Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Wyklepie sie :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niby fajnie, ale to blokowanie klatek na odpowiednim poziomie mnie odrzuca, jestem zbyt leniwy.

Jedynie MFS pod VR może bym miał ochotę potestować. O ile zadziała xD

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czekam aż lossless scaling doda obsługę VRR jeśli to w ogóle możliwe to będzie całkiem eleganckie rozwiązanie. VRR to już obecnie coś co można uznać za standard.

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nie można korzystać z VRR przy lossless scaling?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, z tego co wiem to to nie działa i takie samo jest moje doświadczenie. Ale widziałem że kilka dni temu pojawiła się nowa wersja beta z poprawkami "freesync" cokolwiek to może znaczyć. Może dzisiaj będę miał okazję przetestować jak w jakiś sposób uda się betę zdobyć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

MFS odpada, to badziewie ciągle się wiesza pod VR i muszę restartować albo steamvr albo virtual desktop, nawet tego LC nie udało mi się porządnie potestować. 

Może w Tarkov spróbuję, tam jest problem z wydajnością CPU. 

EDIT: Nie widzę sensu w uzywaniu tego jeśli dobijamy do 90 FPS. W sumie nie mam gry która by spadała aż tak nisko (poza MFS ale on ma FG wbudowany). Mam starego lapka z GT 640m to może kiedyś tam test zrobię, chciałem go używać na wyjazdach do starych gierek.

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem betę i VRR nie działa, ale z tego co wyczytałem to problem z tym jest tylko na kartach nvidii, podobno VRR działa na AMD i kartach intela.

Co do 2.10 beta - czuć poprawę latencji, przy odpowiedniej konfiguracji to odczucia dla mnie nie są gorsze niż przy dlss-fg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co jak co ale dla starszych kart niż RTX 4XXX FSR 3.1 robi robotę, sprawdziłem to na laptopowym RTX 3050 60W. :) W 1080p oczywiście.

Edytowane przez Stjepan666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucałem już w innym wątku, ale tutaj nawet bardziej to pasuje. Ostatnio DF nagrało materiał o rzadko spotykanej technice AA, która jakością przebija wszystko o czym piszemy w tym wątku. ;) Jeśli tęskniliście za tym jak wyraźnie wyglądały gry 10-15 lat temu i ubolewacie czemu teraz wszystkie są takie rozmazane, nawet w natywnej rozdzielczości, to zdecydowanie się tym zainteresujecie. :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się używa od lat tylko implementacja SGSSAA w wymagających grach nie ma sensu bo zamorduje sprzęt chyba, że ktoś śmiga na 1080p. DX9/DX10 można wbić ze sterownika, ale do doskonałości to daleko temu AA to tylko odmiana SSAA. Dobre do starszych gier, ale  przyszłość to AA na AI.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie lanie wody bez większych przykładów, fajnie fajnie, pożyjemy zobaczymy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smutne jest to, że w ciągu miesiąca pojawiły się już 2 gry: Flintlock: The Siege of Dawn oraz Nobody Wants to Die, które nie mają opcji wyłączenia DLSS/FSR.

Jak tak dalej pójdzie to za 2 lata nie będziemy wiedzieć jak wygląda natywne 4k... 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych grach nie ma opcji wyłączenia DLSS ? WTF 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W Nobody masz metoda szkalowania i do wyboru TSR/DLSS/FSR/XeSS. Nie ma opcji brak/wyłączone. Musisz coś mieć wybrane. 

Chyba, że TSR nie jest skalowaniem. Ale wtedy czemu jest w zakładce skalowanie. 

Edit: okej, to jest skalowanie AMD. No więc nie da się natywnej rozdziałki wybrać :)

Edytowane przez PiPoLiNiO
  • Confused 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A taka fajna gierka podobno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo No fajny klimacik i grafika. Ukończyłem z tydzień temu. Tak samo nie da się powyżej 60 fps ustawić :) Także wszystko zmierza w złym kierunku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

nie da się powyżej 60 fps ustawić

😮 Chyba juz całkiem ich popieściło... Znowu jakaś fizyka sprzężona z liczbą klatek, czy o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy powinni odpuścić sobie PC 🤣

detnoir-Win64-Shipping-2024-08-04-00-29-

Wszystko w natywnej rozdzielczości 🤣

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyłączyłeś skalowanie? 

Chyba, że TSR natywne anti-aliasing liczysz jako natywne 4k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo dlaa. Tyle, że wtedy nie miałbyś tyle klatek, bo u mnie w tym miejscu jest 40 przy dlaa i natywny anti. 

Więc napisz jak wyłączyć :)

Chociaż wiem, że Ty nigdy nie pomagasz i nigdy nie tłumaczysz więc, moje pytania i tak mija się z celem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie można skorzystać z profilera i ustawić jakieś skalowanie na 1:1?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

Albo dlaa. Tyle, że wtedy nie miałbyś tyle klatek, bo u mnie w tym miejscu jest 40 przy dlaa i natywny anti.

Screen jest w 1080p, mistrzu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...