Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE, Fit for 55, paliwa kopalne, ceny energii, limity CO2, samochody elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Co innego, jakby to był sam etanol do silnika, a co innego, jak to jest nadal nieznaczny procent paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mALEK napisał:

nie wiem, jakos ich nie widac, ale zapewne zaraz podzielisz sie z nami jakimis ciekawymi raportami ;)

Niestety nie ;) Mnie tam elektryki pasują. Podejście rządu mi jedynie nie pasuje. I te ładowarki do elektryków to kpina. Widział ktoś stacje paliw bez daszku i hotdoga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, galakty napisał:

Hmmm diesle EURO5 dopiero od 2030 roku? Czyli do tego czasu mogę wjechać swoim Euro 4, lol to praktycznie żadne obostrzenie. 

No tak to wygląda w wersji polskiej. W Europie już takie strefy z EURO 6, a u nas 100 lat za ... do tego czasu to nie pojawią się nowe normy(EURO 7?) ;)? Przypuszczam, że w kilku państwach europejskich w 2032 roku do ścisłego centrum dużych miast nie wjedziesz już autem spalinowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ostatnio coś mi mignęło że w DE mają likwidować strefę czystego transportu, nie wiem czy fejk, nie pamiętam szczegółów ale bym się nie zdziwił :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, galakty napisał:

A ostatnio coś mi mignęło że w DE mają likwidować strefę czystego transportu, nie wiem czy fejk, nie pamiętam szczegółów ale bym się nie zdziwił :E

Nie no co Ty. Raczej zaostrzać :E

A tak na poważnie to ogólnie strefy w DE są od wielu już lat, nie pamiętam od ilu, ale od wielu :E Mieli je zaostrzać już kilka lat temu, ale plany pokrzyżował Covid, następnie wojna na Ukrainie/inflacja i nie chcieli dokręcać śruby. W między czasie na ulicach Niemieckich miast zaczęło pojawiać się coraz to więcej elektryków, co stopniowo wpływa na poprawę jakość powietrza w miastach.
W każdym landzie i mieście jest to indywidualnie brane pod uwagę jeśli chodzi o strefy, więc być może jakieś tam miasto ma zamiar luzować ograniczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, galakty napisał:

A ostatnio coś mi mignęło że w DE mają likwidować strefę czystego transportu, nie wiem czy fejk, nie pamiętam szczegółów ale bym się nie zdziwił :E

Ci to totalnie odpływają.. najpierw coś narzucają innym, później samo sie z tego wycofują. Kombinują jak przytulić monopol na handel gazem w EU. Zamykają elektrownie atomowe żeby importować energię zza granicy. Tam u nich to czeski film :D 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, nie chcą wiatraków więc oddadzą Polakom... ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatraków tez nie chcą? To oni prąd do swoich elektryków będą brali już chyba tylko z gniazdka i z ładowarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Minciu napisał:

Wiatraków tez nie chcą? To oni prąd do swoich elektryków będą brali już chyba tylko z gniazdka i z ładowarek.

Nad Niemcami też się przecież czarne chmury zbierają. Na wysokie napięcie jest artykuł odnośnie tego, że kraj niezbyt nadąża za zapowiadanymi zmianami, jednym słowem brakuje mocy, albo plany są zbyt ambitne/ chęć ich realizacji za szybka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak, ja słyszałem że teraz na szczycie klimatycznym były ustawki odniśnie handlu paliwami kopalnymi :D

Takie pytanie, czy serio świat chce odejść od ropy, czy może jednak światu się to zwyczajnie nie opłaca. Albo raczej garstce tych, którzy czerpią korzyści z ropy.

 

I pytanie nr dwa, czy na świecie w końcu zapanuje względny pokój jak przejdziemy na elektyki? 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, galakty napisał:

A ostatnio coś mi mignęło że w DE mają likwidować strefę czystego transportu, nie wiem czy fejk, nie pamiętam szczegółów ale bym się nie zdziwił :E

To bardziej skomplikowane :)(jedne miasta tak, inne nie). I też budzi to kontrowersje. W Niemczech te strefy okazały się wielkim sukcesem i doprowadziły do diametralnej poprawy jakości powietrza. Przez te blisko 20 lat udało się też wyeliminować auta, które je zanieczyszczały, a także wyeliminowano inne czynniki, które wpływały na zatruwanie mieszkańców. Także nie ma co o tym wspominać w kontekście naszych miast, bo u nas dopiero to raczkuje... po 20 latach funkcjonowania stref czystego transportu będzie można je likwidować lub utrzymać. Ciekawostka z naszego punktu widzenia.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

