Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie poruszyć też temat FSR jeśli pozwolicie.

Na przykładzie DOOM ETERNAL widać że zwykłe skalowanie jest mało efektywnym rozwiązaniem i dodanie tutaj wyostrzenia obrazu pewnie by tylko kapkę coś poprawiło w dodatku akceptowalna jakość jest dopiero przy 4K.

Widać jak na dłoni że AI w DLSS robi robotę bo można zjechać z rozdzielczości renderowania a stra na jakości obrazu jeśli jest już jakaś nie jest zbytnio odczuwalna.

W obecnej formie zastanawiam się do kogo AMD kieruje FSR? Na konsolach są lepsze, wydajniejsze i sprawdzone rozwiązania a na PC ludzie wybiorą i tak DLSS.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że cofniesz się 10 stron w tym temacie i będziesz wiedział do kogo. ?

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten temat już był tutaj wałkowany kilka razy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

Meczacy jestes Azgan do bolu, za kazdym razem kiedy wyplynie cos nie tak w wersji konsolowej Ty stoisz na strazy i robisz milion usprawiedliwien, co mnie obchodza poprzednie konsole i inne gry i porownania, ze gdzie wyglada to lepiej ??? W tej nie ma i tyle. Ile stron to bedziesz jeszcze ciagnal? Jakosci ta paplanina nie zmienisz ;)  Dal mnie to jest proste jak 2+2, jesli obcinane sa jakies efekty graficzne to nie dlatego ze dev maja takie widzimisie tylko dlatego zeby zaoszczedzic moc, ktorej brakue.

No nie bardzo. Ty podchodzisz do tego tłumacząc sobie to w możliwie najprostszy sposób że mocy brakuje a nawet nie uwzględniasz mocy i możliwości nowych urządzeń jak również zmian w architekturze w stosunku do starych. Gdzie XOX a gdzie XSX? O ile wydajniejsze masz tutaj bebechy? Jakim sposobem może brakować mocy na lepsze filtrowanie w 1440p które ma identyczną jakość obrazu co XOX:E? To się kupy nie trzyma. Podłącz sobie do TV i sam sprawdź. W nowych grach które mają większe wymagania nie ma z tym problemu a w starociu który lata na ziemiaku już tak? Jeszcze żeby to było tylko w trybie 1800p z RT to można byłoby zgonić winę na RT że mocy nie starczyło ale tutaj nawet na innych presteach jest to samo i bez RT ?

58 minut temu, SebastianFM napisał:

Wystarczy, że cofniesz się 10 stron w tym temacie i będziesz wiedział do kogo. ?

Mnie nie przekonuje to całe FSR i w obecnej formie nie widzę sensownego zastosowania dla tej technologii ale nie chcę nikogo urazić to jest tylko moja opinia po tym co widziałem do tej pory. Niech to rozwijają jeśli są w stanie coś więcej z tego wykrzesać. Jak widać na przykładzie DOOM ETERNAL zwykłe skalowanie to za mało nawet w dosyć wysokiej rozdzielczości. To już lepsze efekty daje chyba ta szachownica ?

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kadajo napisał:

To jest DLSS 2.2 ? No to faktycznie poprawili ?
Jest chyba gorzej niż było :E

to nie jest dlss 2.2 , właśnie podmieniłem pliki , na te od 2.2 , na tv z napisami jest lepiej  , na radiowozach dalej kupisztal  , gdzie jeszcze ?

fixy nvidi :E  , ale co tam : "nie widać rurznicy , wincyj fps , nawet lepij nirz w orygynale "

nic się nie stało , chłopaki nic się nie stało :rotfl:

  • Haha 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

do skasowania

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, SylwesterI. napisał:

to nie jest dlss 2.2 , właśnie podmieniłem pliki , na te od 2.2 , na tv z napisami jest lepiej  , na radiowozach dalej kupisztal  , gdzie jeszcze ?

