względem UQ FSR. A jakość obrazu niemal identyczna :E

Do tego bawiąc się delikatnie wyostrzaniem w trybie 75% z 4k wyciągniesz jeszcze lepiej detale z obrazu niż to co daje FSR Ultra Quality na stock :EOczywiście można i jeszcze tryb FSR dopicować minimalnie wyostrzając, ale dalej ogólna jakość obrazu będzie na podobnym poziomie. Nie ma tu, żadnej magii. AMD nic specjalnie nie osiągnęło FSR poza to co już mamy w grach jeśli chodzi o skalowanie obrazu.

W Anno 1800 też bez postępu, przez zwykłe obniżenie rozdzielczości do poziomu ~1800p i skalowanie przez GPU, aby dało porównywalny FPS do tego co wypluwa Ultra Quality FSR daje porównywalny efekt  w jakości obrazu.

Więc nie ma tu żadnego szału. Będę miał czas to zerknę więcej gierek. Ciekawy byłby ten GodFall bo tam jest więcej możliwości porównań również na texturach/roślinności z bliska, ale nie zamierzam za tego gniota płacić, a szczególnie obecnej ceny.

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie chcesz sprawdzić w praktyce daną technikę? Nikogo nie interesują jakieś demka tylko praktycznie zastosowanie.

Wystarczy popatrzeć co robi DLSS z odbiciami w WD Legion czy Control. To, że w jakieś prostej statycznej scenie dana technika w miarę się sprawdza nie oznacza, że w praktyce będzie tak róźowo. Implementacja bezpośrednio w silniku niczego nie zmienia to tylko ułatwia robotę developerom.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, przykład Valley of the Ancient ma prostą i statyczną scenę, nie można w ogóle się poruszać główną bohaterką i walczyć z ruchomym przeciwnikiem też nie można. Nie masz o tym pojęcia. Pewnie nawet ani razu nie uruchomiłeś UE5.

Jakieś problemy w DLSS to nie jest żaden argument.

To, że niby nikogo nie interesuje jaki rezultat daje TSR w przykładzie to też sobie wymyśliłeś.

Nawet w tym jednym przykładzie można zaobserwować działanie TSR w bardzo zróżnicowanych warunkach i jak najbardziej na tej podstawie można ocenić jakość tego rozwiązania.

O pracy deweloperów to też wyssane z palca.

Zresztą Unreal Engine 5 jest ogólnodostępny i każdy sam może sobie sprawdzić jak w praktyce działa TSR.

Normalnie unikam raczej pisania odpowiedzi w takim tonie ale mam już dosyć twojego wpierdzielania się ze swoimi mądrościami.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kadajo napisał:

wręcz przeciwnie chwalą go szczególnie w 4k

A to ci osiągniecie....
Za to w FHD nie działa? No, bo skalowanie z 1344x756 nie będzie już tak dobrze działać :E
A co mówią o skalowaniu w 1440p?

Dodajmy, że przynajmniej w takim Control DLSS balanced (sic!) w 1440p, czyli renderowane chyba z 1433x806 na pewno nie wyglądało aż tak źle.  Byłem zdziwiony, że to w ogóle daje radę, i to dobrze...

Edytowane przez Zas
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, ODIN85 napisał:

A co robi dlss w Wd? bo dla mnie to wygląda bardzo dobrze.

Rozmydla odbicia. Ale cała reszta rzeczywiście wygląda ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...