Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE, Fit for 55, paliwa kopalne, ceny energii, limity CO2, samochody elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tylko HYBRYDA  .TOYOTA miała rację jak  sceptycznie odnosiła się do elektryków za co była mocno krytykowana  teraz śmieje się z  tych co krytykowali

 

ACEEE uznało, że najbardziej ekologiczne modele w 2024 to:

  • Toyota Prius – 71 punktów

 

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30765039,najbardziej-zielone-auto-to-nie-zaden-elektryk-nowy-ranking.html

Edytowane przez raiders
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
55 minut temu, raiders napisał:

Tylko HYBRYDA  .TOYOTA miała rację jak  sceptycznie odnosiła się do elektryków za co była mocno krytykowana  teraz śmieje się z  tych co krytykowali

Mnie najbardziej śmieszy to jak coś próbują przepchać i odezwie się ten co jak to mówią myśli i wytyka minusy. W tedy jest to tuszowane, a taki gościu jest nazywany wyznawcą teorii itd. To samo było przy covidzie i to samo przy elektrykach, a teraz się to potwierdza. A ludzie dalej w to wierzą.

Edytowane przez sabaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dane za 2023 temu przeczą. Mamy wzrost sprzedaży elektryków, w tym widać dominację "czystych" nad hybrydami.

Mimo że pamiętam, że nawet tu na forum, początkiem 2023 wieszczono upadek elektryków. Kilka państw kończyło dopłaty i w necie były popularne wypowiedzi, że kto miał kupić to kupił i teraz w 2023 to będzie tąpnięcie. A jest nie tylko utrzymanie poziomu sprzedaży, ale i dalszy wzrost.

 

Ciekawym przypadkiem jest tu Norwegia, która już kończy ze sprzedażą nowych spalinowych osobówek. Bodajże od 2025 całkowity zakaz, obecnie ponad 80% nowych to już elektryki.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Badalaman napisał:

Dane za 2023 temu przeczą. Mamy wzrost sprzedaży elektryków, w tym widać dominację "czystych" nad hybrydami.

Mimo że pamiętam, że nawet tu na forum, początkiem 2023 wieszczono upadek elektryków. Kilka państw kończyło dopłaty i w necie były popularne wypowiedzi, że kto miał kupić to kupił i teraz w 2023 to będzie tąpnięcie. A jest nie tylko utrzymanie poziomu sprzedaży, ale i dalszy wzrost.

 

Ciekawym przypadkiem jest tu Norwegia, która już kończy ze sprzedażą nowych spalinowych osobówek. Bodajże od 2025 całkowity zakaz, obecnie ponad 80% nowych to już elektryki.

:E    Jako pracownik  branży automotive    nie widzę  tego utrzymania , a tym bardziej wzrostu  w sprzedaży  .A  doskonale pokazują to  tygodniowe  jak i miesięczne zamówienia  na produkcji  które   są   bardzo niestabilne   i mniejsze     miesiąc do miesiąca  .

Co z tego ze  czwartek przychodzi zamówienie na przyszły tydzień w  ilości 6000 tys  kompletów  jak  poniedziałek/ wtorek jest   korekta na  4900 kpl  , żeby  w  środę  przyszła kolejna korekta na 3100kpl

 

Gdzie i kiedy norwegia kończy ze sprzedażą   spalinówek ?  Jeśli chodzi o Skandynawię   to Szwedzi są  bardzo  blisko a na pewno na dobrej drodze do wypędzenia   elektryków z  kraju  patrz TESLA  , Norwegowie  po zachłyśnięciu się  elektrykami z dopłat   też zaczynają  kręcić nosem    na koszt energii elektrycznej   i samo serwisowanie ,naprawę  elektryków   która się  nie opłaca  nawet po nie wielkiej  stłuczce .

Niemcy  tacy eko a jakoś na  elekryki się nie rzucili  ,a ci co je mają to 9/10   mówi ze ponownie by nie zakupili   ...

TO kto tu koloruje     konsument  czy dane   w mediach ?

Sama  Tesla  też zawyża dane o sprzedaży i produkcji byle by inwestorzy byli zadowoleni  ,a  tymczasem gigaberlin ledwo   4tys aut /tyg produkuje

 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Badalaman napisał:

Mimo że pamiętam, że nawet tu na forum, początkiem 2023 wieszczono upadek elektryków.

