Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE, Fit for 55, paliwa kopalne, ceny energii, limity CO2, samochody elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, B@nita napisał:

Np. jakie?

Wystarczy zwiększyć masę samochodu, by mieć dostępny większy limit emisji spalin. Do tego masz system ZLEV, który docelowo nie zmniejszy limitów u tych producentów, którzy będą produkowali 15% niskoemisyjnych aut (poniżej 50g/km CO2), czyli zasadniczo hybryd i elektryków, co już część producentów osiągnęła. 

Przykładowe zestawienie modeli, gdzie w większości już dawno osiągnięto emisję <90g/km, która dopiero ma być wprowadzona. 

https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/ZestawieniesamochodwonajniszejwartociemisjiCO2wgrodzajupaliwa.pdf/da6e9b8d-3da4-5a9f-8efa-0df7c2f8b498

https://www.gov.pl/attachment/4a83af88-f8cb-469b-abfd-7b31ad099ac3

To oczywiście nie są wszystkie modele, które spełniają ten warunek, ale to pokazuje, że lament producentów jest celowy, by ludzie zaakceptowali podwyżki cen na zasadzie "bo podatek".

Edit: linki prowadzą do plików PDF, lecz po ich wklejeniu plik PDF pobiera się automatycznie. Pliki są bezpieczne.

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne czasy. Somsiad nosacz sprzedał niedawno swoją dwuletnią Octavię z przelotem coś około 60kkm za dokładnie tyle samo, ile zapłacił dwa lata temu w salonie ;) Fakt, że kiedyś to miał zniżkę flotową 18% a teraz to maks 8-9% oferują ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Minciu napisał:

A jeszcze producenci obczaili, że i tak wszystko sie sprzedaje i nie opłaca się produkować dużo z małą marżą, jak można zrobić o połowę mniej a przytulić i tak więcej kilka razy :) 

Dokładnie, nawet niektórzy w ogóle się tym nie kryją. Patrz Stellantis, rekordowe zyski i spadająca na łeb na szyję sprzedaż niektórych marek koncernu. Zaoranie gamy silnikowej, niespecjalnie udane benzyny, zlikwidowanie możliwości kupienia auta z cieszącym się popularnością 2.0 HDi itp, generalnie z pozycji klienta wygląda to bardzo miernie, co idzie w parze ze słabą sprzedażą, ale wywindowanie marż daje efekt.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, LeBomB napisał:

Wystarczy zwiększyć masę samochodu, by mieć dostępny większy limit emisji spalin.

A co z mniejszymi autami z klasycznym benzyniakiem które były dostępne dla przeciętnego Kowalskiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mają nie mieć nic i być szczęśliwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Trepcia napisał:

W Toyocie twierdza, ze z powodu brakow polprzewodnikow naglosnienie JBL wylecialo z wiekszosci modeli. Powtarzam jedynie slowa salonu ;-)

Akurat Japońce i Koreańczyki mieli najmniejsze problemy z elektroniką, ta była głównie nagłaśniana przez europejskie koncerny.

Cytat

Tak, Shimano tutaj odwalilo mocne cyrki. Rok temu kupowalem rower szosowy (co i tak ceny byly wysokie, po podwyzkach) i sygerowana cena wynosila 5200, teraz z ciekawosci wszedlem na strone Gianta i dokladnie ten sam model, wersja 2022 (a wiec jak moj) stoi za 6200zl. A nic sie nie zmienilo w podzespolach, nic. I kto tu kogo dyma?

To samo miałem z moja meridą, 2019 wyrwałem za 4700 po rabatach a teraz 6500 a specyfikacja identyczna, nawet chyba heble gorsze dali bo jakieś tektro.

20 minut temu, Badalaman napisał:

@B@nita dane były za 2022 z jakiegoś podsumowania zmian na unijnym rynku hybryd i elektryków. Dla samych elektryków pamiętam wzrost sprzedaży rok do roku o ponad 30% i łączny udział w rynku już kilkanaście %. Gdzie w USA było to wciąż poniżej 10%.

Sprzedaż elektryków jest na niskim poziomie względem klasyków, więc duże wzrosty nic tak naprawdę nie znaczą. A wiąże się to głównie z dopłatami(które się skończyły) oraz z brakiem dostępności aut spalinowych.

4 minuty temu, Trepcia napisał:

Beda "baby suvy". Czyli samochodziki o dlugosci typowej dla segmentu B ale napompowane do granic mozliwosci aby zwiekszyc mase :) Tylko co to ma wspolnego z ekologia?

Nie, ja piszę o autach klasy B i C. Sam widzisz na przykładzie yarisa jak cena wystrzeliła, to także ma związek z tą karą za przekroczenie emisji spalin. A to uderza głównie w biedniejsze społeczeństwo.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Camis napisał:

Ale emitują te zanieczyszczenia bezpośrednio "pod nosem" ludzi. 

