Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Intel XeSS Upscaling Demo - Architecture Day 2021 (4K)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego typu porównania na mocno skompresowanym materiale nie mają sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Gracze powinni ucieszyć się także z deklaracji Intela, że XeSS w końcu przejdzie na model open-source, gdyż firma planuje udostępnić swoją technologię twórcom gier i konkurentom. Wstępny plan zakłada zaoferowanie narzędzi deweloperskich wybranym twórcom gier i silników gier. Po rozpoczęciu adopcji XeSS Intel przejdzie na open source, co może stanowić zagrożenie dla AMD FSR i NVIDIA DLSS, jeśli technologia zapewni lepsze wyniki i łatwiejszą implementację. Intel potwierdził, że pakiet SDK w wersji XeSS XMX będzie dostępny jeszcze w tym miesiącu, a wersja DP4a pojawi się w tym roku".

https://ithardware.pl/aktualnosci/imponujace_mozliwoscie_technologii_intel_xess_ta_przejdzie_z_czasem_na_open_source-17509.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat błąd ze strony Intela jeżeli technika jest dobra powinni zostawić ją na wyłączność by mieć przewagę nad konkurencją i podbić sprzedaż swoich kart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, sideband napisał:

To jest akurat błąd ze strony Intela jeżeli technika jest dobra powinni zostawić ją na wyłączność by mieć przewagę nad konkurencją i podbić sprzedaż swoich kart.

Ja tutaj widzę małe ALE...

"Potwierdzono, że najlepsze rezultaty działania techniki XeSS zobaczymy na kartach graficznych producenta, które posiadają jednostki XMX (Xe Matrix Extensions; Matrix Engine). Warto jednak podkreślić, że producent nie chce całkowicie zamykać swojego rozwiązania, tak jak robi to NVIDIA. Z tego względu, XeSS będzie także działał w oparciu o instrukcje DP4a (INT8). Które karty graficzne wspierają instrukcje DP4a? W przypadku NVIDII są to układy Pascal (GP102, GP104, GP106, a więc GeForce GTX 1060, GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080, GTX 1080 Ti), Turing oraz Ampere. W przypadku AMD są to układy Vega 20 (na tym GPU oparto Radeona VII oraz Radeona VII PRO), NAVI 12 i nowsze (w grę zatem wchodzą także konsole Xbox Series X/S oraz PlayStation 5 - przynajmniej w teorii) oraz układy Intel Xe-LP Gen.12 (zarówno zintegrowane jak i dedykowane karty). Lista jest zatem dość szeroka i może zdecydowanie pomóc w utrzymaniu większego zainteresowania techniką XeSS. Potwierdzono także, że choć sam kod jest obecnie zamknięty, w niedługiej przyszłości XeSS przejdzie całkowicie na open source. Kolejną ciekawostką jest fakt, że XeSS musi zostać zaimplementowany bezpośrednio do silnika graficznego, podobnie jak DLSS. Nie będzie żadnych narzędzi, które niemalże natychmiastowo aktywują tę technikę w grach (jak w przypadku AMD FidelityFX Super Resolution)".

 

Źródło: PurePC 

Czyli jak rozumiem właśnie na GPU Intela ?

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, azgan napisał:

Ja tutaj widzę małe ALE...

Usman: Does XeSS work on hardware with no XMX or DP4a support with an FP16 or FP32 fallback?

Karthik: No, not at the moment. We will look into it, but I cannot commit to anything at this point. Even, if you were able to do it, there's the big question of performance and whether its justified.

 

Jeżeli takowego wsparcia nie będzie w przyszłości to w/w techniki nie odpali się na GPU poniżej Pascala oraz drugiego Navi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem teraz. Skoro Intel XeSS może też trafić na konsole oraz starsze GPU konkurencji to rozwiązanie AMD w obecnej formie (FidelityFX Super Resolution) traci sens jeśli Intel dowiezie lepszą jakość.

Zamknięte rozwiązanie NVIDII (DLSS) też może na tym stracić wizerunkowo.

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

Tak sobie pomyślałem teraz. Skoro Intel XeSS może też trafić na konsole oraz starsze GPU konkurencji to rozwiązanie AMD w obecnej formie (FidelityFX Super Resolution) traci sens jeśli Intel dowiezie lepszą jakość.

Zamknięte rozwiązanie NVIDII (DLSS) też może na tym stracić wizerunkowo.

To może być tylko zagrywka i kolejne wersje w/w techniki mogą być dostępne tylko dla Intela ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sideband napisał:

Jeżeli takowego wsparcia nie będzie w przyszłości to w/w techniki nie odpali się na GPU poniżej Pascala oraz drugiego Navi.

To i tak wystarczy. Masa ludzi siedzi nadal na GTX'ach 10x0 

1 minutę temu, sideband napisał:

To może być tylko zagrywka i kolejne wersje w/w techniki mogą być dostępne tylko dla Intela ?

