Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące monitorów z matrycą ips.

Mianowicie czy w cenie do 1300 zł znajdę monitor 2560x1440p, IPS 27 cali i z dobrymi kolorami 1mld (nie koniecznie) i jak najmniejszym backlight bleedingiem?

Zastanawiałem się nad LG UltraGear 27GN800-B ale jak zobaczyłem te żółte i białe plamy to zacząłem szukać od nowa.

Edytowane przez wanisz_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ips'a bez tych wad. Jest to ruletka, mozesz trafic dobry egzemplarz lub slaby. Dlatego niektorzy jak upatrzyli jakis moniror potrafia go wymieniac 10 razy go, aby dostac dobra matryce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko odpowiedz sobie, czy godzinami będziesz wpatrywać w czarny ekran. Jak już to go wyłącz, bo prądu szkoda :E
 

Jeśli nie widać tych wad w normalnym użytkowaniu, czyli w przeglądarce, filmach, grach itd. to nie ma po co go zwracać.

Edytowane przez Skorek95
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem not solved w każdym przypadku. VA - smużenie,  IPS - BLB, IPS glow. Powtórzę się po raz setny - monitory dla gracz to syf i naprawdę przesadą są ceny ok 2000 zł za szrot najgorszego sortu, pokroju DELLa S2721DGFA, gdzie na czarnym (przepraszam, tam czarnego w ogóle nie ma) są całe palety tęczy od rogów do środka ekranu. Ja już bym dawno kupił VA, gdyby tylko Taki G7 nie był zakrzywiony. Czerń dobra jest jak najbardziej potrzebna - wystarczy odpalić stare Metro Redux, żeby się o tym przekonać - momentami, w opuszczonych, ciemnych jak piwnica bez światła odcinkach metro nie widać prawie nic - a jedyne co to właśnie BLB i szarości zamiast głębi w czerni...

Edytowane przez GS01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.10.2021 o 18:56, GS01 napisał:

VA - smużenie

Co jest ze mną nie tak, że go nie widzę? Również w Forzie Horizon albo Dirt Rally?

Jednie faktycznie można dyskutować o zakrzywieniu. Mi ono zwyczajnie bardzo pasuje, ale jak ktoś jest bardzo zawzięty że nie i koniec to wybór VA dość mocno się robi ograniczony.

W dniu 13.10.2021 o 18:56, GS01 napisał:

Czerń dobra jest jak najbardziej potrzebna - wystarczy odpalić stare Metro Redux, żeby się o tym przekonać - momentami, w opuszczonych, ciemnych jak piwnica bez światła odcinkach metro nie widać prawie nic - a jedyne co to właśnie BLB i szarości zamiast głębi w czerni...

No właśnie ja nie rozumiem dlaczego nikt tego nie dostrzega, a każdy kto poleci cokolwiek innego niż IPS bez funkci wyświetlania czarnego koloru jest z miejsca brany za wariata..

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Pioy napisał:
W dniu 13.10.2021 o 18:56, GS01 napisał:

VA - smużenie

Co jest ze mną nie tak, że go nie widzę? Również w Forzie Horizon albo Dirt Rally?

Nie masz porównania lub nie wiesz, gdzie go szukać.

29 minut temu, Pioy napisał:

No właśnie ja nie rozumiem dlaczego nikt tego nie dostrzega

Jak to nie? Jeśli ktoś pyta co wybrać: IPS czy VA, to zawsze podaję niski kontrast w IPS jako wadę. I nie tylko ja tak robię. 

Każdy typ matrycy ma swoje określone zalety i wady, wybór zawsze zależy od osobistych preferencji i akceptacji tych wad. Miałem okazję porównać IPS vs VA, i to właśnie w Metro 2033. Różnica była widoczna, czernie były lepsze na VA, scena miała więcej głębi. Czy urwało mi to tyłek i później nie mogłem patrzeć na szarą czerń na IPS-ie? No nie. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...za to na pewno w dość powolnym singlowym Metrze strasznie Ci przeszkadzało to mityczne smużenie na VA ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, stark2991 napisał:

Różnica była widoczna, czernie były lepsze na VA, scena miała więcej głębi. Czy urwało mi to tyłek i później nie mogłem patrzeć na szarą czerń na IPS-ie? No nie. 

i właśnie o takie opinie mi chodzi. Obecnie jestem już prawie zdecydowany na zakup nano-IPSa. Grałem na kontraście 800:1, gram na kontraście 1200:1 (różnice są widoczne na korzyść tego drugiego, ale tylko w grach). Ogólnie używam monitorów skalibrowanych do 120 cd/m2. Dość ciemno. I właśnie zastanawiam się czy będzie kłuła w oczy różnica na nano-IPS ie (przy tej jasnośći mają kontrast ok 600:1).

