Skocz do zawartości
Userkamil

60hz vs 120hz

Rekomendowane odpowiedzi

Do założenia tematu zachęcił mnie użytkownik Phoenixsuple 

Niestety nie mam takiej wiedzy jak On więc chciałbym się dokształcić. Więc proszę o wyjaśnienie...

Jeżeli taki Far Cry 6 stabilnie w 4K lata w 60fps nie więcej. To co da nam gra na monitorze 120hz? Obraz będzie płynniejszy, ostrzejszy?

Rozumiem w drugą stronę i jeżeli możemy uzyskać 120fps to np: 60hz monitor nas ogranicza.

Ale przy 60fps gdzie stabilnie więcej nie uzyskamy to co to daje?

Jak sam napisał:

Cytat

Tak jak mam Oleda 120hz i podlaczona konsole to mam ustawione 120hz i nie nie zmniejszam na 60Hz wtedy kiedy gra ma 60fps :boink: Totalna glupota.

Co za różnica czy będziesz miał 120hz czy 1000 skoro i tak więcej jak 60fps nie uzyskasz?

Cytat

ja nie mam czasu ani ochoty tobie tego tlumaczyc , jesli czegos nie wiersz to zalz sobie temat w odpowiednim dziale, a nie swiec glupota, glupio sie madrucac na tematy ktore nie rozumiesz

Będę wdzięczny jeżeli ktoś jednak swój czas poświęci i mi to wytłumaczy.

Edytowane przez Userkamil
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120fps na 60hz monitorze nie i tak poprawi inputlaga. bylo o tym od dawna, byly rozne testy na yt

dochodzi jeszcze freesync/gsync i zalezy od gry.

Do szybkich lepiej bedzie zejsc z detalami zeby te 120fps utrzymac na 120hz monitorze, do "wolniejszych" mozna grac na 60 nikt nie broni. to samo w druga strone w grach multi na 60hz ustawienie 120 bedzie lepsze niz 60 na 60.

ale zeby sie przekonac, trzeba samemu najlepiej to sprawdzic co gdzie kiedy jest lepiej.

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok ale ja mówię o konkretnej sytuacji gdzie w FC6 w 4K na Ultra mamy 60FPS. Nie więcej, to znaczy pewnie będzie skakać pod 80fps ale stabilne masz 60fps, Co w takiej sytuacji daje 120hz? 
Bo dla mnie kompletnie nic ale wedle kolegi to niedouczony jestem i świece głupotą. Więc chciałem się dokształcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z większą ilością klatek widzisz płynniejszy obraz przy samym przeglądaniu internetu. Z tym, że jakbyś miał monitor 360Hz i ustawił takie odświeżanie to karta generuje taką ilość klatek więc jest mocniej obciążona ergo pobiera więcej prądu przy zwykłym użytkowaniu nie obciążającym jak granie.

A co do samej gry to monitor będzie cały czas się przełączał między grą a pulpitem jeżeli w grze ustawisz 60Hz a na pulpicie 120Hz.

To nie jest dobre dla monitora.

Lepiej w sterowniku lub w samej grze zablokować klatki. Chyba w każdej nowej grze można zablokować ilość klatek do jakiejś tam wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, wompierz napisał:

No z większą ilością klatek widzisz płynniejszy obraz przy samym przeglądaniu internetu.

Ja to rozumiem ale jeżeli gra max pokazuje te 60fps to 120hz nie sprawi, że będzie płynniej.

Dalej bedzie 60fps czy to na monitorze 60hz czy 120hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Userkamil napisał:

Ja to rozumiem ale jeżeli gra max pokazuje te 60fps to 120hz nie sprawi, że będzie płynniej.

Dalej bedzie 60fps czy to na monitorze 60hz czy 120hz.

Tzn teoretycznie to jest tak, że monitor najlepsze parametry powinien mieć w swoich natywnych wartościach. Czyli np. 165Hz, 10bit, fullHD czy tam 1440p, 4K. I jak pozwala to właczyć gsync, freesync.

A i jeszcze vrr jest w windows 10. Ja też to włączone mam. Zwykły człowiek to się pogubi w tym.

I tak się ustawia. A w grze o ile pozwala blokujesz sobie liczbę klatek np. do 50 czy 60.

Edytowane przez wompierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, wompierz napisał:

Tzn teoretycznie to jest tak, że monitor najlepsze parametry powinien mieć w swoich natywnych wartościach. Czyli np. 165Hz, 10bit, fullHD czy tam 1440p, 4K. I jak pozwala to właczyć gsync, freesync.

