Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, kadajo napisał:

Zanim się rozkręci ta generacja konsol to już będziesz miał na rynku trzecia wersje XSX i XSS z większymi dyskami i być może jeszcze większą mocą obliczeniową.

Zobacz sobie jakie dyski na starcie miało PS3/PS4 czy Xbox 360/One

W 2005 najpojemniejszy HDD miał 500 GB, a w grudniu 2014 8 TB (za 250€), czyli 16x więcej. W 2021 najpojemniejszy ma nadal tylko 18 TB. Może do końca tego roku ukażą się 20 TB dyski w cenie (800€?), 6 lat po 10 TB. Jak widać, był powód, dla którego pojemność tak bardzo wzrosła (60 -> 500 GB) przez 7 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większe dyski przy obecnych cenach? Chyba jakiś następca QLC, pięcio-sześcio-siedmiowarstwowy padający po roku gwarancji (USA) :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostra kupa, to jeszcze gorzej jak DLSS 1.0 wyglada.

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

I ten żarcik z Terminatora przedni :E  (na GN)

robiąc testy na 2 komputerach jednocześnie zwiększyli liczbę aktywnych graczy o 8% :rotfl:

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Ostra kupa, to jeszcze gorzej jak DLSS 1.0 wyglada.

DLSS 1.0 chyba tylko krawędzie ruszało, więc powinno być gdzieś podobnie. Zależy też od faktycznej rozdzielczości renderowania. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Isharoth napisał:

DLSS 1.0 chyba tylko krawędzie ruszało, więc powinno być gdzieś podobnie. Zależy też od faktycznej rozdzielczości renderowania. :E 

DLSS 1.0 tez bylo na start kupa wiec pozostaje czekac na rozwiniecie FSR, niemniej bez Ai ja tego zbytnio nie widze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to całe FSR się włącza i ustawia ?

Nie mam tego ani w sterach ani w grze (Terminator R)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Element Wojny napisał:

Gdzie to całe FSR się włącza i ustawia ?

Nie mam tego ani w sterach ani w grze (Terminator R)...

Najpierw gra musi dostac latke ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj w Terminatorze to wcale nie wygląda tak źle jak na tych screenach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Cebula_Z_internetu napisał:

Nie rozumiem po co oni to w ogóle wprowadzali? Przecież to jest zwykłe skalowanie rozdzielczości, a oni zrobili z tego nową technologie. A ja się łudziłem że będzie konkurencja dla DLSS. Teraz będzie niezły hejt na AMD.

Pod linkiem, który wysłał @Phoenixsuple masz odpowiedź. :E 

FKCDf6y.png

Marketing i tak będzie działał, rzeczywisty efekt jest już mniej ważny.

  • Haha 6
  • Confused 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fanboystwo AMD nie potrzebuje zbyt wiele, aby wpaść w zachwyt, to akurat nic nowego ;)

  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie rozumiem w ogóle sensu tej techniki. Różnice in plus względem zwykłego skalowania (ustawienie niższej rozdzielczości niż natywna ze skalowaniem na GPU) są w zasadzie niedostrzegalne, a wymaga to implementacji ze strony dewelopera... Może z czasem coś się w tym względzie poprawi. DLSS 1.0 też nierzadko miało jakość na poziomie 1440P+TAA, a czasem wręcz gorszą (jeśli gra miała dobrą implementację TAA i słabą DLSS).

Edytowane przez Assassin
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

AMD FidelityFX Super Resolution Image Quality Investigated | Tom's Hardware (tomshardware.com)

Jest duży problem w ocenie FSR i ogromny rozstrzał w opiniach, bo przykładowo screeny z testów PurePC a screeny z testów na Tom's Hardware z TEJ SAMEJ GRY to zupełnie inne ligi.

 

 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie latki do tych gier, zeby gracze mogli sprawdzic ?? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to gdzie ? Na Steamie.

Właśnie ściągnąłem sobie za darmo demonstracyjne wersje Riftbreakera oraz Kingshunta, gdzie testuję sobie FSR w połączeniu z RT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1440p, NO FSR, NO RT - 150 fps, temperatura GPU 54.

1440p-No-FSR-No-RT.jpg

 

1440p, NO FSR, RT Ultra - 110 fps, temperatura GPU 67.

1440p-No-FSR-RT-Ultra.png

 

1440p, FSR Ultra, RT Ultra - 160 fps, temperatura GPU 64.

1440p-FSR-Ultra-RT-Ultra.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1080p Ultra Settings - FSR Off - 106 fps

1080p-Ultra-FSR-Off

 

1080p Ultra Settings - FSR Ultra - 125 FPS

1080p-Ultra-FSR-Ultra

 

1080p Ultra Settings - FSR Quality - 134 fps

1080p-Ultra-FSR-Quality

 

Nie wiem jak to jest możliwe ale zarówno na moich screenach jak i innych które oglądam w tej chwili na necie widać większą szczegółowość na zdjęciach w trybie FSR Ultra Quality niż w natywnej - przyjrzyjcie się murom zamku więcej detali jest na drugiej fotce. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Element Wojny  To chyba jedyna gra z tych co widziałem, w której FSR wygląda lepiej, ale nie wydaje mi się że to zasługa samego FSR. :E

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...