- Upadek Szwecji

- Upadek EU

- Upadek Bitcoin

I tak dalej można wymieniać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Badalaman napisał:

Dane za 2023 temu przeczą. Mamy wzrost sprzedaży elektryków, w tym widać dominację "czystych" nad hybrydami.

To co tam gościu mówi na tym filmiku i jeżeli temu wierząc jest wręcz odwrotnie. Samochody się sprzedawały bo były dopłaty. Teraz ponoć dopłat nie ma to jest spadek sprzedaży. Może właśnie w 2023 był wzrost sprzedaży jak piszesz ale teraz wychodzi że jest odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkowitego upadku elektryków nie będzie. Zawsze znajdą się chętni, szczególnie ci z domami, gdzie w nocy mogą sobie naładować auto i potem dojechać do pracy. Natomiast mieszkańcy bloków bardzo wątpliwe, że wszyscy przejdą na elektryki, jak nie będą mieli gdzie ich ładować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, raiders napisał:

:E    Jako pracownik  branży automotive    nie widzę  tego utrzymania , a tym bardziej wzrostu  w sprzedaży  .A  doskonale pokazują to  tygodniowe  jak i miesięczne zamówienia  na produkcji  które   są   bardzo niestabilne   i mniejsze     miesiąc do miesiąca  .

Co z tego ze  czwartek przychodzi zamówienie na przyszły tydzień w  ilości 6000 tys  kompletów  jak  poniedziałek/ wtorek jest   korekta na  4900 kpl  , żeby  w  środę  przyszła kolejna korekta na 3100kpl

Jak piszesz o Tesli to potwierdzam ;) i ma to związek z ostatnimi wydarzeniami. Które do sprzedaży elektryków nie mają kompletnie nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, wamak napisał:

Całkowitego upadku elektryków nie będzie. Zawsze znajdą się chętni, szczególnie ci z domami, gdzie w nocy mogą sobie naładować auto i potem dojechać do pracy. Natomiast mieszkańcy bloków bardzo wątpliwe, że wszyscy przejdą na elektryki, jak nie będą mieli gdzie ich ładować.

Tylko że tu też niektóre kraje wprowadzają ograniczenia i nie pozwalają na ładowanie elektryków w konkretnych godzinach bo między inny innymi infrastruktura nie wyrabia. Dostęp do ładowarki w domu  zostaje zablokowany zdalnie i nic nie zrobisz. Co prawda zawsze ktoś kupi takiego elektryka ale jak nie przemyślą jak to ma wszystko działać to te całe wyłączanie prądu może stać się faktem. Szczególnie jak elektryki zastąpiły by samochody spalinowe jeden do jednego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sabaru

Pisałem o 2023, nowszych danych przecież nie ma. Teraz trwa pierwszy kwartał 2024, dane z niego będą w kwietniu. Będzie można porównać z I kw 2023, ale znowu, by oceniać cały rok 2024 trzeba poczekać jeszcze prawie rok. Także teraz można porównywać 2023 do 2022 czy jeszcze z poprzednich lat.

Nie wiem co gość mówi, bo nie oglądam "filmików". Pisałem o danych dotyczących sprzedaży nowych samochodów osobowych.

W UE mamy kolejny rok dobrej sprzedaży i dalszy wzrost udziału elektryków w rynku. Nie jest to nic zaskakującego, dokładnie tego spodziewano się rok temu i wydaje mi się że nawet w tym temacie o tym pisałem.

@raiders Nie wiem skąd czerpiesz bądź wymyślasz to co piszesz. Ale z rzeczywistością nie ma to za wiele wspólnego.

Norwegia kończy ze sprzedażą osobowych spalinówek w tym lub następnym roku. Przy czym to proces trwający tam od lat, po prostu z krótszymi terminami niż ustaliła u siebie UE.

Maja też bardzo ambitne plany co do samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu zdecydowali że w 2030 połowa tych pojazdów

wprowadzanych na rynek ma być elektryczna lub zasilana biogazem. A z tego co kojarzę to zwiększają ten cel. Tzn rok 2030 zostaje ale ma to być 75% czy nawet całość nowych.

