Skocz do zawartości
Akozz

LG OLED CX65 pojawiające się i znikające pixele

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem. Niecały rok temu kupiłem LG65CX.

Dziś odpalam, patrzę a na górze pojawił się ogromny pasek martwych pixeli na górze zaraz obok ramki. Po bliższym przyjrzeniu się stwierdzam że są to w większości czerwone subpixele. Grałem cały tydzień na PS4 i na bank jeszcze wczoraj ich nie było. Pojawiły się dziś jak podłączyłem switcha i konfigurowałem obraz.

Zacząłem przeglądać jakieś testy obrazu i bawić się w ustawieniach.... i znikły, naprawiły się..... Odpaliłem dla odmiany xboxa.... i pojawiły się znowu. Znowu odpaliłem jakieś testy, znikły. Pograłem 20 min... pojawiły się.

Zgłupiałem generalnie i nie wiem o co chodzi i co robić. Po pierwsze dlaczego rok było ok i nagle ich wyskoczyło tyle naraz na brzegu ekranu ? I dlaczego same czerwone praktycznie ? Jakieś zwarcie jak podłączałem switcha ?

Dlaczego się na zmianę naprawiają i psują ? O co w ogóle może chodzić.

Miał ktoś tak ?

pixele2.jpg

Edytowane przez Akozz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ODIN85-203 napisał:

Na każdym hdmi tak się dzieje?

Tak, niezależnie które złącze HDMI, która konsola czy po prostu podczas oglądania filmów na YT z poziomu samego TV. Wczoraj jak testowałem to się chyba z 5, 6 razy na zmianę pojawiły i naprawiły. 

Robiłem pixel refresh bez rezultatów, próbowałem odłączać kable, zasilanie itp. Zupełnie nie rozumiem dlaczego z dnia na dzień wyskoczyło ich tyle i dlaczego pojawiają się i znikają co chwilę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio co chwila jakieś aktualizacje są może coś sknocili.
Jeśli to samo jest na wszystkich złączach (bo obstawiałem uszkodzony kabel) to może gdzieś się jakieś zimne luty porobiły i raz kontaktuje raz nie?

Pomęczył bym go teraz mocno może się pogorszy i niestety zgłosić rma - serwis dor to dor to pewnie na miejscu wymienią maryce (jak to maryca?)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, ODIN85-203 napisał:

A nie masz przypakiem autoaktualizacji? Mi po którejś pojawił się taki pionowy pasek na całej długości na hdmi4 a na hdmi1 wszystko było ok.

Nie, ale i tak zrobiłem aktualizację w nadziei że coś pomoże. Ale aktualizację mam ręcznie więc nie stało się to po niej. Stało się to jak podłączyłem i odpaliłem Switcha po długiej bardzo przerwie, ale nie wiem czy i jaki może mieć to związek.

A swoją drogą to też fajnie że aktualizacja ci taki prezent zrobiła. Reklamowałeś czy po prostu nie używasz hdmi4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Tomcat napisał:

Ostatnio co chwila jakieś aktualizacje są może coś sknocili.
Jeśli to samo jest na wszystkich złączach (bo obstawiałem uszkodzony kabel) to może gdzieś się jakieś zimne luty porobiły i raz kontaktuje raz nie?

Pomęczył bym go teraz mocno może się pogorszy i niestety zgłosić rma - serwis dor to dor to pewnie na miejscu wymienią maryce (jak to maryca?)

 

Nom aktualizacje miałem wyłączone więc to nie to. Złącze też nie bo 3 różne złącza, 3 kable plus nawet w samym TV jak nie idzie z kabla sygnał.

Jak pierwszy raz się samo naprawiło to myślałem właśnie że może coś tam się wygrzało i się odblokowały skoro pixele utknęły na czerwonym. Ale po chwili grania znowu padło więc może coś tam nie styka tak jak piszesz. 

TV kupiony rok temu więc zakładam że mam jeszcze rok gwarancji. Pewnie pomęczę go jeszcze trochę, zobaczę czy się będzie pogłębiać problem i wtedy zrobię reklamację i tak. Ale kurde piękny prezent na święta od LG :( swoją drogą oni wymieniają samą matrycę nie tv ? nie dostanę nowego modelu :P ? chociaż z moim szczęściem ten nowy pewnie miałby jakieś martwe pixele czy inną wadę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.11.2021 o 02:18, Caution napisał:

Kolego, a podłączyłeś tego Switcha na wł tv? 

W sumie nie pamiętam. A dlaczego pytasz ?

 

Sprawę zgłosiłem do LG. Czekam na wizytę serwisu, najprawdopodobniej na co liczę wymienią matrycę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był Pan z serwisu LG. Wymienił mi matrycę na nową no i po pixelach ani śladu.... za to nowa matryca ma binding... dwa jasne pasy po prawej i lewej stronie ekranu. Widać gołym okiem w każdym ciemniejszym contencie. Serwisant powiedział żebym pomęczył TV, zrobił kilka pixel refreshów, odpalił materiały z HDR itp to jest spora szansa że zniknie. Jak nie to znowu zgłosić na gwarancji.

Generalnie to z deszczu pod rynnę bo te pixele były mniej uciążliwe niż ten binding. Ale jedno i drugie w TV za 7k ponad niedopuszczalne imo.

