Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE, Fit for 55, paliwa kopalne, ceny energii, limity CO2, samochody elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Niech ten człowiek się... mocno uderzy w coś głową. "Nie będą odbywać długich podróży". Według niego mam marnowac życie na siedzenie w kawalerce i oglądanie Netflixa po pracy? W sumie to ten oszołom od zastępowania rzeczywistości metaverse w imię ekologii :szczerbaty: Dużo się po nim nie można spodziewać.

2/3 populacji będzie mieszkać w miastach, ciekawe w jaki sposób, skoro już teraz miasta są przepełnione. Chyba że chce stworzyc megapolis na wzór chiński z blokami po 30 pięter i kamerami na każdym kroku. Cholera, trzeba zwiedzać i korzystać z życia, bo nie wiadomo kiedy tego też będą zakazywać... w imię "ekologii".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jest przy założeniu, że do 2050 roku 2/3 populacji świata będzie mieszkało w dobrze zorganizowanych miastach, a tu już ludzie dramat kręcą :E 

Gdzie w sumie nie wiadomo co będzie za prawie 30 lat (mowa o strukturze społecznej, rozmieszczeniu populacji itp.). Tak tylko przypominam, że 30 lat temu to w Polsce były telefony stacjonarne i to też nie każdego było stać, a internet był w powijakach :P 

Edytowane przez LeBomB
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednoczesnie

Raport sugeruje, że społeczeństwo powinno skupić się na "transporcie publicznym i współdzieleniu mobilności".

wiec biorac pod uwage, ze przy transporcie publicznym rozwinietym na odpowiednim poziomie, posiadanie auta w miescie nie ma wiekszego sensu., a jezli ktos musi gdzies jechac raz w roku, wynajmie je. wiadomo,. ze z perpektywy naszeg "bieda-kraju", jest to jakas abstrakcja, ale z punktu widzenia takiej np. Japonii i Tokyo, ma to sens.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polsce też jakoś to funkcjonuje, te sieci typu Traficar czy Panek. Po Krakowie tego jeździ naprawdę mnóstwo. Zaletą jest np. bezpłatne parkowanie samochodów z tych carsharingów w płatnej strefie (przynajmniej tak jest w Traficarze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz do roku na wakacje to można równie dobrze jechać pociągiem czy leciec samolotem, ale raz do roku gdzies jechać to za mało...  Jest za dużo miejsc do zobaczenia, mimo że byłem już parę razy za granicą to potem oglądam np. jak ktoś tu na forum wrzuca zdjęcia z Indii czy skądśtam i człowiek sobie uświadamia jak mało jeszcze widział. Mając auto można po prostu wsiąść i jechać gdzieś na weekend, zamiast siedzieć w domu i zamulać.

Dla mnie życie typu praca 8h w biurze i potem oglądanie seriali w kawalerce na laptopie to jakaś pomyłka. Trzeba kombinowac żeby jak najwięcej wyciągnąc, zwiedzać i korzystać z życia póki jest zdrowie i możliwości. Kiedyś byłem bardziej ograniczony finansowo niż teraz, dlatego jak tylko mam środki to jeżdżę gdzie chcę wbrew temu co chce jakiś Schwab czy inni biurokraci oderwani od rzeczywistości :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale do tego nie jest potrzeby samochod na "wlasnosc". no i mozesz byc w tych 0.5 mld, wiec nie ma co wpadac w panike ;)

Edytowane przez mALEK
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LeBomB napisał:

To wszystko jest przy założeniu, że do 2050 roku 2/3 populacji świata będzie mieszkało w dobrze zorganizowanych miastach, a tu już ludzie dramat kręcą :E 

Ty dalej popierasz but swojego pana na karku. 

46 minut temu, mALEK napisał:

ale do tego nie jest potrzeby samochod na "wlasnosc". no i mozesz byc w tych 0.5 mld, wiec nie ma co wpadac w panike ;)

To samo. Odbieranie praw obywatelskich i ten jeszcze klaszcze i usprawiedliwia. 

 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Minciu napisał:

Ty dalej popierasz but swojego pana na karku. 

 

A Ty dalej nie rozróżniasz co jest gdybanie, a co realnym planem. Tak samo jak nie odróżniasz postępu i idącą z nim w parze ze świadomą konsumpcją od buta pana na karku.

Edit

Tak w ogóle to czytałeś Ty lub @voltq ten dokument do którego odnosi się artykuł? Proszę o wskazanie, gdzie jest napisane o 75% redukcji posiadania samochodów w mieście :D 

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LeBomB napisał:
 

A Ty dalej nie rozróżniasz co jest gdybanie, a co realnym planem. Tak samo jak nie odróżniasz postępu i idącą z nim w parze ze świadomą konsumpcją od buta pana na karku.

Edit

Tak w ogóle to czytałeś Ty lub @voltq ten dokument do którego odnosi się artykuł? Proszę o wskazanie, gdzie jest napisane o 75% redukcji posiadania samochodów w mieście :D 

WEF naciska na szokujący cel redukcji prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.