 

Dane dotyczące udziału w rynku w UE, WB, Norwegii czy USA elektryków i hybryd to oficjalnie dostępne dane statystyczne.

 

P.S. Podobnie kompletnie nietrafione okazały się netowe teorie o tym, że infrastruktury do ładowania elektryków nie ma i nie da się jej zrobić tak szybko, więc elektryki będą stały bez energii. Kurcze to było tak hardcorowo głupie, ale jednak miało swoich zwolenników.

W realnym świecie natomiast ta infrastruktura jest szybko rozwijana. Ładowarki są już nawet pod marketami. I to już nawet w Polsce jest widoczne, mimo że pod względem ilości pojazdów elektrycznych jesteśmy w ogonie UE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie sieć wyrabia, bo nikt nie korzysta z tych ładowarek. Gdyby wszyscy się podłączyli, mielibyśmy blackout.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze Norwegia jest krajem niesamowicie bogatym, oprócz bogatego społeczeństwa mieli wysokie dopłaty na elektryki. Jak ludzie są bogaci i spora ich część żyje we własnych domach to mają miejsce i pieniądze na przydomowe ładowarki. Do tego już wcześniej istniały u nich parkingi z wpiętymi w sieć gniazdkami do nagrzewnic silników spalinowych które można było łatwo zaadaptować na ładowarki. Za kosmiczne pieniądze z surowców zmodernizowali swoją energetykę. Norwegia jest tez krajem małym tzn długim, ale na linii północ-południe mało kto jeździ, podróże do sąsiednich miasteczek są krótkie więc zasięg elektryków nie jest przeszkodą, mimo górzystego charakteru mają też dobrze rozwinięta sieć połączeń kolejowych. Norwegia jest znakomitym przykładem właśnie tego że "nie da się", że elektryki nie są gotowe na podbój świata, że trzeba być małą geograficznie potęgą surowcową z obrzydliwie bogatym lewicowym społeczeństwem że zażarło. Świat taki nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oni to w Norwegii wdrożyli ok 10 lat szybciej niż planuje UE.

Są przykładem właśnie że się da i to mimo, że kraj jest górzysty i zimny. Mają warunki które są najtrudniejsze dla elektryków.

 

Natomiast Norwegię podałem raczej jako ciekawostkę. Bo wyszli tu o dekadę przed szereg.

Dla nas istotne są rynki UE, USA, WB. Mamy zbliżone standardy dotyczące bezpieczeństwa, więc i zbliżone koszty konstrukcji pojazdów na te rynki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Badalaman napisał:

W UE mamy kolejny rok dobrej sprzedaży i dalszy wzrost udziału elektryków w rynku. Nie jest to nic zaskakującego, dokładnie tego spodziewano się rok temu i wydaje mi się że nawet w tym temacie o tym pisałem.

Brak dopłat i spadki sprzedaży elektryków są faktem. W Niemczech spadek dla elektryków ~15% dane za luty obecnego roku względem poprzedniego 2023.

Zyskują szczególnie hybrydy, ale i benzyniaki i diesle też.

https://e.autokult.pl/elektryki-w-niemczech-ida-gorzej-niz-rok-temu-powod-jest-oczywisty,7003368569764576a

Elektryki to tylko niecałe 13% rynku sprzedaży nowych samochodów.

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Badalaman napisał:

Są przykładem właśnie że się da i to mimo, że kraj jest górzysty i zimny. Mają warunki które są najtrudniejsze dla elektryków.

Norwegia to kraj górzysty, ale ludność skupia się na nizinach, to jeszcze mniejszy obszar i jeszcze mniejsze pokonywane odległości. I ponownie - Norwegia to hiperbogata potęga surowcowa. To jest idealny scenariusz, a nie "trudne warunki".

4 minuty temu, Badalaman napisał:

Dla nas istotne są rynki UE, USA, WB. Mamy zbliżone standardy dotyczące bezpieczeństwa, więc i zbliżone koszty konstrukcji pojazdów na te rynki.

Zbliżone czyli kosmicznie wysokie, do tego mamy biedniejsze społeczeństwo oraz niewydolną energetykę. Nawet na zachodzie gdzie nie ma takich zaniedbań w modernizacji sieci przesyłowej były już przypadki wyłączania ładowarek bo sieć nie wyrabiała, a mówimy o krajach gdzie elektryki mają co najwyżej kilkanaście % udziału w rynku nowych aut.