Tak też może być ale żeby konkurować z NV i AMD czymś więcej niż tylko integry muszą się wyróżniać żeby przekonać ludzi do kupowaniach ich propozycji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to dostępne w każdej grzej i zanim to zaczną implementować to i tak Pascal odejdzie na emeryturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tak jest ze wszystkim co wymyśli nvidia, no prawie, PhysX, G-Sync, DLSS, to zamknięte standardy, a konkurencja robi swoje otwarte dla wszystkich, nie mówię tu o Intelu bo jeszcze tego nie wiemy, ale coś zaczyna się dziać, RT komu to dzisiaj potrzebne w dobie bardzo drogich kart, ale FSR i XeSS jak najbardziej jest potrzebne.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Stjepan666 napisał:

Widzę że tak jest ze wszystkim co wymyśli nvidia, no prawie, PhysX, G-Sync, DLSS, to zamknięte standardy, a konkurencja robi swoje otwarte dla wszystkich, nie mówię tu o Intelu bo jeszcze tego nie wiemy, ale coś zaczyna się dziać, RT komu to dzisiaj potrzebne w dobie bardzo drogich kart, ale FSR i XeSS jak najbardziej jest potrzebne.

RT fajna sprawa ale po 15 min grania i tak często przestaje się zwracać na to uwagę ale DLSS, FSR czy XeSS to jest faktycznie świetna sprawa i game changer który warto docenić. Nawet taki checkerboard rendering na konsolach robi już robotę.

21 godzin temu, sideband napisał:

Nie będzie to dostępne w każdej grzej i zanim to zaczną implementować to i tak Pascal odejdzie na emeryturę.

DLSS też nie jest w każdej grze i jest zerowe wsparcia dla Pascala więc XeSS ma tutaj spore pole do popisu a te GPU w obecnej sytuacji jeszcze długo nie znikną z świadomości graczy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, azgan napisał:

DLSS też nie jest w każdej grze i jest zerowe wsparcia dla Pascala więc XeSS ma tutaj spore pole do popisu a te GPU w obecnej sytuacji jeszcze długo nie znikną z świadomości graczy 

Nvidia jedzie jak taran jesli chodzi o dodawanie DLSS do gierek, zanim Intel to rozpowszechni to hoho. No i poza tym, ze technika bedzie na rynku to musi sie jeszcze pojawic w odp grze. Pod tym katem nvidia w zaden sposob nie jest zagrozona i nie bedzie to zadna konkurencja dla nich. Obecnie sprzedawane karty to wiekszosc RTXy i jakies pascale czy strasze gpu nie za bardzo kogo obchodza, technika idzie do przodu i inwestuje sie w technologie przyszlosci a nie skupia na tym zeby cos dzialalo na jakim dziadku ;)  turingi oblsugujace DLSS wyszly w 2018r i teraz porownaj sobie ile czasu musialo uplynac zeby DLSS stanal na nogi. Intel zrobi to szybciej?? Watpie. Side dobrze napisal, pascale juz dawno odejda na emeruture.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos mysli o tym by majac np monitor 4k czy tv odpalac nowe gry i sensownie grac no to...wybiera RTX bo DLSS chcial nie chcial daje kopa i pozwala jeszcze chociaz w jakims stopniu skorzystac z RT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja? https://www.purepc.pl/doom-eternal-pc-test-wydajnosci-kart-graficznych-geforce-vs-radeon-w-ray-tracing-i-dlss-piekielnie-dobra-optymalizacja

"Jakość obrazu po aktywacji DLSS jest bardzo przyzwoita, widać wprawdzie rozmycia na niektórych teksturach, jednak dla przeciwwagi reprodukcja siatki miejscami wypada lepiej niż rozdzielczość natywna. DOOM Eternal to zresztą zabójczo szybka strzelanina, gdzie niewiele jest wolnego czasu na dokładne oglądanie otoczenia, więc najważniejszy okazuje się wzrost wydajności. Tutaj cudów nie doświadczymy, bo maksymalnie odnotowałem około 45% przyspieszenia (3840x2160 / DLSS Performance), kiedy w analogicznych ustawieniach w Cyberpunk 2077 różnice potrafiły sięgać astronomicznych 120% (LINK). Fakt faktem, jakość obrazu była wówczas gorsza niż widzimy w DOOM Eternal, więc coś kosztem czegoś...  "

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2021 o 00:01, azgan napisał:

Wygląda to w zapowiedziach aż za dobrze ?

Czyli pewnie Intelowski fejk :E Super jakość rodem z DLSS, bez dedykowanych jednostek obliczeniowych, dla każdego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Zas napisał:

Czyli pewnie Intelowski fejk :E Super jakość rodem z DLSS, bez dedykowanych jednostek obliczeniowych, dla każdego?

Nie nie dla kazdego, sprawdz jak to jest liczone i czym sie beda roznic, oraz czym sie roznic beda dwie metody, ktore opisuje intel. Wszystko zostalo umieszone w linkach, ktore wklejalem.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no tak, linki sporo wyjaśniły. Czyli nie dla każdego, tylko dla kart z konkretnymi instrukcjami, bez dedykowanych jednostek wydajność będzie niższa, no i ciekawe jak z jakością, oraz czy ta wydajność spadnie tylko o tyle, o ile twierdzi intel :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...