Gdzie mieszkasz? Granica na wschodzie? Jeśli auto nie ma wyciętego kata czy DPF to nie czujesz żadnego smrodu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, BladyPL napisał:

Dziwne czasy. Somsiad nosacz sprzedał niedawno swoją dwuletnią Octavię z przelotem coś około 60kkm za dokładnie tyle samo, ile zapłacił dwa lata temu w salonie ;) Fakt, że kiedyś to miał zniżkę flotową 18% a teraz to maks 8-9% oferują ;)

Pisałem o przykładzie HR-V, cena w ciągu 6-7 lat w salonach 100% w górę za najnowszy model(hybryda). Ale ceny głównie wystrzeliły ok. 2019r, także używek bo akurat sledziłem ten model z ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Trepcia napisał:

Nowy Yaris ma emisje 87g/100km wiec teoretycznie nie powinien dostawac zadnej kary za przekroczenie. Ciul ich tam wie jak to teraz ustalaja.

Nowy golf 2,0TDI ma mniejszą emisje spalin niż benzyna z miękka hybrydą.O spalaniu nawet nie wspomnę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, B@nita napisał:

Pisałem o przykładzie HR-V, cena w ciągu 6-7 lat w salonach 100% w górę za najnowszy model(hybryda). Ale ceny głównie wystrzeliły ok. 2019r, także używek bo akurat sledziłem ten model z ciekawości.

Ceny aut to porażka dzisiaj, nawet Duster jest drogi.

3 minuty temu, B@nita napisał:

Nowy golf 2,0TDI ma mniejszą emisje spalin niż benzyna z miękka hybrydą.O spalaniu nawet nie wspomnę.

 

Niemiaszki lubią kłamać w sprawie gazów... ;) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, zdunzdun napisał:

Dokładnie, nawet niektórzy w ogóle się tym nie kryją. Patrz Stellantis, rekordowe zyski i spadająca na łeb na szyję sprzedaż niektórych marek koncernu.

 

No jak gófniany peżot kosztuje tyle co audi ....:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, B@nita napisał:

Sprzedaż elektryków jest na niskim poziomie względem klasyków, więc duże wzrosty nic tak naprawdę nie znaczą. A wiąże się to głównie z dopłatami(które się skończyły) oraz z brakiem dostępności aut spalinowych.

 

Elektryki dopiero wchodzą na rynek, długo były raczej ciekawostką, więc nic dziwnego że sprzedaż względem spalinowych jest na bardzo niskim poziomie. Natomiast ich sprzedaż wzrosła w UE do nieco ponad 10% w roku 2022. I był to wzrost o ponad 30% rok do roku.

To dużo i świadczy to o szybkim rozwoju tego rynku.

Prognozy mówią o ok 1/4 elektryków wśród nowych aut w UE w 2030. Widać że to całkiem prawdopodobne, może nawet będzie więcej niż 25%.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, B@nita napisał:

A co z mniejszymi autami z klasycznym benzyniakiem które były dostępne dla przeciętnego Kowalskiego?

A przeczytaj całość, łącznie z tym co masz w linkach i to co pisałem wcześniej.

Praktycznie wszystkie auta do 1400 kg, wypuszczane na rynek, spełniają normę  <130g CO2/km. A jak nie spełniają, to i tak firmy są rozliczane w ujęciu rocznym i kara jest wtedy gdy średnia emisja CO2 z aut przez nich wyprodukowanych i zarejestrowanych przekroczy wymaganą emisję.

To nie jest opłata, którą producent ponosi już w momencie wyprodukowania auta które nie trzyma normy <130 lub <90 g CO2/km.

Przykład. 

Załóżmy że jest firma, która wyprodukowała w danym roku 1000 samochodów emitujących 140g CO2/km. Do tego wyprodukuje 800 aut o emisji 80g CO2/km i 200 zeroemisyjnych elektryków. Wszystkie się sprzedały, zostały zarejestrowane. Średni limit jest 130g CO2/km. W takim bilansie producent mieści się bez problemu w średnim limicie i nie poniesie żadnych opłat. Przynajmniej tak wynika z linka, który dałem wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Badalaman napisał:

 

Elektryki dopiero wchodzą na rynek, długo były raczej ciekawostką, więc nic dziwnego że sprzedaż względem spalinowych jest na bardzo niskim poziomie. Natomiast ich sprzedaż wzrosła w UE do nieco ponad 10% w roku 2022. I był to wzrost o ponad 30% rok do roku.

