Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.05.2022 o 12:53, Sheeneek napisał:

 

Sa jakiekolwiek potwierdzenia czy FSR trafi do konsol? Osobiscie chcial bym zobaczyc porownanie gier na PS5, np GOW checkerboard vs FSR.

 

Tak

AMD informuje o wprowadzeniu technologii FSR 2.0 na konsolach Xbox Series X/S. Trafi ona do developer-kitów i pojawi się w grach. Dla graczy oznacza to większą wydajność i wyższe rozdzielczości.

jak to natomiast będzie wyglądać z PS5 nie wiem. PlayStation 5 póki co wspiera CBR i FSR ale w wersji 1.0. Możliwe że z czasem konsola Sony też dostanie pełne wsparcie dla FSR2.0.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS ze względu jak działa nie może być uruchomiony na innych kartach niż RTX. Aczkolwiek Nvidia mogłaby stworzyć coś na miarę FSR 2.0 tylko po co? Chyba celowo pozostawia tu pole AMD i Intelowi. Myślę, ze skupiają sie na wersji DLSS 3.0 aby poprawić błędy, które ma wersja 2.4.0.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nvidia nie miałaby żadnego interesu w tym by rozwijać cokolwiek poza DLSS skoro jest już FSR 2.0 a za chwilę (?) wejdzie też XeSS. 

Liczę jednak że mają jakiegoś asa w rękawie i prezentując DLSS 3.0 (?) wyprzedzą FSR 2.0 o kilka długości. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Element Wojny napisał:

prezentując DLSS 3.0 (?) wyprzedzą FSR 2.0 o kilka długości

Znowu marzenia o jakości "lepszej niż natywna"? :cool:

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, tomcug napisał:

Znowu marzenia o jakości "lepszej niż natywna"? :cool:

Computex tuż tuż Jensen już pojutrze da nam show to zobaczymy co w kuchni znajdzie, poza nowymi kartami w piekarniku.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, tomcug napisał:

Znowu marzenia o jakości "lepszej niż natywna"? :cool:

w pewnych aspektach grafiki DLSS 2.0 jest lepsze niz natywna (kazdy kto troche ogarnia temat wie z czego to się bierze)

  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Azakiel napisał:

kazdy kto troche ogarnia temat wie z czego to się bierze)

z czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, frog67 napisał:

Computex tuż tuż Jensen już pojutrze da nam show to zobaczymy co w kuchni znajdzie, poza nowymi kartami w piekarniku.

Premiera RTX 4xxx będzie w hucie stali a Jensen ubrany w kombinezon przeciwpożarowy osobiście wyciągnie go z lawy :E?

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kadajo napisał:

Premiera RTX 4xx będzie w hucie stali a Jensen ubrany w kombinezon przeciwpożarowy osobiście wyciągnie go z lawy :E?

Przy podkładzie muzycznym z Terminatora :E  

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, jurekk napisał:

z czego?

w skrócie z tego ze obraz w DLSS jest budowany nie tylko z jednej klatki dlatego rendering pewnych elementów ma lepszą jakosc nawet od natywnej rozdzielczosci (np tekstury, cienkie elementy obiektów)

aDkxcvf.jpg

Zrzutekranu202010251.png

44bZrzutekranu202010251.png

 

GgJhuKD.jpg

 

 

 

Edytowane przez Azakiel
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakąś papke marketingową wklejasz.Jeśli gra jest mdła to dlss średnie straty.Jesli ostra np WD legion to sie z dlss nie da grać

  • Haha 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekonstrukcja i pozbycie się mory w DLSS działa nieźle.
Ale nadal widać te nienaturalne wyostrzanie na krawędziach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, jurekk napisał:

Jakąś papke marketingową wklejasz.Jeśli gra jest mdła to dlss średnie straty.Jesli ostra np WD legion to sie z dlss nie da grać

jak masz tak pisać to sobie daruj, podaje ci normalne przykłady a ty odwracasz kota ogonem , nie chcesz zrozumieć to twoja sprawa, mam to w dupie (nie zalezy mi na tym zeby ciebie przekonywać)

7 minut temu, kadajo napisał:

Rekonstrukcja i pozbycie się mory w DLSS działa nieźle.
Ale nadal widać te nienaturalne wyostrzanie na krawędziach.

