Skocz do zawartości
amsztel

Stellar Blade (스텔라 브레이드)

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Jaycob napisał:

Stellar Blade sprzedał się tylko 1 mln kopii:

https://x.com/Genki_JPN/status/1805512867556507731

Tyle szumu wokół gry, marketing także był mocny, recenzje bardzo pozytywne, a tylko jeden milion? Na 60 mln PS5? IMO słaby wyniki. Ciekawe czy będzie sequel. 

Źródło i cyferki mówią co innego
63 billion won in April
157 billion won in May

Przy obecnym kursie daje mi to 158 139 212$
Licząc że gra kosztuje 70$ sprzedało się jakieś 2 259 131 kopii
Dane nie uwzględniają czerwca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Zdzisiu napisał:

Źródło i cyferki mówią co innego
63 billion won in April
157 billion won in May

Przy obecnym kursie daje mi to 158 139 212$
Licząc że gra kosztuje 70$ sprzedało się jakieś 2 259 131 kopii
Dane nie uwzględniają czerwca. 

Czyli przez pierwsze 5 tygodni po premierze (według deva) sprzedano ok 1mln kopii gry, a potem przez 3 tygodnie kolejne 1,2mln ? 🤣

Kolego drogi...

ShiftUp talked about Stellar Blade sales at its IPO press conference today. Stellar Blade was released as a PS5 exclusive on April 26, and ShiftUp estimates that it has sold over one million copies.

Since Stella Blade was released on April 26 this year, it will be reflected in earnings starting from the second quarter of this year. In fact, according to ShiftUp's securities filing, Stellar Blade sales were KRW 6.3 billion in April and KRW 15.7 billion in May. This revenue recognizes only the amount paid to Shift Up from Sony, the publisher. CFO Ahn Jae-woo explained, "Pre-sales before launch and post-launch sales are progressing smoothly."

 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)


Edit: Dobra, nie ważne. Widzę swój błąd. 

Edytowane przez Zdzisiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dla producenta gra przebiła oczekiwania sprzedażowe, więc słaby wynik to to nie jest xD Yakuza 8 czy Persona 5 też były sukcesami, a sprzedały się podobnie, będąc dużo większymi markami - to nie są gry AAA, Stellar to bardziej takie AA... z plusem może, więc sprzedaż ponad 1 mln to spory sukces dla nowego IP, jeszcze w "anime stylu", którego większość graczy nie trawi. Nie patrzcie na takie gry przez pryzmat God of Warów i innych Spidermanów.

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Przemcio666 Twój post nie pasuje do narracji, że gra się słabo sprzedała, bo jest exem. Uważaj bo Cię zaczną ignorować co niektórzy ;) 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Przemcio666 napisał:

Dla producenta gra przebiła oczekiwania sprzedażowe, więc słaby wynik to to nie jest xD Yakuza 8 czy Persona 5 też były sukcesami, a sprzedały się podobnie, będąc dużo większymi markami - to nie są gry AAA, Stellar to bardziej takie AA... z plusem może, więc sprzedaż ponad 1 mln to spory sukces dla nowego IP, jeszcze w "anime stylu", którego większość graczy nie trawi. Nie patrzcie na takie gry przez pryzmat God of Warów i innych Spidermanów.

Na co liczyli producenci - tego nie wiemy. Standardem w branży jest to, że nawet jeśli nie idzie, a jesteś małym graczem w łańcuchu, to jeśli trzeba robisz dobrą minę do złej gry. Shift-Up jest w tym momencie bardzo zależny od Sony, niewiele może powiedzieć ani zrobić bez ich finansowania. 

Stellar Blade to reportedly hit 1 million sold units in 24 hours (sportskeeda.com)

Takie śmieszne informacje rozsiewano po premierze, co podgrzewało atmosferę o ogromnej popularności gry - 690k ludzi, którzy ograli demo, też budziło nadzieję że efekt sprzedażowy będzie znacznie wyższy. Całkiem udany marketing, artykuły prasowe, duża ilość "kontrowersji" oraz bardzo dobre recenzje nie przełożyły się jednak na zwiększoną sprzedaż. Na IB tonowali nastroje, pisali że jeśli ta gra kiedykolwiek dobije do 2mln sztuk (multiplatformowo), to będzie ogromny sukces, jak widać mieli rację. 

