Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór. Zwracam się z problemem. Ekran w moim Aspire7 dosłownie przed chwilą zaczął migać. Naliczyłem 4 mignięcia na okres ~ 3 sekund. Wcześniej mi się to zdarzyło raz, może dwa m.in. podczas streamowania na Discordzie przy mało wymagających procesach. Teraz zdarzyło się to ponownie podczas pracy w Wordzie i jestem tym zaniepokojony. Sterowniki karty graficznej (GTX1650) są aktualne, sterowniki integry podobno również. Laptop nigdy nie upadł, nigdy nie był zalany, stoi od dwóch lat w tym samym miejscu na podstawce chłodzącej. Dbam o niego jak tylko się da i dlatego jestem tym miganiem zaniepokojony. Co można z tym zrobić? Czy to wina jakiegoś softa? Na dniach pójdę sklepu i zapytam czy będzie to podlegać gwarancji (moim zdaniem powinno! zostały mi 2 miesiące jeszcze.) Laptop jest mi niezbędny na ten moment.

Edytowane przez bubbles720

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne problem sprzętowy, co sam możesz zrobić to ustaw jasność ekranu na maxa i zobacz czy nadal będzie flickering. Problem może stwarzać taśma matrycy, sama matryca, uszkodzenie inwertera często najtańszym sposobem da się to obejść robiąc mostek ze stabilnego napięcia 3.3v w elektronice ekranu do miejsca gdzie 3.3 jest niestabilne (to tak w skrócie ?) ale wtedy tracisz możliwość regulacji podświetlenia (działa ciągle na maxa) jeśli masz gwarancje to rozbieranie lapka cie raczej nie interesuje, sprawdź tą jasność i jeszcze tak z ciekawości podłącz zewnętrzny ekran i sprawdź na nim jak się zachowuje.

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jasność na max obecnie ustawioną i podłączony drugi ekran. Zobaczymy jak w przeciągu dnia będzie się to zachowywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, pracowałem ostanio na dwa ekrany (lapek + zewnętrzny monitor) na max jasności. Migania żadnego nie było ani żadnych niepokojących sytuacji. Jutro lecę do sklepu pogadać jak sytuacja wygląda, czy w ogóle przyjmą mi towar z taką wadą, która może dopiero być widoczna za kolejne pół roku. Dzięki za zainteresowanie tematem :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, byłem w salonie i w sumie dowiedziałem się tego czego się spodziewałem. Oczywiście mogę odesłać na gwarancję jednak nie ma pewności że technicy znajdą taką usterkę. Jak mi mają rozbebeszyć lapka i nic nie znaleźć to w sumie niech zostanie w domu. Dlatego raczej zostanie wszystko tak jak jest. Jak będę dokładał SSD to wtedy można zajrzeć czy jakiś przewód od matrycy nie jest luźny lub coś w tych okolicach (wątpie, bo przy ruszaniu góra dół lewo prawo i ruszaniu ekranem nic się nie dzieje). Mam nadzieję, że to sterowniki intelowskie coś odwalają i tyle :D(przy niskim obciążeniu domyślnie mam Intel (R) UHD Graphics 630, przy gierkach lub drugim monitorze odpala się GTX1650)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wspomniałeś że dzieje się to tylko na integrze bez obciążenia, w takim razie spróbuj wyłączyć po prostu integrę i pracować na samej dedykowanej nv, może obejdziesz bokiem problem w ten sposób :> 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności, czy to się stało na integrze, ale tak najprawdopodobniej tak mogło być. Przełączyłem już na GTXa w Panelu Sterowania Nvidia. Da się po prostu całkowicie wyłączyć Intela UHD? W Menadżerze urządzeń albo jakoś w biosie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję: Zaktualizowałem (stare wywaliłem, zainstalowałem nowe, chyba ze strony intela) sterowniki UHD 630 i wydaje mi się że problem zniknął :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystasz może z win11? Też mam czasem takie 'kwiatki' na dwóch laptopach - Swift 3 i Aspire 7 po przejściu na win11. Po powrocie do win10 wszystko działa bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...