Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Rok temu zakupiłem laptopa HP Omen 17. Po pewnym czasie zaczęły się pojawiać martwe piksele na matrycy. Po dwóch dniach matryca całkiem odmówiła posłuszeństwa ... Zdecydowałem się na wysyłkę laptopa bezpośrednio do serwisu. Po wypełnieniu formularza na stronie x-kom.pl pojawił się kontakt do serwisu (MMS serwis Szczecin).

Po kilku dniach dostałem diagnozę :
"W przedmiotowym notebooku potwierdzamy uszkodzenie mechaniczne urządzenia:

1. Płyta główna uszkodzone gniazdo / brak zaczepu taśmy, wylana pasta
termoprzewodząca na płytę główną, brak śrub do montażu płyty głównej.

2. Brak osłony gniazda DC-IN (na chwilę obecną była wciśnięta taśma w
celu usztywnienia gniazda DC-IN).

3. W układzie chłodzenia zerwane prowadnice kabla DC-IN do płyty
głównej(prawy wentylator).

4. Uszkodzony kołek montaży obudowy górnej w okolicy gniazda DC-IN.

5. Widoczne ślady ingerencji nieautoryzowanego serwisu Producenta (brak
śrub płyty głównej, zerwana taśma na karcie wifi, kable karty wifi źle
poprowadzone w obudowie, ślady rozkręcania urządzenia).

Nie jest to usterka objęta warunkami gwarancji producenta. Dokumentację
fotograficzną wysyłamy w załączniku.

Niezbędne elementy do przywrócenia urządzenia do działania to płyta
główna i obudowa górna.

Całkowity koszt wymiany płyty głównej i obudowy górnej zintegrowanej z
klawiaturą wyniesie 3210zł brutto."

Dodam, że nie ingerowałem w laptopa. Jedyne co zrobiłem to wyjąłem pamięci oraz dysk M2 i wsadziłem SSD (taka byłą sugestia na stronie pomocy technicznej HP przed wysyłką sprzętu do serwisu).

Dodatkowo dostałem zdjęcie, które nic mi nie mówi i na pewno nie wskazuje ww. uszkodzeń. Ponadto na pytanie co z martwymi pikselami Pan z serwisu odpowiedział, że nie wie bo laptop się nie uruchamia. Co jest dziwne ponieważ przed wysyłką się uruchamiał, tylko nie działała matryca.

Jak ja mam teraz z nimi walczyć? Jestem na przegranej pozycji. Dzwoniłem do x-kom i jedyne co mogą zaproponować to aby słać laptopa przez nich ...

Macie jakieś pomysły? Będę wdzięczny za pomoc 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laptopa kupiłeś nowego z x-komu? No tyle usterek, żeby znaleźli to jest aż dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Laptop nowy. No dziwne, dziwne ... Nie wiem co teraz. @X-KOM.PL rozkłada ręce ... Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez dokumentacji przed wysłaniem laptopa na serwis nic nie zrobisz. Przykro mi, że masz złe doświadczenie, ale osobiście nauczony właśnie takimi sprawami przed wysłaniem na serwis czegokolwiek robię dokładną dokumentację foto z datami (ze zdjęć też idzie wyciągnąć daty kiedy były robione). Jeśli ktoś coś próbuje wmówić wtedy informuje, że mam fotki przed wysłaniem i możemy sobie porównać. W taki sposób uniknąłem kosztownej naprawy auta... mechanik próbował mi wmówić, że pewna część jest uszkodzona mimo, że na moim zdjęciu nr seryjne się nie zgadzały i były idealnie widoczne na foto z tym co on mi przedstawiał i co wpakował bez mojej zgody na moje auto, a druga sprawa zegarek firmy samsunga pojechał na serwis w stanie idealnym, a w wrócił naprawiony, ale bezel był tak porysowany jakby ktoś szorował nim po chodniku. Skończyło się na wymianie całkowicie na nowy egzemplarz. 

Dziś serwisy jak się im nie opłaca naprawiać, albo od góry mają narzucone przez producenta żeby niektóre naprawy odrzucać... właśnie w taki sposób załatwiają klienta. Często się słyszy, że w laptopach bardzo popularne jest wmawianie zalania. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzixon, wyślij nam w wiadomości prywatnej swoje dane - wystarczy numer zamówienia w naszym sklepie. Zweryfikujemy jeszcze raz, czy będziemy mogli jakoś pomóc w tej kwestii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Hp nie ma serwisu w Polsce a Omen jest wysyłany na Węgry

Nie rozumiem natomiast jakim cudem mogły powstać aż takie uszkodzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie rozumiem. Dostałem dokumentację fotograficzną i widać tą rozlaną pastę oraz ingerencje mechaniczne ale są one bardzo głęboko ..