Dziwnie się sprzedają ostatnio te "anime style" gry na PS5, jakby nie trafiały w target. Nigdy się nie dowiemy, jaka byłaby ich sprzedaż, gdyby wyszły multiplatformowo. Trzeba jednak brać pod uwagę, że w wielu miejscach (a na redditach to już w ogóle) mnóstwo osób pisze, że chciałoby kupić zarówno Stellara jak i Rebirth, gdyby tylko wyszły na PC. I nie jest to opinia, tylko fakt. Sam bym tak zrobił. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiemy, więc zdejmujemy foliowe czapeczki i bazujemy na oficjalnych informacjach, a oficjalnie według Shift Up gra sprzedała się lepiej niż się spodziewali i tego się trzymajmy - zakładam, że nie masz żadnych wiarygodnych źródeł bezpośrednio w Shift Up, które mogłyby to zdementować, randomki z Redditów i forów nie są wiarygodni, nadmieniam. O wersji na PC, która rzekomo miałaby cokolwiek zmienić, nawet nie mam zamiaru dyskutować, bo już ktoś Cię w temacie FF'a Rebirth ładnie skontrował i nie mam nic do dodania. Anyway, w tym momencie możesz nadal sobie wierzyć w to co wierzysz, wyjdzie SB i Rebirth na PC (to raczej nieuniknione), to się wtedy wszyscy pośmiejemy, albo może przynajmniej FF XVI, bo zgaduję, że tutaj masz podobne mokre wizje, a do tego chyba najszybciej xD I nie będę więcej na ten temat odpisywał, po prostu znam realia rynku, a to co sobie ludzie piszą w socialach nie ma praktycznie żadnego odzwierciedlenia, to tylko jakiś malutki wypierdek ludzi, nawet jeśli Tobie się wydaje, że jest ich "dużo", bo przeczytałeś 100, 1000, a nawet 100 tysięcy takich komentarzy - to w dalszym ciągu nie jest liczba, która miałaby spełnić oczekiwania forumowych sceptyków, którzy bardziej martwią się sprzedażą gry niż sami jej producenci xD Bo na pewno kłamiom, to spiseg, żeby udawać jacy jesteśmy super, gdzie tak naprawdę szef smutny pije by zapomnieć, a devowie żrą kamienie wiedząc, że tylko wersja na PC ich uratuje od tej siermięgi, w końcu widzieli mnóstwo komentarzy na Reddicie i YT, więc to musi być to zbawienie xD

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PR-owo to w sumie zabili tą grę aferą z cenzurą

  

4 godziny temu, Element Wojny napisał:

Na co liczyli producenci - tego nie wiemy. Standardem w branży jest to, że nawet jeśli nie idzie, a jesteś małym graczem w łańcuchu, to jeśli trzeba robisz dobrą minę do złej gry. Shift-Up jest w tym momencie bardzo zależny od Sony, niewiele może powiedzieć ani zrobić bez ich finansowania. 

To akurat nie jest prawda. Mają jeszcze Nikke którego revenue to ścisła topka na Sensor Tower. Nie wiem po co w ogóle ten kontrakt z sony bo jeśli chodzi o finanse to koszty produkcji Stellar Blade wyglada dla nich na drobne. 

https://www.reddit.com/r/gachagaming/comments/1ag81nb/sensor_tower_monthly_revenue_report_jan_2024/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Zdzisiu napisał:

Nie wiem po co w ogóle ten kontrakt z sony bo jeśli chodzi o finanse to koszty produkcji Stellar Blade wyglada dla nich na drobne. 

Było tu chyba wspominane, że Sony zapewnia nie tylko kasę.

Sony provided full localization support, marketing, full QA testing and tool sharing from other Sony studios.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 minut temu, Zdzisiu napisał:

PR-owo to w sumie zabili tą grę aferą z cenzurą

Wiesz, to raczej nie jest tak, że ktoś kto chciał kupić grę z powodu grafiki/fabuły/gameplay'a nagle zmienił zdanie, bo wprowadzili jakąś tam cenzurę na elementy designu niektórych strojów. Może zdarzyły się jakieś pojedyncze ekstremalne przypadki twitterowych krzykaczy które tak zrobiły, ale nie sądzę by to miało jakikolwiek odczuwalny wpływ na sprzedaż całościowo.

19 minut temu, Zdzisiu napisał:

To akurat nie jest prawda. Mają jeszcze Nikke którego revenue to ścisła topka na Sensor Tower. Nie wiem po co w ogóle ten kontrakt z sony bo jeśli chodzi o finanse to koszty produkcji Stellar Blade wyglada dla nich na drobne. 

No właśnie - po co? Bo jak widać albo projekt się rozrósł i nie do końca mieli środki żeby to sfinansować, albo produkcja wykroczyła znacznie poza wyznaczony budżet a nikt nie zamierzał do niego dokładać - albo po prostu Sony zaproponowało im tyle kasy, że warto było go podpisać. Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze. Zwróć uwagę na jedną interesującą rzecz z konferencji prasowej -  wynika z niej, że oni szacują ilość sprzedanych kopii raczej nie na podstawie twardych danych sprzedażowych, a na podstawie udziałów płaconych przez Sony Interactive Entertainment. Czy Sony im takie dane udostępnia? Tego nie wiemy. Wiemy za to, że nawet dyskusji w temacie wersji PC nie mogli podjąć, bo umowa z Sony im tego zabrania. Wydaje mi się, że gdyby byli sami w stanie Stellara sfinansować, to w takie umowy zwyczajnie by się nie bawili. Kolejna sprawa jest taka, że umowa z Sony może zapewnić im jakieś dodatkowe korzyści np. marketing itd. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna gra, ale ...

