Skocz do zawartości
dawidoxx

Steam Deck przenośna konsola od valve

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.07.2021 o 18:09, Kszyrztow napisał:

Grało się swego czasu na Nokii N-Gage i człowiek nie narzekał :E

Miałem, w sumie to mam gdzieś do dziś w rupieciach. Nawet nie wiem czy jeszcze działa :E Ja tam lubię przenośne konsolki, ale na na Decka się nie zdecyduję, a przynajmniej nie na premierę.

Switch mi ogólnie styka w zupełności. W sumie i tak grywam na nim głównie w exy od nintendo. 3dsa czasami też wyciągnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LJ19 napisał:

To jest akurat ciekawe. Możesz mi wyjaśnić na jakiej podstawie łapiesz imersję grając w jakąś handhledową popierdółkę? 

Wydany w 2007 na PSP CoD Roads to Victory jest śmieciem w porównaniu do pełnoprawnego, porządnego, wydanego rok wcześniej na PS2 i Xbox 360 CoD 3. Ale już np. Mario Kart wydane w 2005 na DSa albo Dragon Ball: Origins wydane w 2008 na DSa mi się podobały. Podobnie jak Pokemon White 2 wydane w 2012. Tak więc różnie to bywa. CoDy na DS > CoD na PSP ale ogólnie FPSy na tamtych starych handheldach to kiepski pomysł. Podobnie jak wcześniej Doom na GBA. Na pewno gierki smartfonowe to z reguły śmiecie. Tak niestety jest - najniższy wspólny mianownik i prawie wszystko "Free2Play".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, LJ19 napisał:

To jest akurat ciekawe. Możesz mi wyjaśnić na jakiej podstawie łapiesz imersję grając w jakąś handhledową popierdółkę? 

Nic Ci nie będę wyjaśniał, bo nie gram na Switchu w popierdółki ?

Nie wiem czy dalsza dyskusja z Tobą ma sens, bo uzależniasz poziom immersji od wielkości wyświetlacza, tak jakby w grach wpływ na nią miała tylko oprawa wizualna i cale ekranu. Przecież na to składa się wiele czynników. Grafika również, ale choćby muzyka, lore, opowiedziana historia czy wciągająca mechanika. Strasznie to wszystko spłycasz chyba tylko po to, aby Twoje było na górze (czyt. konsole przenośne to kał). Bez problemu możesz się "wczuć" w takie Crisis Core: Final Fantasy VII na PSP czy np. w inne, świetne jRPG-i. Głupie Poki niejednemu dały więcej frajdy, niż wszystkie przaśne tytuły AAA. Nie wiem, serio to trzeba tłumaczyć? Dobry film obejrzany w kinie ciągle pozostanie dobrym filmem po zobaczeniu go na ekranie smartfona, czy może jest inaczej? Nikt nie kwestionuje, że większy wyświetlacz jest lepszy, ale Ty chyba zapominasz po co są konsole przenośne.

Edytowane przez Kszyrztow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Kszyrztow napisał:

Dobry film obejrzany w kinie ciągle pozostanie dobrym filmem po zobaczeniu go na ekranie smartfona, czy może jest inaczej? Nikt nie kwestionuje, że większy wyświetlacz jest lepszy, ale Ty chyba zapominasz po co są konsole przenośne.

Hmm, Mad Max Fury Road zmiażdżył mnie na porządnej sali kinowej. Tak samo 1917 w IMAX. Natomiast taką Fugę oglądałoby się równie dobrze na 15-calowym laptopie. 

Problem z Deckiem jest taki, że Valve twierdzi, iż ta konsola jest super dla całej biblioteki Steama, w tym growych odpowiedników wspominanego Mad Maxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, LJ19 napisał:

To jest akurat ciekawe. Możesz mi wyjaśnić na jakiej podstawie łapiesz imersję grając w jakąś handhledową popierdółkę? 

