Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE, Fit for 55, paliwa kopalne, ceny energii, limity CO2, samochody elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Szyny pozwijali czy nie było obłożenia na liniach w tej Łodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Camis napisał:

Nie w Łodzi, teraz w tym mieście komunikacja jest upadła i nie nadaje się do dojazdów do pracy. Chyba że możesz się spóźnić kilkadziesiąt minut albo masz max 4-5 przystanków. 

 

Właśnie miałem odpowiadać @LeBomB ale już nie chciałem się rozwodzić nad tematem Łódzkiego MPK ;)

Moja teściowa dzień w dzień tak dojeżdża i w zimę dalej bywa "ciekawie". Latem to wiadomo, tłoczno oraz gorąco i czasami śmierdząco, ale dojedzie zawsze. Zimą natomiast to różne rzeczy się dzieją. Jeszcze ktoś śmigający na relatywnie małych trasach może jakoś funkcjonować na samym MPK, ale przy dłuższych to ryzyk fizyk. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kapuczino napisał:

Ale efekt jest ten sam, małe miasta tez się zapychają, może i mnie ale jednak  i nie ma znaczenia jaka jest komunikacja zbiorowa.

 

Tylko małe miasta zapychają się zazwyczaj w konkretnych godzinach. Duże stają się zapchane cały dzień. Mowa o ruchu ulicznym, bo miejsca parkingowe to całkiem inna sprawa, która kuleje wszędzie.

Godzinę temu, Kapuczino napisał:

Ale te dotyczą głownie  tirów a nie osobówek i u mnie akurat  jest obwodnica. Korki tworzą ludzie jadący do pracy albo na zakupy i to się nasila z każdym rokiem. Mało kto chodzi na piechotę, wszędzie autem a do sklepu do najlepiej by wjechali do środka. Za nic mają zakaz pod wejściem głównym albo namalowaną kopertę.

A to o takich pisałem jak napisałem że np. do kościoła im się 300 metrów nie chce iść, właśnie o leniach, którzy najchętniej parkowaliby auto w pokoju, z niego wyjeżdżali i wjeżdżali wszędzie gdzie się da. 

O tak

lub tak

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Camis napisał:

Nie w Łodzi, teraz w tym mieście komunikacja jest upadła i nie nadaje się do dojazdów do pracy. Chyba że możesz się spóźnić kilkadziesiąt minut albo masz max 4-5 przystanków. 

 

A mapa razem z autobusowymi? Bo tu są same tramwaje.

27 minut temu, zdunzdun napisał:

Zimą natomiast to różne rzeczy się dzieją.

Zimą wszędzie różne rzeczy się dzieją, osobówką też można w korku utknąć i się spóźnić.

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Minciu napisał:

To jest właśnie wolność wyboru. Czego nie rozumiesz.

no i go masz. a, ze w wyborze ogranicza czas, finanse, mentalnosc, to juz zupelnie inny problem. zawsze masz wybor, a ze patrzysz glownie z swojej perspektywy, zawsze bedzie on czyms ograniczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, LeBomB napisał:

A mapa razem z autobusowymi? Bo tu są same tramwaje

Autobusy mają lepsze pokrycie, ale nadal jest coraz gorzej.

Do tego co kilka lat obniżają takty bo nie ma pracowników, co nie dziwne jak płacą śmieszne pieniądze. 

Tak w zwykły dzień roboczy to 15 minut!, i to na głównych liniach. Kilka lat temu było to 12 minut a na początku lat 2000 tak wynosił 7,5 minuty. 

 

2dEbKYF.png

Edytowane przez Camis
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Camis napisał:

Autobusy mają lepsze pokrycie, ale nadal jest coraz gorzej.

Do tego co kilka lat obniżają takty bo nie ma pracowników, co nie dziwne jak płacą śmieszne pieniądze. 