W jakim mieście? Maja tak uciskać butem, żebyś sam zrezygnował nie ważne gdzie mieszkasz. Postęp to odbieranie prawa do własności, najlepiej 100% kontroli państwo policyjne gdzie masz orać tylko po to, żeby dostać kupon na obiadek. Będzie postępowo jak w filmach sci-fi, ale Ty będziesz szczęśliwy i dalej będziesz klaskał w do rytmu jak typowy leming pelikan. ;) 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może przy okazji od razu zlikwidujmy sport np. F1 przecież to bezsensowne spalanie paliwa by jakiś bogacz i typ przed ekranem miał frajdę, że ktoś kręci kierownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, lokiju napisał:

Może przy okazji od razu zlikwidujmy sport np. F1 przecież to bezsensowne spalanie paliwa by jakiś bogacz i typ przed ekranem miał frajdę, że ktoś kręci kierownicą.

Żużel i NASCAR tez! Kurla to jest jakaś masakra, jeżdżą w kolko jak przygłupy. WRC i reszte to samo. Zniszczyć, zabrać, zaorać.

MA BYC POSTEP! Najlepiej tylko w Europie ;) 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do transportu publicznego w Polsce to chyba nie przypadkiem każdy kto ma z nim styczność marzy o zakupie samochodu. Jeszcze czeka nas dużo pracy w tej kwestii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Minciu napisał:

WEF naciska na szokujący cel redukcji prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.

Wskaż miejsce w dokumencie na podstawie którego jest artykuł. W artykule jest link

https://www3.weforum.org/docs/WEF_The_Urban_Mobility_Scorecard_Tool_2023.pdf

Podaj na której stronie jest to co cytujesz lub gdzie w tym dokumencie jest cokolwiek o redukcji prywatnej własności.

 

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Minciu napisał:

To samo. Odbieranie praw obywatelskich i ten jeszcze klaszcze i usprawiedliwia.

masz swoje "prawa obywatelskie"

carsinindia-1482842651.jpg

tylko dawkuj je sobie, bo przeciez zaraz wszystko zabiora ;)

kolejny raz nie zrozumiles sedna problemu.

jak widac poziom "zadowolenia" osiaga obecnie w Paryzu najwyzszy , czerwony kolor 👍

paris.jpg.01426a3e5e7ae75cb31b107a041efb56.jpg

Edytowane przez mALEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, LeBomB napisał:

Wskaż miejsce w dokumencie na podstawie którego jest artykuł. W artykule jest link

https://www3.weforum.org/docs/WEF_The_Urban_Mobility_Scorecard_Tool_2023.pdf

Podaj na której stronie jest to co cytujesz lub gdzie w tym dokumencie jest cokolwiek o redukcji prywatnej własności.

 

Ostatnio już też chyba Ci podawałem, ale dalej jestem folia jak powtarzam to co inni ugadują :) https://forum.pclab.pl/topic/1340132-transformacja-energetyczna-oze-fit-for-55-paliwa-kopalne-ceny-energii-limity-co2-samochody-elektryczne/?do=findComment&comment=17144889

A tutaj masz fragmenty z tego co możesz oficjalnie czytać. Nie wiem czy na YT dostepne są do oglądnięcia wszystkie omawiane tam tematy ze szczegółami. Generalnie wszystko idzie stronę książkową, że nie będziesz mieć i jak widać będziesz szczęśliwy jak Ty i kilku innych tutaj ;) Tak w ogóle to macie prawo jazdy? XD 

 

s.10 - The roundtables facilitated public-private collaboration in support of local approaches to advancing different issues within sustainable mobility. Discussions centred on issues such as advancing shared mobility as a means to tackle car dependency (e.g., shared vehicles, public transport); improving connections between active mobility and public transport (e.g., footpaths and cycle lanes that connect to buses, metros, etc.); and accelerating the electrification of urban transport and charging infrastructure.

s.12 - The city aims to contain the growth of private car use through public transport, shared mobility, and cycling, such as through expanding the reach of public transport connectivity across the city.

s.13  -The capital of Argentina is seeking to grow and develop sustainable mobility to keep people moving whilst offering more connected,  integrated transport. The city is embracing new solutions to reduce private car dependency and provide a well-integrated, multimodal transport system.

s.16 - Achieve 75% mass public transport mode share by 2030, and 90% walk-cycle-ride peak mode share by 2040

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

n-ty raz, rozwiniety transport publiczny i wpoldzielenie mobilnosci

28744.jpeg

powaznie nie widzisz tutaj problemu, czy tylko nabijasz posty. bo mam coraz wiecej watpliwosci. i nie. budowanie wiekszych wiezowcow w miastach, aby pomiescic tych ludzi, nie jest rozwiazaniem problemu. a juz na pewno nie jest nim brak ograniczen w ilosci samochodow w miastach wynikajacych jak to nazywasz z "praw obywatelskich". mylisz tutaj pojecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mALEK napisał:

powaznie nie widzisz tutaj problemu, czy tylko nabijasz posty. bo mam coraz wiecej watpliwosci

mALEK a ile masz dzieci, że tak boisz się przeludnienia swojego miasta? :) Bo widzę że lecisz z wygodnymi dowodami jedynie? Nie masz gdzies mocniejszej projekcji ?  Chociaz w pozytywnej wersji Twojego świata wbijemy ponad 12 miliardów?