Możesz mi wyjaśnić na jakiej podstawie Ty jej nie łapiesz? Dialogi są gorsze na mniejszej przekątnej? Mechanika różni się od tej na dużym ekranie? Masz uraz do handheldów, spoko. Nie każdy musi to lubić. Jednak takie pytania jak to wyżej, to raczej trochę bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, 60fps napisał:

Steam Deck vs Nintendo Switch, która konsola jest lepsza? Zapraszam na podcast na ten temat:

W co grałeś na steam decku?
Ile trzyma na bateria podczas grania?
Nie była dla Ciebie za ciężka?
Jak z jakością wykonania i ergonomia?
Możesz odpalić jakiś RTS?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie porównywanie Steam Decka do Switcha niema ŻADNEGO sensu. Dwa różne sprzęty.
To tak jakby porównywał PC'ta do XsX/PS5

Switch = konsola
Steam Deck = przenośny komputer z 'zintegrowanym' padem. Dla mnie to (droższa) kopia GPD WIN który jest już od dawna i też na nim we wszystko co na Windowsa pograsz a jakoś wielkiego zainteresowania tym niema.

Edytowane przez Tomz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Droższa? Widziałeś ile kosztuje GPD 3? Ten o w miarę porównywalnych podzespołach? Droższy to jest od jedynki czy dwójki na których płynnie chodzą gry z epoki PS3. Właśnie cena to duży atut SD w porównaniu do konkurencji (AYA Neo, czy GPD3 właśnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Tomz napisał:

Steam Deck = przenośny komputer z 'zintegrowanym' padem. Dla mnie to (droższa) kopia GPD WIN który jest już od dawna i też na nim we wszystko co na Windowsa pograsz a jakoś wielkiego zainteresowania tym niema.

Nie porównuj firmy krzak do Valve. Zainteresowanie mobilnym graniem musi być duże, skoro tak intensywnie każda firma stara się wepchać usługi streamingowe. MS i inni stawiają na chmurę, Valve stawia na hardware. Dobrze że jest wybór ;) 

1 godzinę temu, Tomz napisał:

Dla mnie porównywanie Steam Decka do Switcha niema ŻADNEGO sensu. Dwa różne sprzęty.
To tak jakby porównywał PC'ta do XsX/PS5

Na każdym kroku są porównania PC vs konsola :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Vulc napisał:

Możesz mi wyjaśnić na jakiej podstawie Ty jej nie łapiesz? Dialogi są gorsze na mniejszej przekątnej? Mechanika różni się od tej na dużym ekranie? Masz uraz do handheldów, spoko. Nie każdy musi to lubić. Jednak takie pytania jak to wyżej, to raczej trochę bez sensu.

Nie bez sensu, bo gry wideo to medium wizualne. Nie bez powodu rosną przekątne telewizorów, monitorów (szczególnie gamingowych), a także technologia VR, która obiecuje totalne zanurzenie w obserwowaną symulację. 

Na mniejszym ekranie trudniej poczuć się "otoczonym" przez świat gry. Dla mnie to jest ważne. To trochę tak, jakbyś patrzył na świat przez dziurkę od klucza. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, LJ19 napisał:

Nie bez sensu, bo gry wideo to medium wizualne. Nie bez powodu rosną przekątne telewizorów, monitorów (szczególnie gamingowych), a także technologia VR, która obiecuje totalne zanurzenie w obserwowaną symulację. 

Na mniejszym ekranie trudniej poczuć się "otoczonym" przez świat gry. Dla mnie to jest ważne. To trochę tak, jakbyś patrzył na świat przez dziurkę od klucza. 

Nie tylko wizualne. Każdy sam określa na jakie ustępstwa jest się w stanie zgodzić. Gry w różnym stopniu zyskują na użyciu dużego ekranu. Jak ktoś się decyduje na handhelda, raczej sobie zdaje z tego sprawę.

Dla Ciebie "otoczenie" jest ważne, dla mnie w niektórych produkcjach nie ma większego znaczenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Vulc napisał:

Dla Ciebie "otoczenie" jest ważne, dla mnie w niektórych produkcjach nie ma większego znaczenia. 