fixy nvidi :E  , ale co tam : "nie widać rurznicy , wincyj fps , nawet lepij nirz w orygynale "

nic się nie stało , chłopaki nic się nie stało :rotfl:

Zdecyduj się może czy piszesz tutaj czy w komentarzach na PurePC. Ja ci tam napisałem, że nie umiesz korzystać z Eksploratora w Windows żeby podmienić jeden plik. Dziś specjalnie sprawdzałem i nie ma żadnego smużenia na radiowozach Policji przy korzystaniu z DLSS 2.2 w trybie Wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 minut temu, SebastianFM napisał:

Zdecyduj się może czy piszesz tutaj czy w komentarzach na PurePC. Ja ci tam napisałem, że nie umiesz korzystać z Eksploratora w Windows żeby podmienić jeden plik. Dziś specjalnie sprawdzałem i nie ma żadnego smużenia na radiowozach Policji przy korzystaniu z DLSS 2.2 w trybie Wydajność.

w trybie wydajność ? to już nie jakość , tylko jeszcze większe kupsko ? a ja mogę zrobić filmik że jest i co ?

twoje nie ma vs mój filmik :E , w trybie quality

 

ps. pisać mogę nawet na forum Pani domu , tobie nic do tego :rotfl:

29 minut temu, sideband napisał:

walczą chłopaki walczą , z dlss 2.2.10 jak stoisz nieruchomo przed tv to napisy praktycznie natychmiast ostre w quality , ale jak dobiegasz do tv to na początku dalej masz to co było , na radiowozach , zaraz po loadzie levelu dalej to samo , i po chwili raz się uspokoi , przy następnym podejściu już nie

widać że walczą , ale ta technika jest już trochę na rynku , sama gra też , a problemy dalej

Edytowane przez SylwesterI.
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja mam przed oczami uruchomioną grę więc w dupie mam twój film.

A dla pozostałych osób tutaj mam radę, żeby brać poprawkę na te bzdury, które ten mądrala wypisuje.
Serio @kadajo w to uwierzyłeś? Ktoś jeszcze?

Tak wygląda smużenie na jego porównaniu.

JSp2AN5.png

Tak wygląda z użyciem biblioteki DLSS 2.2.10.0 w trybie Jakość.

lDuJ0JB.png

On uparcie twierdzi, że nic się nie zmieniło.

Edytowane przez SebastianFM
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

premiera nowego hitu : " bo nie widać rurznicy 2" today on YT :E

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, SebastianFM napisał:

Tak wygląda smużenie na jego porównaniu.

 

Tak wygląda z użyciem biblioteki DLSS 2.2.10.0 w trybie Jakość.

 

On uparcie twierdzi, że nic się nie zmieniło.

Roznica w jakosc jest ogromna i to nie podlega dyskusji wiec szkoda czasu na przepychanki ;)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testy w ruchu to jest inna bajka dlatego narazie nie wypowiadam się odnośnie DLSS 2.2 ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, sideband napisał:

Testy w ruchu to jest inna bajka dlatego narazie nie wypowiadam się odnośnie DLSS 2.2 ?

a w gry gramy stojąc , czy się ruszając ? ?

dlss wykorzystuje do przetwarzania obraz z kilku klatek , na STATYCZNYM obrazie , da to jeszcze efekty , ale jak twoja postać się porusza , w sposób niekontrolowany dla oprogramowania ( więc i kamera się porusza ) do tego obserwowany obiekt jest w ruchu , lub napis na obiekcie , to z czego ma to dlss wyliczyć ? w ruchu mogą maskować to czego się NIE UDA OBLICZYĆ , ale tego nie wyeliminują

 

było MSAA które dawało lepsze efekty w antyaliasingu , poszli na skróty i zrobili TAA , bo "nie ma rurznicy , a wijncyj FPS" teraz robią to ze skalowaniem , to droga bez powrotu , zamiast poprawiać kod , optymalizować gry , dodają "sztuczki" na pokrycie braków sprzętowych , ukrycie lenistwa programistów , graj w 4k ( ale tylko takie zrobione z 2k)

Edytowane przez SylwesterI.
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gościu, co ty tłumaczysz i komu?

