Skocz do zawartości
Lisekg

Xbox-X zawiesza się w Forza Horizon 5

Rekomendowane odpowiedzi

Doświadczyłem niemiłego zaskoczenia. Xbox-X zaczął się zawieszać. Praktycznie po kilu sekundach lub max kilku minutach mam zamrożony ekran i zawieszoną konsolę lub po pewnym czasie wyskakuje mi kaszka na TV i resetuje się konsola. Próbowałem chłodzić lepiej konsolę ( otwarcie okna) ale na nie wiele się to zda. Instalowałem na nowo, czyściłem ... nic nie pomaga.. :-( 

Co gorsza gwarancja minęła tydzień temu :-(

Macie jakiś pomysł?  Czy FH5 tak obciąża tą konsolę? Zmieniłem ustawienia nawet na 720p Ale też nie pomogło za wiele. Czołówkę uruchamiałem ponad 20 razy i nie mogłem przejść.. Raz na widoku z zza kierownicy mi się udało przejechać bo tak to na poziomie Corvety wjeżdżającej w burzę piaskową zawsze się wieszała konsola ale i zaraz po skoku z spadochronu Jepem a czasami nawet w samolocie ?

Dodam że w żadnej innej gierce czy Netflixe dotychczas mi się to nie przydarzyło...    

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie tego nie zrobiłem... Ale nie wiem czy pójdzie bo mam FH5 w Game PASS 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dzień premiery też miałem tak samo.Zdarzylo się tylko raz i do tej pory wszystko chodzi bez problemu.

Za to miałem bardzo mocne przycięcia w BF2042 i zastanawiam się czy może xboksowi za ciepło na procku.Wtedy na gwarancję. Inne gry bez problemów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lisekg napisał:

Hmm nie tego nie zrobiłem... Ale nie wiem czy pójdzie bo mam FH5 w Game PASS 

Też mam One X i u mnie nie zawiesiło się ani razu. Spróbuj przenieść na zewnętrzny dysk i tak uruchomić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, MIś88 napisał:

Game passa sprawdza raz na 30 dni czy jest aktywny.

OK.. to sprawdzę czy to zadziała ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, mURdOcK napisał:

Też mam One X i u mnie nie zawiesiło się ani razu. Spróbuj przenieść na zewnętrzny dysk i tak uruchomić. 

FH5 jest dedykowana dla X/S i nie wiem czy można ją przenieść na dysk zewnętrzny... Hmm no właśnie a może ja zainstalowałem wersję nie na X/S? Czy jest taka możliwość? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety odłączenie netu ( odłączenie kabla i skasowanie ustawień WiFi ) na niewiele się zdało.

Konsola nadal się zawiesza. Widać to po wejściu w tryb moje auto gdy patrzymy na renderowaną Corvettę praktycznie po 3..4 obrotach w koło auta następuje zamrożenie ekranu... zawieszenie i po minucie kasza na ekranie i powrót do ekranu głównego.. 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to na razie rozebranie konsoli i sprawdzenie czy wszystkie pady są na miejscu oraz wymiana pasty na APU na Thermal Grizzly Kryonaut  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2021 o 12:09, Lisekg napisał:

FH5 jest dedykowana dla X/S i nie wiem czy można ją przenieść na dysk zewnętrzny... Hmm no właśnie a może ja zainstalowałem wersję nie na X/S? Czy jest taka możliwość? 

Dziwne. Zrozumiałem że mówisz o one X a nie series S/X. A na one X da się gry odpalać z zewnętrznego dysku.

Wywnioskowałem to z tego, bo napisałeś że konsola  jest po gwarancji, czyli musi mieć minimum 2 lata a Xboxy S/X miały premierę dopiero rok temu. 

 

W poprzedniej generacji często padały dyski HDD.

Edytowane przez mURdOcK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, mURdOcK napisał:

Dziwne. Zrozumiałem że mówisz o one X a nie series S/X. A na one X da się gry odpalać z zewnętrznego dysku.

Wywnioskowałem to z tego, bo napisałeś że konsola  jest po gwarancji, czyli musi mieć minimum 2 lata a Xboxy S/X miały premierę dopiero rok temu. 