Okej, czyli uważasz, że narracja Valve, wedle której Deck to jest świetnie urządzenie dla CAŁEJ biblioteki Steam, jest okej?
Dla mnie to manipulacja.

Już pojawiają się strony z listą niekompatybilnych gier.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry to w pierwszej kolejności mega zyski dla branży. A na czym ludzie grają to już inna sprawa, ale jak widać chcą grać na małych ekranach i przenośnych ekranach.

A3fv9nu.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukadd napisał:

Gry to w pierwszej kolejności mega zyski dla branży. A na czym ludzie grają to już inna sprawa, ale jak widać chcą grać na małych ekranach i przenośnych ekranach.

 

Oczywiście, że chcą, ale wbrew opiniom naszych forumowych "ekspertów" (niektórzy to takich graczy nie traktują jak prawdziwych, "poważnych" graczy ?), są to w dużej mierze gry mobilne, projektowane od zera pod małe ekrany, a nie nieudolnie i bez wsparcia przenoszone produkcje z dużych na małe ekrany. Nawet jak masz na liście najbardziej popularnych mobilek big screenowe IP, to są to odpowiednio dostosowane do smartfonów/tabletów wersje. Co natomiast robi Valve? Zaprojektowali miniaturowego peceta i twierdzą, że to im wystarczy, bo przecież nie ma żadnych różnic w sposobie projektowania, dystrybuowania i użytkowania gier na pecetach oraz handheldach. Taa... :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, LJ19 napisał:

Hmm, Mad Max Fury Road zmiażdżył mnie na porządnej sali kinowej. Tak samo 1917 w IMAX. Natomiast taką Fugę oglądałoby się równie dobrze na 15-calowym laptopie. 

Problem z Deckiem jest taki, że Valve twierdzi, iż ta konsola jest super dla całej biblioteki Steama, w tym growych odpowiedników wspominanego Mad Maxa.

Ten sprzęt pozwoli Ci uruchomić na nim ten Twój growy odpowiednik Mad Maxa. Problem jest taki, że to Ty oczekujesz od takiego urządzenia wrażeń rodem z IMAX-a, co jest założeniem po prostu idiotycznym.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LJ19 napisał:

Okej, czyli uważasz, że narracja Valve, wedle której Deck to jest świetnie urządzenie dla CAŁEJ biblioteki Steam, jest okej?
Dla mnie to manipulacja.

Już pojawiają się strony z listą niekompatybilnych gier.

Nie, nic takiego nie powiedziałem, chyba dość jasno się wyraziłem w swojej poprzedniej wypowiedzi - każdy sam zadecyduje w co ma zamiar na tym grać i czy będzie to dla niego sensowne.

Manipulacja? Oczywiście, jak 99% marketingowego bełkotu, który sprzedaje każda firma. Nic nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Kszyrztow napisał:

Ten sprzęt pozwoli Ci uruchomić na nim ten Twój growy odpowiednik Mad Maxa. Problem jest taki, że to Ty oczekujesz od takiego urządzenia wrażeń rodem z IMAX-a, co jest założeniem po prostu idiotycznym.

Ja bym nawet nie próbował, bo wiem, że fizyki nie oszukasz i ta sama gra nie będzie działać (i tak samo "wgniatać w fotel") na dużym oledowym TV i małym handheldowym ekraniku. Tym bardziej, że będą też kompromisy w oprawie graficznej. Dlatego są filmy (i gry), których po prostu doświadczam w odpowiednich do tego warunkach. 

Ja po prostu wykazuję manipulację ze strony Valve... czy to coś złego, że nie łykam jak pelikan "marketingowego bełkotu", na który zwrócił uwagę @Vulc

To bujda, że Deck sprawdzi się świetnie dla osób z bogatą biblioteką na Steam. Sprawdzi się w niektórych grach, a w innych będzie padaka. Niektóre w ogóle nie zadziałają lub będą miały ograniczone funkcjonalności (np. sieciowe). 