Godzinę temu, Badalaman napisał:

W realnym świecie natomiast ta infrastruktura jest szybko rozwijana. Ładowarki są już nawet pod marketami.

I co z tego jak ładowarek musi być po wielokroć więcej żeby wyeliminować ich problemy - awaryjność, dostępność, długi czas ładowania jednego auta, blokowanie przez 8 godzin przez kogoś kto poszedł do pracy itp. W Polsce mamy już niemal tyle ładowarek co stacji benzynowych, elektryków jak na lekarstwo, a mimo to podróż takim autem po kraju jest mordęgą.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sabaru napisał:

Mnie najbardziej śmieszy to jak coś próbują przepchać i odezwie się ten co jak to mówią myśli i wytyka minusy. W tedy jest to tuszowane, a taki gościu jest nazywany wyznawcą teorii itd. To samo było przy covidzie i to samo przy elektrykach, a teraz się to potwierdza. A ludzie dalej w to wierzą.

Ludzie tez mysleli, ze diesle sa spoko i nie truja 😎 w sumie do tej pory wiele osob tak uwaza i nie wyobraza sobie innego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Badalaman napisał:

 

@raiders Nie wiem skąd czerpiesz bądź wymyślasz to co piszesz. Ale z rzeczywistością nie ma to za wiele wspólnego

Kolego  jak pisałem wyżej pracuje w autmotive 17lat  widzę   jakie zamówienia przychodzą jak są stabilne  miesiąc do miesiąca   rok do roku . I nie mów mi  ze  branża  automotive  aut elektrycznych kwitnie  bo nie kwitnie a wręcz  powoli kona .

Nie brakuje  tygodni gdzie nie ma pracy na pełne 5 dni  bo zamówienia  są wycofywane  online ...

 

Ja mam w pompie oficjalne  raporty  i dane z komisji UE   bo to  jest podkolorowana bzdura   .Jeśli twoim zdaniem jest tak dobrze  jak podają raporty to wytłumacz czemu  VW  wstrzymuje pracę  3  fabrykach jednocześnie  ,wszystkie produkuję  elektryki ..

https://www.miesiecznikdealer.pl/rynek/aktualnosci/vw-ogranicza-produkcje-elektrykow

 

Czemu  mercedes zmienia   portfolio i zdanie   co do produkcji  elektryków  ,przecież jeszcze nie dawno deklarowali ze   będe produkować  tylko elektryki  co się zmieniło ze postanowili oficjalnie  produkować dalej spalinówki ?

Czemu Fiat zatrzymuje  fabryki i ogranicza produkję elektryków  ?

Czemu  parkingi Tesli są zawalone   autami od miesięcy ,a sama fabryka  produkuje max na 60% możliwości i to tylko okresowo

NO wytłumacz proszę co na to twoje oficjalne  kolorowane raporty .

 

Te całe  dane z komisji  europejskiej są  tyle warte   co nic  ,ta sama komisja  EU  jeszcze nie dawno   namawiała i dopłacała  do wymiany pieców na gazowe bo to eko  rozwiązanie , dziś  ta sama komisja mówi  ze piece gazowe do likwidacji  bo są beeee

 

3 godziny temu, Badalaman napisał:

P.S. Podobnie kompletnie nietrafione okazały się netowe teorie o tym, że infrastruktury do ładowania elektryków nie ma i nie da się jej zrobić tak szybko, więc elektryki będą stały bez energii. Kurcze to było tak hardcorowo głupie, ale jednak miało swoich zwolenników.

W realnym świecie natomiast ta infrastruktura jest szybko rozwijana. Ładowarki są już nawet pod marketami. I to już nawet w Polsce jest widoczne, mimo że pod względem ilości pojazdów elektrycznych jesteśmy w ogonie UE.

Powiedz  jakim elektrykiem   jeździłeś  dłużej niż  10 min  lub jakiego posiadasz  bo  śmiem twierdzić  ze  styczność z elektrykiem to  miałeś tylko na bilbordzie   nie mówiac  już  o zrobieniu nim  chociaż 600 km   i nie  staram się  obrażać .

Co z tego ze są  ładowarki  ,stoją pod marketem   a czy działają?  Mają szybkie  czy wolne ładowanie ...