dlatego napisałem że "lepsze niż natywna w pewnych aspektach" a nie że lepsza we wszystkim (bo to niemozliwe)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oko jest jakie jest.A tutaj juz różne pierdoły pisali np o ryzenach

I nikogo przekonywać nie musisz.Nie masz jedynego rtxa na świecie i każdy sobie moze sprawdzić

10 minut temu, jurekk napisał:

Jeśli gra jest mdła to dlss średnie straty.Jesli ostra np WD legion to sie z dlss nie da grać

 

Edytowane przez jurekk
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, jurekk napisał:

Nie masz jedynego rtxa na świecie i każdy sobie moze sprawdzić

 

Po co się bierzesz udział w dyskusji w tym wątku skoro cie ta dyskusja nie interesuje bo "każdy moze sobie sprawdzić"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Azakiel napisał:

jak masz tak pisać to sobie daruj, podaje ci normalne przykłady a ty odwracasz kota ogonem , nie chcesz zrozumieć to twoja sprawa, mam to w dupie (nie zalezy mi na tym zeby ciebie przekonywać)

Z nim nawet nie ma sensu dyskutować, on uważa, że kiedyś 25fps było płynniejsze niż dzisiejsze 60fps bo wtedy były procesory jednordzeniowe i jednym stanem energetycznym :E

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo prostuje pierdoły i pisze jak jest dla osób co nie mają dlss jeszcze?

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, jurekk napisał:

Bo prostuje pierdoły i pisze jak jest dla osób co nie mają dlss jeszcze?

Pierdoły to ty wypisujesz.

  • Confused 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, jurekk napisał:

Bo prostuje pierdoły i pisze jak jest dla osób co nie mają dlss jeszcze?

wskaż mi gdzie napisałem "pierdoły" konkretnie w którym miejscu napisałem nieprawdę

 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Azakiel napisał:

w skrócie z tego ze obraz w DLSS jest budowany nie tylko z jednej klatki dlatego rendering pewnych elementów ma lepszą jakosc nawet od natywnej rozdzielczosci (np tekstury, cienkie elementy obiektów)

a porównaj faktycznie do natywnej a nie natywnej po rozmyciu (TAA)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie seryjnie nie idzie nic napisać bo momentalnie zlatują się internetowi spece od wszystkiego żeby kogoś naprostować - kilka miesięcy temu byli to doktorzy habilitowani od szczepionek, miesiąc temu od polityki zagranicznej a dziś od technik ulepszania obrazu... 

  • Like 7
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomcug napisał:

Znowu marzenia o jakości "lepszej niż natywna"? :cool:

I wracamy do zabawy kto złapie "króliczka" ?

W dniu 14.05.2022 o 11:55, azgan napisał:

No o FSR2.0 już jest ta sama przecież gadka :szczerbaty:

CYTAT:

„W skrócie, FSR 2.0 jest podobny do DLSS 2.3 pod tym względem, że w niektórych scenariuszach może wyglądać lepiej niż renderowanie w natywnej rozdzielczości: w szczególności wyjście 4K w trybie jakości (rozdzielczość wewnętrzna: 1440p) wygląda imponująco". 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Wu70 napisał:

a porównaj faktycznie do natywnej a nie natywnej po rozmyciu (TAA)

bez TAA to juz jest wogole tragedia w natywnej (w cienkich elementach) względem DLSS 2.0

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Azakiel napisał:

bez TAA to juz jest wogole tragedia w natywnej (w cienkich elementach) względem DLSS 2.0

Na wygładzanie krawędzi masz różne metody ale tak właśnie wyglądają te "zwycięstwa nad natywną", tu trochę rozmyjemy, tam screen ze statycznej sceny byle tylko myszka nie drgnęła i można porównywać :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem ile z tutaj wypowiadających się osób zdaje sobie sprawę ze gry które używają TAA lub podobnego rodzaju AA, są tak tworzone ze bierze się na to poprawkę i często wyostrza obraz lekko aby znaleźć balans miedzy  dobrze działającym TAA a zbyt mocnym rozmyciem. I teraz jeśli w takiej grze wyłączymy TAA to gra zaczyna mieć duży problem z renderowaniem drobnych elementów w scenie. W niektórych grach właśnie dlatego nie da się wyłączyć TAA całkowicie.

Zbyt ostry obraz to taki sam błąd w ustawieniach jak źle ustawiony kolory, nieprawidłowy balas bieli czy kontrast.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...