Nie wiem co mam teraz robić. Naprawę wycenili na 3000 zł. Będę pytać się w innych serwisach na ile to wycenią no ale kurde chyba nie tak to powinno wyglądać ...

Konsultant w @X-KOM.PL powiedział, że oni mogą brać udział w tej reklamacji i jak odzyskam laptopa to oni wyślą bezpośrednio do serwisu ale jak stwierdzili, że są uszkodzenia mechaniczne to nic nie będą mogli zrobić ponieważ nie są w stanie podważyć opinii serwisu

Edytowane przez dzixon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się przejść do rzecznika praw konsumenta i posłuchać jego zdania po opisaniu całej sytuacji czy jest w ogóle warto z tym walczyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzecznik owszem, ale tu jest inna, wg mnie, bardziej niebezpieczna sprawa.

Jeśli przyjmiemy, że wersja Pana dzixona jest prawdziwa, to KTOŚ TEGO LAPTOPA MUSIAŁ TAK USZKODZIĆ. 

Lista kandydatów nie jest długa. Jeśli zrobił to celowo serwis, żeby uniknąć drogiej naprawy, to chyba wszyscy użytkownicy jakiegokolwiek sprzętu powinniśmy się czuć zagrożeni. Często płacimy za rozszerzoną gwarancję by być bezpieczni, by chronić wydane, nasze ciężko zarobione, pieniądze a tu takie coś. Dzisiaj HP,  jutro następne?

Jeśli jest Pan pewny swoich racji to rozważałbym zgłoszenie tej sprawy do prokuratury, bo może to być kwalifikacja próby oszustwa, ale dla mnie to zwykła, bezczelna próba kradzieży "na rympał".

A co do ewentualnych dowodów - jeśli uszkodzono laptopa celowo to mikroślady będą (uszkodzenia mechaniczne wyglądają z opisu  na zbyt rozległe i może KTOŚ PRZESADZIŁ) i uczciwy, dobry rzeczoznawca powinien je wychwycić.

Ale to też trudna droga.

 

Edytowane przez 775
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Dzisiaj ja i HP a jutro ktoś inny. Ja nie wiem co mam robić. Nie mam teraz czasu i chęci kręcić się po sądach. Chociaż z drugiej strony serwis pewnie liczy na takich jak ja ... chyba wezmę tego laptopa i poproszę o wycenę w innym serwisie i naprawę na własną rękę

Najbardziej boje się tego, że serwis twierdzi, że to płyta główna. W ogóle nie odnieśli się do martwych pikseli. Boje się, że zapłacę 3000 zł, wymienią mi płytę i to nic nie da bo będzie trzeba wymienić również matrycę za którą również będę musiał zapłacić bo przecież podobno ingerowałem w laptopa ....

Edytowane przez dzixon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem omena 17 z rtx 2060 2x był w serwisie z powodu awarii chłodzenia przy cpu (raz zostało wymienione po trzech miesiącach zepsuło się i znów wymienili)

Miałem na matrycy białe przebarwienia Stwierdzili że to wina użytkownika. Przyjąłem to na klatę bo faktycznie mogło tak być. Koszt nowej matrycy i jej wymiany to 1600 zł 

Przed wysyłką wyjmowałem za każdym razem dodatkowy HDD.

NIGDY nie  miałem problemu z serwisem Hp. i pierwszy raz słyszę aby odstawiali takie numery 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, andrzej1971 napisał:

Koszt nowej matrycy i jej wymiany to 1600 zł 

Przepraszam, ile??? 27'' 144Hz, IPS może tyle kosztować a nie matryca w laptopie ? 

Edytowane przez Kaczorex26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to też dziwi i na tym etapie dyskusji jednak odrzucam tezę, by taka była polityka serwisu HP w stosunku do drogich napraw. Zwłaszcza, że niedawno w wątku o  fabrycznie nowym Omenie, ze śladami na śrubach obudowy, ktoś bardzo chwalił serwis HP  właśnie pod kątem podejścia do otwieranych laptopów.

Natomiast wiem, że w serwisach działy się (dzieją się?) różne rzeczy  i może się zdarzyć, że ktoś, z jakiejś, np. finansowej przyczyny, szuka dupochronu. Tu akurat w dość chamski sposób.

Na pewno pełniejsze spojrzenie na całą sprawę dałaby dokumentacja fotograficzna (wyraźna).