 

Proponuję  nabyć (wypożyczyć  )auto  elektryczne  np Tesle   na tydzien czasu  zrobić dziennie  trasę 600km zobaczysz jak  to wszystkie pięknie wygląda tak jak opisujesz ... przecież ładowarki są wszędzie   .

 

No ale  dobra  co ja tam wiem przecież  oficjalne raporty mówią że  jest cud miód i orzeszki

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
26 minut temu, raiders napisał:

Kolego  jak pisałem wyżej pracuje w autmotive 17lat  widzę   jakie zamówienia przychodzą jak są stabilne  miesiąc do miesiąca   rok do roku . I nie mów mi  ze  branża  automotive  aut elektrycznych kwitnie  bo nie kwitnie a wręcz  powoli kona .

A może coś więcej na temat tego jaka to działka automotive? Bo wiesz, to dość szerokie pojęcie. Bo równie dobrze możesz pracować przy produkcji przewodów hamulcowych czy paliwowych i wyciągać takie wnioski ;)

26 minut temu, raiders napisał:

Ja mam w pompie oficjalne  raporty  i dane z komisji UE   bo to  jest podkolorowana bzdura   .Jeśli twoim zdaniem jest tak dobrze  jak podają raporty to wytłumacz czemu  VW  wstrzymuje pracę  3  fabrykach jednocześnie  ,wszystkie produkuję  elektryki ..

https://www.miesiecznikdealer.pl/rynek/aktualnosci/vw-ogranicza-produkcje-elektrykow

 

Czemu  mercedes zmienia   portfolio i zdanie   co do produkcji  elektryków  ,przecież jeszcze nie dawno deklarowali ze   będe produkować  tylko elektryki  co się zmieniło ze postanowili oficjalnie  produkować dalej spalinówki ?

Czemu Fiat zatrzymuje  fabryki i ogranicza produkję elektryków  ?

Czemu  parkingi Tesli są zawalone   autami od miesięcy ,a sama fabryka  produkuje max na 60% możliwości i to tylko okresowo

NO wytłumacz proszę co na to twoje oficjalne  kolorowane raporty .

Bo ma wpływ to co wstawiał m.in. @Camis ze 2, 3 strony temu, że rośnie sprzedaż chińskich elektryków, bo są tańsze?

 

26 minut temu, raiders napisał:

Proponuję  nabyć (wypożyczyć  )auto  elektryczne  np Tesle   na tydzien czasu  zrobić dziennie  trasę 600km zobaczysz jak  to wszystkie pięknie wygląda tak jak opisujesz ... przecież ładowarki są wszędzie   .

Ale wiesz, że tu na forum już dawno ustaliliśmy i w sumie wszyscy się z tym zgadzają, że na obecną chwilę auta elektryczne nie są na takie trasy, a bardziej jako auta miejskie i podmiejskie? Składa się na to zasięg tych samochodów i aktualna infrastruktura. Natomiast w ciągu 10 lat może się to zmienić w wielu krajach.

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, RimciRimci napisał:

Ludzie tez mysleli, ze diesle sa spoko i nie truja 😎 w sumie do tej pory wiele osob tak uwaza i nie wyobraza sobie innego silnika.

A zauważyłeś że teraz nagle wszystko tróje. Wcześniej im jakoś nie przeszkadzały disle czy spalinówki. Ostatnio nawet gaz im przeszkadza i też co róż w necie pojawiają się artykuły opowiadające jakie to wszystko jest złe i niedobre. A ludzie jak pelikany łykają tek kit i powielają te głupoty.

3 minuty temu, LeBomB napisał:

Ale wiesz, że tu na forum już dawno ustaliliśmy i w sumie wszyscy się z tym zgadzają, że na obecną chwilę auta elektryczne nie są na takie trasy, a bardziej jako auta miejskie i podmiejskie? Składa się na to zasięg tych samochodów i aktualna infrastruktura. Natomiast w ciągu 10 lat może się to zmienić w wielu krajach.