 

W poprzedniej generacji często padały dyski HDD.

Chodzi o series X. No właśnie byłem w błędzie. Na zakupionym dokumencie z RTV-AGD była wpisana gwarancja 12 miesięcy. Ale po zalogowaniu się na koncie Microsoftu wyskoczyło że ma 24 miesiące ale jest dopisek że jest to ograniczona gwarancja więc nie wiem co się pod tym kryje. Na szczęście nie zerwałem plomby... 

Jedyne czego nie zrobiłem jeszcze z listy pomocy to nie robiłem resetu całej konsoli i to zamierzam zrobić - niestety to skasuje wszystko. ( 3 razy instalowałem grę i bez poprawy). Tak więc będę reklamował... Nie wiem dlaczego to dotyczy tylko tej gry. Patrzyłem na pobór mocy i jest na poziomie 155 Watów w piku podczas gdy na Microsoft Flight Simulator potrafię wyciągnąć ponad 165 Watów i nadal nie zawieszę konsoli. W mojej ocenie to wszystko dzieje się gdy widzę połyskujące w świetle nadwozie auta. Przykładem jest Corvetta, która bardzo szybko zawiesza konsolę a potem kolejne resety konsoli powodują że zawiesza się nawet w menu gierki... Nie rozumiem dlaczego inne gry tego nie robią...    

Co do gierek to tak mam dysk HDD w kieszeni i podłączyłem po USB i bez problemu można tam przerzucić gry które nie są dedykowane pod X/S i odpalać je z dysku. Takich dysków można maksymalnie 3 podłączyć. Owszem można kupić kartę dedykowaną 1TB Seagata ( są już podobno 0,5 TB i 2TB ) ale koszt 999 zł jest zaporowy...    

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro będziesz reklamował to dlaczego nie dasz ustawień fabrycznych z wyczyszczeniem wszystkich danych? A może obędzie się bez serwisu.

Konsola która wróci z naprawy też będzie 'wyczyszczona'.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Skoro będziesz reklamował to dlaczego nie dasz ustawień fabrycznych z wyczyszczeniem wszystkich danych? A może obędzie się bez serwisu.

Konsola która wróci z naprawy też będzie 'wyczyszczona'.
 

Dokładnie to zrobię ... Ale to już ostatnia deska ratunku :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz autor tematu ma zamiar reklamowac konsole, to niech reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa w sklepie w ktorym kupil. Tu masz zawsze 2 lata, sklep nie powinien robic problemow, a nie zadne polecane tutaj wysylanie kurierami konsoli do microsoftu. Niech to sklep robi a nie ty. Wada takiego rozwiazania to to, ze kaza ci zapewne oddac do sklepu i joypada.

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, karij napisał:

Jak juz autor tematu ma zamiar reklamowac konsole, to niech reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa w sklepie w ktorym kupil. Tu masz zawsze 2 lata, sklep nie powinien robic problemow, a nie zadne polecane tutaj wysylanie kurierami konsoli do microsoftu. Niech to sklep robi a nie ty. Wada takiego rozwiazania to to, ze kaza ci zapewne oddac do sklepu i joypada.

Głupota. Wtedy cały proces reklamacji będzie trwał miesiąc zamiast tygodnia (bo zazwyczaj tyle to trwa jeśli reklamujesz przez Microsoft).
Sklep Ci nowej konsoli nie da, tylko zgłosi to za Ciebie do producenta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy bedzie dluzej to tego nie wiem, na pewno te sprawy okresla ustawa. Standardowa roczna gwarancja producenta juz sie autorowi skonczyla, zostala jak sam okreslil jakas "ograniczona gwarancja" 2 letnia, co to jest to ja nie wiem. A jak juz chwalimi microsoft to chociaz nie zapominajmy o prawie do tzw rękojmi, czyli mozliwosci reklamowania ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa.

