Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Pioy napisał:

Dobra a ktoś wie, czy będzie coś w stylu Super Resolution na tym FSR 2.0? 

Edit może jaśniej będzie jak napiszę że chodzi mi o coś w stylu DLDSR ale na otwartym FSR 2.0. 

Nie wiadomo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, CzarnaPietruszka napisał:

FSR 2.0 zawsze będzie oferować lepszą jakość obrazu niż natywna rozdzielczość we współczesnych grach.

Oczywiscie ze nie.

Takie moze byc poniekad odczucie w Deathloop bo normalnie masz mydlaste TAA.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, Pioy napisał:

Dobra a ktoś wie, czy będzie coś w stylu Super Resolution na tym FSR 2.0? 

Edit może jaśniej będzie jak napiszę że chodzi mi o coś w stylu DLDSR ale na otwartym FSR 2.0. 

Jak miałoby to być oparte o FSR 2.0 to w takim razie nie porównuj z DLDSR, które jest zupełnie czymś innym.

Ja rozumiem, że chodzi ci o zwiększenie rozdzielczości powyżej natywnej za pomocą FSR 2.0 a później skalowanie z powrotem do natywnej.

Skoro FSR 2.0 wymaga tak samo jak DLSS, wektorów ruchu i przesunięcia matrycy projekcji o różne części piksela w każdej kolejnej klatce, żeby coś takiego uzyskać, musieliby zaimplementować to twórcy danej gry. Np. renderowanie w 1080p, za pomocą FSR 2.0 zwiększenie rozdzielczości do 1620p, skalowanie z powrotem do 1080p i wyświetlanie.

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Sheeneek napisał:

Takie moze byc poniekad odczucie w Deathloop bo normalnie masz mydlaste TAA.

No to takie rozwiązanie bardzo by się przydało w "rimejkach" residentów RE2/3 i RE Village bo tam TAA dodaje niezłe mydło, a tylko wyłącz to zęby zabiją ci obraz i dojdzie jeszcze migotanie.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Sheeneek napisał:

Oczywiscie ze nie.

Ok, a co według Ciebie oferuje lepszy obraz "FSR 1.0 ultra quality" czy "FSR 2.0 balanced"?

 

2 minuty temu, frog67 napisał:

No to takie rozwiązanie bardzo by się przydało w "rimejkach" residentów RE2/3 i RE Village bo tam TAA dodaje niezłe mydło, a tylko wyłącz to zęby zabiją ci obraz i dojdzie jeszcze migotanie.

W RE2/3 Village jak dla mnie ostrość jest ok.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde raptem parę godzin mnie nie było a tu widzę wojenka i już nawet interwencja była potrzebna...

A wina jak zwykle leży po stronie PurePC - obiecali 3 dni temu artykuł z testami FSR 2.0 i do teraz go nie ma, więc trzeba było się wyżyć na Labie 🤣

  • Like 1
  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, SebastianFM napisał:

To ciekawe jak wypadnie w porównaniu z TSR. 

O to chodzi :thumb:

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, caleb59 napisał:

Nie kolego to nie to. Mi chodzi o ponad natywną rozdzielczość dla lepszego wyglądu, mając zapas mocy. 

7 minut temu, SebastianFM napisał:

Jak miałoby to być oparte o FSR 2.0 to w takim razie nie porównuj z DLDSR, które jest zupełnie czymś innym.

Ja rozumiem, że chodzi ci o zwiększenie rozdzielczości powyżej natywnej za pomocą FSR 2.0 a później skalowanie z powrotem do natywnej.

Skoro FSR 2.0 wymaga tak samo jak DLSS, wektorów ruchu i przesunięcia matrycy projekcji o różne części piksela w każdej kolejnej klatce, żeby coś takiego uzyskać, musieliby zaimplementować to twórcy danej gry. Np. renderowanie w 1080p, za pomocą FSR 2.0 zwiększenie rozdzielczości do 1620p, skalowanie z powrotem do 1080p i wyświetlanie.

Dziwne że jakoś DLDSR jest w sterowniku? 

  • Like 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Element Wojny napisał:

Kurde raptem parę godzin mnie nie było a tu widzę wojenka i już nawet interwencja była potrzebna...

A wina jak zwykle leży po stronie PurePC - obiecali 3 dni temu artykuł z testami FSR 2.0 i do teraz go nie ma, więc trzeba było się wyżyć na Labie 🤣

Mnie już zjechali w komentarzach, mimo że w zasadzzie powtorzylem to co powiedzieli na analizie DF - że FSR2.0 wcale nie musi być lepsze aby wygrać wystarczy że jest lepsze bo otwarte  i wyląduje na konsolach, więc pod testem FSR 2.0 pewno będzie ogień ! 