Tak w zwykły dzień roboczy to 15 minut!, i to na głównych liniach. Kilka lat temu było to 12 minut a na początku lat 2000 tak wynosił 7,5 minuty. 

 

2dEbKYF.png

Już nawet Ukraińców brakuje i Białorusinów do pracy w Polsce 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Camis napisał:

Do tego co kilka lat obniżają takty bo nie ma pracowników, co nie dziwne jak płacą śmieszne pieniądze. 

 

No to już kwestie organizacyjne właśnie są no i związane z sytuacją ekonomiczną w kraju.

Wiele elementów powiązanych jest ze sobą w kwestii komunikacji miejskiej dużych miast. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zdunzdun napisał:

Serio każdy posiadacz takiego auta musi bulić? Nie ma żadnych odstępstw? 

Dla aut osobowych

https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/cars?intcmp=52215#on-this-page-0

Cytat

Minimum emissions standards

Petrol: Euro 4 (NOx)
Diesel: Euro 6 (NOx and PM)

Jeżeli auto spełnia którąś z tych norm, opłat się nie ponosi. Zatem czy norma Euro 4 w przypadku benzyniaków to jest jakieś restrykcyjne wymaganie? To są 18-19 letnie samochody.

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, T0TEK napisał:

O to to, dokładnie tak. Jeśli ograniczymy wychodzenie z domu zmniejszymy tym samym zanieczyszczenie i nie narazimy się na szkodliwe czynniki zewnętrzne. Jeszcze dzień  temu zastanawialiśmy się czy lepszy prąd czy lpg, a dziś wieczorem będziemy rozdawać przepustki na spacer po osiedlu. Niesamowicie rozwija się ten wątek, pod płaszczykiem ekologii można wcisnąć każdy kit, bo głownym argumentem będzie "troska o ciebie".

Akurat praca zdalna w IT czy ogólnie biurach głupia nie jest, po co stać w korkach i zapychać miasto, żeby zrobić to co możesz w domu. Jest dużo pracy gdzie niepotrzebnie się ludzie przemieszczają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, LeBomB napisał:

Jeżeli auto spełnia którąś z tych norm, opłat się nie ponosi. Zatem czy norma Euro 4 w przypadku benzyniaków to jest jakieś restrykcyjne wymaganie? To są 18-19 letnie samochody.

W przypadku benzyn, ale nie w przypadku diesli. Teraz jeszcze jedna kwestia, ile tak naprawdę jest tych starszych aut? Przecież to będzie znikomy odsetek. Naprawdę ten mały procent tak bardzo przeszkadza, że trzeba na tych ludzi nakładać obowiązek wnoszenia codziennej opłaty? 20 lat to często graniczny wiek używalności, zostają same trupy bez podłogi bądź progów (to skutecznie powinny eliminować badania okresowe) albo naprawdę porządnie wyglądające wyjątki od kogoś kto naprawdę dbał. 

Dla mnie totalny absurd. Gdybym miał żyć w takim miejscu, że gdzie obowiązuje taka restrykcja to mega bym się wkurzył. Ja po prostu lubię stare auta i chciałbym móc weekendowo odpalać coś co ma na karku grubo ponad 20 lat. Może od tego jest tam odstępstwo, ale już przyznaje nie wnikałem w te przepisy na wyspach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zdunzdun napisał:

ile tak naprawdę jest tych starszych aut? Przecież to będzie znikomy odsetek.

Nie wiem jak tam. W Polsce można by policzyć jak ktoś ma dane z CEPIK. Jeszcze niedawno słyszałem że u nas to jest około 40%. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według danych z 2021 41% zarejestrowanych aut to ponad 20 letnie samochody, 37% to auta z przedziału 10-20 lat.