Jesli microsoft moze z wlasnej woli naprawic ci konsole albo nawet dac nowa w szybszym tempie niz wymaga tego ustawa, to zawsze sie mozna nad tym zastanawiac, ale osobiscie watpie by przez microsoft wyszlo to lepiej, szczegolnie ze rok juz minal. A przez rękojmie, z tego co pamietam, mozesz w koncu wymusic ci oddanie nowego sprzetu, badz pieniedzy jesli iles tam razy nie zostanie on nalezycie naprawiony (raz albo 2 razy). No i jesli liczysz na laske microsoftu, to zapewne bedziesz musial za tego kuriera do nich zaplacic. 

Rekojmia to nie jest laska tylko  obowiazki.

 

Edit: ta dwuletnia ograniczona gwarancja producenta to moze byc normalna gwarancja microsoftu, ale nie jestem tego pewien. ALe dlaczego sklep pisalby wtedy o rocznej gwarancji to nie wiem, moze bylby to wtedy jakis blad sklepu.

 

edit2:

Jakies gowna sie wyszukuja w google, a ile ma gwarancji producenta konsola xbox series x to znalezc nie moge, a ciasteczka usunalem.

 

Edit 3

Szukam i szukam i nawet na stronie microsoftu nie znalazlem ile trwa ich normalna gwarancja na xbox series x, moze slepy jestem. Tak czy owak euro rtv agd i media expert podaja na stronie ze jest to 1 rok, media markt natomiast ze 2 lata.

 

 

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra po całkowitym resecie konsoli i zainstalowaniu jednej gry czyli Forza Horizon 5 bez zmian ?

Po niespełna 3 minutach grania nastąpiło zamrożenie obrazu a po kolejnych kilku nastu kasza na ekranie i  wyrzucenie do menu. Kolejne uruchomienie FH5 to już zablokowanie konsoli na poziomie menu w tej grze. Tak więc straciłem cierpliwość i spakowałem konsole ?FH5v3.jpg

Na stronie Microsoftu w zakładce moje urządzenia wypełniłem kwestionariusz i dostałem po godzinie maila z etykietą do wysyłki - UPS ... Dzisiaj nadaję i zobaczymy co z tego wyjdzie. Adresat to z tego co widzę: Niemcy- Frankfurt więc tam jest centrum napraw Microsoftu      

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem i również próbowałem każdego rozwiązania z tego co proponuję support Xbox. Dodam jeszcze, ze zanim gra się zawiesi na ekranie pojawiają się różne refleksy i migające czarne kształty/kreski. A wszystko zaczęło się po aktualizacji forzy horizon 5, wcześniej nie miałem takich problemów. Dotyczy to również gry forza horizon 4. Wszystkie inne gry działają prawidłowo. 

Zapewne po weekendzie również spakuję konsolę i odeślę, chyba, że jeszcze znajdę jakieś niekonwencjonalne rozwiązanie, albo ktoś tutaj olśni mnie jak to można jeszcze rozwiązać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy co z tego wyniknie... na razie konsola jest w drodze do Niemiec... Gdzieś za Strykowem ?

Jeżeli byłby to problem tylko po stronie oprogramowania to dlaczego dotyka tylko mnie?  Inni twierdzą że grają w FH5 bez problemu. Z drugiej strony na żadnej innej gierce tego nie zarejestrowałem zjawiska. 

Poczekaj jaki będzie wynik mojej naprawy..?

PS.. 

Dzisiaj ( wtorek) dostałem informacje z support Microsoftu, że Xbox do nich dotarł... Czyli do Frankfurtu ?

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na dalsze wieści, jak na razie u mnie sytuacja bez zmian, nic nie pomaga w naprawieniu tego problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem informację od Microsoftu wczoraj ( czwartek) że Xbox jest przygotowywany do wysyłki.. Dzisiaj ( piątek rano ) po numerze listu przewozowego widzę że dopiero etykieta została wydrukowana.

Brak informacji czy i co naprawili .... Zobaczymy ?

