Skocz do zawartości
joloxx9

Mikroprzycinanie - przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji ze wyszedl nowy update do Hell Let Loose wrocilem wczoraj i zagralem, o ile poprawili troche optymalizacje, o tyle do nerwicy doprowadzaja mnie mikro przyciecia. Nie jest to jedyna gra ktora je ma, ale jedna z tych w ktorych strasznie jest to odczuwalne.

Statystyki klatek z takiej nvidii pokazuja mi jasno 100+ w grze a 99% ma spadki do 25 nawet...

Zauwazylem ze wystepuje to podczas biegu, lub gdy stoje i zaczynam celowac co powoduje lekkiego zooma. 

Teraz pytanie - jak z tym walczyc, od czego to zalezy? Wyglada na to, ze gra wczytuje niektore obiekty w wyzszej jakosci i wtedy wystepuje wspomniany stutter. Nie mam dysku hdd- wszystko na ssd siedzi, ramu jest az nadto a mimo to nie jestem w stanie sie tego pozbyc, ktos cos moze doradzic co jeszcze mozna w tym wypadku zrobic? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gierka lata na Unreal Engine i jedyne co mi przychodzi do głowy to słynny już problem ze streamingiem tekstur w grach opartych na tym silniku, być może twórcy źle to skonfigurowali i stąd przycinki, szczególnie podczas biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tak to wyglada, ale za cholere nie wiem czy cos idzie z tym zrobic. Bo gra jakby nie patrzec w ramie zajmuje bardzo malo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim Days Gone po zejściu z Ultra na High miałem boosta ~30fps i wiem, że to inna gra od innych twórców ale silnik ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się wszyscy tak mają i to bez znaczenia od sprzętu, wczoraj grałem z ekipą i też wszyscy mieli przycinki ja na moim sprzęcie też o Stalingradzie już nie wspomnę bo to chyba wersja alpha. Przed paczem gra mi działała względnie dobrze teraz już dupa. Od siebie dodam żeby wyczyscic shadery (Dysk C -> Wlasciwosci -> Oczyszczanie Dysku -> Pamiec Podreczna cieniowania), Nvidii polecam tez wyczyscic shader cache w (C:\ProgramData\NVIDIA Corporation\NV_Cache). Ssoo i blur daj na 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, SyKeS napisał:

Nie martw się wszyscy tak mają i to bez znaczenia od sprzętu, wczoraj grałem z ekipą i też wszyscy mieli przycinki ja na moim sprzęcie też o Stalingradzie już nie wspomnę bo to chyba wersja alpha. Przed paczem gra mi działała względnie dobrze teraz już dupa. Od siebie dodam żeby wyczyscic shadery (Dysk C -> Wlasciwosci -> Oczyszczanie Dysku -> Pamiec Podreczna cieniowania), Nvidii polecam tez wyczyscic shader cache w (C:\ProgramData\NVIDIA Corporation\NV_Cache). Ssoo i blur daj na 0

Dzieki za info, w sumie myslalem zebvy wyczyscic cache ale jakos nie wierze ze to pomoze, choc sprobowac mozna.

Blur mam wylaczony, ssao musze sprawdzic. Ale ewidentnie jest to widoczne gdy zaczynam z czegokolwiek zoomowac, widze normalnie jak LOD sie zmienia na aobiektach i bardzo czesto dochodzi wtedy do jakiegos przyciecia, o ile caly czas mam 100+ fps to wlasnie ten wskaznik 99% spada bardzo, bardzo czesto do 50 etc. Statycznie jak stoje to wszystko git, ewidetnie gra ma problem z bufforowaniem, tyle GB ramu wolnego i a nie potrafi go wykorzystac ;/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czego się spodziewać po studiu, które debiutuje tym projektem na rynku gier fps? Dla mnie analogicznym technologicznym syfem tego samego typu jest Kingdom Come Deliverance (też startowało na Kickstarterze), które po dziś dzień działa jak sracz i nigdy nie zostało porządnie zoptymalizowane.

Musisz mieć nadzieję, że jakiś patch naprawi sytuację i tyle.

