Skocz do zawartości
Franek321

Czego może być to usterka w samochodzie?

Rekomendowane odpowiedzi

Golf 3 1997r 1.9TDI 

Auto podczas ruszania lub hamowania i jeździe z prędkością poniżej 20km/h czuć opór i hałas tak jakby coś ocierało o koła, a po zatrzymaniu się całkowicie przy próbie ruszania tak jakby cały czas hamulec ręczny trzymał (co oczywiście nie jest możliwe) i jak doda się więcej gazu i samochód ruszy to słychać też jakby ocieranie o koła/opór, a przy większych prędkościach już jest normalnie.

Czy to mogą być zapieczone zaciski lub wytarte klocki hamulcowe? Lub może łożysko koła do wymiany?

 

Bo wcześniej też było słychać taki hałas przy mniejszych prędkościach, ale dużo mniejszy i nie było oporu przy zatrzymaniu i ruszaniu (jakby ręczny cały czas trzymał). Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po opisie i tak nie zajmujesz się sam takimi rzeczami własnoręcznie więc oddaj auto do mechanika, opisz objawy. Na pewno sobie z tym poradzi.

Edytowane przez zakk87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnosisz auto i kręcisz każdym kołem z osobna, to może być np zatarte łożysko. Bez ściągacza i tak nie wymienisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zakk87 napisał:

Sądząc po opisie i tak nie zajmujesz się sam takimi rzeczami własnoręcznie więc oddaj auto do mechanika, opisz objawy. Na pewno sobie z tym poradzi.

i weźmie połowę tego co ten samochód warty ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na dziurawą dentke tudzież uszczelkę pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zaciski, ale takie zgadywanie przez internet to ma sens tylko dla zabawy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogły się tłoczki zaparzyć, również okładziny z tyłu mogły się rozpaść. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumik opadł ze śmiechu i szoruje po asfalcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, B@nita napisał:

Tłumik opadł ze śmiechu i szoruje po asfalcie.

Nie odpadł był robiony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Franek321 napisał:

Golf 3 1997r 1.9TDI 

Auto podczas ruszania lub hamowania i jeździe z prędkością poniżej 20km/h czuć opór i hałas tak jakby coś ocierało o koła, a po zatrzymaniu się całkowicie przy próbie ruszania tak jakby cały czas hamulec ręczny trzymał (co oczywiście nie jest możliwe) i jak doda się więcej gazu i samochód ruszy to słychać też jakby ocieranie o koła/opór, a przy większych prędkościach już jest normalnie.

Czy to mogą być zapieczone zaciski lub wytarte klocki hamulcowe? Lub może łożysko koła do wymiany?

 

Bo wcześniej też było słychać taki hałas przy mniejszych prędkościach, ale dużo mniejszy i nie było oporu przy zatrzymaniu i ruszaniu (jakby ręczny cały czas trzymał). Co sądzicie?

Zrób tak jak Spokxik na początku napisał, podnieś auto, pokręć każdym kołem lub też po jeździe sprawdź które koło jest ciepłe, ale tutaj musisz uważać, ja jak miałem podobny problem to się prawie poparzyłem. U mnie wtedy prowadnice zacisku hamulcowego w prawym tylnym kole się zapiekły. Są dwa sposoby na naprawę:
1. Wymiana
2. Nasmarowanie i poprawienie "kapturków"

Ja u siebie wybrałem opcję drugą, ale jak przez dłuższy czas masz ten problem to pewnie będzie potrzeba wymiana prowadnic (zestawy naprawcze nie są drogie, pierwsze lepsze do golfa 3 97 rocznik to jakieś 30zł, ale polecam upewnić się, czy dany zestaw naprawczy będzie pasować do twojego samochodu) i prawdopodobnie wymienić i klocki i tarcze, zależy jak bardzo oberwały od temperatury.
Jak prowadnice są mocno zapieczone (nie będziesz w stanie ani ich poruszyć ani obrócić kluczem) to najprawdopodobniej będzie trzeba użyć palnika (nagrzewać i schładzać).

Moja historyjka z prowadnicami:


U mnie w Audi 97r tylnym prawym kole zaciski się zapiekły i hamulec trzymał (nie blokował koła, ale klocki były w pewnym stopniu przyciśnięte do tarczy), po dłuższej jeździe było czuć smród w środku. Po sprawdzeniu ręką każdego koła i prawie poparzeniu o tylne prawe koło postanowiłem samemu naprawić, wróciłem do domu, odczekałem aż koło i zacisk ostygnie i wziąłem się za robotę. Po zdjęciu zacisku mogłem obracać tylko jedną prowadnicą i to w ograniczony sposób, a kapturki wyglądały w porządku, tą jedną prowadnicę wyjąłem, wyczyściłem nasmarowałem smarem stałym, włożyłem z powrotem w swoje miejsce, poruszałem kilka razy i dorzuciłem smaru. Z drugą prowadnicą miałem większy problem, musiałem użyć klucza i młotka i delikatnie przemieszczać prowadnicę na zewnątrz jednocześnie uważając, aby jej nie uszkodzić, po wyjęciu zrobiłem to samo co z poprzednią prowadnicą. Klocki się nie zeszkliły a tarcza nie przebarwiła więc są ok mimo takiej tortury. Do tej pory nie mam problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...