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc wczoraj dotarł do mnie Xbox-X po naprawie. Przyszedł tak jak zapowiadali w opisie w innym  (szare) pudełku niż to co wysyłałem więc wysyłając im oryginalne pudełko nie dostaniecie go z powrotem. ( Ja wysłałem w zamiennym pudełku, nie wysyłajcie tez żadnych przewodów, padów... tylko samą konsolę!).  Porównując zdjęcia widać, że konsola ma inny numer seryjny i na etykiecie z tyłu jest data z napisem: SERVICE Date: 20-Jul-2021. Poprzednia miała w tym miejscu: MFR Date 04-AUG-2020. Dodatkowo dostałem informację o zastąpieniu numeru seryjnego mojego urządzenia nowym numerem. 

Tak więc dostałem inną konsolę, system był zresetowany i wymagał aktualizacji, obudowa nie nosi śladów użytkowania ? naklejka nie nosi śladów zrywania...

Na nowej konsoli oczywiście pierwszą grą jaka została zainstalowana to: Forza Horizon 5 i co prawda grałem może z 30...40 minut (ponad 100 GB trochę trwało aby ściągnąć mimo światłowodu)  ale nic się nie zawiesiło. W poprzedniej było to nie do pomyślenia aby tyle pograć...  max 3 minuty ?

Tak więc cała operacja w sumie trwała od 25 listopada do 6 grudnia czyli niespełna 2 tygodnie i mam nadzieję że teraz już nie będzie z nią problemów ? 

Dziękuję że uświadomiliście mnie, że konsola ma 2 lata gwarancji bo tak pewnie bym miał duży problem i duże wydatki :-)

 

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli bedzie to także moja droga, cieszę się, że Ci się udało. Masz jakieś sugestie? Jak opisać zaistniały problem w zgłoszeniu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja opisałem że Xbox się zawiesza i resetuje podczas pracy. Dodatkowo wydrukowałem zdjęcia telewizora z zawieszonymi obrazem i kaszką i po angielsku opisałem problem... Te materiały dołączyłem do konsoli... 

Najciekawsze jest że ten problem zauważyłem tylko w FH5 i w żadnej innej grze nie było problemu... ?  

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak opisana jest konsola w mailach , dostales wedlug nich nowke? Czy nie pisali nic na ten temat. Bo ja sie obawiam ze dostales inna konsole po naprawie (refurbished) , ale za to w nowej obudowie co najwyzej. Jak ja reklamowalem pada do ps4 to w mailu (albo dokumencie przy wydaniu sprzetu , nie pamietam) napisali mi ze niby dostalem nowke pada. U ciebie jesli konsola jest nowa tez powinni tak napisac.

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, karij napisał:

A jak opisana jest konsola w mailach , dostales wedlug nich nowke? Czy nie pisali nic na ten temat. Bo ja sie obawiam ze dostales inna konsole po naprawie (refurbished) , ale za to w nowej obudowie co najwyzej. Jak ja reklamowalem pada do ps4 to w mailu (albo dokumencie przy wydaniu sprzetu , nie pamietam) napisali mi ze niby dostalem nowke pada. U ciebie jesli konsola jest nowa tez powinni tak napisac.

Jest tylko informacja o zmianie numeru ale być może jest to po naprawie Xbox o czym świadczy naklejka z opisem SERVICE i z datą z początku tego roku. Nie jestem w stanie tego określić jednoznacznie czy " twoje nowe" oznacza nowe czy odnowione...

Zresztą nie interesuje mnie to bo wszystko działa jak należy ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zakończyliśmy inspekcję Twojego niesprawnego urządzenia. Twoje zgłoszenie zostało zrealizowane. 
Wszelkie przysługujące Ci prawa do gwarancji zostały przeniesione na Twoje nowe urządzenie.

Numer seryjny Twojego nowego urządzenia to xxxxxxxxxxxxx. Zastąpi on pierwotny numer seryjny xxxxxxxxxxxxxx. 
 
Chcąc wspierać naszych klientów w okresie epidemii COVID 19, tymczasowo wydłużamy okres gwarancji serwisowej z 90 do 150 dni, lub do upływu pozostałego okresu oryginalnej gwarancji w zależności od tego, który z nich jest dłuższy. 

Uwaga: jeśli z niedziałającym urządzeniem wysłane zostały jakiekolwiek dodatkowe akcesoria, odeślemy Ci je w oddzielnej przesyłce. 
 

Edytowane przez Lisekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...