Ale wytłumaczyłem już, co było przyczyna tego wzrostu i że właśnie to wyhamowało, przynajmniej z początkiem roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Trepcia napisał:

Nowy Yaris ma emisje 87g/100km

 

3 minuty temu, LeBomB napisał:

Praktycznie wszystkie auta do 1400 kg, wypuszczane na rynek, spełniają normę  <130g CO2/km

Mój 15-letni diesel ma 115g/100km w mieszanym. Zwykłe EURO4, które za 3 lata nie będzie mogło jeździć po Warszawie i Krakowie ;) Myślałem, że te różnice między nowymi i starymi autami są większe, a normy bardziej restrykcyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, LeBomB napisał:

A przeczytaj całość, łącznie z tym co masz w linkach i to co pisałem wcześniej.

Praktycznie wszystkie auta do 1400 kg, wypuszczane na rynek, spełniają normę  <130g CO2/km. A jak nie spełniają, to i tak firmy są rozliczane w ujęciu rocznym i kara jest wtedy gdy średnia emisja CO2 z aut przez nich wyprodukowanych i zarejestrowanych przekroczy wymaganą emisję.

A przed wprowadzeniem tej kary spełniały? I dlaczego w tamtym okresie niemal wszystkie auta tak zdrożały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, B@nita napisał:

Ale wytłumaczyłem już, co było przyczyna tego wzrostu i że właśnie to wyhamowało, przynajmniej z początkiem roku.

O tym czy wyhamowało czy przyspieszyło oraz o ile okaże się za ok rok, jak będą dane za 2023. Na upartego jak będą dane za I kw 2023 będzie można je porównać z analogicznym kwartałem z 2022. Aczkolwiek to raczej wyłącznie jako ciekawostkę, jeśli kogoś to bardzo interesuje i śledzi tak dokładnie tematy motoryzacyjne.

 

Natomiast ja pisałem o obecnym, tzn na koniec 2022 roku, stanie rynku i wzrostach za sam 2022.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o dużych różnicach, Euro 7 ma zmniejszyć emisję o całe 4%....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Kitu napisał:

 

Mój 15-letni diesel ma 115g/100km w mieszanym.

Ma czy miał jako nowy?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Badalaman napisał:

 

Elektryki dopiero wchodzą na rynek, długo były raczej ciekawostką, więc nic dziwnego że sprzedaż względem spalinowych jest na bardzo niskim poziomie. Natomiast ich sprzedaż wzrosła w UE do nieco ponad 10% w roku 2022. I był to wzrost o ponad 30% rok do roku.

To dużo i świadczy to o szybkim rozwoju tego rynku.

Prognozy mówią o ok 1/4 elektryków wśród nowych aut w UE w 2030. Widać że to całkiem prawdopodobne, może nawet będzie więcej niż 25%.

 

W firmach transportowych, 20% składu (floty) musi być już elektrykami. DPD, InPost itd. Tez maja taki wymóg. Same firmy prywatnie zrobią 20% z palcem wiadomo gdzie. Bo inaczej nie podpiszą kontraktów, a kary są wielomilionowe. 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, TheMr. napisał:

W firmach transportowych, 20% składu (floty) musi być już elektrykami. DPD, InPost itd. Tez maja taki wymóg. Same firmy prywatnie zrobią 20% z palcem wiadomo gdzie. Bo inaczej nie podpiszą kontraktów, a kary są wielomilionowe. 

Czyli na siłę. A potem podają statystyki jako rzekomo wiarygodne.

Teraz, Klakier1984 napisał:

Pozostaje współczuć kurierom :E

Akurat tam elektryki są wskazane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że na jednym ładowaniu da rade wszystko naraz obskoczyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Klakier1984 napisał:

Zakładając, że na jednym ładowaniu da rade wszystko naraz obskoczyć ;)

Między wioskami, ciężko. W mieście lepiej. 
Te duże Mercedesy mają tragiczny zasięg w porównaniu do Opla/Peugota/Toyoty. 
No ale w Polsce Mercedes ładnie sypie do dużych firm. 
 

