Skocz do zawartości
rolnik12

Internet prowadzony po kablu z routera głównego do routera pobocznego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem jest następujący. Dawniej miałem internet radiowy i routerem głównym był TP-LINK TL-WR740N. Teraz mam internet światłowodowy 120 mb/s i przy montażu tego internetu firma dała swój router. Został mi więc zbędny ten TP-LINK. Zrobiłem więc tak: podpiąłem kabel Ethernet do wyjścia internetowego w routerze i przeciągnęłem z pokoju z routerem na strych i potem na to samo piętro do salonu i podpiąłem tam ten router TP-LINK bez zmiany ustawień sieci (tzn. zostały wszystkie takie same ustawienia jakie były przy internecie radiowym). Internet rozsyłany z tego TP-LINKa był nawet znośnej prędkości. Potem zrobiłem tak że ten sam kabel przeciągnąłem do pokoju piętro niżej (pod salonem). Nie zmieniałem kabla czy jego długości - po prostu było go na tyle wcześniej że wystarczył aby dostać na niższe piętro. I tam podpiąłem ten router. Tym razem internet z tego TP-LINKa jest żałosny. Nie dosyć że bardzo wolny to do tego ciągle są jakieś przerwy i nie ma wtedy w ogóle internetu. Mam w tym pokoju telewizor Samsung QLED 2021 QE55Q77A, konsole XBOX ONE i komputer. Na żadnym z tych urządzeń internet nie działa poprawnie. Przez niego włączyć coś na telewizorze SmartTV na YouTube to męka bo nie dosyć że czeka się długo to potem i tak wyskakuje komunikat że utracono połączenie. Tak samo jest z każdym innym urządzeniem w tym pokoju. Nawet na smartfonie nic nie da się zrobić przy tym internecie. I nie rozumiem co tu zaszło, bo długość kabla się nie zmieniła tylko został przeciągnięty na inne piętro, a jakość intenetu znacznie się pogorszyła. Na tym piętrze nie ma też urządzeń które zakłócałyby internet bo wystarczy że wyjdę z pokoju do kuchni (dosłownie 5 m) i łapie mi na telefon zasięg głównego routera z góry i internet jest wyśmienity. Ogólnie ten internet światłowodowy z głównego routera działa bardzo dobrze i nie narzekam na niego i gdy ten TP-LINK był piętro wyżej to z niego internet też dobrze działał tylko wszystko zepsuło się gdy go przeniosłem piętro niżej. Co może być tego przyczyną? Może trzeba od nowa skonfigurować ten router TP-LINK? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinienes podlaczyc go w gniazdko LAN(zolte) nie WAN, wylaczyc DHCP i powinno wszystko byc rozdawane z sensie adresow ip itd z glownego routera, siec wifi powinna byc na innym kanale niz glowny router bo sie zaklocaja nawzajem, przetestuj i zobacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rolnik12 napisał:

Może trzeba od nowa skonfigurować ten router TP-LINK? 

Można zrobić tak jak xede napisał. Wtedy masz w domu jedną sieć LAN a nie dwie jak to zrobiłeś.

2 godziny temu, rolnik12 napisał:

[..]Potem zrobiłem tak że ten sam kabel przeciągnąłem do pokoju piętro niżej (pod salonem). Nie zmieniałem kabla czy jego długości - po prostu było go na tyle wcześniej że wystarczył aby dostać na niższe piętro. I tam podpiąłem ten router. Tym razem internet z tego TP-LINKa jest żałosny. Nie dosyć że bardzo wolny to do tego ciągle są jakieś przerwy i nie ma wtedy w ogóle internetu.
[..]tylko wszystko zepsuło się gdy go przeniosłem piętro niżej. Co może być tego przyczyną?

Może przy przenoszeniu uszkodziłeś tan kabel...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, xede napisał:

powinienes podlaczyc go w gniazdko LAN(zolte) nie WAN, wylaczyc DHCP i powinno wszystko byc rozdawane z sensie adresow ip itd z glownego routera, siec wifi powinna byc na innym kanale niz glowny router bo sie zaklocaja nawzajem, przetestuj i zobacz

Dokładnie tak zrobiłem, ale nic to nie pomogło, dalej jest taki sam wolny internet. Do tego sprawdziłem i na końcu tego kabla który jest podpięty do TP-LINKa jest 100Mb/s, a na wyjściu z routera głównego jest 1Gb/s, czyli pewnie ten kabel ethernet nie puszcza więcej jak te 100Mb/s, ale nawet to nie tłumaczy tego że tam jest taki słaby internet.