Nawet z Ciebie nie kpię bo prawdopodobnie to samo mnie czeka w przypadku Escape From Tarkov za jakiś czas.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dominix1910 napisał:

Pierwszy post

Cytat

Nie jest to jedyna gra ktora je ma, ale jedna z tych w ktorych strasznie jest to odczuwalne.

Opieram sie na niej ale to nie jest JEDYNY przypadek gdzie to wystepuje.

1 godzinę temu, caleb59 napisał:

A czego się spodziewać po studiu, które debiutuje tym projektem na rynku gier fps? Dla mnie analogicznym technologicznym syfem tego samego typu jest Kingdom Come Deliverance (też startowało na Kickstarterze), które po dziś dzień działa jak sracz i nigdy nie zostało porządnie zoptymalizowane.

Musisz mieć nadzieję, że jakiś patch naprawi sytuację i tyle.

Nawet z Ciebie nie kpię bo prawdopodobnie to samo mnie czeka w przypadku Escape From Tarkov za jakiś czas.

Akurat tego bym nie porownywal do EFT bo tamto to jest dopiero kpina :)

Skoro mowisz ze to znany problem z UE, to czy oprocz tych powyzszych krokow cos mozna zrobic? I tak jak mowilme, nie jest to jedyna gra w ktorej takie cos wystepuje, akurat teraz wrocilem i widze za nowo mi to przeszkadza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz na to wpływu, streaming tekstur to coś na co ma wpływ jedynie developer i to on żongluje odpowiednimi wartościami by niwelować popup tekstur celem oszczędzenia mocy obliczeniowej, jest to jakby nie patrzeć jeden z procesów optymalizacji - po to powstała ta technika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@joloxx9

A takie jeszcze pytanko, inne gry MP w które grasz mają coś takiego? A może jest coś takiego jak w CS tabelka z loss i choke?

Pakietów nie gubi Ci net? Komenda w cmd ping +t i np onet.pl, tak jakoś to chyba było.

 

A tak na marginesie , grałeś kiedyś w RO ? Wiem, że porównywać obydwóch gier nie ma co, ale od RO nie wyszła, żadna porządna gra w temacie WWII. Nie wspominać o BF czy codzie .

Edytowane przez AndrzejTrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, caleb59 napisał:

Nie masz na to wpływu, streaming tekstur to coś na co ma wpływ jedynie developer i to on żongluje odpowiednimi wartościami by niwelować popup tekstur celem oszczędzenia mocy obliczeniowej, jest to jakby nie patrzeć jeden z procesów optymalizacji - po to powstała ta technika.

No tak, ale po to mamy dużo ramu w systemie i grafice żeby z ssd nie ciało, jak ja mam 32gb, wolne powiedzmy 24 a gra z tego wykorzystuje 4, lipa trochę. 

 

3 godziny temu, AndrzejTrg napisał:

@joloxx9

A takie jeszcze pytanko, inne gry MP w które grasz mają coś takiego? A może jest coś takiego jak w CS tabelka z loss i choke?

Pakietów nie gubi Ci net? Komenda w cmd ping +t i np onet.pl, tak jakoś to chyba było.

 

A tak na marginesie , grałeś kiedyś w RO ? Wiem, że porównywać obydwóch gier nie ma co, ale od RO nie wyszła, żadna porządna gra w temacie WWII. Nie wspominać o BF czy codzie .

Inne nie mają, mam światłowód 350 stabilny jak skala. 

 

W czerwona orkiestrę w sumie nie grałem, dobre to mówisz? 

Edytowane przez joloxx9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, joloxx9 napisał:

 

 

W czerwona orkiestrę w sumie nie grałem, dobre to mówisz? 

Moim zadaniem najlepsze multi o czasach 2 wojny światowej. Nie wiem czy w ogóle serwery są aktywne, ale gra była wspaniała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no to musiałbym spróbować, choć HLL lubię bardzo. 

 

No i znalazłem chyba głównego winowajcę mikroprzyciec. DX12, wygląda na to że jest identycznie jak w bf v gdzie również miałem ten sam problem, wtedy chyba go naprawili z którąś łatką. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...