Potestuję chwilę i jak nie to znowu gwarancja. Fajna zabawa, dobrze że chociaż do domu serwis prosto a nie trzeba tego kolosa wozić i wysyłać.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Akozz napisał:

Dzisiaj był Pan z serwisu LG. Wymienił mi matrycę na nową no i po pixelach ani śladu.... za to nowa matryca ma binding... dwa jasne pasy po prawej i lewej stronie ekranu. Widać gołym okiem w każdym ciemniejszym contencie. Serwisant powiedział żebym pomęczył TV, zrobił kilka pixel refreshów, odpalił materiały z HDR itp to jest spora szansa że zniknie. Jak nie to znowu zgłosić na gwarancji.

Generalnie to z deszczu pod rynnę bo te pixele były mniej uciążliwe niż ten binding. Ale jedno i drugie w TV za 7k ponad niedopuszczalne imo.

Potestuję chwilę i jak nie to znowu gwarancja. Fajna zabawa, dobrze że chociaż do domu serwis prosto a nie trzeba tego kolosa wozić i wysyłać.

Obawiam się że na banding LG może się wypiąć i nie wymienią Ci matrycy. Trzymam kciuki żeby się wyrównało po kilku dniach ale szczerze to szansa jest na to niewielka. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę częsty problem.

niby potrafi sie to poprawić po kilku tygodniach używania czytajac komentarze.

Po tym temacie aż sprawdzałem swojego b1 - mogłem nie bo znalazłem walniętego subpiksela w lewym górnym rogu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Tomcat napisał:

niby potrafi sie to poprawić po kilku tygodniach używania czytajac komentarze.
 

W przypadku LEDów to niektórzy piszą, że po czasie jest trochę lepiej lub gorzej, ale przypuszczam, że to placebo. Na marginesie to łudziłem się, że jakbym w przyszłości kupił monitor OLED to na 99% obyłoby się bez zwrotów monitora aż trafi się sztukę, gdzie niedoróbki produkcyjne nie rzucają się w oczy.

5 godzin temu, Tomcat napisał:

widzę częsty problem.:E

Imo gówniana produkcja szczególnie paneli od 32 i większych. Pewnie liczą, że konsumenci zapłacą pełnę cenę, większość ludzi nie zauważy i nie zwróci lub skorzysta z gwarancji, którą odrzucą, bo "spełnia normy".

W sumie jak serwisant wymieni to powinno się sprawdzić od razu na przygotowanych materiałach testowych czy jest w miarę okej i nie podpisywać jak jest nie tak (bo potem powiedzą: -no ale jak to przecież przyjął Pan naprawę bez zastrzeżeń, o tutaj jest pański podpis! :D ) lub podpisać, o ile serwisant dopisze, że wymieniona matryca ma dane wady (chociaż też nie wiem czy w tym przypadku w kolejnej naprawie gwarancyjnej nie powołają się na "jednak spełnia wymagania" :) ). Swoją drogą teraz TV zamawiałem w media expert, bo na ich stronie wyczytałem, że można zwrócić bez problemu w dowolnym ich sklepie. Po opłaceniu, dostałem mejla z informacją, że w razie zwrotu opłata  28,99zł. Dobry sklep widzę ?

5 godzin temu, Tomcat napisał:


Po tym temacie aż sprawdzałem swojego b1 - mogłem nie bo znalazłem walniętego subpiksela w lewym górnym rogu :E

Hmm, ale jak nie widać czy to problem. Mój monitor ma kilka badów i paprochów (i to jest wybitna sztuka, bo poprzednie dwie zwracane oprócz tego miały jeszcze inne wady :P ), ale nie widać tego z odległości przy jakiej siedzę. 

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem trochę, pooglądałem jakieś materiały z HDR, zrobiłem pixel refresh godzinny z menu i...... znikło :D a przynajmniej na razie nie widać i gołym okiem podczas używania nie widać. Wcześniej odpalając jakąkolwiek grę która ma ciemne sceny było widać dwa jasne pasy jak byk.

W sumie to nie sądziłem że z moim szczęściem to ma szansę faktycznie się naprawić. Poużywam dalej i zobaczymy jak będzie po kolejnych miesiącach użytkowania. 

Edytowane przez Akozz
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2021 o 22:15, Akozz napisał:

Dzisiaj był Pan z serwisu LG. Wymienił mi matrycę na nową no i po pixelach ani śladu.... za to nowa matryca ma binding... dwa jasne pasy po prawej i lewej stronie ekranu. Widać gołym okiem w każdym ciemniejszym contencie. Serwisant powiedział żebym pomęczył TV, zrobił kilka pixel refreshów, odpalił materiały z HDR itp to jest spora szansa że zniknie. Jak nie to znowu zgłosić na gwarancji.

Generalnie to z deszczu pod rynnę bo te pixele były mniej uciążliwe niż ten binding. Ale jedno i drugie w TV za 7k ponad niedopuszczalne imo.

Potestuję chwilę i jak nie to znowu gwarancja. Fajna zabawa, dobrze że chociaż do domu serwis prosto a nie trzeba tego kolosa wozić i wysyłać.

dlatego warto brac gwarancje max  od wszystkiego zniszczenia telewizora itd , jak nie chca ci wymienic to bierzesz mlotek niszczysz telewizor i wymienia ci na nowy ja tak mialem ;]

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.12.2021 o 18:38, voltq napisał:

dlatego warto brac gwarancje max  od wszystkiego zniszczenia telewizora itd , jak nie chca ci wymienic to bierzesz mlotek niszczysz telewizor i wymienia ci na nowy ja tak mialem ;]

Haha, no ryzykowna, ale jest to jakaś metoda :D Pomijając samą wymianę to bardzo doceniłem serwis LG który przyjeżdża do domu. Odsyłanie 65 cali prawdopodobnie mogło by się skończyć "młotkiem" w transporcie :P nie mówiąc już o czasie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...