- Bardzo irytujący, niedokładny system sterowania, zwłaszcza podczas sekwencji platformowych

- Niekiedy nie da się pominąć scenki przerywnikowej, jeśli trzeba powtarzać walkę to jest to ogromnie wkurzające

- Na prawdę nie rozumiem, od czego zależy, czy wykonam idealny blok, czy nie? Przynajmniej ja nie widzę nic co miałoby mi powiedzieć, że teraz mi się uda a teraz nie ;) Chyba właśnie dlatego rzuciłem Sekiro w kąt pięć lat temu ;)

Poza tym jest całkiem fajnie jak na debiut :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lis22 napisał:

 

- Na prawdę nie rozumiem, od czego zależy, czy wykonam idealny blok, czy nie? Przynajmniej ja nie widzę nic co miałoby mi powiedzieć, że teraz mi się uda a teraz nie ;) Chyba właśnie dlatego rzuciłem Sekiro w kąt pięć lat temu ;)

Trzeba blokować na chwilę przed atakiem. Bo raz że gra ma input laga a dwa to dodatkowo wymaga rozpoczęcia akcji przed atakiem wroga. Znaczy to tyle że trzeba lecieć na pamięć. Lub założyć sobie to coś na kręgosłup co ułatwia perfekt bloki i spamować przycisk.
Moim zdaniem te bloki i uniki są największą wadą tej gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy patch wczoraj wyszedł. Zamuje 2 GB i m.in. dodaje fizykę spódnicy:

mGs7MFO.gif

 

Szkoda, że już playa sprzedałem.:( Chętnie bym sprawdził. :E 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fizyka w grach:
2004r - postaw kilka cegieł, aby przejść dalej używając przechylonej rampy 
2024r - fizyka wiatru na ubraniach 
Postęp nie ustanie, póki nie będzie fizyki zamaczania podkoszulek i rwania tkanin.... Może od tego są woksele w Source 2 :E 

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Od jakiegoś czasu tła "w centrum uwagi Windows" mi się nie zmieniają. Też tak macie? 
    • Witam, mam pytanie. Złożony przeze mnie w 2019 komputer jeszcze daje radę, ale przy nowszych tytułach gier, podstawowym renderingu itd już czuję braki w osiągach. Planuję więc stopniowe wymienianie podzespołów, gdyż nie mogę sobie pozwolić na wymianę całego zestawu od razu. Prawdopodobnie będę wymieniał 1 droższy lub 2 tańsze podzespoły na rok, więc proszę o poradę co najlepiej wymienić w pierwszej kolejności (czyli co tej wymiany najbardziej wymaga) a co mogę zostawić na nieco później Pozdrawiam serdecznie. Oto moja obecna specyfikacja:  Procesor: AMD Ryzen 5 3600 6-Core Ram: 16 GB Crucial Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER Płyta główna: MSI B450 Gaming Plus Chłodzenie: SilentiumPC Grandis 2 Zasilacz: SilentiumPC Vero L2 Będzie świetnie jeśli oprócz podania mi co wymaga wymiany w jakiej kolejności, podrzucicie też od razu propozycje konkretnych podzespołów. Dodam, że nie potrzebuję podzespołów z najwyższej półki. Nie będę też jednak podawał widełek cenowych. Jestem niedzielnym graczem i wystarczy mi sprzęt, z którym będę mógł być spokojny przez kolejne 5-6 lat, niekoniecznie grając w gry na najwyższych detalach. Jeśli potrzebujecie więcej informacji to dajcie znać, jestem niestety laikiem w tym temacie. 
    • Za te dodatkowe 16GB na pewno słono sobie policzą I nie wiadomo ile czasu trzeba będzie czekać. Do tego jeśli przeciekowe spece się sprawdzą to normalnie nie mogę patrzeć jak 5080 jest pocięta w jednostkach   PS. Widzieliście ankietę na WC?
    • Wcale nie muszą wciskać 5080S, jest wyraźnie napisane że gdy pojawia się kostki 3gb to można zwiększyć pojemność nie zmieniając specyfikacji karty. A modele Super to nic nowego więc żadnego zaskoczenia nie ma, to się już ciągnie od premiery Turinga a więc ponad 6lat będzie. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...