Dodatkowo sprawdziłem ten internet z TP-LINKa po WI-FI na speedtest.pl i wyszło że jest 16 pingu i prawie 90Mb/s downloadu, ale w ogóle nie sprawdziło mi uploadu nie wiem dlaczego. Ale z takim downloadem ten internet powinien bez problemu w miarę szybko działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sprawdź jakie masz oznaczenie na kablu ethernet   najpewnie kat 5 (do 100mbit) albo 5e (do 1gbit).

Po drugie najprościej było by podpiąć kompa albo laptopa bezpośrednio do wyjścia tego kabla w tym pokoju z tv (bez rutera tp-link) puszczenei speedtesta i będzie odpowiedź czy problemem jest tp-link czy kabel. Pamiętając o sprawdzeniu pod jaka karte sieciową podłączamy żeby nie było ze na kompie na dole jest karta 10/100.

Jak wyjdzie że bezpośrednio jest ok to w tp-linku (który i tam ma LAN i WAN 10/100Mb/s czyli predkosc netu bedzie do 100mb) zrobić reset ustawień + wgrać najnowszy firmware oraz sprobować podłączyć na próbę kabel z internetem przez port WAN (nie po bożemu ale sprawdzisz jak bedzie działać ).

I ostatnie jest to stary router który może niedomagać jak dostaje większą prędkośc internetu niż teoretycznie obsługuje.

Edytowane przez Zaknafar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rolnik12 napisał:

Do tego sprawdziłem i na końcu tego kabla który jest podpięty do TP-LINKa jest 100Mb/s, a na wyjściu z routera głównego jest 1Gb/s, czyli pewnie ten kabel ethernet nie puszcza więcej jak te 100Mb/s,

I więcej nie będzie. Wystarczy wejść w specyfikację TL-WR740N żeby zobaczyć że tam są tylko porty 10/100Mb/s LAN/WAN. Żadnego softu nie wgrywaj, bo to i tak nic nie da. Jak chcesz sprawdzić czy sam kabel jest sprawny, to zamiast TP-Linka podłącz komputer z Gigabitowym portem Ethernet i zobacz czy się gigabit zapina. Jeśli nie, masz uszkodzony kabel. Jeśli tak, to wymień TL-WR740N na coś nowszego, bo to już prehistoria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Qwinto napisał:

I więcej nie będzie. Wystarczy wejść w specyfikację TL-WR740N żeby zobaczyć że tam są tylko porty 10/100Mb/s LAN/WAN. Żadnego softu nie wgrywaj, bo to i tak nic nie da. Jak chcesz sprawdzić czy sam kabel jest sprawny, to zamiast TP-Linka podłącz komputer z Gigabitowym portem Ethernet i zobacz czy się gigabit zapina. Jeśli nie, masz uszkodzony kabel. Jeśli tak, to wymień TL-WR740N na coś nowszego, bo to już prehistoria.

Ja zrobiłem tak że podpiąłem inny kabel Ethernet do wejścia 1 w głównym routerze i do wejścia ethernet w laptopie i pokazywało że to jest połączenie 1Gb/s, a potem podpiąłem ten długi kabel do wejścia 1 w głównym routerze i ten sam kabel wypiąłem kabel z TP-LINKa i podpiąłem do wejścia Ethernet w laptopie i na laptopie pisało że jest 100Mb/s. Stąd mój wniosek że to kabel jeszcze przed routerem TP-LINK ogranicza prędkość do 100Mb/s. Ale nawet te 100Mb/s to by była wystarczająca prędkość do youtuba, a tu nawet tego nie ma.

Edytowane przez rolnik12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, rolnik12 napisał:

Ja zrobiłem tak że podpiąłem inny kabel Ethernet do wejścia 1 w głównym routerze i do wejścia ethernet w laptopie i pokazywało że to jest połączenie 1Gb/s, a potem podpiąłem ten długi kabel do wejścia 1 w głównym routerze i ten sam kabel wypiąłem kabel z TP-LINKa i podpiąłem do wejścia Ethernet w laptopie i na laptopie pisało że jest 100Mb/s. Stąd mój wniosek że to kabel jeszcze przed routerem TP-LINK ogranicza prędkość do 100Mb/s.

Czyli wiadomo, że kabel nie daje pełnego gigabitu.

28 minut temu, rolnik12 napisał:

Ale nawet te 100Mb/s to by była wystarczająca prędkość do youtuba, a tu nawet tego nie ma.

Zgadza się. Oczywiście mówisz tu o połączeniu przewodowym między TL-WR740N a komputerem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...