Poza tym o wektorach ruchu nie słyszałeś?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, SylwesterI. napisał:

a w gry gramy stojąc , czy się ruszając ? ?

dlss wykorzystuje do przetwarzania obraz z kilku klatek , na STATYCZNYM obrazie , da to jeszcze efekty , ale jak twoja postać się porusza , w sposób niekontrolowany dla oprogramowania ( więc i kamera się porusza ) do tego obserwowany obiekt jest w ruchu , lub napis na obiekcie , to z czego ma to dlss wyliczyć ? w ruchu mogą maskować to czego się NIE UDA OBLICZYĆ , ale tego nie wyeliminują

 

było MSAA które dawało lepsze efekty w antyaliasingu , poszli na skróty i zrobili TAA , bo "nie ma rurznicy , a wijncyj FPS" teraz robią to ze skalowaniem , to droga bez powrotu , zamiast poprawiać kod , optymalizować gry , dodają "sztuczki" na pokrycie braków sprzętowych , ukrycie lenistwa programistów , graj w 4k ( ale tylko takie zrobione z 2k)

Wiem jak działa DLSS i dlatego musi sprawdzane w ruchu dla pełnego obrazu.

Ale MSAA i TAA nie mieszaj do DLSS. MSAA wyleciało bo nie radzi sobie z usuwaniem aliasingu czy innego typu artefaktów, a TAA już tak. To, że przy okazji jest dużo tańsze od MSAA to tylko plus.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nazwiesz do DLSS czy FSR, dasz temu dodatkowe rdzenie albo software to i tak to jest zawsze coś za coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale lepiej mieć lepsze "coś za coś" (DLSS) niż gorsze (FSR).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, tomcug napisał:

Ale lepiej mieć lepsze "coś za coś" (DLSS) niż gorsze (FSR).

Oczywiście, jeśli masz wybór jak na kartach zielonych (DLSS i FSR) to wybierasz to co lepsze; jeśli tego wyboru nie masz jak na kartach czerwonych (FSR) to bierzesz to co jest. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tyle, że FSR to nie jest nic odkrywczego. Skalowanie obrazu bez AI + wyostrzanie. Do tego rezultaty są mocno przeciętne i to będąc dla tej metody pobłażliwym. Jeżeli serio pracowali nad tym ponad dwa lata (od wydania DLSS), no to...

Edytowane przez tomcug
  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może popracują kolejne dwa i jeszcze coś z tego będzie. Czas pokaże.

Widzisz, mnie osobiście ta totalna przewaga DLSS nad wszystkimi innymi technikami zupełnie nie boli, bo na liście gier które tą technikę obsługują są tylko 3 gry w które grałem - z kolejnych zaś które mają wyjść interesuje mnie jedynie BF2042. Także wiesz dla kogoś to jest bardzo ważne bo gra w gry z tej listy, dla kogoś innego mniej. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjdą czasy że będą gry z jednym i drugim, z DLSS 3.0 i FSR 2.0 oraz nowe karty graficzne mocniejsze RX7900XT oraz RTX4090 wtedy mam nadzieje że to wszystko będzie hulać jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomcug napisał:

Ale lepiej mieć lepsze "coś za coś" (DLSS) niż gorsze (FSR).