I tak się ustawia. A w grze o ile pozwala blokujesz sobie liczbę klatek np. do 50 czy 60.

Ale co daje te 120hz skoro gra nie wyciąga więcej jak 60fps?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Userkamil napisał:

Ale co daje te 120hz skoro gra nie wyciąga więcej jak 60fps?

Daje to, że monitor pracuje w swoich deklarowanych wartościach a masz tylko mniej klatek w grze. Czyli masz mniejsze smużenie, lag itp.

Monitor i gra to dwie różne rzeczy. Filmy mają np. 24 klatki a odświeżanie masz dużo wyższe.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, wompierz napisał:

Czyli masz mniejsze smużenie, lag itp

Faktycznie te elementy są odczuwalne? Myślałem, że przy tym samym stałym fps ilość hz jest bez większego znaczenia.

Dzięki za wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Userkamil napisał:

Ok ale ja mówię o konkretnej sytuacji gdzie w FC6 w 4K na Ultra mamy 60FPS. Nie więcej, to znaczy pewnie będzie skakać pod 80fps ale stabilne masz 60fps, Co w takiej sytuacji daje 120hz? 

W tym przypadku 60fps to jest minimalny, gdzie może w jakichś kilku najbardziej wymagających momentach w grze to zobaczysz. 

Ja mam teraz w FC6 tak że przeważnie mam 70-85fps biegając po wyspie z 3 detalami na high, na ultra będzie przeważnie te 65-80 zależnie od rejonu czy miejscówki. W obu przypadkach to lepsze niż sztywne 60fps. Plus to wszystko co wcześniej tu pisali. Nie ma sensu blokować fps. Chyba, że gra jest skopana lub stworzona pod 60fps i nie działa poprawnie uwolniony fps. 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukadd napisał:

W tym przypadku 60fps to jest minimalny, gdzie może w jakichś kilku najbardziej wymagających momentach w grze to zobaczysz. 

Ja mam teraz w FC6 tak że przeważnie mam 70-85fps biegając po wyspie z 3 detalami na high, na ultra będzie przeważnie te 65-80 zależnie od rejonu czy miejscówki. W obu przypadkach to lepsze niż sztywne 60fps. Plus to wszystko co wcześniej tu pisali. Nie ma sensu blokować fps. Chyba, że gra jest skopana lub stworzona pod 60fps i nie działa poprawnie uwolniony fps. 

A nie będzie tearingu jeśli masz odświeżanie 120Hz a komputer generuje 60-70 klatek? Oczywiście w przypadku, gdy telewizor/monitor nie obsługuje Freesync/G-sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, tgolik napisał:

A nie będzie tearingu jeśli masz odświeżanie 120Hz a komputer generuje 60-70 klatek? Oczywiście w przypadku, gdy telewizor/monitor nie obsługuje Freesync/G-sync.

Dzis kazdy tv/monitor 120hz-144Hz ma jaks forme synchronizacji wiec przyklad z dupy ;)  Polegles w tym temacie ale widze, ze zamiast sie czego nauczyc to dalej na sile brniesz w glupotki :lol2: Ty naprawde masz taki problem ze zrozumieniem, ze monitor ustawia sie na natywne odswiezanie ,wlacza synchronizacje i zapomina sie o tym, a Ty uciekasz sie do jakis archaicznych metod, kotre nic nie wnosza, nic nie daja a wrecz pogarszaja parametry pracy monitor :szczerbaty:

9 godzin temu, wompierz napisał:

Daje to, że monitor pracuje w swoich deklarowanych wartościach a masz tylko mniej klatek w grze. Czyli masz mniejsze smużenie, lag itp.

Monitor i gra to dwie różne rzeczy. Filmy mają np. 24 klatki a odświeżanie masz dużo wyższe.

Nic dodac, nic ujac :thumb:

https://imgur.com/a/dELaa85

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Phoenixsuple napisał:

Dzis kazdy tv/monitor 120hz-144Hz ma jaks forme synchronizacji wiec przyklad z dupy ;)  Polegles w tym temacie ale widze, ze zamiast sie czego nauczyc to dalej na sile brniesz w glupotki :lol2:

Mój telewizor ma VRR jednak wymagane jest złącze HDMI 2,1, którego moja karta GTX 1070 Ti nie obsługuje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój monitor ma 144Hz + G SYNC, można ewentualnie zablokować ilość klatek na 60 / s jeżeli to poprawi stabilność gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, wompierz napisał:

Daje to, że monitor pracuje w swoich deklarowanych wartościach a masz tylko mniej klatek w grze. Czyli masz mniejsze smużenie, lag itp.