20 godzin temu, forfun napisał:

To bardziej skomplikowane :)(jedne miasta tak, inne nie). I też budzi to kontrowersje. W Niemczech te strefy okazały się wielkim sukcesem i doprowadziły do diametralnej poprawy jakości powietrza. Przez te blisko 20 lat udało się też wyeliminować auta, które je zanieczyszczały, a także wyeliminowano inne czynniki, które wpływały na zatruwanie mieszkańców. 

W tym materiale wyżej są badania i statystyki potwierdzające ten "sukces".

 

Tu pan widzę ma zdanie podobne do mojego. Odbieranie praw i odciążenie ulic dla bogatych  

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cala ta g.burza tylko dlatego , ze ktos nie chce zmienic diesla, ktory swoja droga kompletnie nie sprawdza sie w miescie, na jakas benzynke. bo tak. bo to moja wolnosc. beton mentalno-intelektualny.

a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ziomuś no promlemo, daje Ci moje dwa dieselki wymień mi je na benzynki. Zapraszam. 

Diesel nie sprawdza się w mieście bo co? Za mało przepala? A jak jest z katem a nie dpfem to też problem robi?

Jeżeli aktualnie większość aut to dieselki, to jak chcesz wymienić je na benzynki? Chociaż to pytanie pewnie będzie za trudne do ogarnięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serio nie wiesz, czy udajesz? podpowiem, kwestia sprawnosci.
gdybym mial teraz jakiegos wymierajacego diesla i mieszkal w miescie, to bym sie nie zastanawial tylko pozbywal. bo za chwile ceny jeszcze bardziej spadna jak ludzie beda masowa sie z niego wyprzedawac. nie tylko z powodu SCT.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Minciu

a autka wymienione w tym materiale, które teoretycznie spełniają normę Euro 6 ale jak były produkowane to była norma Euro 2, 3 lub 4 to jaki mają poziom węglowodorów i cząstek stałych w spalinach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz badania jaki poziom węglowodorów ma auto 60 KM z czasów Euro 3/4 a jaki ma obecny 3 tonowy Suv z 300 KM? tylko takie realne a nie deklaracje producenta? Masz czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten film to zwykłe "płaku płaku" bez podawania rzetelnych danych. W DE nie każde miasto ma restrykcyjne normy, a w Polsce... Serio Euro 5 od 2030 roku to zwalnianie aut z ulic? XD Do tej pory wszystko przed Euro 5 będzie albo na złomie, albo ledwo jechać i kopcić jak stary piec na węgiel, no sorry taka jest prawda. I dobrze że ludzie zmienią diesle na benzyny, nawet to będzie na ich korzyść bo oszczędzą na naprawach.

Żeby nie było, mam diesla ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, LeBomB napisał:

@Minciu

a autka wymienione w tym materiale, które teoretycznie spełniają normę Euro 6 ale jak były produkowane to była norma Euro 2, 3 lub 4 to jaki mają poziom węglowodorów i cząstek stałych w spalinach?

Tam są przykłady furek euro 2 spełniających normę euro6 jak dobrze pamiętam. Ale to nic nie zmienia, muszą zostać zlikwidowane bo nie mają w papierach euro 6. Nawet jeśli spełniałyby euro 10, Musa zostać zlikwidowane. Masz iść i kupić nowe bo to jest ekologia. Stare sprawne i czyste wyrzucasz żeby kupić nowe. Może być nawet robiące 2x więcej CO2 na każdy km

2 godziny temu, mALEK napisał:

serio nie wiesz, czy udajesz? podpowiem, kwestia sprawnosci.
gdybym mial teraz jakiegos wymierajacego diesla i mieszkal w miescie, to bym sie nie zastanawial tylko pozbywal. bo za chwile ceny jeszcze bardziej spadna jak ludzie beda masowa sie z niego wyprzedawac. nie tylko z powodu SCT.
 

Czyli diesel nie ma sensu do miasta bo jest zakazywano przez co jego cena poleci na pysk, bo jest zakazywano.