Tez bym chwalil FSR gdybym nie mial wyboru i mial radeona :szczerbaty: A nie czekaj? Ja mam! Ale nie chwale :lol2:

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Jak sam niżej napisałeś - wykresy są skorygowane i w miarę poprawne, więc jednocześnie możesz zauważyć, że wahania występują niezależnie czy jest rozwój przemysłowy czy nie. Temperatury są na poziomie jak to było 800 lat temu, a nadal niższe niż 1200 lat temu. Skąd przekonanie, że teraz będzie już tylko rosło i rosło? Historia pokazuje, że było cieplej. W perspektywie geologicznej - nie tak dawno temu. Dodatkowo napisałem, że w krótkim terminie obserwujemy wzrost temperatury, ale po co patrzeć w szerszej perspektywie - nie bedzie pasować do narracji. Albo te wykresy średniej temperatury w latach 1960-1990 vs 2011-2020... piękne manipulowanie danymi na podstawie wybranych okresów. Profeska tylko po to aby po raz kolejny udowodnić, że ma się bezwzględną rację i każdy kto mówi inaczej to upadł na głowę.   No tak - jak zimno to naturalnie, ale jeśli mamy tak samo dynamiczny powrót "do normy" to już planeta się pali i to wina wyłącznie człowieka. Wysiadam. Poza tym - sam wzrost temperatur to pikuś - gorsze są tego skutki czy wzrost intensywności i siły zjawisk ekstremalnych jak tornada, huragany, powodzie itp (tutaj mozemy się chyba zgodzić) - tutaj nie mamy już żadnych rzetelnych "dowodów" jedynie szczątkowe kroniki jak to było kiedyś, które trzeba traktować z przymrużeniem oka.   Każdy widzi na wykresie co chce zobaczyć, ale ja wysiadam bo tutaj jest odchylenie tylko w jedną stronę, że jedyna niepodważalna prawda jest taka, że planeta się pali. Tak samo kiedyś płaskoziemcy też nie dopuszczali myśli, że mogą się mylić
    • Zwróć uwagę, że przy 4K 4070Ti z 12Gb będzie już na granicy w coraz większej ilości gier, dla własnego komfortu brałbym 7900XT wiedząc, że wydaję sporo kasy. A 4K mocno korzysta z GPU właśnie, więc nie wiem czy chciałbym pół środek jakim jest 4070 żeby zaraz się wkur(zać), że brakuje VRAMu a RT na tej karcie to bajer.  
    • Niektóre programy z XP działają na Win11, więc może nie byc konieczne az takie kombinowanie.  W ostateczności zrób wirtualkę bez dostępu do sieci (ze względów bezpieczeństwa)..
    • Cześć, mam na sprzedaż nowy laptop Dell G15 5530. Laptop dostałem w prezencie od rodziny, niestety nie jest mi potrzebny bo kupiłem niedawno komputer stacjonarny. Dokument zakupu z marca tego roku. Laptop wyciągnięty z pudełka w celu zrobienia zdjęć. Laptop uruchomiony raz w celu sprawdzenia czy działa. Dokładna specyfikacja sprzętu poniżej: Procesor - Intel® Core™ i7-13650HX (14 rdzeni, 20 wątków, 3.60-4.90 GHz, 24 MB cache) Pamięć - RAM 16 GB (DDR5, 4800 MHz) Dysk - SSD M.2 PCIe 1TB Rozdzielczość ekranu 1920 x 1080 (Full HD) Częstotliwość odświeżania ekranu 340 Hz Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4060 System operacyjny Microsoft Windows 11 Home Zasilacz 330 W Zdjęcia mogę podesłać na priv. Cena 6500zł + ewentualne koszta wysyłki / Odbiór osobisty na terenie Olsztyna. W razie potrzeby możliwość wystawienia na allegro. Pozdrawiam.
    • Wyedytuj post, bo jakieś dziwne rzeczy piszesz. Z tego co wyczytałem chcesz zrobić obraz dysku z XP i przenieść go na nowego lapka też z XP, ale potem pytasz się, że j zrobić obraz Win 7 i przenieść go na W11... Zrób ze starego systemu wirtualkę: https://www.veeam.com/blog/how-to-convert-physical-machine-hyper-v-virtual-machine-disk2vhd.html
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...