"10,5% w przedziale 5-10 lat, 6,2% od 2 do 5 lat oraz 4,9% do 2 lat."

https://motofakty.pl/41-samochodow-w-polsce-ma-ponad-20-lat-to-unijny-rekord/ar/c4-17822685

W zasadzie Polska to nr. 1 w Europie jeśli chodzi o ilość złomków i jednocześnie lider w ilości zarejestrowanych samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są takie grupy na facebooku dla druciarzy i jakby na zachodzie zobaczyli co się u nas wyrabia i jakie fuszerki przechodzą to by się za głowę złapali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukadd napisał:

Według danych z 2021 41% zarejestrowanych aut to ponad 20 letnie samochody, 37% to auta z przedziału 10-20 lat.

"10,5% w przedziale 5-10 lat, 6,2% od 2 do 5 lat oraz 4,9% do 2 lat."

https://motofakty.pl/41-samochodow-w-polsce-ma-ponad-20-lat-to-unijny-rekord/ar/c4-17822685

W zasadzie Polska to nr. 1 w Europie jeśli chodzi o ilość złomków i jednocześnie lider w ilości zarejestrowanych samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.

I bardzo dobrze demokratyczna większość wybrała powolna likwidację samochodów spalinowych i przejścia w 100% na elektryki więc trzeba to realizować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, lokiju napisał:

Są takie grupy na facebooku dla druciarzy i jakby na zachodzie zobaczyli co się u nas wyrabia i jakie fuszerki przechodzą to by się za głowę złapali.

Tylko ludzie robią to zazwyczaj dlatego, że nie mają wyjścia. Na nowe auto nie ma kasy, na mechanika nie ma kasy (stawki czasami mają srogie, a i nie każdy mechanik potrafi naprawiać więc się bujasz od jednego do drugiego). Muszą mieć auto żeby dojechać bo państwo uwaliło komunikację publiczną. 

I karanie tych ludzi niewiele da, a na pewno nic dobrego (albo będa kombinować jeszcze bardziej, albo ucierpią inne aspekty). Tu by się lepiej sprawdziły zachęty do modernizacji, ale koszt auta jest tak duży że tego nie widzę. 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, lukadd napisał:

W zasadzie Polska to nr. 1 w Europie jeśli chodzi o ilość złomków i jednocześnie lider w ilości zarejestrowanych samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.

i myslisz, ze to dotrze do posidaczy tych 40%? wlasnie dlatego musza powstawac takie, a nie inne przepisy. niestety, ale blizej nam mentalnie do wschodu niz zachodu, wiec nie da sie inaczej jak cos "narzucic" tym 40%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 27mln aut w PL, 7mln to "martwe dusze", zostaje 20mln . jezeli polowa z nich ma 16+, (10.000.000 aut), a  ok 2.000.000 z nich ma 20+, to nie ma sie co dziwic, ze traktuja nas jak "bangladesz" europy.

nikt nie kaze kupowac nowego auta, wystarczy kupic mlodsze, no ale dopoki "status" okresla marka, a nie wiek, to nie ma sie co dziwic, ze jest jak jest. argument, ze "nie stac" stal juz dawno malo aktualny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, LeBomB napisał:

Nie wiem jak tam. W Polsce można by policzyć jak ktoś ma dane z CEPIK. Jeszcze niedawno słyszałem że u nas to jest około 40%. 

 

12 godzin temu, lukadd napisał:

Według danych z 2021 41% zarejestrowanych aut to ponad 20 letnie samochody, 37% to auta z przedziału 10-20 lat.

 

Tak i stąd od wielu lat jest jak mantra powtarzane, że CEPIK i jego statystyki można sobie wsadzić... 
CEPiK straszy „martwymi duszami” • Master1.pl
Co czwarte auto w Polsce nie istnieje. Gdzieś zniknęło 9 mln samochodów - Motoryzacja w INTERIA.PL
Samochody widma: 5 mln polskich aut istnieje tylko na papierze - Forsal.pl

To tylko kilka artów, jak można w ogóle się na tym opierać skoro po zapowiadanych zmianach ma z bazy danych zniknąć (uwaga!) niemal 100k Wartburgów. Kiedy ostatni raz widzieliście Wartburga na drodze? Serio pytam. 

