Skocz do zawartości
Jacek6663

Orange 1Gb/s Funbox 6 + jaki router dodatkowy ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Tak jak w temacie jaki dodatkowy router pod tego neta bo potrzebuje w innym pomieszczeniu połączyć kilka urządzeń po kablu i wifi

1

2

3

4

5

6

Wydaje mi sie ze numer 6 był by odpowiedni ?

Edytowane przez Jacek6663

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Jacek6663 napisał:

jaki dodatkowy router pod tego neta bo potrzebuje w innym pomieszczeniu połączyć kilka urządzeń po kablu i wifi

Jakikolwiek z powyższych. Tylko skonfiguruj go jak w #2 tej instrukcji. Dlaczego tak? Żeby mieć logicznie jedną sieć i nie robić dodatkowej podsieci. Nie wiem jak pozostałe z listy ale Archer C6 ma taką przypadłość, że jak przestawisz go w tryb AccessPointa to nie działają porty ETH. Ale to można obejść robiąc tak jak w powyższej instrukcji.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Qwinto napisał:

Jakikolwiek z powyższych. Tylko skonfiguruj go jak w #2 tej instrukcji. Dlaczego tak? Żeby mieć logicznie jedną sieć i nie robić dodatkowej podsieci. Nie wiem jak pozostałe z listy ale Archer C6 ma taką przypadłość, że jak przestawisz go w tryb AccessPointa to nie działają porty ETH. Ale to można obejść robiąc tak jak w powyższej instrukcji.

Oj to może być problem nie ma tego opisanego w PL ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Jacek6663 napisał:

Oj to może być problem nie ma tego opisanego w PL ?

Obrazki nie wystarczą? W skrócie, ustawiasz adres LAN routera na stałe z adresacji FunBoxa. Wyłączasz DHCP, wpinasz kabel od FunBoxa do jakiegokolwiek portu LAN. Gotowe.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się to ogarnąć w czwartek wezmę TP-Link Archer AX1500 prędkości ma większe po wifi jak pojawią się problemy to będę drążył tu ten temat 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Jacek6663 napisał:

TP-Link Archer AX1500 prędkości ma większe po wifi

Ale żeby je osiągnąć musisz mieć urządzenia z kartami w standardzie Wi‑Fi 6...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa nie mogę dostać się na router wpisuje 192.168.0.1 mieli mieli i zdycha jak wchodzę na to 192.168.1.1 to pojawia mi sie fanbox6 połączenie z fanboxa ETH3 do LAN2 na TP-Link Archer AX1500 internet działa wifi działa ale dostac sie na strone konfiguracyjna routera nie mam jak co jest źle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Jacek6663 napisał:

 co jest źle ?

Konfiguracja jest zła :D Nie zmieniłeś adresu AX1500 na np. 192.168.1.2...

Odepnij AX1500 od FunBoxa. Podłącz się kablem (albo nawet przez WiFi) do AX1500. Ustaw na swoim komputerze statyczny adres IP, np. 192.168.0.10, maska 255.255.255.0. To wystarczy żeby połączyć się z AX1500. Otwórz przeglądarkę, wpisz 192.168.0.1, wejdź do sekcji Advanced > Network > LAN, wpisz tam adres 192.168.1.2. Zapisz. Stracisz połączenie z TP-Linkiem. Ustaw na swoim kompie automatyczne uzyskiwanie adresu IP, podłącz się do sieci, sprawdź czy widzisz FunBoxa. Zaloguj się do niego. W sekcji DHCP sprawdź czy zakres adresów do rozdania nie obejmuje adresu 192.168.1.2. Jeśli tak, to ustaw tak żeby pomijał (np. początkowy adres 192.168.1.10). Zapisz. Podłącz TP-Linka. Teraz Funbox jest na 192.168.1.1, AX1500 na 192.168.1.2. Gotowe.

PS. Zakładam, że na AX1500 serwer DHCP jest wyłączony.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ło kurcze przysiądę nad tym moze coś sie uda 

24 minuty temu, Qwinto napisał:

PS. Zakładam, że na AX1500 serwer DHCP jest wyłączony

Nie mam pojęcia kupiłem podłączyłem i to tyle  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Jacek6663 napisał:

Ło kurcze przysiądę nad tym moze coś sie uda 

Nie mam pojęcia kupiłem podłączyłem i to tyle  

Generalnie, wyłączasz na nowym urządzeniu serwer DHCP, ustawiasz nowy adres IP w sieci LAN, podłączasz do aktualnego routera LAN <> LAN i gotowe.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • DZIĘki za pomoc, dokładnie to do końca nie wiem do czego ten pstryczek na karcie służy ale domyślam się powoli  W hwino mam obroty pod aiopump a żadnego czegoś takiego nie mam, jutro sprawdzę dokładnie podłączenie wentyli pod główną XD może kiedyś coś źle podpiąłem.  Np teraz w programie od grafiki włączyłem sobie obroty wentylatorów na 20% i podczas grania temp grafiki byłby bardzo niskie (w cs:go niższe, w inne gry większe), gdy tego nie robiłem wcześniej a grafika ma włączanie się wentyli od 50st w górę to wtedy jej grzanie jakby miało wpływ na procka i jego temp.  wszystko trzeba wyczuć i poustawiać pod siebie.  Skoro grafika ma tryb pół-pasywny to czy warto z tego korzystać czy ustawić że ma zawsze chodzić na te np 20% a dopiero póxniej w zależności od krzywej wkręcać się na wyższe obroty czy olać to ? 
    • Przykład Wisły z samej stolicy https://hydro.imgw.pl/#station/hydro/152210040 https://hydro.imgw.pl/#station/hydro/152210170 Narew jak wpływa do Wisły to jest lekka poprawa, na ponad 2 metry, ale w Toruniu znów tylko 1.37 m. Sandomierz, stan Wisły 69 cm.  Teraz żeby w ogóle przedstawić istotę problemu, to należy przeanalizować stan Wisły w podobnym okresie w poprzednich latach. Wtedy można ocenić jak poszczególne okresy roku różnią się od siebie i wyciągnąć samemu wnioski, czy wody choćby w rzekach ubywa czy nie https://dane.imgw.pl/
    • Na wykopie piszą, że taki cukier z Portugalii zaczyna się pojawiać w Biedronkach 🤣
    • Kredyciarze, którzy podpisali umowy, ale nie uzyskali jeszcze wpisu do kw, też zostaną objęci zwrotem pomostwego. https://www.prawo.pl/biznes/zwrot-marzy-kredytobiorcom-ktorzy-czekaja-na-wpis-do-ksiegi,513965.html W sumie zabawna sprawa. Na wpis pierwszej krechy czekałem 1,5 miesiąca (w grudniu 2021), co jest niczym innym, jak cudem (normalnie w mojej okolicy czeka się 8 miesięcy). W łapę nie dałem, prośby o przyspieszenie nie pisałem. Dzięki temu mogłem w lutym zawinąć się na stałą stopę. Dokładnie 1 miesiąc 20 dni. Lol Teraz dla odmiany (wpis kw w marcu - refinansowanie) czekam już 5 miesięcy i cisza... akurat, by mnie objęto obowiązkiem zwrotu siana 😁 Czyżbym raz w życiu miał farta ?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...