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Kaczorex26 napisał:

Przepraszam, ile??? 27'' 144Hz, IPS może tyle kosztować a nie matryca w laptopie ? 

okazuje się że może i kosztuje. Gdyby było taniej to bym się zdecydował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, andrzej1971 napisał:

okazuje się że może i kosztuje. Gdyby było taniej to bym się zdecydował

Zdzierstwo niezwykłe. Może wraz z klapą matrycy i zawiasami? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Kaczorex26 napisał:

Zdzierstwo niezwykłe. Może wraz z klapą matrycy i zawiasami? :D 

tak i jeszcze z płytą główną itp. 

 

Hp pozwala zdjąć pokrywę serwisową i dowolnie modyfikować konfigurację. Nie można jednak zrywać plomb tam gdzie one są (układ chłodzenia itp)

Gdy jednak laptop z jakiegoś powodu idzie do serwisu to trzeba go wysłać w konfiguracji zakupionej w sklepie bądź u np operatora sieci komórkowej

Gwarancja jest door to door. Omeny to  sprzęt premium i naprawiane są w pierwszej kolejności. Co więcej laptopa w przypadku obu napraw nie miałem 7 dni wliczając niedzielę.

Dlatego bardzo ciężko jest mi uwierzyć w działania Hp jakie opisuje autor tematu

Edytowane przez andrzej1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up tylko pytanie gdzie był serwisowany. Jak już chyba było wspominane serwis ze Szczecina nie jest tym bezpośrednim autoryzowanym serwisem HP, a jakimś podwykonawcą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie jest serwis fabryczny to wiele tłumaczy. Przejrzałem na szybko opinie o nich, trochę negatywów jest. I często "wina klienta".

 

 

 

 

 

Edytowane przez 775

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde Panowie omeny nie są naprawiane w Polsce a na Węgrzech

Może kolega ma inny model a nie omena

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, dzixon napisał:

@andrzej1971 HP Omen 17. Autoryzowany serwis HP - MMS serwis Szczecin

no to chyba mają tam od niedawna bo jeszcze w kwietniu mój laptop był na Węgrzech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestawiając te dwie relacje to wychodzi że opisali nie twojego laptopa... Na płycie głównej są umieszczone numery seryjne czy tylko na obudowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podchodzę spokojnie do takich tematów. Znam ludzi, którzy widelcami odkręcają śruby w komputerach, bo narzędzi nie posiadają. Znam takiego, co naczytał się poradników o o wymianie pasty i przystąpił do akcji wyrywając przewody z gniazdek wentylatorów (nie poodpinał wtyczek).

 

Nie wiemy jaki jest poziom wiedzy autora, nie wiemy jak głęboko w sprzęcie grzebał i co robił. Ten np ślad po paście - w komputerze ktoś zmieniał pastę - bo nie wierzę, że w fabryce wyszedł jakiś upaćkany. Więc kto, @X-KOM.PL przy zmianie configu by się w to bawił?

 

Wg mojej wiedzy serwisy za uwalenie gwarancji dostają jakieś grosze od producenta. Tylko pełna naprawa jest sensownie płatna. Po co więc firma x miałaby uwalać klientowi gwarancję?

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.06.2021 o 12:16, dzixon napisał:

Rok temu zakupiłem laptopa HP Omen 17. Po pewnym czasie zaczęły się pojawiać martwe piksele na matrycy. Po dwóch dniach matryca całkiem odmówiła posłuszeństwa ... Zdecydowałem się na wysyłkę laptopa bezpośrednio do serwisu. Po wypełnieniu formularza na stronie x-kom.pl pojawił się kontakt do serwisu (MMS serwis Szczecin).

Jeśli matryca jest uszkodzona to najpierw to serwis zajmuje się tylko nią ew dodatkowo jeszcze rzeczami które są opisane przez użytkownika a wadliwe.

Jeśli zaś jest to wina użytkownika to serwis po prostu tego nie naprawia a daje info że koszt naprawy jest.... Daje też info czy uszkodzony element mają naprawiać. Jeśli tak to czekają kilka dni na przelew jeśli nie to sprzęt wraca do użytkownika

Nie wierzę wiec w celowe uszkodzenie drogiego laptopa przez serwis tylko dlatego aby nie chcieć zrobić naprawy gwarancyjnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cervandes po to, że jak jest kosztowna naprawa dla producenta to łatwiej anulować gwarancję za porozumieniem z serwisem. Za wymianę płyty serwis nie płaci tylko producent. 

Dla mnie to wygląda na nieumiejętną wymianę pasty. Serwis się dopatrzył, że było grzebane i tyle. 

Autor bez dokumentacji przed wysłaniem na serwis w postaci zdjęć ma nikłe szanse na załatwienie tej sprawy na jego korzyść, bo nie ma jak udowodnić, że laptop był wysłany w takim stanie, a nie innym. Chyba, że x-kom weźmie to na siebie. 

Edytowane przez seba84_2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...