Skocz do zawartości
Userkamil

60hz vs 120hz

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Wu70 napisał:

Bo ponownie, to wina uproszczeń, widzisz liczbę 55 i się zastanawiasz jak to możliwe a to średnia z sekundy. Wystarczy że frametime mocniej dropnie przez kilka klatek i to wychwycisz mimo że w sekundzie uśredniłeś fps do 55

Ale ja niczego nie uśredniam i nie czytam z OSD. Po prostu gram - bez OSD. Czuję chrupnięcie - WIDZE JE w czasie gry ;).
Wychodzę do z gry i w logu widzę, że faktycznie było 53 fps - czyli w ślepym teście wyłapuję 60 fps w górę vs ledwie kilku klatek poniżej FPS.
Fiyzycznie, czuję, widzę - bez OSD. I to mnie frapuje.
Czy monitor G-sync nie powinien "łagodzić" tego odczucia?
Rozumiem, gdy ramka z GPU "nie trafia" w ramkę Hz monitora, to jest "rwanie ekranu" i tu ma zaradzić G-sync. Wiadomo.
Ale co do płynności nie robi żadnej roboty?

 

 

 

23 minuty temu, kadajo napisał:

Gsync nie ma na bank. Freesync jest i jest opcja w monitorze do włączenia.

 

Nie no spoko.
Tylko mi chodzi o "przydatność" tej naklejki, bo ja mam monitor FreeSync, a na nim jest naklejka G-sync :) 
i zastanawiam się, czy to tylko bajer marketingowy /ta naklejka/ czy sprawdzona użyteczność, która mówi "ten monitor zawsze zadziała jak G-sync"?

 

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na bank mam Freesync, jak kupowałem go to FS nie działał jeszcze z NV. Z tego co czytałem jak to testowałem to ze FS nie zawsze chce działać prawidłowo z kartami zielonych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Ale ja niczego nie uśredniam i nie czytam z OSD. Po prostu gram - bez OSD. Czuję chrupnięcie - WIDZE JE w czasie gry ;).

No wiadomo że nie Ty uśredniasz tylko licznik który potem sprawdzasz. ;-)

Gsync zajmuje się tym "trafianiem" ale jak klatka nie jest gotowa to czeka a Ty czujesz chrupnięcie tak jak właśnie opisałem: 53 wyszło z sekundy ale przez ułamek sekundy najpewniej spadło dużo mocniej a 53 to tylko średnia. To jest właśnie ta różnica, gra to nie film z idealnym frametimem a liczba 53 to uproszczenie, na dropy i chrupnięcia jesteś dużo bardziej czuły niż na niższą ale idealną w czasie liczbę klatek. Dlatego konsolowcom tak długo nie przeszkadzało 30fps jeśli w jakiejś liniowej gierce ten frametime był jednak doskonały. To jak ze światłem, wychwycisz błysk o większej częstotliwości niż serię takich błysków (będziesz widział stałe świecenie), nasze oczy nie działają jak próbkujący układ cyfrowy.

Edytowane przez Wu70
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Czy monitor G-sync nie powinien "łagodzić" tego odczucia?
Rozumiem, gdy ramka z GPU "nie trafia" w ramkę Hz monitora, to jest "rwanie ekranu" i tu ma zaradzić G-sync. Wiadomo.
Ale co do płynności nie robi żadnej roboty?

No jak dosc mocno chrupnie to bedzie widac, poprostu spada ci liczba klatek i najwyrazniej dosc dobrze to wylapujesz. Przeciez VRR ci klatek nie do produkuje zeby plynniej bylo. Tak jak piszesz glownie niweluje rwanie z braku zynchronizacji i imput laga ktorego vsync daje. 