Co do kwestii sprawności, to podpowiadasz co? Że wtryskiwacze w nowych benzynach są sprawne a w dieslach nie? Albo turbiny, sprzęgła czy dwumasy? Aktualnie po downsizingu nowe eko benzyny jedyne co mają sprawniejsze, to rozruch w zimie bo zawsze łatwiej jest kopnąć rozruszników i benzyniaka. Tylko zakręcenie wałem sekundę, gora dwie zamiast 500ms wielkiej różnicy nie robi w ostatecznym rozrachunku, efekt jest ten sam. Jedno i drugie odpala. 

59 minut temu, galakty napisał:

Przecież ten film to zwykłe "płaku płaku" bez podawania rzetelnych danych. W DE nie każde miasto ma restrykcyjne normy, a w Polsce... Serio Euro 5 od 2030 roku to zwalnianie aut z ulic? XD Do tej pory wszystko przed Euro 5 będzie albo na złomie, albo ledwo jechać i kopcić jak stary piec na węgiel, no sorry taka jest prawda. I dobrze że ludzie zmienią diesle na benzyny, nawet to będzie na ich korzyść bo oszczędzą na naprawach.

Żeby nie było, mam diesla ;) 

Bzdura. Jak fura trup to i tak trafi na złom nie zależnie co ja napędza. A trupem może zostać nawet elektryk. Masz diesla? Czyli naprawa nowego benzyniaka nie wiesz ile kosztuje?

Realnie jedyne co jest tanie w utrzymaniu, to elektryk. Najlepiej z opcją naprawy modułów i oczywiście bez walenia pół miliona kilometrów.

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Minciu napisał:

W tym materiale wyżej są badania i statystyki potwierdzające ten "sukces".

Tu pan widzę ma zdanie podobne do mojego. Odbieranie praw i odciążenie ulic dla bogatych  

Nie będę oglądał jakiegoś kretyna z youtube. Masz twarde fakty i dane, które są ogólnodostępne. Masz przede wszystkim badania i artykuły zrobione przez profesjonalistów w Niemczech. Poszukaj, to nie jest trudne :D. Zobaczysz chłopie jak w Krakowie zmieni się jakość powietrza po 20-30 latach obowiązywania twardych restrykcji.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, forfun napisał:

Nie będę oglądał jakiegoś kretyna z youtube.

Nie bede sie slucha jakiegos z forum 😜 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2023 o 13:26, LeBomB napisał:

Niektórzy twierdzą, że E10 może zawierać śladowe ilości wody, a te mogą negatywnie wpływać na aluminium (powodować utlenianie się), a sam etanol może źle wpływać na uszczelnienia silnika. Tylko to informacje, które ciężko potwierdzić.

Pod względem chemicznym i zachodzących reakcji w silnikach, nie ma za bardzo podstaw by twierdzić, że większa zawartość etanolu wpłynie negatywnie na pracę czy żywotność.

Już w 1981 roku zrobiono badania gdzie sprawdzono zużycie elementów silnika na czystej benzynie jak i na paliwie z dodatkiem biokomponentów(10% Etanolu i dodatkowo mieszanka z metanolem). Największe zużycie było przy mieszance z metanolem a jeżeli chodzi o E10 to zużycie było minimalnie większe niż przy czystej benzynie. Można się zapoznać z wynikami wszystko jest do znalezienie w internecie. 

Niestety wielu mędrców youtube'a bazuje na tym co im się wydaję dlatego ciągle jest narracja jak to E10 zniszczy motoryzację 😅

Edytowane przez lokiju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, bleidd napisał:

A masz badania jaki poziom węglowodorów ma auto 60 KM z czasów Euro 3/4 a jaki ma obecny 3 tonowy Suv z 300 KM? tylko takie realne a nie deklaracje producenta? Masz czy nie?

Również @Minciu Tak, są :D 5:35 w filmiku jest nawet screen do tego BMW. Masz tam wyraźnie, że HC = 0,065 g/km. Dlatego właśnie nie ma EURO 5 lub 6, bo tam wymagany poziom emisji HC to 0,06 g/km

Zdjęcie

W fiatach seicento takich danych nawet może nie być, bo do EURO 2 był parametr zbiorczy HC+NOx a norma była 6,5 razy wyższa. Niestety nie ma w filmie ani pod filmem podanego źródła skąd dane dotyczące seicento i rolls royca pochodzą, a w sieci nie bardzo można je znaleźć. 

