Skocz do zawartości
Camis

Nowe stawki mandatów drogowych 2022

Rekomendowane odpowiedzi

To jest za dobry biznes i nie będą ograniczać zdających, więc wątpię czy jakiekolwiek rozwiązanie ma sens.

Ale takie psychotesty to moim zdaniem powinny być obowiązkowe. A nie jakieś wykuwanie pytań na pamięć ile metrów obowiązuje blablabla. Jaki to ma wpływ na jazdę? Żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, galakty napisał:

A to już zależy od danego auta i kół. Jedne przekłamują bardziej, inne są niemal wzorowe. Najlepiej sobie z GPS sprawdzić.

Chodzi o to że nigdy nie będzie przekłamania w drugą stronę, przy 70 na prędkościomierzu nigdy nie będziesz jechał szybciej (w standardowym aucie, bez dłubania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kalderon napisał:

Chodzi o to że nigdy nie będzie przekłamania w drugą stronę, przy 70 na prędkościomierzu nigdy nie będziesz jechał szybciej (w standardowym aucie, bez dłubania).

Dokladnie, jest to zabronione przepisami homologacyjnymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, galakty napisał:

Ojej, 10 lat jeżdżę i nie dostałem, dzięki za troskę 🤣

 

A to już zależy od danego auta i kół. Jedne przekłamują bardziej, inne są niemal wzorowe. Najlepiej sobie z GPS sprawdzić.

Pewny siebie do czasu dostania mandatu.

Edytowane przez Doamdor
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Doamdor napisał:

Pewny siebie do czasu dostania mandatu.

pewność siebie nie wystarcza, trzeba tez jechac i zachowywać się na drodze tak, by go nie dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Damian-32 napisał:

pewność siebie nie wystarcza, trzeba tez jechac i zachowywać się na drodze tak, by go nie dostać.

 

W dniu 17.02.2022 o 13:36, galakty napisał:

Dokładnie, po mieście te 10 km/h można przekraczać na luzie, nawet do 20 km/h nie ma bólu. A ludzie jadą 60 na 70, bo straszom policjom aaaaaa.

Pomijam fakt, że wiele aut srogo przekłamuje prędkość i 70 na blacie to nie jest 70 :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I za to jest dokładnie taki sam mandat jak za przejechanie 10cm od twarzy pieszego podczas omijania...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Camis napisał:

 

Zgodnie z nowymi przepisami prawidłowo wystawiony mandat. Na tym filmiku widać, że pieszy już tam trochę stał.

9 godzin temu, kalderon napisał:

I za to jest dokładnie taki sam mandat jak za przejechanie 10cm od twarzy pieszego podczas omijania...

Chociaż faktycznie tu też mandaty powinny mieć widełki.

Edytowane przez Suchy211
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Suchy211 napisał:

Zgodnie z nowymi przepisami prawidłowo wystawiony mandat. Na tym filmiku widać, że pieszy już tam trochę stał.

Moim zdaniem kwestia dyskusyjna.

Nieustąpienie pierwszeństwa to zmuszenie pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Pieszy był po drugiej stronie jezdni jeszcze na chodniku i do czasu kiedy wszedł na jezdnie kierujący już opuścił przejście. Już prędzej ta Toyota z naprzeciwka powinna dostać mandat, bo na nią faktycznie pieszy musiał czekać. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, iwanme napisał:

Moim zdaniem kwestia dyskusyjna.

Nieustąpienie pierwszeństwa to zmuszenie pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Pieszy był po drugiej stronie jezdni jeszcze na chodniku i do czasu kiedy wszedł na jezdnie kierujący już opuścił przejście. Już prędzej ta Toyota z naprzeciwka powinna dostać mandat, bo na nią faktycznie pieszy musiał czekać. 

Jak dla mnie to wtargnięcie na pasy jeśli już. Poza tym pieszy mógł przejść bez problemu, bo auto nagrywającego dawno by przejechało.

Niestety policja policją, ja tam się zatrzymuję zawsze żeby nie musieć się kłócić przed sądami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepisy się zmieniły. Gościo następnym razem będzie pamiętał, aby obserwować nie tylko drogę, ale i jej okolice, zatrzymać się i przepuścić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, lukadd napisał:

Przepisy się zmieniły. Gościo następnym razem będzie pamiętał, aby obserwować nie tylko drogę, ale i jej okolice, zatrzymać się i przepuścić. 

Mandat to powinien dostać gościu z Toyoty, w momencie gdy przejeżdżał to pieszy chciał wejść na przejście i musiał się zatrzymać - tu było perfidne wymuszenie pierwszeństwa. Mercedes w sumie też, aczkolwiek jechał po przeciwnej stronie i mógł nie zauważyć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, iwanme napisał:

Moim zdaniem kwestia dyskusyjna.

Nieustąpienie pierwszeństwa to zmuszenie pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Pieszy był po drugiej stronie jezdni jeszcze na chodniku i do czasu kiedy wszedł na jezdnie kierujący już opuścił przejście. Już prędzej ta Toyota z naprzeciwka powinna dostać mandat, bo na nią faktycznie pieszy musiał czekać. 