Opieranie się na tym to ściema, po 20+ latach z większości Opli, Mazd, Fordów czy Włoszczyzny to już nie ma co zbierać, bo od spodu auto nie istnieje, albo jeszcze jako tako trzyma, ale już trzeba nowe progi dawać itp.
 Niektóre jeszcze się poturlają, bo ktoś kiedyś zadbał we własnym zakresie o spód i coś tam paćkał no i zostają te auta, które robią jakieś śmieszne przebiegi. Ostatnio znajomy kupił od starej dziadzi Felicję, która ma nabite coś koło 40k przebiegu, wygląda niemal jak nówka i to jest w stanie pojeździć jeszcze długie lata, ale ileż takich samochodów jest? CEPIK to ściema ;) 

I jeszcze na koniec cytat z artykułu z 2019r. 
"Gdyby martwe wpisy w CEPiK-u dotyczyły tylko aut, które fizycznie istnieją, powinniśmy nadal wręcz potykać się o Maluchy. W ewidencji widnieje aż 1 804 624 sztuk. Także Duże Fiaty i Polonezy powinny być codziennym widokiem. Liczba martwych dusz w przypadku kredensów to 628 655, zaś Borewiczy i pochodnych teoretycznie istnieją wciąż 522 672 sztuk"

 

Edytowane przez zdunzdun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, mALEK napisał:

nikt nie kaze kupowac nowego auta, wystarczy kupic mlodsze, no ale dopoki "status" okresla marka, a nie wiek, to nie ma sie co dziwic, ze jest jak jest. argument, ze "nie stac" stal juz dawno malo aktualny.

A to też prawda. Dalej mamy mentalność PRLu i pragnienie niemieckiego premium (które jest szrotem w obecnych czasach). 

Powiedz kumplowi że chcesz kupić Dacię to Cię zjedzie. Powiedz że chcesz kupić stare BMW albo Audi, to będzie podnieta. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwszy z listy, dane z 2019r

tutaj dane 2022 z zapytan dot ubezpieczenia

https://rankomat.pl/samochod/wiek-samochodu

a nikt nie pyta, o ubezpieczenie zloma, ktory stoi za stodola ;)

top  listy

Volkswagen    16,4
Audi    16,4

powaznie chcemy dyskutowac, ze to nie mentalnosc? :lol2:

 

 

 

Edytowane przez mALEK
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, galakty napisał:

Powiedz kumplowi że chcesz kupić Dacię to Cię zjedzie. Powiedz że chcesz kupić stare BMW albo Audi, to będzie podnieta. 

Wśród tych co mentalnie są jeszcze dziećmi może i tak ;)

@zdunzdun

Sam masz w jednym z linków podane, że część z tej dziury zarejestrowanych aut to auta kradzione lub rozebrane na części ale nie wyrejestrowane. Nie ma nic o ich wieku. Ponadto do większości wyliczeń przyjmuje się w Polsce liczby aut między 25 a 26 milionów, właśnie ze względu na auta o statusie zarchiwizowanym. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie uwierzyć w bardzo mocny udział aut w przedziale ~12-18 lat. Tego jeździ w Polsce od groma, takie się widuje codziennie jadąc do pracy. Właściwie ten przedział aut i modele są na porządku dziennym. Nie widzę jednak wielu modeli mających na karku ponad 20 lat. Takich gdzieś w wieku 25 to już w ogóle jest garstka, nie trzeba do tego statystyk. 

Jak często widzicie jeszcze niedawno bardzo popularne modele jak np Micra K11, Megane I, Alfa 156, Corsa B. No jak często? Tego jest dosłownie promil. 

CEPIK ma przejść gruntowne zmiany i wtedy będzie nieco więcej wiadomo, bo jak na razie to dane są wyssane z palca (i po to zresztą zapowiadane zachodzące zmiany). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...