Co do raportu, to fakt, taki powstał, tylko tam założono modelowanie bez zmian w natężeniu ruchu w danych strefach w perspektywie czasu. Czyli założenie że aut nie przybędzie ani nie ubędzie, ale w 2026 roku dalej mowa o poruszaniu się aut EURO 4. Ponadto symulacja opiera się na czujnikach i danych pogodowych umieszczonych w sumie poza planowaną strefą. 

Wszystko jest w podlinkowanych pod filmem dokumentach.

Także z opinią twórcy tego nagrania nie do końca się zgadzam, ale to moja opinia.

 

21 minut temu, lokiju napisał:

Można się zapoznać z wynikami wszystko jest do znalezienie w internecie. 

@PCLabGPT jak benzyna E10 wpływa na przewody paliwowe? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@LeBomB Moje odpowiedzi nie będą opierać się na danych wskazanych na obrazie, gdyż są one obrócone i nie do końca widoczne. Niemniej jednak mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie dotyczące wpływu benzyny E10 na przewody paliwowe.

Benzyna E10 to benzyna zawierająca do 10% etanolu. Etanol jest alkoholem, który może mieć pewne działanie korodujące na elementy systemu paliwowego, szczególnie te wykonane z pewnych rodzajów gumy i tworzyw sztucznych, które nie zostały zaprojektowane do pracy z paliwami zawierającymi alkohol. W przypadku starszych pojazdów, które nie zostały zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu etanolu w paliwie, stosowanie E10 może przyspieszyć zużycie lub degradację przewodów paliwowych, uszczelek, i innych komponentów systemu paliwowego.

W przypadku nowszych pojazdów, które są projektowane z uwzględnieniem możliwości pracy na benzynie z etanolem (w tym E10), producenci zazwyczaj wykorzystują materiały odporne na działanie etanolu, takie jak specjalne rodzaje gumy czy tworzywa sztuczne, więc problem korozji nie powinien wystąpić. Zawsze jednak warto skonsultować się z dokumentacją techniczną danego pojazdu lub zapytać producenta o zgodność z benzyną E10.