W sumie auta elektryczne są jak pierwsze samochody spalinowe, które też doskonałe nie były i z czasem je ulepszano. Jednakoż zanim ulepszą samochody elektryczne i będą szli tym tropem co idą czyli zmuszając wszystkich do korzystania z tych wynalazków to większość z nas pójdzie z torbami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sabaru napisał:

A zauważyłeś że teraz nagle wszystko tróje. Wcześniej im jakoś nie przeszkadzały disle czy spalinówki. Ostatnio nawet gaz im przeszkadza i też co róż w necie pojawiają się artykuły opowiadające jakie to wszystko jest złe i niedobre. A ludzie jak pelikany łykają tek kit i powielają te głupoty.

A, czyli uważasz, że większa świadomość i postęp w nauce i medycynie na temat wpływu różnych pyłów i lotnych związków nie odgrywa tu kompletnie żadnej roli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wamak napisał:

Natomiast mieszkańcy bloków bardzo wątpliwe, że wszyscy przejdą na elektryki, jak nie będą mieli gdzie ich ładować.

Jak masz sobie naładować samochód pod blokiem, jak jest problem z miejscem parkingowym?

Do każdej działalności ludzkiej można się doczepić - nawet jak sadzi drzewo bo łopata jest metalowa a przyjechał traktorem ....

Podstawowe pytanie jaki wpływ ma człowiek na "ocieplanie klimatu" i w jaki sposób zostało to potwierdzone badaniami naukowymi? Ochrona środowiska - jestem na tak tylko bez słomkowych absurdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, sabaru napisał:

W sumie auta elektryczne są jak pierwsze samochody spalinowe, które też doskonałe nie były i z czasem je ulepszano.

Pierwszy samochód elektryczny powstał 140 lat temu.

 

Cytat

W 1884 roku Thomas Parker zbudował pierwszy samochód elektryczny. Był to trójkołowy pojazd, który osiągał prędkość 18 km/h. Parker zastosował w nim silnik elektryczny o mocy 2,5 KM oraz baterię kwasową, która zapewniała zasięg około 25 km.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Spec_20 napisał:

Podstawowe pytanie jaki wpływ ma człowiek na "ocieplanie klimatu" i w jaki sposób zostało to potwierdzone badaniami naukowymi?

6110f994b0ea9_zmiany-temperatury-ipcc-ar6-wg1-2.jpg

6110f993adfab_zmiany-temperatury-ipcc-ar

W odniesieniu do ostatnich ponad 170 lat na podstawie obserwacji i powiązania tego ze znacznym rozwojem przemysłu na świecie. W odniesieniu do lat wcześniejszych na podstawie wiedzy i znajomości praw fizyki, chemii, geologii itp. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, sabaru napisał:

A zauważyłeś że teraz nagle wszystko tróje. Wcześniej im jakoś nie przeszkadzały disle czy spalinówki. Ostatnio nawet gaz im przeszkadza i też co róż w necie pojawiają się artykuły opowiadające jakie to wszystko jest złe i niedobre. A ludzie jak pelikany łykają tek kit i powielają te głupoty.

Diesle zawsze truly. Tylko VW wpoil ludziom do glow, ze mozna zrobic czystego diesla ale pozniej sprawa sie rypla bo wyszedl dieselgate i okazalo sie, ze zeby diesel byl faktycznie czysty to musi miec dwa dpfy, dotrysk amoniaku, dwa egry, chlodniczne spalin wysoko i nisko temperaturowa i jeszcze milion innych rzeczy tylko po to aby i tak bardziej truc niz wolnossaca benzyna z mala bateria (czyli klasyczna hybryda).

Edytowane przez RimciRimci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, LeBomB napisał:

A, czyli uważasz, że większa świadomość i postęp w nauce i medycynie na temat wpływu różnych pyłów i lotnych związków nie odgrywa tu kompletnie żadnej roli?

Ja wiem o tym tylko tu chodzi o to że im wcześniej jakoś nie przeszkadzało jak ludzie tym się truli.Np. kaska się zgadzała to co im tam niech z tego korzystają. Tu jest okazja do zarobienia na czym innym i to prawdopodobniej większej kaski więc próbują wciskać co innego. Mogę się założyć o każdą kasę że za ileś tam lat jak wynajdą coś nowego to i ludziom zaczną to wciskać, a np. powiedzą że elektryki są złe itd. i znowu trzeba zmieniać. Jak ktoś nie zauważył jak działa ten cały system to nie mam pytań.

Edytowane przez sabaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...