Monitor i gra to dwie różne rzeczy. Filmy mają np. 24 klatki a odświeżanie masz dużo wyższe.

Co do filmu, jeśli oglądam z BluRay lub z .mkv wybieram na TV tryb zgodny z materiałem źródła czyli 24 klatki. W Blu Ray też mam ustawione tryb 24 klatek.

6 minut temu, lis22 napisał:

Mój monitor ma 144Hz + G SYNC, można ewentualnie zablokować ilość klatek na 60 / s jeżeli to poprawi stabilność gry.

Przy G-sync nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, tgolik napisał:

Mój telewizor ma VRR jednak wymagane jest złącze HDMI 2,1, którego moja karta GTX 1070 Ti nie obsługuje.

 

Dalej lepiej jest miec na 120Hz TV, i w przypadku gdy nie masz VRR (z karty) to mozesz sprobowac czy lock na 60 ci poprawi odczucia, teoretycznie z lockiem na 60Hz nie powinienes miec tearingu bo bedziesz mial 2 cykle odswierzania panelu na 1 klatke (120/60=2).

Majac ekran na 120Hz masz lepszy imput lag i tez mniej smuzenia (chociaz jak masz oleda to i tak go nie ma zbytnio)

40 minut temu, lis22 napisał:

Mój monitor ma 144Hz + G SYNC, można ewentualnie zablokować ilość klatek na 60 / s jeżeli to poprawi stabilność gry.

Jak masz GSync i karte zgodna to dlaczego tego nie uzywasz? 

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Sheeneek napisał:

Jak masz GSync i karte zgodna to dlaczego tego nie uzywasz? 

Tzn?

Nie włączam w grze synchronizacji pionowej i to chyba tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, lis22 napisał:

Tzn?

Nie włączam w grze synchronizacji pionowej i to chyba tyle?

No tyle (bo zakladam ze w steowniku masz wlaczony), tylko ze nie blokuj wtedy klatek na 60 o czym wyzej pisales:

54 minuty temu, lis22 napisał:

Mój monitor ma 144Hz + G SYNC, można ewentualnie zablokować ilość klatek na 60 / s jeżeli to poprawi stabilność gry.

Niech sobie plywaja a Gsync zrobi reszte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy ich nie blokowałem pisałem tylko, że jest taka możliwość.

W sterownikach chyba nic nie robiłem a jeśli już to ponad rok temu ... Co tam trzeba zmienić?

 

Zrobiłem tak:

„Skonfiguruj G-SYNC ” - Włącz G-SYNC dla trybu okienkowego i pełnoekranowego ”

Zarządzaj ustawieniami 3D ” - „Technologia monitorów” - G-SYNC ”

Synchronizacja pionowa -> Wył.

Edytowane przez lis22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat syncho pionowa powinna był załączona w panelu NV żeby to działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poradniku pisało, żeby wyłączyć bo tym ma się teraz zająć właśnie G SYNC ...

Cytat

Cóż, na tym etapie większość ludzi się myli. U dołu tego samego menu zauważysz opcję synchronizacji pionowej. Domyślnie jest to ustawione na „Użyj ustawienia aplikacji 3D”, ale tego nie chcemy. Synchronizacja pionowa, która wprowadza opóźnienie wejścia, jest bezcelowa, gdy masz G-Sync. Tak więc, klikając listę rozwijaną, ustaw Synchronizacja pionowa -> Wył.

https://samagame.com/pl/jak-ustawic-i-skonfigurowac-nvidia-g-sync/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlaczyc, chociaz jak wykrywa gsync ekran to chyba sie zamo wlacza jezeli dobrze pamietam. W nvidi masz opcje gsync a u amd tez cos w desen VRR

Edit, ja sie odnosze do wlaczenia gsync.

Co do Vsync to znaczenie ma tylko jak przekroczysz refresh rate ekranu, jezeli ci fps plywa ponizej to i tak on nic nie robi.

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jednak włączyć synchronizację pionową w sterownikach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mając freesync nie włączam vsync. Blokuję o 1-2fps niżej niż odświeżanie i heja.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Reddzik napisał:

Ja mając freesync nie włączam vsync. Blokuję o 1-2fps niżej niż odświeżanie i heja.

tez tak mozna, chyba nawet lepszy imput niz przy vsync

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...