Skocz do zawartości
Petru23

Ford Kuga 1,5 EB czy Nissan Qashqai 1.3 DIG-T

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, katystopej napisał:

Ciężko wchodzące biegi w czasie jazdy, mocne haczenie 4, 1 bardzo często nie do wbicia na światłach, przy prędkościach autostradowych głośna praca ale nie zawsze, czasem jakby ktoś w czasie jazdy garść gwoździ wsypał do skrzyni :E

no to takie objawy u mnie nie występują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, Trepcia napisał:

Te Fordy to nowe kupowales? Bo wygladaja jak "Niemiec plakal gdy sprzedawal".

Firmowe bodajże, nowki nie śmigane 

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze pisałem, że na służbowe lepiej forda, a prywatne lepiej qq. Ford wygląda lepiej, nissan po prostu jest sprawny :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2022 o 15:58, katystopej napisał:

Ciężko wchodzące biegi w czasie jazdy, mocne haczenie 4, 1 bardzo często nie do wbicia na światłach, przy prędkościach autostradowych głośna praca ale nie zawsze, czasem jakby ktoś w czasie jazdy garść gwoździ wsypał do skrzyni :E

MQ281? :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Trepcia napisał:

Te Fordy to nowe kupowales? Bo wygladaja jak "Niemiec plakal gdy sprzedawal".

Nowe z salonu odbieraliśmy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

D7EQl3x.jpg

 

I oczywiście nic mu nie jest. Worek to fabryczne wygłuszenie, które jakaś kuna rozerwała. Tłumik szczelny, najpewniej obejma na zimnym nie trzyma. Dokręcili. Opona ok, gwoździa złapała. 

 

Na czas diagnozy mogłem korzystać z transportu zastępczego :E

misgsRh.jpg

 

 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

7h za kółkiem. Z przerwą 40min jedną. Tydzień wcześniej tak samo. Jestem naprawdę mile zaskoczony komfortem jazdy również w pełni załadowanym autem. Prowadzenie mistrz :thumb:

Dynamika mogłaby być lepsza przyznam, ale to głównie efekt odczuwalnej różnicy wobec jazny samemu a załadowany na Max. 

Spalanie 600km z jadąc tak 160-170 około, (oczywiście uwzględniając fakt jazdy 140km/h max zgodnie z przepisami, ma się rozumieć. ;))  + 3 dni miasta Gdańsk, Gdynia przez sopot i powrót również niekiedy 170 i wyszło 8,3l/100 na 1300km gdzieś tak

Dodam, że różnica między jazdą tak koło 140 a 160 to jakieś 2l/100km 

 

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja to mam szczęście. 

 

KFC jego mać

G1sUIj0.jpg

ULqLQI4.jpg

dpOg2oB.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jakim sosem zjadłeś resztę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.06.2022 o 14:58, Gang napisał:

Z jakim sosem zjadłeś resztę?

BBQ ma się rozumieć :E

 

Pojeździłem trochę CX5 kolegi z firmy. Rocznik 20-21 bo odebrał w styczniu 2022. 2.0 automat... No nie wiem co powiedzieć. Nasuwa mi się jedno określenie w kontekście marketingu, że mazda niby prwmium. Ja twierdzę, że tandeta. Ford wiadomo, średniak pod kątem wykonania, materiałów ale mazda? Co najmniej klasa niżej. Co najmniej. I kijowo się jeździ. Fotele nie są wygodne, silnik muli (albo skrzynia) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

Powoli zbliża się pora wymiany. Bo to chyba 2 lata. Chciałem powoli do czegoś się przymierzyć, cena powiedzmy tak 180-200k. 

Z tego co zdążyłem obejrzeć, łącznie z Cuprą to zostaje mi jedynie do wyboru... Kuga w wersji... Graphit (tak jest teraz ale bez hedup, grania, świateł, fotela i tylko 18" mam). Silnik pewnie 2,5 hybryda 190km bo automat chcieć mieć Petru.

Jakaś alternatywa wśród kombi z dobrym wyposażeniem (wyżej wskazano)

Edit

Suv oczywiście preferowany, ale inni w tym budżecie powiedzmy delikatnie - odstają.

 

 

 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To leasing. Weź, co Ci się podoba, a nie co ma długoterminowy sens. Osobiście po prostu wziąłbym sobie 2 dni wolnego, poumawiał terminy w salonach jeden po drugim i wybrał, co sprawia frajdę. Nie patrz tylko i wyłącznie na wyposażenie. Wybierz, co Ci faktycznie potrzeba. Jak nie patrzysz na spalanie, to może spójrz na x-traila n-connecta? Jak spalanie jest ważne, to nie ma szans. 

Kombi będą miały większy bagażnik. Ty miałeś chyba jakieś problemy z kręgosłupem? Lepiej SUVa

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Od tygodnia mam to i chce znów kuge...

