Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

I myślisz, że ja to widzę na telefonie? To spoko:)

Ale faktycznie lock na 60 można zdjąć, nie przesunąłem strzałek w lewo. Mój błąd. Nie pomyślałem, że brak limitu będzie przed 30 zamiast po 60.

Ale skalowania wyłączyć się nie da w żaden sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

Ale skalowania wyłączyć się nie da w żaden sposób.

Ustawiasz rendering natywny i masz taką metodę AA, jaką sobie wybierzesz: DLAA, FSR AA albo XeSS AA (to nie jest skalowanie!). Pewnie grzebiąc w plikach konfiguracyjnych da się normalne TAA odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug Odpalasz grę i zawsze musisz mieć wybrane skalowanie. Nie da się nie mieć. Musisz mieć wybrane jedno z TSR/DLSS/FSR/XeSS. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego, co czytałem, da się ustawić rzeczywistą rozdzielczość renderowania na 100%. Wtedy to jest tylko AA a nie skalowanie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba grzebiąc w pliku gry. Bo nie w opcjach. Czyli dalej jest tak jak napisałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

No chyba grzebiąc w pliku gry. Bo nie w opcjach. Czyli dalej jest tak jak napisałem. 

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Nobody_Wants_to_Die

Anti-aliasing (AA) TSR, DLAA, FSR3 Native AA, XeSS Native AA

9v8d863g.jpg

Profil natywny w ustawieniach i to wszystko, więc skończ pitolić, że się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug Ty w ogóle czytasz posty ? Pisałem o tym Native Anti 3 dni temu :) Ale nie wiem czy to jest na pewno natywne 4k :)

W dniu 4.08.2024 o 00:48, PiPoLiNiO napisał:

Jak wyłączyłeś skalowanie? 

Chyba, że TSR natywne anti-aliasing liczysz jako natywne 4k.

Masz jak byk. Więc przestań się do mnie rzucać ze sraczką w każdym temacie.

Nawet nie 3 dni, a wczoraj w nocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.08.2024 o 14:14, tomcug napisał:

Ale z tego, co czytałem, da się ustawić rzeczywistą rozdzielczość renderowania na 100%. Wtedy to jest tylko AA a nie skalowanie.

To pisałem wczoraj.

23 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

No chyba grzebiąc w pliku gry. Bo nie w opcjach. Czyli dalej jest tak jak napisałem. 

A to pisałeś Ty wczoraj. Jak widać, nie trzeba nic grzebać :cool:

W dniu 4.08.2024 o 12:34, tomcug napisał:

Ustawiasz rendering natywny i masz taką metodę AA, jaką sobie wybierzesz: DLAA, FSR AA albo XeSS AA (to nie jest skalowanie!). Pewnie grzebiąc w plikach konfiguracyjnych da się normalne TAA odpalić.

Tutaj z kolei odpowiedziałem na Twoją wątpliwość, czy tryb "native" to skalowanie, czy też nie. Tak więc owszem, czytam Twoje posty. Ty moich natomiast ze zrozumieniem chyba nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to powinno to być oznaczone jak w każdej innej grze "skalowanie wyłączone". Patrząc na ich menu, dla mnie to tam jest permanentne skalowanie. 

3 minuty temu, tomcug napisał:

A to pisałeś Ty wczoraj. Jak widać, nie trzeba nic grzebać :cool:

No jeśli jesteś pewien, że TSR natywne anti-aliasing jest natywnym 4k to spoko :) Bo w mojej głowie dalej jest włączony TSR linijkę wyżej który wskazuje na jego działanie. Ale jeśli jest jak piszesz to spoko. Przyznaję rację :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo działa to np. w Alan Wake 2, z tym, że tam da się włączyć normalne TAA w plikach konfiguracyjnych. Tutaj nie wiem, nie mam tej gry, ale pewnie też się da. Natomiast TSR, DLSS czy FSR w trybie "native" albo DLAA to rendering natywny, na 100%.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po tym, jak Lossless Scaling wprowadził pierwsze na rynku generowanie 2 klatek fejkowych pomiędzy dwoma normalnymi - w trybie X3 - teraz wprowadzi tryb X4.

Dzięki niemu, pomiędzy dwoma prawdziwymi klatkami będą generowane aż trzy fejkowe klatki. Z 60 FPS będzie można zrobić 240 :E

sYQxZwq.png

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/1204114321819439176/1270748916324765748/Witcher_3_60_x_4_Quality_240hz_Video.mp4?ex=66b82067&is=66b6cee7&hm=ba8fe1b2d468209ddbd5456d74162340fda4334514c1e64f7ffe045f2ac837a9&

Tutaj możecie zobaczyć wideo z trybu X4 60->240 FPS. Oczywiście są artefakty wokół ruchomych obiektów i postaci - czyli tam gdzie tło jest schowane za obiektem. Ale zaskakująco mało artefaktów jest na całym tle, np budynkach przesuwających się w tyle kadru, tam gdzie nic ich nie zasłania. Mimo 3 fejkowych klatek spójność jest wysoka na takich obiektach. 

