Skocz do zawartości
dawdawdaw

OLED - wymiana wypalonego panelu

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jakiegoś TV, długo wahałem się pomiędzy wyborem MiniLED a OLED'a. Ostatecznie wybrałem OLED, bo tańszy niż MiniLed a i lepsza ta jakość i czerń...

Zastanawiam się jednak nad tzw. dodatkową gwarancją / ubezpieczeniem telewizora. Kosztuje to 1/10 jego ceny a zapewnia ochronę do 5 lat w wielu przypadkach, mam na myśli m.in gwarancję Komfort i Ochrona w MediaMarkt. Chroni ona niby dodatkowo przed awarią, nieszczęśliwym wypadkiem i przepięciem. Zastanawia mnie jednak kwestia co w przypadku popularnego tematu wypalenia.

Pytałem w Mediamarkt na stronce na czacie i dostałem informację odnośnie tej dodatkowej gwarancji, że "Jeśli pojawi się wypalenie matrycy to będzie traktowane to jako nieszczęśliwy wypadek także gwarancja to uwzględni." 

A to ciekawe... tak samo mówią sprzedawcy na żywo. Natomiast na forach są inne opinie - że żadna gwarancja nie obejmie wypalenia ekranu OLED bo by im się to nie opłacało...

Wie ktoś może, jak to w końcu jest? Ktoś może skorzystał w praktyce z wymiany panelu który sie wypalił w ramach takiej gwarancji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj kilka razy dokładnie regulamin tych gwarancji. Równie dobrze możesz napalić w piecu tymi pieniędzmi, które wydasz na dodatkową gwarancję, efekt podobny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Właśnie tak słyszałem, że tylko LG jest skłonne wymieniać matryce, a Sony np. nie bardzo... kurde, szkoda, że nie ma u nas 5-letniej gwarancji na OLEDy, tak jak niedawno wprowadziło LG na niektóre modele w USA...
Nie można też u nich zakupić gwarancji bezpośrednio od producenta, więc też słabo, cóż - doczytam warunki i upewnie się przed zakupem... a ma ktoś z Was Oleda i doświadczył wypalenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Winter™ napisał:

LG wymienia panele.

Nie zawsze. To że na forach się chwalą, że im wymieniono nie znaczy, że kupa osób nie psioczy, że im odrzucono. Wszytsko zależy co się dzieje z panelem. Wypalenia są zużyciem eksploatacyjnym i nie podlegają gwarancji. Ew potraktują jako niewłaściwe użytkowanie czyli wyświetlanie statycznego obrazu przez dłuższy czas. 

Wymieniają jak są ew wady jak placki zamiast jednolitego koloru, walniete obszary pixeli, paski itp. Wypalenia owszem ale w relatywnie niedługim czasie po zakupie. W drugim roku, bliżej końca gwarancji na to bym już nie liczył.

Edytowane przez Petru23
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Petru23 napisał:

Nie zawsze. To że na forach się chwalą, że im wymieniono nie znaczy, że kupa osób nie psioczy, że im odrzucono. Wszytsko zależy co się dzieje z panelem. Wypalenia są zużyciem eksploatacyjnym i nie podlegają gwarancji. Ew potraktują jako niewłaściwe użytkowanie czyli wyświetlanie statycznego obrazu przez dłuższy czas. 

Wymieniają jak są ew wady jak placki zamiast jednolitego koloru, walmiete obszary pixeli, paski itp. 

Nawet wymiany matrycy w LCD mogą ci odmówić, ale to już kwestia jaki to producent. Wiem z doświadczenia, że Sony nigdy nie robi problemów, za to Samsung już tak.

Sony wymagało tylko wysłania fotki telefonem na maila z usterką, koleś przyjechał z nowym TV, a stary zabrał. A było to z 10 lat temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Petru23 napisał:

Nie zawsze. To że na forach się chwalą, że im wymieniono nie znaczy, że kupa osób nie psioczy, że im odrzucono. Wszytsko zależy co się dzieje z panelem. Wypalenia są zużyciem eksploatacyjnym i nie podlegają gwarancji. Ew potraktują jako niewłaściwe użytkowanie czyli wyświetlanie statycznego obrazu przez dłuższy czas. 

Wymieniają jak są ew wady jak placki zamiast jednolitego koloru, walniete obszary pixeli, paski itp. Wypalenia owszem ale w relatywnie niedługim czasie po zakupie. W drugim roku, bliżej końca gwarancji na to bym już nie liczył.

Jak zwykle wiedza poparta doświadczeniem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

zależy od podejścia serwisu. Mogą wymienić mogą nie wymienić.

A co do dodatkowej gwarancji jak dla mnie nie warto. Trzeba dokładnie przeczytać co tam jest napisane.

Nie bez powodów producent daje tylko 2 lata gwarancji na oled.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, gret napisał:

Jak zwykle wiedza poparta doświadczeniem :D

Tak, niekoniecznie swoim. Nie muszę włazić do ognia aby wiedzieć, że się poparzę. Wystarczy, że powiedział mi to ktoś, kto już wlazł. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LG wymieni spokojnie ale takie gwarancje sklepowe to różnie może być. Najwyżej zgłoś nieszczęśliwy wypadek a nie wypalenie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...