Edytowane przez frog67
  • Haha 3
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Pioy napisał:

Dziwne że jakoś DLDSR jest w sterowniku? 

A ty pytałeś o użycie FSR 2.0 do uzyskania podobnego efektu. Wiesz w ogóle na jakiej zasadzie działa DLDSR?

Właściwie to co za problem użyć FSR 2.0 w połączeniu z włączonym samemu DSR, DLDSR lub Virtual Resolution w przypadku karty AMD?

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, CzarnaPietruszka napisał:

Ok, a co według Ciebie oferuje lepszy obraz "FSR 1.0 ultra quality" czy "FSR 2.0 balanced"?

Nie wiem, nie porownywalem osobiscie.

Za to wiem co DLSS robi w porownaniu do natywnego 4k w grze ktora sama w sobie mydlem nie zabija.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja | PurePC.pl

Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja. Jednocześnie potwierdzono, że wkrótce Dolmen doczeka się także wsparcia dla bardziej dopracowanej (ale i bardziej wymagającej) wersji AMD FSR 2.0.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to zastanawia dlaczego Intel pokaże swoją technikę na takim biednym indyku , z zamkniętymi lokacjami. Chyba nie bez powodu ;)  Serio nie mogli wybrać jakiejś bardziej rozpoznawalnej gry ? 

  • Like 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krótko i na temat "killera"

PHFjnfH.jpg

niemniej jednak duzy progress w stosunku do fsr 1.0 ...pod warunkiem ze postacie będą bardziej statyczne ;-)

 

 

Edytowane przez Azakiel
  • Haha 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojejku ależ i mi odkrycie, DLSS 2.3 lepsze niż FSR 2.0 - no chyba musi być lepsze bo jest dłużej na rynku i jest przez to lepiej dopracowane, dodatkowo wspierane przez rdzenie Tensor. Gdyby Nvidia w swej łaskawości wypuściła coś co nie wymaga posiadania RTX wtedy można by mówić o rzetelnym porównaniu.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to powiększanie 300% statycznych elementów i jeszcze dodatkowo lupa. No bo przecież każdy tak gra w gry :E

Tu nie chodzi o to ze DLSS jest lepszy, tylko jak mała różnica jest między tymi trybami podczas normalnej gry a FSR 2.0 nie wymaga sprzętowej akceleracji i jest dostępny na praktycznie każdym GPU - > to jest ten killer.

  • Haha 3
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i oby tak było.taki 1080 troche pożyje bo fsr 1.0 w DL to była nieużywalna kupa

Edytowane przez jurekk
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie się podziały te boty które krzyczały "fsr 2.0 lypsze od natywnej!" :lol2:

  

25 minut temu, kadajo napisał:

I to powiększanie 300% statycznych elementów i jeszcze dodatkowo lupa. No bo przecież każdy tak gra w gry :E

Tu nie chodzi o to ze DLSS jest lepszy, tylko jak mała różnica jest między tymi trybami podczas normalnej gry a FSR 2.0 nie wymaga sprzętowej akceleracji i jest dostępny na praktycznie każdym GPU - > to jest ten killer.

Niesamowite, skalowanie typu lanczos nie wymaga akceleracji i działa na każdym GPU, no kto by pomyślał, wcale OBS takich technik nie wykorzystuje od dawnych lat. 8:E

 

 

Edytowane przez DisconnecT
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, caleb59 napisał:

Ojejku ależ i mi odkrycie, DLSS 2.3 lepsze niż FSR 2.0

widze ze nie zrozumiałeś..chodzi o to ze było wiele newsów które miały clickbaitowe tytuły w stylu FSR 2.0 killer DLSS

Edytowane przez Azakiel
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ze ktoś się jeszcze łapie na takie clickbait'owe zagrywki.
Ja to już jak widzę takie tytuły to już wiem że jest albo dokładnie odwrotnie, albo nawet nie w polowie tak blisko jak by tytuł sugerował. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Azakiel napisał:

widze ze nie zrozumiałeś..chodzi o to ze było wiele newsów które miały clickbaitowe tytuły w stylu FSR 2.0 killer DLSS

Norma, tandetny marketing AMD zawsze zaczyna narrację od bycia killerem, potem się okazuje że i owszem, ale jedynie na scenie slajdów :E

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to chyba każdy producent tak robi, to później życie weryfikuje ile było w tym prawdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, DisconnecT napisał:

Ciekawe gdzie się podziały te boty które krzyczały "fsr 2.0 lypsze od natywnej!" :lol2:

Oczywiście, że FSR 2.0 jest lepsze od rozdzielczości natywnej. Nie dość, że obraz jest w lepszej jakości, to jeszcze zyskujemy dodatkowe klatki na sekundę :banan:

  • Haha 2
  • Confused 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...