Skocz do zawartości
Niklas

Tethering wi-fi hot-spot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Udostępniam z telefonu internet poprzez tethering wi-fi. Laptop łączy się z siecią ale tylko jeśli sieć jest niezabezpieczona hasłem. Gdy użyję hasła poprzez WPA2 to laptop za Chiny nie chce się połączyć. Mam tylko możliwość wyboru wpa2. Wyłączenie zapory windows nic nie pomogło. Doczytałem, że trzeba skonfigurować ustawienia ipv4 i dns ręcznie na laptopie, tylko co tam wpisać? (adres ip, długość prefiksu podsieci, brama, preferowany serwer dns, alternatywny serwer dns). Telefon na androidzie i szyfrowanie wpa2. Laptop windows 10. Inne urządzenia łączą się bez problemu z wyjątkiem laptopa.

Jeżeli był już taki problem to przepraszam, że zakładam nowy temat;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znam się za bardzo, ale chyba ręczna konfiguracja nie ma nic do rzeczy; jeśli na karcie wifi laptopa masz ustawione automatyczne pobieranie adresu ip i dns to powinno działać, tzn samo się konfigurować; tym bardziej ręczne ustawienie nie ma nic do szyfrowania, raczej postawiłbym, że np karta w laptopie nie obsługuje jakiegoś szyfrowania, itp - sprawdź dane o karcie wifi w laptopie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli działa tak jak piszesz - bez hasła to może być to jakaś niekompatybilność, albo różne szyfrowanie. Rozumiem, że to wpa2 masz ustawione i na laptopie i na telefonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rafall93123 napisał:

 Rozumiem, że to wpa2 masz ustawione i na laptopie i na telefonie?

Na telefonie mam ustawione wpa2, tylko taką opcję mam do wyboru. Na laptopie nie wiem jakie jest ustawione szyfrowanie.

Jeśli będę chciał ręcznie skonfigurować IPv4 na laptopie to co mam wpisać w pola: dres ip, długość prefiksu podsieci, brama, preferowany serwer dns, alternatywny serwer dns?

Udostępnij tę odpowiedź