Edytowane przez LJ19
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LJ19 napisał:

Ja bym nawet nie próbował, bo wiem, że fizyki nie oszukasz i ta sama gra nie będzie działać (i tak samo "wgniatać w fotel") na dużym oledowym TV i małym handheldowym ekraniku. Tym bardziej, że będą też kompromisy w oprawie graficznej. Dlatego są filmy (i gry), których po prostu doświadczam w odpowiednich do tego warunkach. 

Ja po prostu wykazuję manipulację ze strony Valve... czy to coś złego, że nie łykam jak pelikan "marketingowego bełkotu", na który zwrócił uwagę @Vulc

To bujda, że Deck sprawdzi się świetnie dla osób z bogatą biblioteką na Steam. Sprawdzi się w niektórych grach, a w innych będzie padaka. Niektóre w ogóle nie zadziałają lub będą miały ograniczone funkcjonalności (np. sieciowe). 

Ja też nie piszę, że wszystko będzie działać cacy i też nie łykam marketingowej papki. Zdaję sobie doskonale sprawę z ograniczeń tego sprzętu. Uważam po prostu, że pewne aspekty są za bardzo rozdmuchiwane jeśli chodzi o wytykanie wad tego urządzenia. Tego, że coś może nie działać poprawnie nie kwestionuję - na pewno będą takie przypadki.

4 godziny temu, LJ19 napisał:

Oczywiście, że chcą, ale wbrew opiniom naszych forumowych "ekspertów" (niektórzy to takich graczy nie traktują jak prawdziwych, "poważnych" graczy ?), są to w dużej mierze gry mobilne, projektowane od zera pod małe ekrany, a nie nieudolnie i bez wsparcia przenoszone produkcje z dużych na małe ekrany. Nawet jak masz na liście najbardziej popularnych mobilek big screenowe IP, to są to odpowiednio dostosowane do smartfonów/tabletów wersje. Co natomiast robi Valve? Zaprojektowali miniaturowego peceta i twierdzą, że to im wystarczy, bo przecież nie ma żadnych różnic w sposobie projektowania, dystrybuowania i użytkowania gier na pecetach oraz handheldach. Taa... :E

Nintendo tworząc hybrydową konsolę pokazało, że te różnice praktycznie się już zacierają.

Edytowane przez Kszyrztow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Damianek764 napisał:

Według Valve nie ma gry, która nie pójdzie na ich nowym urządzeniu -> https://www.pcgamer.com/valve-says-it-hasnt-found-a-game-steam-deck-cant-handle/
Tylko czy najniższe detale i 15fps, to wystarczająca frajda?

Jak na razie to raczej średnie i minimum 30, ale ok. Trzeba poczekać na testy. Ludzie grają na konsolach na low od lat i im jakoś bardzo nie przeszkadza. Tym bardziej, że obecne low zazwyczaj wygląda całkiem dorzecznie, zwłaszcza z teksturami na medium/high, a z tym nie powinno być problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, lukadd napisał:

Gry to w pierwszej kolejności mega zyski dla branży. A na czym ludzie grają to już inna sprawa, ale jak widać chcą grać na małych ekranach i przenośnych ekranach.

Większość ludzi jest głupia i ma kiepskie preferencje. Co poradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda, ciekawe jak będzie działało przy bardziej wymagających grach? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Których gier nie obsługuje obecnie Proton? Są to m.in.: Destiny 2, Apex Legends, Fall Guys, Paladins, Grid 2, PUBG, CoD: Black Ops II, Dead by Daylight, For Honor, DayZ, Crossout, Warface, Anno 2070 czy Insurgency. Należy zaznaczyć, że gry te w większości korzystają z systemów anti-cheat (BattleEye, EAC). Valve zapewnił twórców gier, że pracuje nad problemem i wsparcie dla Protona powinno pojawić się zanim Steam Deck trafi do sprzedaży.

 

Będzie ogarnięte ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...