Jezeli fps plywa w wyzszych wartosciach to jest duzo mniej zauwazalne juz.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Wu70 napisał:

No wiadomo że nie Ty uśredniasz tylko licznik który potem sprawdzasz. ;-)

Gsync zajmuje się tym "trafianiem" ale jak klatka nie jest gotowa to czeka a Ty czujesz chrupnięcie tak jak właśnie opisałem: 53 wyszło z sekundy ale przez ułamek sekundy najpewniej spadło dużo mocniej a 53 to tylko średnia. To jest właśnie ta różnica, gra to nie film z idealnym frametimem a liczba 53 to uproszczenie, na dropy i chrupnięcia jesteś dużo bardziej czuły niż na niższą ale idealną w czasie liczbę klatek. Dlatego konsolowcom tak długo nie przeszkadzało 30fps jeśli w jakiejś liniowej gierce ten frametime był jednak doskonały. To jak ze światłem, wychwycisz błysk o większej częstotliwości niż serię takich błysków (będziesz widział stałe świecenie), nasze oczy nie działają jak próbkujący układ cyfrowy.

Dziękuję. ?
Idealnie wytłumaczone i zakumane ;)

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, bbandi napisał:

Tylko że w czasach kineskopów dzieciaki nie miały przed sobą tyle wyświetlaczy, posiedział przed tym CRT i poszedł grać w piłke itd, czas jaki ludzie poświęcali z nosem przed ekranem był o wiele wiele niższy, teraz smartfon już dostają małe dzieci "niech się bawi przynajmniej spokój" a wyświetlacze są już w lodówkach itd, no i ludzie siedzą o wiele dłużej przed kompami niż kiedyś, kiedyś czytało się gazety teraz wszystko się konsumuje cyfrowo - dlatego taki wzrost ludzi w okularach.

Kurcze, naprawdę dobrze napisałeś, jak zaczynałem grać , to była amiga 500, ale siedziało się max 2h w porywach, później był pegasus, to kumpel z klatki obok wpadał o 5 i graliśmy mario czy contra, niż trza było śmigać do przedszkola na 6. Raz jak contre graliśmy już trza było śmigać, ale mieliśmy chyba przed ostatnią plansze, i prosiłem rodziców abyśmy mogli dograć, Matka telefon do Matki od kumpla, i pamiętam ten moment jak zobaczyliśmy outro.

Ale wracając do tamtych czasów TV i gry to było sporadycznie, siedziało się od samego rana na polu, grając w piłkę, budować bazy itp, piękne czasy.

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Jesli ktos ma jakiegos radeona sensownego albo GTX 1060 w gore to ...wiekszosc monitorow ma DP i wiecej niz 60 hz wiec na dzis 60 hz to tylko przy 4k. Te monitory staja sie niszowe i biurowe mam na mysli 1080/1440p i 60 Hz

Wystarczy przejrzec oferty sklepow i sie okazuje ze w  zasadzie wszystkie monitory 1080p z cena tak 700 zl + maja od 75 hz w gore, wiekszosc to 144 hz

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Eltik napisał:

Powiem tak. Jesli ktos ma jakiegos radeona sensownego albo GTX 1060 w gore to ...wiekszosc monitorow ma DP i wiecej niz 60 hz wiec na dzis 60 hz to tylko przy 4k. Te monitory staja sie niszowe i biurowe mam na mysli 1080/1440p i 60 Hz

Wystarczy przejrzec oferty sklepow i sie okazuje ze w  zasadzie wszystkie monitory 1080p z cena tak 700 zl + maja od 75 hz w gore, wiekszosc to 144 hz

Musisz wziąć pod uwagę, że monitora używa się z 10 lat więc 70% graczy ma najtańsze, 60 Hz monitory, FullHD. Zresztą tylko niecałe 40% graczy ma coś równego lub mocniejszego niż GTX 1060 (wg ankiety Steama).

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem Samsung Odysey G5 1440P  32' 144mhz 1 ms Freesync Premium + Displayport i powiem że widać lepszy efekt jest w grze i to już na dzisiejszy dzień to już jest standard.

Edytowane przez Tombycz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2021 o 22:15, AndrzejTrg napisał:

Pokolenie kineskopów dalej śmiga bez okularów i widzi bardzo dobrze... A teraz 4/5 dzieciaków w okularach... Przypadek... Nie sądzę...