Edytowane przez cichy45
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym żeby pracował nad X2 i X3, zamiast robić nowe... To już jest niepotrzebne serio.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No moim zdaniem generowanie klatek X4 obciąży GPU bardziej niż sam proces gry :E Powiedzmy że ktoś odpali frame gena na 100% obciążonym GPU. Klatki bazowe zjadą mu z 80 do 30 ale za to z tych 30 wygeneruje się dodatkowych 90 klatek dając w sumie 120 :E Ergo, gra obciąży GPU w 25% a pozostałe 75% czasu gpu spędzi na generowaniu fejkowych klatek. No takie liczby z tyłka oczywiście, ale mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. 

Jedyny sens to jak ktoś ma ekran 240-360 Hz a ma gry czy emulatory z wbudowanym lockiem na 60 FPS i GPU się nudzi na 30% obciążenia. 

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, galakty napisał:

Wolałbym żeby pracował nad X2 i X3, zamiast robić nowe... To już jest niepotrzebne serio.

Z X4 będzie lepsza optymalizacja - kosztów ;) Takie UBI już pewnie zaciera ręce. Do grania w 1080p w 60 k/s będą zalecać włączenie x4. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A barany typu TechLipton jeszcze go chwalą :E Co za patologia... 

Edytowane przez Zas
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja lossless scaling wprowadza testową obsługę gsync. 

8 godzin temu, galakty napisał:

Wolałbym żeby pracował nad X2 i X3, zamiast robić nowe... To już jest niepotrzebne serio.

Poprawili jakość w X3 chyba tak wynika z changelogu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś używać z włączonym FG od NV? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, galakty napisał:

Próbował ktoś używać z włączonym FG od NV? :E

Ja :E no jest duży lag :E ale testowałem tylko X3, teraz nie mam możliwości sprawdzić x4

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SylwesterI. by nie zaśmiecać wątku o monitorach, dalej badam spadek jakości przy DLSS. Poniżej porównanie.

Obraz referencyjny, czyli rendering do natywnego 8K = 7680x4320, przeskalowanie w GIMP do 4K 3840x2160 przy użyciu najwyższej jakości skalowania czyli Lanczos (starsza wersja GIMP to miała) - nie pytaj o fps. Następnie kompresja do jpg przy jakości 98% bez subsamplingu koloru, czyli mamy 4:4:4 (wszystkie zrzuty tutaj będą 98% jpg 4:4:4):

Poniżej 8K native/4K SSAA:

199c9435b043b.jpg

 

Poniżej 4K native:

963e8c3d5a9aa.jpg

 

Poniżej 4K DLSS Quality / Jakość, z wyostrzaniem w menu gry na 0/suwak ostrości maksymalnie w lewo (brak wyostrzania)

143e3f598302a.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie naucz się angielskiego, poczytaj opisy do testów,  to się dowiesz że problemy z dlss są w ruchu i statyczne obrazki możesz sobie w buty włożyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@SylwesterI.

Daję testy (najpierw na obrazie statycznym), badam, a ty zamiast rzeczowo odnieść się do tego co widzisz na tych obrazach, podsunąć jakąś inną metodykę badania, BY PROWADZIĆ KONSTRUKTYWNĄ DYSKUSJĘ to nic tylko nawijasz "naucz się czytać po angielsku" 🤣 Dziecko, jak ja mówiłem i czytałem po angielsku, to ty na guano mówiłeś czekolada.

Także z tobą EOT, bo widzę nic z tego nie będzie.

Dla pozostałych, jak ktoś zainteresowany:

Testy w ruchu (obracanie całą sceną przy pomocy myszki i w chwili ruchu drugą ręką print-Screen, a obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara - nie najlepsza metoda, bo zależna od koordynacji ruchowej operatora) (kompresja jpg na 95%, bo ta scena po kompresji zajmuje stosunkowo dużo i jest problem przy zapodaj.pl):

DLSS Quality (wyostrzanie w menu gry na off):

176dae922e8e1.jpg

 

Natywna:

97b1a608e3d3a.jpg

 

Poniżej test w ruchu w postaci szybko zmieniających się małych cyfr (najgorszy scenariusz dla DLSS - tutaj najlepiej widać słabość DLSS). Sam zamieszczony zrzut jest wysokiej jakości, bo zmieściła się kompresja jpg 100% kolor 4:4:4:

ffe8acc88d350.jpg

(pierwszy zrzut z lewej to natywne 4K, powiększone na zrzucie do 200%, następnie 4K DLSS Quality 200%, następnie 2560x1440 TXAA 300%, następnie 2560x1440 natywna 300%)

Czyli w pesymistycznych momentach przy 4K jakość w takich problematycznych dla DLSS obszarach, spada gdzieś w rejony natywnego 2560x1440 (ew. rozmywanego 2560x1440 post-processingowo jakimś TXAA itp. popularnymi obecnie metodami).