8vHP1yb.jpeg

 

Jak nic się nie pojawi nowego oraz nie wzrośnie mi budżet to będzie Kuga 2,5 w hybrydzie. Nie znalazłem alternatywy nawet w postaci formentora - takie kombi większe i mniejsze w środku od forda.

 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak ze Sportage? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jak te nowe Sportage? Rodzice niedługo będą czegoś szukać. Teraz mają Sportage III i sobie bardzo chwalą ale z racji wieku samochód zaczynają trapić co raz to nowe bolączki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, RimciRimci napisał:

Właśnie, jak te nowe Sportage? Rodzice niedługo będą czegoś szukać. Teraz mają Sportage III i sobie bardzo chwalą ale z racji wieku samochód zaczynają trapić co raz to nowe bolączki.

Moi rodzice kupili w sierpniu zeszłego roku.

Jako całokształt są bardzo zadowoleni. 
Ale jako, że robią niskie przebiegi - głównie praca-dom 4km, działka 10km i rzadkie trasy poza miastem - już 2 razy mieli kontrolkę zapaloną kontrolkę GPF, żeby zrobić 30 min trasę z prędkością pow. 60km/h. Na forach też ludzie narzekają na GPF w Sportage'u i Tucson'ie, więc coś jest na rzeczy. Kia wypuszczała w połowie zeszłego roku aktualizację oprogramowania, ale niewiele to dało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Petru23 napisał:

Nie znalazłem alternatywy nawet w postaci formentora - takie kombi większe i mniejsze w środku od forda.

Hatchback jak już :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, baQus napisał:

już 2 razy mieli kontrolkę zapaloną kontrolkę GPF,

póki co o problemach słychać jedynie w KIA, Hyundai. 

@Petru23 przyzwyczaiłeś się do tego Forda i dlatego nic Ci nie pasuje. Ja się wkurzam, bo w Mercedesie mam tylko jedną dźwignię po lewej stronie: no i tam jest przycisk do spryskiwaczy. Potem przesiadam się do Nissana i w identycznym miejscu też mam przycisk... od automatycznych swiateł drogowych. Po tygodniu w Mercedesie wsiadam do Nissana i kurde chwilę się zastanawiam, co czym się włącza :E

PS: jak już wielokrotnie pisałem, do japońskich aut trzeba też się przyzwyczaić. Ręczny zaciąga się automatycznie po zgaszeniu auta? Bo z tego co kojarzę, to chyba nie

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, marko125-91 napisał:

póki co o problemach słychać jedynie w KIA, Hyundai. 

@Petru23 przyzwyczaiłeś się do tego Forda i dlatego nic Ci nie pasuje. Ja się wkurzam, bo w Mercedesie mam tylko jedną dźwignię po lewej stronie: no i tam jest przycisk do spryskiwaczy. Potem przesiadam się do Nissana i w identycznym miejscu też mam przycisk... od automatycznych swiateł drogowych. Po tygodniu w Mercedesie wsiadam do Nissana i kurde chwilę się zastanawiam, co czym się włącza :E

PS: jak już wielokrotnie pisałem, do japońskich aut trzeba też się przyzwyczaić. Ręczny zaciąga się automatycznie po zgaszeniu auta? Bo z tego co kojarzę, to chyba nie

W kia w automacie nie zaciąga się sam. W moim cmax już tak ;)

 

Odebrałem forda i tak, kwestia przyzwyczajenia do wieku kwestii aczkolwiek przyciski dotykowe ws fizyczne + pokrętła - nie. Jestem za manualnym sterowaniem. I ogólnie Kia mi się nie podobała (poza fotelami).  Automat fuj, prowadzenie fuj, ogólne odczucie fuj. Fuj taki ch... Już mazda cx5 lepsza mimo, że wciąż od Kugi "gorsza". Jednak udało się Fordowi auto (mówię o st line obniżonym i utwardzonym. Ogromna różnica w porównaniu do normalnej wersji - mam bezpośrednie porównanie z tym samym silnikiem)

Tydzień z KIA, ford miał wymienione drzwi przód+ tył prawa strona. Ubrudziły się troszkę ;)

Prowadzenie absolutnie po stronie Kugi. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Petru23 napisał:

W kia w automacie nie zaciąga się sam. W moim cmax już tak ;)

w moim tyż, a z Japonii!

Zastanawiam się tylko, gdzie Ty to auto serwisujesz, że dostajesz auta przypadkowych marek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 12.02.2024 o 16:02, RimciRimci napisał:

Właśnie, jak te nowe Sportage? Rodzice niedługo będą czegoś szukać. Teraz mają Sportage III i sobie bardzo chwalą ale z racji wieku samochód zaczynają trapić co raz to nowe bolączki.

Od czego tu zacząć...

Automat muli, szarpie przy dohamowywaniu. Nie daje się kontrolować jak np w cx5. Ma opóźnienie przy ruszaniu z auto holdem.

Mniej miejsca z tyłu odczuwalnie.