Prognoza-liczby-ludno%C5%9Bci-%C5%9Bwiat

https://300gospodarka.pl/news/ludnosc-swiata-prognozy-demografia#google_vignette

7 minut temu, mALEK napisał:

. a juz na pewno nie jest nim brak ograniczen w ilosci samochodow w miastach wynikajacych jak to nazywasz z "praw obywatelskich". mylisz tutaj pojecia.

Daj alternatywę to samochody same się ograniczą. Bo jak na razie to tutaj każdy chwali zakazy w imię nie wiem czego? Weź takiego konia albo silnik parowy. Kto dzisiaj jeździ konno albo korzysta z silnika parowego, np w lokomotywie? Ile zakazów i podatków z dupy było potrzebnych żeby osiągnąć taki stan?

Wyjdź wpierw z czymś na przeciw. Daj coś innowacyjnego a ludzie sami porzucą przestarzałą technologię. Ze wszystkim tak jest ale tutaj idziemy raczej w stronę represji nie oferując nic w zamian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może tak byś przytoczył o jakich miastach mowa i dlaczego?

43 minuty temu, Minciu napisał:

s.10

Cytat

At COP27 in November 2022, the GNMC announced new collaborations with cities to inform and trial the use of the Urban Mobility Scorecard Tool – Buenos Aires, Argentina; Curridabat, Costa Rica; and Singapore.

...

When looking for partner cities to trial and co-develop the UMS Tool, the priority was to collaborate with a diverse range of cities to build an understanding of the different challenges that various types of cities face and the different perspectives they adopt. They can be large or small, high-, middle- or low-income, leaders in sustainable mobility or looking to take their transition further.  

To co przytoczyłeś ze strony 12 i 13 dotyczy już opisu konkretnych miast i jest pewnym założeniem.

i teraz najlepsze :D 

43 minuty temu, Minciu napisał:

s.16 - Achieve 75% mass public transport mode share by 2030, and 90% walk-cycle-ride peak mode share by 2040

Co trzeba mieć w głowie czytając "udział publicznego transportu" a rozumieć "zakaz posiadania samochodu"? :) 

Dlatego zapytałem, żeby wskazać miejsce, gdzie jest napisane, że będzie zakaz posiadania auta poprzez redukcję prywatnej własności. W całym dokumencie nie ma o tym ani słowa.

33 minuty temu, Minciu napisał:

Daj alternatywę to samochody same się ograniczą.

I o tym właśnie jest cały dokument, na podstawie którego robisz dramat podobny do tego w artykule. W zasadzie wynika z niego tyle, że na podstawie obserwacji i prób różnych rozwiązań komunikacyjnych w Buenos Aires, Curridabat i Singapurze MOŻE powstanie jakikolwiek plan rozwoju zrównoważonej mobliności w miastach, bo ZAKŁADA SIĘ, że do tego 2050 roku 2/3 populacji świata będzie mieszkało w miastach.

Nie ma nic o odbieraniu prywatnej własności, czy jakichś konkretnych rozwiązaniach globalnych.  Nikt nie zamierza testować "wytrzymałości ludzi" i tego na co są w stanie sobie pozwolić. Wybrano po prostu miasta, które będą stanowiły przykład reprezentatywny, w których podejmie się próbę pewnych działań, żeby ustalić, czy da się w ogóle ustalić jakąś UNIWAERSALNĄ strategię rozwoju komunikacji miejskiej.

Wśród tych działań nie ma nic o zakazywaniu prywatnej własności w postaci samochodu. Mowa o rozwoju komunikacji zbiorowej i rozwiązaniach ekologicznych w transporcie.

Edytowane przez LeBomB
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Badalaman napisał:

O widzę wjechało foliarstwo na pełnej :D

 

maxresdefault.jpg

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Wu70 W przedstawionym dokumencie pt. "The Urban Mobility Scorecard Tool" opublikowanym przez Forum Gospodarcze Światowe (WEF) nie znalazłem informacji dotyczących redukcji prywatnej własności. Narzędzie to służy głównie do oceny przejścia na zrównoważoną mobilność miejską i ma na celu przyczynianie się do rozwoju zdrowych, inkluzywnych i dynamicznych miast na przyszłość. Informacji o redukcji prywatnej własności na żadnej z części dokumentu nie odnaleziono.
  • Thanks 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba napisać o redukcji własności, żeby taka nastąpiła? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, galakty napisał:

Czyli trzeba napisać o redukcji własności, żeby taka nastąpiła? :E

Nie, ale trzeba czytać ze zrozumieniem tego co się czyta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...