Jeśli chodzi o przeanalizowanie obrazu, obecne instrukcje zaznaczają, że ze względów technicznych nie mogę tego uczynić, gdyż obraz został obrócony i tekst jest nieczytelny. Jednakże, jeśli potrzebujesz specyficznych informacji z dokumentu przedstawionego na obrazie, zalecam odniesienie się do bardziej czytelnego źródła lub bezpośrednio do dokumentacji technicznej pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • podejrzenie padlo na zasilacz, mialem z nim wczesniej problem, nie dawal wystarczajaco duzych napieci na linie 12V dla GPU, musialem dokupowac kabel innej firmy poniewaz oryginalny od zasilacza mial mostek 2x6+2 zamiast dwoch osobnych 6+2, kupiłem więc taki: https://www.x-kom.pl/p/662277-zasilacz-do-komputera-thermaltake-toughpower-gf-650w-80-plus-gold.html nie wiem czy to dobry wybór, nie siedze w zasilaczach ale kojarze marke thermaltake i nie jest też na czarnej liście
    • Witam, od kiedy zmieniłem CPU z ryzena 5 2600  na ryzena 5 5600 to podczas obciazenia zaczelo mi odlaczac losowo rozne porty USB, na poczatku raz kiedys - nawet probowalem to tlumaczyc stara klawiatura ktora nie raz rozbieralem by wyczyscic, ale teraz gdy zmienilem caly settup (myszka klawiatura itp) to rozlacza po samym wejsciu do gry bez jakiejkolwiek zbiznosci, probowalem z front panelem obudowy, ale rowniez rozlacza, probowalem na drugim komputerze kazdych z peryferii i dzialaja, nic nie robi zwarcia ani nic nie jest uszkodzone, co najdziwniejsze z tego wszystkiego to moge uzywac komputera i grac TYLKO gdy wylacze podswietlenie w Razer Synapse 3, podejrzewam ze wtedy peryferia pobieraja mniej pradu/ amperow z gniazda. Mam same USB 3.0 oraz 3.1, na front panelu mam usb 2.0 ale tam sie dzieje to samo, raczej na plyte bym nie wskazywal skoro KAZDE jedne usb rozlacza bez wzgledu czy jest to usb z plyty glownej czy front panelu, czy nawet z klawiatury (bo mam 2 sloty usb w klawiaturze i tez probowalem). wspominalem ze zmienialem peryferia, kupilem nowa klawiature, rowniez z razer i teraz uwaga - gdy ja podlacze to wszystkie usb reconnectuja, a ona sama swieci przez sekunde po czym sie resetuje - bez wzgledu na to czy komputer jest pod obciazeniem czy nie, po jakos 10 probach podswietlenie klawiatury swieci sztywno na czerwono tylko w niektorych punktach tudziez klawiszach - ewidentnie wyglada to na zwarcie z poziomu klawiatury ale nim nie jest, jak wspomnialem to mam drugi PC, moze sie powtarzam ale sprawdzilem pod nim wszystko po kolei jak i razem, wszystko dziala i nic z peryferii nie jest uszkodzone. Co do komputera to rowniez nic nie wyglada na to by powodowalo jakies konflikty ze soba, komputer wytestowany w OCCT, Cinebench'u, 3d Marku, FutureMarku, wszystko gra ALE odlacza porty USB. Z tego co wiem to procesor jest odpowiedzialny za jakas czesc wlasnie usb ale to rowniez odpada, bo nawet jesli to dlaczego rozlacza losowo rowniez usb ktore sa nieaktywne jak i te ktore sa na front panelu, skoro sa niezalezne? druga sprawa, mowilem ze moge normalnie korzystac z komputera (nie pod obciazeniem) gdy wylacze podswietlenie w peryferiach, to samo z klawiaturą, przez sekunde kiedy nie zacznie sie swiecic dziala, dopiero po tym jak podswietlenie sie wlaczy na chwile to ja odcina, i tak w kolko - wpadlem na pomysl by na drugim komputerze zapisac dla niej profil z wylaczonym podswietleniem ( na moim pc tego nie moglem zrobic gdyz znikala sekunde po), zrobilem tak i normalnie dziala, lecz tak czy siak wywala mi wszystkie usb losowo w grze bez wzgledu na to czy chociazby klawiatura jest czy jej nie ma, probowalem wszystkiego - gry tylko z jednym urzadzeniem na usb - to samo, gra z dwoma - to samo, gra bez podswietlenia z jednym - tu akurat nie wywala, ale jak podlacze juz drugie to kaplica, czy to wina zasilacza? spec: MOBO: Gigabyte Aorus B450 Elite v1 CPU: R5 5600 RAM: HyperX Predator RGB 3200MHz 2x8 GPU: MSI Gtx 1080Ti 11G PSU: C8850III V2.3 SSD: SP M.2 512GB x2 COOLER: Arctic eSports 34 Duo a tutaj peryferia mysz: Razer Deathadder V2 Pro headset: Razer Nari Ultimate klawiatura: Razer Blackwidow V2 podkładka: Razer Firefly v2
    • https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/iran-grozi-sojusznikom-izraela-mowia-o-odwecie-za-pomoc/0epvf67,79cfc278 "Sprawę można uznać za zakończoną. Jeśli jednak izraelski reżim popełni kolejny błąd, odpowiedź Iranu będzie znacznie ostrzejsza" — przekazały władze Iranu. 🤣
    • No i właśnie to jest korzystne dla pokoju w Europie. 😉
    • Witam, mam do was pytanie, zastanawiam się nad zakupem laptopa Lenovo z allegro, sprzęt jest nowy z gwarancją producenta 12 MSC. Sprzedawca wystawia fakturę, i poinformował mnie że gwarancja będzie realizowana w Polsce za ich pośrednictwem. Jak poprosiłem o SN to mi odpisali. "Dziękuję za odpowiedź, niestety nie posiadam w bazie numeru SN, gdyż pracujemy na tzw. kodzie producenta, a jak wspomniałem w poprzedniej wiadomości, nasza firma w tym pośredniczy." No i główne pytanie w takim wypadku jest gwarancją producenta te 12 miesięcy czy jednak może być z tym problem. Tylko to blokuje mnie przed zakupem tego laptopa. Różnica w cenie to 700 zł względem oficjalnej dystrybucji. Dziękuję za pomoc   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...