Multimedia i sterowanie w dotyku całe. Głośność dla mnie nie do ogarnięcia z panelu, bo obok pokrętła (trzeba wcisnąć "shift" alby obok sterownia klimy pojawił się napis volume. Co nie złapie za pokrętło to wciskam max nawiew na szybę i tyle z mojego podgłaszania + ogarnięcie włączonego nawiewu na max. 

Kamera niedokładnie wskazuje gabaryt auta, trzeba brać poprawkę. I franca klatkuje. Zdążyło się, że przy dojeżdżaniu zderzakiem złapała laga i przywaliłbym.

Granie (mimo opcji jakiś premium w ustawieniach) nie ogarnia dźwięków. Black Sabbath brzmi jak zmieszany w kotle żeliwnym. Ale umcyk umcyk nowoczesna daje radę. Czuć basidło ale nie mój rodzaj muzyki.

Wyciszenie w porównaniu do kugi to jakaś porażka. Od nadkoli daje bardzo. Droga do warszawy głośna w cholerę. Minus bardzo. To Kuga to klasa premium w stosunku do Kia.

Bardzo agresywna kontrola pasa ruchu. W Kuga dodatkowo pokazuje stronę, która się przekracza a tu mruga kontrolka i potrafi wręcz szarpnąć. Wieczna walka. W kudze mam przycisk w manetce kierunku, w kia nie znalazłem.

Szeroka jest, zajmuje więcej miejsca na pasie niż Kuga (albo odczuwalnie) ale jest dyskomfort.

Brakuje regulacji fotela względem kolumny + padały. Mam 183cm, pozycję właściwą nie leżąca i brakuje. Widać azjatyckie korzenie i kurduplowaty wzrost.

Bardzo szeroka konsola bez miekiech elementów od strony kolana prawego. 2h i dosłownie obolałe nogi niezależnie od ustawienia fotela - konsola jest jak murek oddzielający kierowcę od pasażera, do tego całe w piano Black i przyciski. Mało praktyczne.

Dziwnie mały bagażnik 

Kratki nawiewu tak zrobione i umiejscowione, że nie miałem jak korzystać z uchwytu telefonu.

Uchwyty na kubki z dziwnym rozmiarem. Jest dodatkowa jakby obejma dla mniejszych butelek ale jest tak troszkę amerykańsko. Albo za duże albo za duże. 4moove lata w każdą stronę, mała kawa wspiera się na zatyczce albo bez obejmy lata

Brak przesuwnego podłokietnika (albo nie obczaiłem jak ale szukałem aż zrezygnowałem.

Dziwna wysokość po ustawieniu dla siebie fotela z zachowaniem miejsca nad głową - nie ma co zrobić z ręką lewa. Za nisko aby wychłodzić łokcia i za wysoko aby wesprzeć na półce na boczku.

Odsunięta, wepchnięta deska rozdzielcza, nie każdemu może to pasować. Taka sztuczna przestrzeń, dziwne odczucie.

Prowadzenie jak to SUV. Kudze bliżej osobowemu.

Kuga ma zupełnie inny odbior od pozostałych suvow. Jest bardziej sportowa, z dłuższą maska i inna pozycja za kierownicą. Taki kocur drzewny wśród tygrysów czy lwów. Najbliżej jej, lub do niej formentor. Gdyby jednak nie brak schowków i wyraźny wszechobecny smród VAGa, mojego ulubieńca... I gdyby było więcej miejsca... 

 

Rodzicom sugerowałnym mniejszego suva niż kia, lepiej dopracowanego i z bogatym wyposażeniem. Jakiego mniejszego lexa, bmw czy Volvo. Polecam na pewno się przymierzyć, wsiąść, mieć w nich pkt odniesienia. Często możemy być mamieni takim "ambilight" jak w tv philipsa. Czyli to wow...

 

Ew zobaczyć mazdę CX-60, na którą choruję. No mega, z własnym charakterem fura.

 

W dniu 13.02.2024 o 21:07, marko125-91 napisał:

w moim tyż, a z Japonii!

Zastanawiam się tylko, gdzie Ty to auto serwisujesz, że dostajesz auta przypadkowych marek :P

Auto Adamczak. Blacharz. Działa dla ubezpieczycieli i innych firm ogarniających flotę. Odsyłam do Googla. 

 

Dają zazwyczaj auto tej samej klasy. Zostawiłem suva, dostałem suva.

 

A z nowymi autami, w szczególności przy zmiane standardów/technologii trzeba brać poprawkę na "wow" i poczekać, aż minie. Wtedy wychodzą niedociągnięcia itp. 

 

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 12.02.2024 o 16:02, RimciRimci napisał:

Właśnie, jak te nowe Sportage? Rodzice niedługo będą czegoś szukać. Teraz mają Sportage III i sobie bardzo chwalą ale z racji wieku samochód zaczynają trapić co raz to nowe bolączki.

Do usunięcia 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...