No ale hej, ma być eko to jest. Tylko proszę się nie zdziwić jak paczka zamiast w jeden dzień, przyjdzie po dwóch bo jeden dzień na ładowanie :E 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Witam, szukam adaptera tak aby wpiąć kabel USB A i móc wpiąć go do złącza USB A. Adapter ten będzie używany do ładowania najprawdopodobniej 5V, 2,4A/3A. Znalazłem 3 propozycje, którą z nich najlepiej wybrać? Może macie coś innego do polecenia? - Adapter Baseus CAAOTG-01 USB-C do USB-A - Adapter Baseus ZJJQ000101 Ingenuity USB-A do USB-C - Silver Monkey Adapter USB 3.1 - USB-C   Z informacji jakie wyciągnąłem to Baseus CAAOTG-01 ma prąd wyjściowy 3A za to Baseus ZJJQ000101 Ingenuity 2,4A. Nie wiem jak wygląda sprawa z silver monkey. Baseus ZJJQ000101 Ingenuity na pewno jest przeznaczony do ładowania ponieważ taka informacja jest zamieszczona na stronie Baseus co do Baseus CAAOTG-01 nie mam pewności ponieważ na x-kom oznaczony jest tylko jako transmisja danych.
    • Ludzie tu cytują jakieś artykuły z onetu i wp jako rzetelne źródła informacji. Ten temat to już dawno temu powinien był wylądować w dziale humor
    • No to jak ci ześrubowali, i to na stałe, to pierwszy etap leczenia bardzo szybki, byle się zagoiło po operacji. Prawie brak unieruchomienia, byle potem nabrać pełnej wytrzymałości kości. Porównywanie takiego złamania do stopy nie ma najmniejszego sensu. Tu masz jedną dużą kość, o niewielkiej ruchliwości. W stopie pełno drobnych, powiązanych ze sobą i wbrew pozorom sporej ruchliwości. To zupełnie inna mechanika, więc i gojenie będzie inne. Przy jeździe stopy nie przenoszą ciężaru ciała, chyba że bawi się w jakieś zjazdy, skoki itp. Pytanie czy tam gdzie było złamanie, czy tak ogólnie puchną nogi. W drugim przypadku, to pewnie kwestie krążeniowe.
    • „Polska gurom”. Ładnie wytrzymał.    O zmianach oficerów i mobilizacji nic nie wiadomo. Z jakiego powodu zostali usunięci, są tylko plotki że dostawali w łapę i dużo przepuszczali na zachód. Czy szła źle? No nie, bo od początku brali tylko w miarę przeszkolonych, ochotników i przeszkolonych. O mobilizacji (tej na mięsne wkładki) wiadomo dopiero od teraz, i to że rząd Ukrainy tej mobilizacji nie chciał podjąć wcześniej.    Każdy obrywa od artylerii i fabow, ale żadna jednostka nie oberwała na tyle by wyłączyć ją z frontu, czyli można wnioskować że straty są akceptowalne. Ukraińcy od dawna powtarzają, wolą przeszkolonych niż nie którzy mogą powodować to że cała kompania pójdzie do piachu. Azov na tyłach szkoli ludzi, część 47 też miała to robić.  O porzuceniu frontu słyszeliśmy na razie dwa razy, ostatnio świeża sprawa z 110 elementem brygady podczas rotacji oraz rotacji pod Soledarem, więc gdzie jeszcze uciekają niczym Rosjanie szturmują?    O załamaniu frontu mówili w momencie braku wsparcia z USA. Jak to się koreluje do mobilizacji? A no właśnie tak, że ludzi może i jest ale sprzętu brak. 
    • Cześć, trochę rzeczy mi się zalęgło przez jakiś czas i pora zrobić małą wyprz Dla labowiczów ceny do negocjacji. Dysk Western Digital 6TB NASware 3.0: https://www.olx.pl/d/oferta/western-digital-6tb-nasware-3-0-CID99-IDZROd1.html?bs=olx_pro_listing MiniPC Zotac ZBOX IQ01: https://www.olx.pl/d/oferta/minipc-zotac-zbox-iq01-intel-i7-4770t-CID99-IDZROPY.html?bs=olx_pro_listing MiniPC Zotac ZBOX nano ID67: https://www.olx.pl/d/oferta/minipc-zotac-zbox-nano-id67-CID99-IDZROsz.html?bs=olx_pro_listing HP J9803A 1810-24G: https://www.olx.pl/d/oferta/switch-hp-1810-24g-j9803a-CID99-IDZRNAA.html?bs=olx_pro_listing NAS Synology DS720+ razem z: HDD: 2x Seagate IronWolf 8TB NAS NVMe cache: 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB https://www.olx.pl/d/oferta/synology-ds720-2x8tb-2x1tb-nvme-CID99-IDZRNpL.html?bs=olx_pro_listing Intel NUC  BXNUC10i7FNK2: https://www.olx.pl/d/oferta/intel-nuc-i7-10710u-6-rdzeni-32gb-ddr4-128gb-m2-nvme-ssd-nas-serwer-CID99-IDZRLU4.html?bs=olx_pro_listing 2x Raspberry Pi 3B v1.2 1GB RAM + obudowy: https://www.olx.pl/d/oferta/raspberry-pi-3b-v1-2-1gb-ram-CID99-IDZRLg7.html?bs=olx_pro_listing 2x Raspberry Pi 4B 4GB RAM + obudowy: https://www.olx.pl/d/oferta/2x-raspberry-pi-4b-4gb-ram-CID99-IDZRKs7.html?bs=olx_pro_listing     Na OLX włączony jest zakup z przesyłką, jak wspominałem - ceny są do negocjacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...