Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, sideband napisał:

A jeżeli NRC będzie się dało realnie zastosować w grach to przyrosty wydajności będą kosmiczne, których nie zapewni żaden sprzęt przez wiele, wiele lat.

A co to takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Stjepan666 napisał:

Oświetlenie w tym teatrze super, dzisiejsze RT wygląda przy tym jak kupa. :E

No ten radiance caching to rozwiniecie RT. Dobrze niech idzie do przodu, oby tylko wzrost zapotrzebowania na moc nie wyprzedzil jakosci😬

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, JeRRy_F3D napisał:

Będzie Pan zadowolony kierowniku. ;)

Heh nawet RT chyba będę mógł włączyć 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FSR też ciekawie wyglądało na fotkach i materiałach promocyjnych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie potrzebuję oglądać materiałów promocyjnych. Testowałem FSR w The Medium, Chernobylite i kilku demkach - nawet w tym ich "ultra quality" ch... totalna, jedno wielkie mydło. 

Nie wiem czy DLSS jest dużo lepsze, ale z pewnością nie jest gorsze. Dam Ci prosty przykład którego nie pokażą Ci w tym demku: odpal The Medium, stań w pokoju, włącz FSR na dowolny i zacznij się obracać, a potem idź i rozglądaj się dookoła. Jak długo stoisz i się nie ruszasz jest ok, ale jak zaczniesz chodzić TRAGEDIA. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tutaj jest jeszcze trochę do poczytania o XeSS Intela 

Intel prezentuje możliwości XeSS w grach Hitman 3 i The Riftbreaker https://ithardware.pl/aktualnosci/intel_prezentuje_mozliwosci_xess_w_grach_hitman_3_i_the_riftbreaker-18393.html

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker https://www.purepc.pl/intel-xess-producent-demonstruje-swoja-technike-rekonstrukcji-obrazu-na-przykladach-gier-hitman-3-oraz-the-riftbreaker

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.11.2021 o 20:31, azgan napisał:

filmiki

 

Po co mi te filmiki jak FSR testowałem u siebie i na RX 550 4GB, wiem z czym to się je, oni czasami robią te filmiki dla debili, tak jak zrobili jaką płytę główną wybrać, albo o W11, bieda, dla jakiś ludzi co chyba tylko facebooka i jutuba używają na kompie i piszą w wordzie robią te filmiki.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR (strona 22) | PurePC.pl

Jeśli chcecie zadać pytanie, która technika skalowania wypada w grze lepiej, odpowiedź będzie jednoznaczna - NVIDIA DLSS. Bezpośrednie porównanie konkurencyjnych profilów (Quality / Balanced / Performance) nie pozostawia złudzeń, że rozwiązanie NVIDIA zapewnia obraz znacznie wyższej jakości, lepszą reprodukcję detali i mniejsze straty w m.in. dokładności cieniowania. Generalnie, NVIDIA DLSS Quality wygląda nawet estetyczniej od AMD FSR Ultra Quality (spójrzcie zwłaszcza na wszelkiej maści przewodu, linki itp.). Pod względem przyrostu wydajności, rozwiązanie AMD okazuje się jednak trochę efektywniejsze niezależnie od rozdzielczości. Najważniejsze, że karty graficzne klasy AMD Radeon RX 6600 / NVIDIA GeForce RTX 3060, przyspieszają po włączeniu FSR UQ / DLSS Q nawet ponad 50%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Element Wojny napisał:

Testowaelm i poki co jest to peirwsza gra gdzie FSR wyglada dla mnie akcepowalnie dobrze i po wlaczniu trudno mi bylo na poczatku zobaczyc jakies kolosane roznice.

252404701_582948706349016_4965402338664360589_n.png?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=JLNfur7VExsAX_zRidr&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=c5202ac3cfadee3d63f0edb146e7323e&oe=61A89C5D

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/253467418_575461433561032_2561641543815862884_n.png?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=NaOKtspIDeEAX8zGaNq&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=e7d3a97b10b5cd1641f2d7cac89524e6&oe=61A8F40E

253585676_246668007444711_1633454808374394073_n.png?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=pn3LUPUlwrIAX-v1D2E&_nc_ht=scontent-frx5-2.xx&oh=0f704b39e864c26399983e86edbae048&oe=61AAF073

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/252548899_284213950249833_965698558712024669_n.png?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=PXc868z5E-AAX-pIrY8&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=9826a862c08f4c816a6fa476009ab293&oe=61A95F11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Element Wojny napisał:

Przyjrzyj się oknom i rynnie:

Ale co chcesz udowodnic pokazujac ten pzyklad bo nie rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Swoja droga troche sie nie zgodze z tym co napisali w art, o wysokich wymaganiach. Na swoim 5600XT aka 5700 ogralem cala kampanie na Ultra z dwoma suwakami na srednie i gra trzyma 90% czasu ponad 60fps. Te miejsca, o ktorych mowa w tescie to sa takie sweet spoty dropow wydajnosci, ktore nie odzwierciedlaja pelnego przekroju wydajnosci w grze.

5 minut temu, Element Wojny napisał:

W DLSS wygląda to lepiej, po prostu. 

 Nie od dzis wiadomo, ze FSR przy DLSS wypada blado. ;) A jesli chodzi o okna to nie rozumiem , ktore masz na mysli :D

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Swoja droga troche sie nie zgodze z tym co napisali w art, o wysokich wymaganiach. Na swoim 5600XT aka 5700 ogralem cala kampanie na Ultra z dwoma suwakami na srednie i gra trzyma 90% czasu ponad 60fps. Te miejsca, o ktorych mowa w tescie to sa takie sweet spoty dropow wydajnosci, ktore nie odzwierciedlaja pelnego przekroju wydajnosci w grze.

Według ich testu 3060Ti w Ultra 1080p z DLSS Q średnio wyciąga coś w granicach 100fps - tymczasem kolesie na streamach w tej samej konfiguracji biegają i mają po 150-180 fps'ów. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...