Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

rscb1-1

Edit: nvm widzę, że został post dodany o tym samym.

 

Edytowane przez Jaycob
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FSR2.0 przetestowany w kolejnym tytule 

 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzetelny kanał, na pewno nie fejk. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na implementacje konsolowe konkretnych tytułów (niż Farming Simulator 22  #nikogo:E ) np w hfw by się przydał.

Edytowane przez Jaycob
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten farming simulator ma więcej graczy niż niejeden konkretny konsolowy kicz 8:E

  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wu70 napisał:

Ten farming simulator ma więcej graczy niż niejeden konkretny konsolowy kicz 8:E

Maciusie lat 7 się nie liczą :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przetestowałem FSR 2.0 w God of War, choć na razie tylko w jednej lokacji. W trybie Jakość nie jest źle. Przy braku ruchu właściwie ciężko rozróżnić, czy FSR 2.0 jest włączone. Podczas ruchu natomiast widać pewne niewielkie niedoskonałości, czasem krawędzie postaci są lekko rozmyte lub postrzępione, na obszarze za poruszającymi się elementami są czasem minimalnie widoczne błędy, nie ghosting a raczej szum, lekka pikseloza. Oczywiście jest to zależne od szybkości ruchu a także ilości FPS.

DJW0G0V.png

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.06.2022 o 21:35, SebastianFM napisał:

Właśnie przetestowałem FSR 2.0 w God of War, choć na razie tylko w jednej lokacji. W trybie Jakość nie jest źle. Przy braku ruchu właściwie ciężko rozróżnić, czy FSR 2.0 jest włączone. Podczas ruchu natomiast widać pewne niewielkie niedoskonałości, czasem krawędzie postaci są lekko rozmyte lub postrzępione, na obszarze za poruszającymi się elementami są czasem minimalnie widoczne błędy, nie ghosting a raczej szum, lekka pikseloza. Oczywiście jest to zależne od szybkości ruchu a także ilości FPS.

DJW0G0V.png

Pojawił się teścik od ITHardware i w zasadzie potwierdza się to o czy wyżej już pisałeś 

FSR 2.0 vs DLSS 2.0 w God of War. Test nowej techniki skalowania obrazu od AMD https://ithardware.pl/testyirecenzje/fsr_2_0_vs_dlss_2_0_test_recenzja_opinia-21567-5.html

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LpX5WQd.png

Ja ten slajd NVIDIA zamieszczałem już chyba dwa razy, podczas dyskusji czy DLSS 2.x korzysta z wielu klatek a także w rozmowie o FSR 1.0 żeby pokazać jakie wnioski wyciągnęła NVIDIA z DLSS 1.0.

Teraz odnoszę się do drugiego zdania, o sieciach neuronowych.

FSR 2.0 to jest duży postęp względem pierwszej wersji jeżeli chodzi o jakość i szczegółowość obrazu. DF w swoim porównaniu FSR 2.0 z DLSS pokazało, że w przypadku FSR 2.0 niestety występuje ghosting a także gorsza jakość obrazu podczas ruchu. Oni to nazywają fizzle. Nie wiem jak to przetłumaczyć. Dla mnie to jest po prostu pikseloza, szum w miejscach gdzie brakuje danych z poprzednich klatek.

Ciekawe czy AMD będzie starało się ulepszać algorytm czy raczej z czasem jednak skorzystają z sieci neuronowych tak jak NVIDIA.

 

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakość materiału kiepska bo gość zgrywał to na żywca z twitcha no ale chociaż wzrosty fps jakieś będą...

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rośnie lista gier z wsparciem dla FSR2.0 kolejne tytuły potwierdzone. Z nowości jest nawet wyczekiwane The Callisto Protocol https://ithardware.pl/aktualnosci/amd_fsr_2_0_bedzie_dostepne_w_az_19_tytulach_czerwoni_dodali_do_listy_kolejne_gry-21681.html

Edytowane przez azgan
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Assassin's Creed Valhalla ponoć razem z ostatnim patchem dostała wsparcie dla AMD FSR - niech no ktoś tam sprawdzi jak to śmiga.

Lo8Thp9.jpg

Edytowane przez caleb59
  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dostało, grałem i testowałem, ale z forum ubi wnioskuję, że to wersja 1.0, nikt nie może potwierdzić, że to 2.0. Nawet nie ma w patch notes wzmianki o FSR.
Co do działania, to wiadomo jest gruby przyrost fps, więc ustawiłem sobie szczegółowość świata z wysokiego na b. wysokie. Dłużej nie grałem, każde ustawienie FSR wczytuje zapis gry od nowa bez wychodzenia całkowicie z gry, nie zmienia tego w locie jak w innych grach- dziwne, ustawione mam ultra jakość.
Jak wygląda? hm nie dopatrzyłem się aż takiego ubytku, pewnie za mało grałem.

Edytowane przez Reddzik
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Reddzik pytam bo nie wiem czy mi się chce pobierać ponad 90GB na moim papierowym łączu 3MB/s. :E Możesz zarzucić jakimiś konkretnymi przykładami najchętniej z głównej osady bo tam lubi często przymulać fps jak sam doskonale wiesz (włączony FSR/wyłączony FSR).

Dzięki!

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, caleb59 napisał:

Assassin's Creed Valhalla ponoć razem z ostatnim patchem dostała wsparcie dla AMD FSR - niech no ktoś tam sprawdzi jak to śmiga.

Pozwala wskoczyć na 4K ultra (cienie med) w zakres 80 - 65  fps, ale... wolę native 1440p + 120% skalowania.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, caleb59 napisał:

@Reddzik pytam bo nie wiem czy mi się chce pobierać ponad 90GB na moim papierowym łączu 3MB/s. :E Możesz zarzucić jakimiś konkretnymi przykładami najchętniej z głównej osady bo tam lubi często przymulać fps jak sam doskonale wiesz (włączony FSR/wyłączony FSR).

Dzięki!

Więc jest tak:
Preset Wysoki + FSR Ultra Jakość on vs off
1f0hfjh.png

A tu krótki przebieg w Kruczej Przystani on vs off

 

Edytowane przez Reddzik
  • Thanks 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, olek83 napisał:

Te mody nie sa do konca takie jak implementacja deva, sam autor moda do CP2077 pisal, ze odbiega to od jakosci jaka moga deweloperzy zastosowac poniewaz wszystko co powinno nie znajduje sie w modzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem właśnie program, za pomocą którego mogę włączyć DLAA praktycznie w każdej grze z DLSS 2.x. Czy ktoś byłby w ogóle zainteresowany korzystaniem z czegoś takiego?

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...