Edytowane przez GS01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie powiem, że przez ostatnie 2 lata miałem VA BenQ EX3501R. Po zakupie PS5 wziąłem go do pracy, bo konsola nie wspiera tego formatu i rozdzielczości. Kupiłem po taniości Asusa vg289q1a na IPS i w jasnych, kolorowych grach typu Ratchet jest super. Ale tak się składa, że przed halloween postanowiłem wkręcić się w horrorowy nastrój i ograłem właśnie Resident Evil 3 Remake i 2 dni temu zabrałem się za Until Dawn. Obie gry dzieją się po nocy (zwłaszcza Until Dawn) i muszę przyznać, że szara czerń i lekki BLB w lewym górnym rogu mojego egzemplarza są mocno zauważalne. Ewidentnie brakuje głębi, no słabo po prostu. Na tyle, że nie wiem czy nie zapoluję na jakiś porządny 4k VA. Na wspomnianym Benq nie wiedziałem smużenia - widocznie nie wiem gdzie patrzeć :) Ale słabą czerń widać od razu.   

Edytowane przez vegetto
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ograłem całą trylogię Metro Redux i Metro: Exodus oraz Outlast, Dead Space, Styx: Master of Shadows/ Shards of Darkness, Control, Dying Light, nową serię Tomb Raider na Eizo 2460. Wymieniłem gry, w których akcja dzieję się często albo ciemną nocą, albo w ciemnych lokacjach. Na skalibrowanym biurowym Eizo mam kontrast rzędu 1200:1 z hakiem (piękny wynik i z tego jestem zadowolony). Jasność, tak jak wspomniałem 120 cd - właśnie przez to, że gram na niskiej jasności, widzę więcej w ciemnych scenach na IPSie. I teraz rozkmina - ciągnie mnie do VA, ale wiem, że tam również clouding, itp. Nano-IPS wg testów ma na tak niskim poziomie jasności kontrast tragiczny, rzędu 600:1 (czyli dwa razy mniej niż mam teraz). Ghosting widzę na biurowym monitorze - bardzo łatwo dostrzec np na schodach, kostce, gdzie działa cieniowanie, Ambient Oclusion - piksele nie wyrabiają z czarnego do białego i całość "żarzy się". Widziałem to chociażby w Division 2, albo teraz w Death Stranding (z początku myślałem, że to wina nowej karty), ale potem uświadomiłem sobie, że wcześniej miałem niskie detale i efekt był mniej widoczny, bo cieniowanie było słabe. Pozostaje mi loteria, idę raczej w IPS, bo nie chcę zakrzywionego ekranu i słabszych kątów. I nie mam za bardzo ochoty na kilkukrotne odsyłanie monitora do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

14 godzin temu, stark2991 napisał:

Każdy typ matrycy ma swoje określone zalety i wady, wybór zawsze zależy od osobistych preferencji i akceptacji tych wad. 

Są takie co łączą zalety TN/VA/IPS bez ich wad ;)

 

 

Ten spoko się prezentuje:

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Minciu napisał:

 

 

Są takie co łączą zalety TN/VA/IPS bez ich wad ;)

 

 

Ten spoko się prezentuje:

 

Ale wiesz że właśnie podlinkowałeś monitor z kontrastem 800:1? ?

 

6 godzin temu, GS01 napisał:

Ja ograłem całą trylogię Metro Redux i Metro: Exodus oraz Outlast, Dead Space, Styx: Master of Shadows/ Shards of Darkness, Control, Dying Light, nową serię Tomb Raider na Eizo 2460. Wymieniłem gry, w których akcja dzieję się często albo ciemną nocą, albo w ciemnych lokacjach. Na skalibrowanym biurowym Eizo mam kontrast rzędu 1200:1 z hakiem (piękny wynik i z tego jestem zadowolony). Jasność, tak jak wspomniałem 120 cd - właśnie przez to, że gram na niskiej jasności, widzę więcej w ciemnych scenach na IPSie. I teraz rozkmina - ciągnie mnie do VA, ale wiem, że tam również clouding, itp. Nano-IPS wg testów ma na tak niskim poziomie jasności kontrast tragiczny, rzędu 600:1 (czyli dwa razy mniej niż mam teraz). Ghosting widzę na biurowym monitorze - bardzo łatwo dostrzec np na schodach, kostce, gdzie działa cieniowanie, Ambient Oclusion - piksele nie wyrabiają z czarnego do białego i całość "żarzy się". Widziałem to chociażby w Division 2, albo teraz w Death Stranding (z początku myślałem, że to wina nowej karty), ale potem uświadomiłem sobie, że wcześniej miałem niskie detale i efekt był mniej widoczny, bo cieniowanie było słabe. Pozostaje mi loteria, idę raczej w IPS, bo nie chcę zakrzywionego ekranu i słabszych kątów. I nie mam za bardzo ochoty na kilkukrotne odsyłanie monitora do sklepu.

To chyba mi zostaje się cieszyć że ja tego nie widzę. Z gigabyta jestem mega zadowolony, strasznie się cieszę że nie poszedłem w IPS. Powiem więcej odkąd go mam, telewizor na IPS mnie irytuje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Pioy napisał:

Ale wiesz że właśnie podlinkowałeś monitor z kontrastem 800:1? ?

Jasne. Ale za to z czasami reakcji lepszymi od nie jednej TNki. 

Wszystko jest tam w recenzji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten LG jest bardzo dobry, jak na swoją cenę. Ale tylko dlatego, że w środku jest panel od BAO. Temperatura 6500K na start, rzadko spotykane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...