Skocz do zawartości
Tombycz

Intel Raptor Lake / Meteor Lake - 14 generacja

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.06.2024 o 20:48, Wu70 napisał:

No i to jest bardzo dobrze powiedziane, lepszy config tego samego IP, proces też dorósł, idealnie dosmażony kotlecik a 14gen to już kolejne odsmażanie...

15gen z TSMC pięknie odstawi 14gen, taki skok w procesie to już rzadkość dzisiaj. Coś jak nvidia samsung->tsmc ostatnio.

Liczę że podejdzie 15gen na z690 i z790 po jakimś modzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym że jeszcze przed premierą 18-20 generacji :] Czy jak oni teraz to będą uznaczać te Ultry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

To wyjaw swą tajemnice, jakież to miałeś problemy, zanim nie wyłączyłeś mitycznych rdzeni E :)

Przecież wyraźnie napisane, że niższa wydajność. A to jest gierka, która nie potrafi nawet efektywnie wykorzystać dwóch wątków to wcale mnie dziwi, że dodatkowe 16E tylko przeszkadzają.

Ja tam nie mam żadnych problemów z wyłączaniem E-core, a raczej z włączeniem w razie potrzeby. Nie muszę sobie wmawiać, że problemy nie istnieją. Magiczne parkowanie E-core aktywowanego z biosu za pomocą skrótu klawiszowego nie usuwa ewentualnych problemów od strony E-core.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, sideband napisał:

Nie muszę sobie wmawiać, że problemy nie istnieją.

Za to wmawiasz innym, że są takie problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@sideband Ty masz dziwną tendencje do nie odpowiadania na pytanie, tylko tworzenie całej pobocznej historii. W temacie o ram pytam o poradę z napięciami, Ty odpisujesz bardzo inteligentnie że mam sobie kupić inny ram i inną płytę. Tu pytam co Ci konkretnie nie działało, Ty się rozpisujesz na X zdań, ale dalej nie wiadomo o co Ci chodzi.

Pytam ponownie, w czym DOKŁADNIE i KONKRETNIE rdzenie E przeszkadzają Ci w Black Mesa? Masz 200-300 fps zamiast 600 czy co? 

Bo ja nigdy nie wyłączyłem rdzeni E i nigdy nie miałem problemu z Black Messa, a klatki lecą w inną galaktyke.

Edytowane przez PiPoLiNiO
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, SebastianFM napisał:

Za to wmawiasz innym, że są takie problemy.

Tak to jest jak se dobiera jakis dziwny najgorszy przypadek pod swoja teze ale w 99,99% Ecore nie przeszkadzaja w niczym i mozna sie cieszyc cpu :D

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem jeszcze raz dla pewności Black Mesa, 4k, wszystko w prawo, 280-300 fps. 

Więc gdzie mam szukać tych problemów? @SebastianFM Coś ten teges? Nakierujesz mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień, kolejna drama na labie 😆

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PiPoLiNiO, na co ja mam cię nakierować?

Później mogę ściągnąć i sprawdzić jak to działa. Z tego co przeczytałem, to w grze niektóre poziomy czy lokacje są bardziej wymagające względem CPU, np. Surface Tension. Niektórzy mają problemy z przycięciami. W kwietniu wyszedł update, który miał poprawić wydajność.

Ty możesz sprawdzić 1% Low FPS przy włączonych i wyłączonych rdzeniach E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niet. Nie mam zamiaru marnować czasu na sprawdzanie low bez E, skoro z E nie spadło mi poniżej 280 fps i nie zacięło ani razu :) Dlatego ciągle nie rozumiem w czym jest problem, bo żadnego nie widzę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, kadajo napisał:

Kolejny dzień, kolejna drama na labie 😆

To jest jeszcze gorsza drama niz na podstawie 2-3 skopanych gier dzis 8gb vram to za malo do 1080p, tutaj przypadki problemow to chyba jakis promil.:cool3:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PiPoLiNiO, to już pytanie nie do mnie, to nie ja twierdziłem, że w tej grze są problemy przy włączonych rdzeniach E. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Myślałem po prostu, że wiesz o co mu chodzi i mi wytłumaczysz gdzie szukać problemu którego nie widzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, SebastianFM napisał:

Ty możesz sprawdzić 1% Low FPS przy włączonych i wyłączonych rdzeniach E.

Nie ma sensu, te pomiary są obarczone zbyt dużą niepewnością. Albo są przycięcia, albo ich nie ma, i to po prostu widać wzrokowo. Nie trzeba do tego magicznych percentyli i innych nowoczesnych wynalazków od robienia wody z mózgu :E

  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@tomcug, nie ma sensu to twój komentarz, ponieważ nie chodziło o ordynarne przycięcia tylko o porównanie działania gry.

A nawet jak są widoczne przycięcia to co je lepiej zobrazuje, podanie 1% Low FPS czy napisanie, że gra się tnie? 😁

O co chodzi z tą niepewnością? 1% Low FPS i 0,1% Low FPS znacznie lepiej obrazują działanie gry i nie posiadają tych wad co używany przez ciebie minimalny FPS.

