Skocz do zawartości
Zas

Gry na Unity wrażliwe na undervolting? Degradacja CPU?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Death's Dooor niestety podziała ledwie 20 minut. :(
Z tego co widzę zero anomalii w danych z HWiNFO, ale muszę jakiś log viewer ogarnąć.

Ktoś coś? Widać gdzieś błąd w prostym liczeniu, co sugeruje wadliwy CPU?

error.log

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ech... czyli skończyły się wam pomysły ? :P
No nic, spróbuję chyba zjechać z boostem na 100 MHz, ale dać scalar na 1x
Z drugiej strony w to w stabilnym Cinebebnchu proc w ogóle boostował, a nie w 70 MB gierce gdzie siedział na 1600 MHz... 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, aka_rock napisał:

Degradacji się  nie boisz? Dla zen2 na sztywno 1.3v to max, choć są głosy, że lepiej 1.25v (przynajmniej po forach zagranicznych krażą takie informacje ).

Zależy co robisz bo jak temperatury trzymasz w okolicy 60-65c a oc jest robione pod gry i grasz na takim napięciu to nie zdegradujesz cpu, jechałem na swoich r5 3600 i 3700x oba na 1.35v manualnie po rok czasu i nic złego się nie działo.

19 godzin temu, Pan Ciastovy napisał:

Jak masz dobrą sztukę ustaw go na sztywno 4,2-4,3GHz 1.38V i zobacz

Dobrą sztukę to by miał na 1.25v @ 4.4 ghz :E takie to wychodziły pózniej po tych premierowych padakach, sam miałem paździerza 3600 co 4.2 nie chciał zrobić i działał rok na 4175mhz @ 1.35v 🤣

 

BTW. to ryzenków się nie testuje w prime bo się gotują testowanie tam mija się z celem od dawna o tym głośno.

 

Co do dziwnych akcji z cpu po czasie to zapraszam do mojego tematu jeśli komuś się chce czytać :E 

 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No o tym Prime95 wiem, ale ponoć szybko powinien w nim sypać błędami obliczeń. Jednak grał się za mocno wiec w sumie po minucie odpuszczałem. :E 
Ale Cinebencha przechodzi, w gry AAA mogę grać,  a krzaczy się na gówno-gierkach na Unity. I to jeszcze nie wszystkich... (ale nie chce mi się akurat grać w te, które mam na Steam, szczerze mówiąc, więc nie wiem czy nic się nie zmieniło... może bym ewentualnie specjalnie kupił Lost Words na aktualnej promocji...)

U tego twojego kolegi to jednak sypał się dosyć regularnie we wszystkim, z tego co czytam... :)
Może wyłączyć całkiem PBO. I tak korzyść z tego zerowa... W nowych grach nie pomoże, w kupce wstydu jego brak nie zaszkodzi...

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.01.2022 o 18:51, Zas napisał:

Co jeszcze sprawdzić i jak, żeby to miało sens?

ram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem Boost z powrotem na 100 MHz, ale zostawiłem offset na -0,08125 i PBO Scalar na 2x. Zwiecha po 15 min. W Monster Sanctuary.
Z tego, co zauważyłem, był jakiś skok taktowania, ale na 2 GHz...

Tym razem nie wysypał się UnityPlayer, ale "ntdll.dll caused an Unknown exception type (0xc0150014)
  in module ntdll.dll at 0033:ad19d92c."

Zawsze wali te dwa błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw go na sztywno ze sztywnym napięciem może po prostu bez pbo i scalarów, zobacz na jakiej wartosci się zatrzyma stabilnie, nie przekraczaj 1.35v i niech chodzi :E jak dojdzie do tego zupełnie na auto się zacznie wywalać to zareklamuj 😜 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ta, po dwóch latach :E AMD daje trzy lata gwarancji?
Zrobiłem jeszcze jeden test. 100 MHz i scalar 5x. 