Masz rację, póki siedziałem na CRT nie nosiłem okularów, przesiadka na LCD i bam muszę do komputera.
Jednak sedno było takie, że na starym rozmazanym kineskopie po prostu nie wiedziałem, że mam wadę. Na ostrym obrazie lcd wyszło, że coś jest nie tak, okulista -> astygmatyzm.

W dniu 7.10.2021 o 20:59, bbandi napisał:

Poza tym że kineskop migał tak że oczy wywalało - to nie, problemu nie było ?

Duże, ciężkie, prądożerne.
Do tego smużenie też nie było im obce, nie tak jak w pierwszych lcd ale luminofor nie gaśnie od razu, bardzo dobrze to było widać jak się ruszało kursorem na ciemnym tle (mocna latarka, ciemny pokój, wyłączony tv i można było "rysować"). Pewnie w obecnych czasach zamiłowania do ciemnych skórek, profili kolorów w systemach, sporo osób by na to narzekało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Bono[UG] napisał:

Masz rację, póki siedziałem na CRT nie nosiłem okularów, przesiadka na LCD i bam muszę do komputera.

No nie wierzę, że to argumentacja na serio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze wszystkich aktualnych technologi wyświetlania obrazu w TV jeśli chodzi o jakość generowanego obrazu to moim zdaniem stawka prezentuje się tak:

OLED>PLAZMA>CRT>LCD

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, JeRRy_F3D napisał:

No nie wierzę, że to argumentacja na serio :)

Drugie zdanie chyba wyjaśnia czy to było na serio ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Bono[UG] napisał:

Drugie zdanie chyba wyjaśnia czy to było na serio ;)

Spoko. Ale to nazywa się czas / wiek.  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.10.2021 o 13:53, JeRRy_F3D napisał:

Ale ja niczego nie uśredniam i nie czytam z OSD. Po prostu gram - bez OSD. Czuję chrupnięcie - WIDZE JE w czasie gry ;).
Wychodzę do z gry i w logu widzę, że faktycznie było 53 fps - czyli w ślepym teście wyłapuję 60 fps w górę vs ledwie kilku klatek poniżej FPS.
Fiyzycznie, czuję, widzę - bez OSD. I to mnie frapuje.
Czy monitor G-sync nie powinien "łagodzić" tego odczucia?
Rozumiem, gdy ramka z GPU "nie trafia" w ramkę Hz monitora, to jest "rwanie ekranu" i tu ma zaradzić G-sync. Wiadomo.
Ale co do płynności nie robi żadnej roboty?

 

 

 

Nie no spoko.
Tylko mi chodzi o "przydatność" tej naklejki, bo ja mam monitor FreeSync, a na nim jest naklejka G-sync :) 
i zastanawiam się, czy to tylko bajer marketingowy /ta naklejka/ czy sprawdzona użyteczność, która mówi "ten monitor zawsze zadziała jak G-sync"?

 

Mialem podobnie , jednyna mozliwoscia uniknięcia tego jest obnizyc detale i grac bez zablokowanego licznika na 60 fps , odblokować fps na wyższą wartość i nie schodzic poniżej 60 fps

16 godzin temu, kadajo napisał:

Ze wszystkich aktualnych technologi wyświetlania obrazu w TV jeśli chodzi o jakość generowanego obrazu to moim zdaniem stawka prezentuje się tak:

OLED>PLAZMA>CRT>LCD

Ja po zachwycie oledem najlepiej wspominam grę w gierki na monitorze 15 cal CRT  z wlaczonym refreshlockiem przy 240hz , nie wiem nawet czy to działało ale wrażenia płynnośći były znakomite , jedyny minus głowa bolała czasami jak za długo się siedziało przy gierkach i wpatrywalo w ekran

Edytowane przez voltq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.10.2021 o 08:05, voltq napisał:

Mialem podobnie , jednyna mozliwoscia uniknięcia tego jest obnizyc detale i grac bez zablokowanego licznika na 60 fps , odblokować fps na wyższą wartość i nie schodzic poniżej 60 fps

Nie wiem jak jest przy G-sync, ale przy monitorze ze stałym odświeżaniem 60Hz, przy wyłączonym v-sync, widzę że jest gorsza płynność nie tylko kiedy FPS jest niski (wyraźnie niższy niż 60 FPS), ale też o dziwo kiedy jest wyższy (np. 134 FPS). Tak jest zarówno na kartach AMD jak i nVidia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2021 o 00:02, Userkamil napisał:
Ok ale ja mówię o konkretnej sytuacji gdzie w FC6 w 4K na Ultra mamy 60FPS. Nie więcej, to znaczy pewnie będzie skakać pod 80fps ale stabilne masz 60fps, Co w takiej sytuacji daje 120hz? 
 

Niewiele. Porównywałem grę na 144Hz z blokadą na 60FPS i wygląda to podobnie jak na monitorze 60Hz. 

Natomiast mając dwa monitory 4k -60Hz i 1440p - 144Hz, zdecydowanie wolę grać w niższej rozdzielczości/gorszych detalach jednak mieć te 100FPS na 144Hz odświeżania. Płynność dla mnie bardziej istotna niż jakość tekstur którą i tak sie średnio dostrzega w rozgrywce. 

W dniu 8.10.2021 o 13:53, JeRRy_F3D napisał:

Ale ja niczego nie uśredniam i nie czytam z OSD. Po prostu gram - bez OSD. Czuję chrupnięcie - WIDZE JE w czasie gry ;).
Wychodzę do z gry i w logu widzę, że faktycznie było 53 fps - czyli w ślepym teście wyłapuję 60 fps w górę vs ledwie kilku klatek poniżej FPS.
Fiyzycznie, czuję, widzę - bez OSD. I to mnie frapuje.

Wyłapujesz spadek (czyli skok frametime). Stabilne 53FPS z równym frametime vs 60FPS nie odróżnisz już. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.10.2021 o 15:59, kadajo napisał:

Ze wszystkich aktualnych technologi wyświetlania obrazu w TV jeśli chodzi o jakość generowanego obrazu to moim zdaniem stawka prezentuje się tak:

OLED>PLAZMA>CRT>LCD

Moim też ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gamingowych monitorów z OLEDem nie ma, a najmniejsze ekrany to 48". O CRT to już nie ma co wspominać, bo raz, że bardzo ciężko dostępne, a dwa, że to ogromne bydle. :E  Niestety dla graczy PC wciąż króluje jeden typ - LCD.;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2021 o 11:46, Sheeneek napisał:

Co do Vsync to znaczenie ma tylko jak przekroczysz refresh rate ekranu, jezeli ci fps plywa ponizej to i tak on nic nie robi.

Ja na blokadzie na 140FPS wciąż mam minimalny tearing na dole ekranu. Tylko G-sync + v sync potrafi zniwelować tearing do zera we wszystkich scenariuszach. 

tutaj jest wyjasnienie zjawiska:

https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/15/

https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/6/

Edytowane przez severall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Jaycob napisał:

Ale gamingowych monitorów z OLEDem nie ma, a najmniejsze ekrany to 48". O CRT to już nie ma co wspominać, bo raz, że bardzo ciężko dostępne, a dwa, że to ogromne bydle. :E  Niestety dla graczy PC wciąż króluje jeden typ - LCD.;) 

Gamingowych mniejszych nie ma ale ogólnie to są tylko że drogie i mniej opłacalne od takiego LG CX lub C1 w 48 calach 

Tutaj masz np. 32 cale OLED od LG

a tutaj masz np. 22 cale od ASUSA 

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Jaycob napisał:

No zajebiscie za 15 tyś monitor 32". :rotfl: 

No to kupujesz LG CX lub C1 i masz obecnie najlepszy gamingowy ekran OLED za sporo mniejsze pieniądze 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...