I jakie magiczne percentyle? 1% Low FPS to nie żadna magia tylko proste wybranie 1% najdłużej trwających klatek i obliczona z tych wartości średnia.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz o nieprecyzyjnym pomiarze frametime metodą programową, to nie mamy o czym w ogóle zaczynać dyskusji ;)

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug, pogadać to sobie możesz o nieprecyzyjności tak samo jak @sideband a argumentów na to nie macie żadnych więc jedyne z czym się mogę zgodzić to, że nie będziemy o tym dyskutować i to w temacie o procesorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie uwierzyć, że w starszych aplikacjach mimo optymalizacji Windowsa słabsze rdzenie mogą sprawiać problemy. Wiem tez, że w całości programowe pomiary (w przeciwieństwie do np. FCAT) mają spory margines błędu.

No ale bez przesady. Albo coś źle działa i da się to potwierdzić, albo nie. Zbliżamy się powoli do granicy dyskusji audiofilów albo osób cierpiących na syndrom Morgellonów ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Assasin, ja ci mogę prosto udowodnić na 100%, że to jest nieprawda z tym sporym marginesem błędu tylko najpierw napisz, że tylko ci się tak wydawało lub napisz skąd niby to wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że przerabiałem chyba setki różnych konfiguracji CPU/GPU i nie raz widziałem, że wg percentyli powinno być coś nie halo, a na monitorze masełko płynność idealna i tak samo odwrotnie, ewidentnie coś nie grało, a wg percentyli wszystko ok :E Ale jak chcesz wierzyć, że są nieomylne programowe pomiary frametime, to przecież nikt Ci nie broni. Ja z nich zrezygnowałem dawno temu z powodów opisanych wyżej, Ty nie musisz ;)

  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug, napiszę wprost, teraz to zacząłeś opowiadać jakieś bajeczki. Ty naprawdę chcesz mi wmówić, że nikt do tej pory nie wpadł na to, żeby to udowodnić? Ty na to nie wpadłeś? Przecież to proste. Wystarczyłoby zarejestrować czasy klatek z gry na 2 sposoby, programowo i FCAT a następnie porównać.

Ty zrezygnowałeś z programowych pomiarów a jakoś wszyscy ich używają. Digital Foundry niedawno pisali o tym, że zmieniają system mierzenia czasów klatek i będą używać PresentMon. CapFrameX korzysta z programowych pomiarów. Wszystkie narzędzia do profilowania GPU korzystają tylko z programowych pomiarów. To tak w skrócie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie pisałem, że zrezygnowałem z programowych pomiarów. Zwyczajny minimalny FPS i średni FPS są w 100% dobrze mierzone programowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug, 1% Low FPS i tak samo 0,1% Low FPS też są dobrze mierzone programowo i to z jeszcze większą dokładnością niż ty mierzysz ten twój minimalny FPS. To, że ty tobie wychodziły nieprawidłowe wyniki o niczym nie świadczy. Poza tym percentyle to nie jest to samo co Low FPS. Nie masz argumentów więc nie wymyślaj i nie wmawiaj mi, że tylko ja wierzę w to, że takie pomiary są prawidłowe.

Napisałem ci, co bazuje na programowych pomiarach. Reflex też się opiera na raportowanych przez grę zdarzeniach o rozpoczęciu i zakończeniu poszczególnych etapów generowania każdej klatki obrazu, wszystko realizowane programowo. Sama gra też programowo mierzy kiedy poprzednia klatka skończyła się renderować i została wyświetlona przez kartę graficzną.

Jest wiele sposobów na dokładne określenie czasu zakończenia przygotowywania (obliczania na CPU) każdej klatki obrazu przez grę, przed przekazaniem jej do renderowania na GPU. Można również uzyskać bardzo dokładny czas wywołania funkcji Present a także czasy rozpoczęcia i zakończenia renderowania klatki obrazu na GPU. Można też z systemu odczytać zdarzenia dotyczące wyświetlania kolejnych klatek zawierające id klatki pozwalające na określenie czasu. Program PresentMon to jest kompleksowe rozwiązanie, które pozyskuje te wszystkie dane i rejestruje je do pliku. CapFrame korzysta z tych danych. NVIDIA FrameView też korzysta z PresentMon, odczytuje też dodatkowe zdarzenia dotyczące wyświetlania klatek ze sterowników NVIDIA. Tak wygląda log z FrameView zaimportowany do Excel (tylko część kolumn, przydatnych informacji w logu jest znacznie więcej).
YaB3MWn.png

Na tej podstawie można prosto uzyskać dokładny i miarodajny 1% Low FPS i oczywiście 0,1% Low FPS też. Wystarczy posortować czasy, wybrać odpowiednią ich część i odczytać średnią. Porównywałem uzyskany przeze mnie wynik i jest taki jak w CapFrameX, FrameView i MSI Afterburner.

Według NVIDIA podawanie 1% Low FPS najlepiej odzwierciedla płynność i jest najlepszą metodą na ocenienie czy występują przycięcia, minimalny FPS nie jest tak reprezentatywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem takie spadki FPS nie konicznie muszą mieć coś wspólnego z CPU czy GPU ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...