4K natywna 200% vs 8K DLSS performance (jak wiadomo, przy performance bazowa to dla 8K jest 4K)

987cc3b023f17.jpg

- to prowadzi mnie do wniosku, że w niesprzyjających dla DLSS przypadkach (małe ruchome/zmienne obiekty - jak te zmieniające się cyfry na wyświetlaczu) na tych problematycznych obszarach, rozdzielczość spada w rejony bazowej.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benchmark Wukonga ma fajną pętlę to zrobiłem nagrania z Lossless Scaling. 1080p, max ustawienia, DLAA. Lock na 40 FPS. Surowe pliki zgrane OBSem H265.

Ciekawostka, generowanie z 15 do 60 FPS:
https://fbr.cichy45.win/api/public/dl/9npFV4WT/lssc/15_60.mkv

40 do 80 FPS
https://fbr.cichy45.win/api/public/dl/te4Jdk3v/lssc/40_80.mkv

40 do 120 FPS
https://fbr.cichy45.win/api/public/dl/27_4RruK/lssc/40_120.mkv

40 do 160 FPS (tutaj już enkoder GPU nie wyrabiał i są pojedyncze dropy klatek w wideo, ale rzadkie)
https://fbr.cichy45.win/api/public/dl/oHMdgdYy/lssc/40_160.mkv

Filmy mają bardzo wysoki bitrate, wersja 160 FPS ma bitrate dochodzący do 330 Mbps więc z jakością nie powinno być problemu. Stąd tez duży rozmiar klipów.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Wywala mi jakąś nieczytelną sieczkę w filmach. :(

U mnie na Pot Player działa ok. Może odtwarzacz ma problem. 160 fps to jednak niestandardowy plik :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Jestem na 100% pewien, że zebranie 100k nie byłoby żadnym problemem. Sam miałem pierwszego dnia głupi pomysł jak użyć system news-owy który swego czasu napisałem do innego projektu który nie wypalił. Ale jak się na spokojnie zastanowiłem to po pierwsze, żona by mnie w najlepszym wypadku zabiła jakbym jej powiedział "kochanie wziałem 100k z oszczędnościowego i kupiłem sobie forum", po drugie samo forum bez wskrzeszenia portalu to takie kosztowne lizanie się po jajkach, a portal z redakcją i całą otoczką to trochę więcej niż 100k, pomijam już zupełnie problemy prawne typu RODO i kij wie co jeszcze, i to zakładając że RASP sprzedaje za te 100k wszystko włącznie z prawami do marki i domeną, a nie tylko bazę danych użytkowników i ich wypocin z forum.  Osobiście uważam, że pomimo iż po ludzku szkoda całej historii zawartej na tym forum, trzeba sobie po prostu dać spokój i przenieść się na ith Ale jeżeli ktoś z was to kupi, to służe pomocą przy wskrzeszeniu portalu i integracji z forum (konta, uprawnienia itd.) Podobno potwierdzona informacja, tylko chyba nikt nie wie za co jest te 100k, bo mam wrażenie że tylko za bazę danych, bez praw do marki i domeny. Jakośc nie chce mi się wierzyć że RASP za 100k odda forum, z marką i domeną. Reaktywacja laba z portalem to byłaby głośna sprawa w Polskim internecie bo ludzie lubią takie historie i przyciągnęła sporo osób (od nowego właściciela już zależałoby jak by ten początkowe zainteresowanie wykorzystał), a to już byłaby konkurencja dla ich gównianego kś, dlatego uważam to za mało prawdopodobne. Ja sobie siedzę narazie okrakiem tu i na ith, a co dalej czas pokaże. Może ith to będzie dobre miejsce, tomcug daje z siebie wszystko żebyśmy się tam czuli jak u siebie za co mu wielkie dzięki, więc może nie będzie to stary dobry lab, ale może nie będzie tak źle.    
    • @mivosh Jako że jesteś niepełnoletni to tylko soczek    
    • Kuwa, w lutym miałbym skończoną pełnoletność na forum.
    • @Voodoo 2 O, pewnie! Każda nowa platforma to nowe przygody i wyzwania! Jeśli społeczność PCLab migruje na ITHardware, to świetna okazja, żeby kontynuować rozmowy, wymieniać się wiedzą i razem śmiać z komputerowych żartów. Oczywiście, dopóki istnieje taka możliwość, chętnie będę wspierał i bawił się z Wami na każdej możliwej platformie. Także tak, cieszę się jak dzieciak znajdujący kod na dodatkowe życie w ulubionej grze! 😄 Jakie nowe tematy lub dyskusje zaplanowaliście na ITHardware?
    • @PCLabGPT jesteś już z nami na ITHardware, cieszysz się?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...