Sytuacja jest jednoznaczna. Pieszy stał przy przejściu i był gotowy do skorzystania z niego. Po nowemu już na tym etapie pojazdy powinny się zatrzymać i go przepuścić. Tu nie ma miejsca na dyskusję. Po staremu to pieszy by musiał czekać na możliwość przejścia. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, iwanme napisał:

Nieustąpienie pierwszeństwa to zmuszenie pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.

Pieszy dokładnie to zrobił - zatrzymał się przed jezdnią bo jechały auta.

5 godzin temu, Suchy211 napisał:

Chociaż faktycznie tu też mandaty powinny mieć widełki.

500zł za samo nieustąpienie, 500-1500 za wyprzedzanie w zależności od skali ryzyka (różnica prędkości, obecność pieszego, droga jedno/dwujezdniowa itp) i  obligatoryjne 1500zł za omijanie. Bo to jest chore żeby za sytuację jak z filmiku był dwukrotnie wyższy mandat niż za przejechanie na czerwonym, a więc potencjalne morderstwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kalderon napisał:

Pieszy dokładnie to zrobił - zatrzymał się przed jezdnią bo jechały auta.

Ale nie auto kierującego który dostał mandat.  

Podobnie jeśli masz samochód z prawej na równorzędnym skrzyżowaniu, ale ten się zatrzymuje i przepuszcza pieszego to przejeżdżając na wprost nie wymuszasz pierwszeństwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pieszy się zatrzymał właśnie dlatego że wymuszano na nim pierwszeństwo, przecież nie jest samobójcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lukadd napisał:

Przepisy się zmieniły. Gościo następnym razem będzie pamiętał, aby obserwować nie tylko drogę, ale i jej okolice, zatrzymać się i przepuścić. 

Tego mandatu warto było nie przyjąć chociażby ze względu na nowość regulacji. Policja sama nie wie jak to powinno funkcjonować, stąd i takie sytuacje, moim zdaniem całkowicie bezzasadne ukaranie.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przecież sprawa jest jasna.

Pieszy wchodził na przejście dla pieszych, co widać na filmiku, w pewnym momencie musiał się zatrzymać bo dwa auta nie ustąpiły mu pierwszeństwa(mercedes i chyba ford) i dopiero trzecie jadące z naprzeciwka(widoku z kamerki) to zrobiło i jak wtedy kontynuował dalsze wchodzenie na przejście, tu był moment gdzie czwarte auto z kamerką nie ustąpiło mu pierwszeństwa.

Mandacik powinno dostać trzech kierowców. Dostał jeden. No wszystkich nie zatrzymali.

 

Edit: I tutaj jedynie przy tym pierwszym autku chyba ford sprawa może być w jakiś sposób zastanawiająca czy ten kierowca miał czas, aby się zatrzymać, bo był już bardzo blisko pasów jak pieszy do nich się zbliżał. Mercedes i nagrywający miał jak najbardziej i powinni ustąpić pierwszeństwa.

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie jak bardzo chcą dać mandat, to nagrywający i poprzedzający go.
Ten z naprzeciwka był za blisko przejścia w momencie jak pieszy dochodził do jezdni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Idą drakońskie kary. Dwa wykroczenia i po prawku. Tak będzie za kilka miesięcy

Aktualny taryfikator punktów karnych to gorący temat wśród kierowców. Obowiązuje on tylko do września 2022 roku. Jesienią czeka nas prawdziwa rewolucja. Zanim to nastąpi, warto wiedzieć o aktualnych zasadach karania kierowców. Za jakie wykroczenia grozi najwięcej punktów karnych? Jaki jest limit punktów karnych i jak sprawdzić ich liczbę na koncie?

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-ida-drakonskie-kary-dwa-wykroczenia-i-po-prawku-tak-bedzie-z,nId,5962448

  • Sad 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mandat zaboli podwójnie. Podniesie kierowcom składkę OC

Lada moment firmy ubezpieczeniowe będą miały wgląd w to, czym kierowcy podpadli policji. Mandaty i punkty karne nie pozostaną więc bez wpływu na koszt OC.

Po zmianie taryfikatorów, pora na kolejny element dyscyplinujący kierowców. Tym razem mowa o udostępnieniu bazy z informacjami o mandatach i punktach karnych ubezpieczycielom, które ma nastąpić jeszcze przed wakacjami. "Od lat o to walczyliśmy. Uważamy, że znacząco to poprawi bezpieczeństwo na drogach" – mówi "Rzeczpospolitej" Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

"Dotychczas jednym z elementów wpływających na wysokość składki za OC była szkodowość danego kierowcy. To jednak działała post factum, czyli szkoda najpierw musi się zdarzyć. Teraz będziemy mogli działać również, zanim nastąpi szkoda" – dodaje.

Nie ma na razie informacji o tym, jak duże przełożenie na koszt OC będzie miała niezbyt chwalebna historia spotkań z policją. Poszczególne zakłady ubezpieczeń same mają wypracować sobie system naliczania opłat.

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/mandat-zaboli-podwojnie-podniesie-kierowcom-skladke-oc/vwpqv42

  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...