Znowu zwiecha, ale po dłuższym czasie, do tego w czasie gry miałem raz przycięcie i ostry spadek klatek, ale w tamtym momencie gra sę nie wysypała. Sądziłem więc już, że może to zbyt krótki/niski boost nie ogarnia jakichś fochów Unity, no ale chyba to też nie to. Poza tym znowu effective clock 1600 MHz....

Tym razem UnityPLayer.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

PBO advanced. Następnie wyłącz je z menu które się pokaże a scalar ustaw na x1 i włącz Spread Spectrum o ile masz taką opcję i ją wyłączyłeś. Sprawdź ponownie. Ewentualnie memki robią crash. To w co grasz na unity może aktualnie być wrażliwe na memy. 

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

BTW -zauważyłem, że raportowane napięcie "rzeczywiste" to ok. 1,35 stale (SV12 TFN), żądane przez CPU 1,45 (VID Effective) za to wykres Core Voltage z czujników płyty to nieustanne wachlowanie pomiędzy 1.4 a 0,9

Jeśli chodzi o zegary to mam patrzeć na effective clock, tak? Bo teoretycznye to jest taki, ze CPU ciągle siedzi na booście 4,35 GHz... 
Może to jest problem z tymi grami Unity? Że cisną jeden rdzeń? No ale przecież liczy się faktyczne obciążenie i taktowanie... 

https://imgur.com/MNCdjDp

https://imgur.com/PbDL080

Pamięci nie sypią się przy testowaniu Memtestem64

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Zas napisał:

BTW -zauważyłem, że raportowane napięcie "rzeczywiste" to ok. 1,35 stale (SV12 TFN), żądane przez CPU 1,45 (VID Effective) za to wykres Core Voltage z czujników płyty to nieustanne wachlowanie pomiędzy 1.4 a 0,9

Jeśli chodzi o zegary to mam patrzeć na effective clock, tak? Bo teoretycznye to jest taki, ze CPU ciągle siedzi na booście 4,35 GHz... 
Może to jest problem z tymi grami Unity? Że cisną jeden rdzeń? No ale przecież liczy się faktyczne obciążenie i taktowanie... 

https://imgur.com/MNCdjDp

https://imgur.com/PbDL080

Pamięci nie sypią się przy testowaniu Memtestem64

Nie w grach patrzysz na perf clock w testerach na effective. Wszystko zależy od tytułu ale w niektórych np. efektywny będzie ci się raporatował na all core w granicach 3 GHz. 
A jakiego HCI to Pan nie masz? i tak pociągnąć min. te 400% na wszystkich wątkach? Próbowałeś zejść na np. te 2400 MHz i spróbować czy magicznie nie zacznie działać?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po prostu daj pamięci na A-XMP ....

Takich zapewnień o tym, że to na pewnie nie RAM widziałem już wiele i sam tego doświadczyłem przy zabawach moimi pamiątkami wielokrotnie. Niby stabilnie, a jednak nie. Rozwiązaniem czasami było właśnie OC pamięci. Zejście z nimi niżej załatwiało sprawę. 

Edytowane przez addept

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Prawdopodobnie to przez RAM masz. Sam to przeżywałem niedawno, pisałem tutaj w temacie AC: Origins. Gra wysypywała się do pulpitu regularnie, bez żadnego info przeważnie, myślałem, że szewskiej pasji dostanę. Dopiero wyłączenie XMP (które chodziło stabilnie w innych grach przez ponad rok), ustawienie pamięci, pomyślne testy TM5 Extreme1 @anta777) i od tego czasu komp stabilny jak piramida egipska w grach (nie jestem guru w OC RAMu, ale zrobiłem to w miarę bezpiecznie, bez wyciskania siódmych potów z kości). Zrób tak jak kolega wyżej mówi. U mnie pomogło OC pamięci i ułożenie napięć kontrolera. Na procku też mam UV.  Już myślałem, że się GPU sypie, przeinstalowałem wszystko łącznie ze sterami i grami i naprawiałem Windowsa. 99 gier będzie chodziło stabilnie przez miesiące, a jedna zacznie się wywalać, bo silinik wrażliwy.

Edytowane przez GS01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam patrzeć na performance clock?... Czyli po prostu core clock w HWiNFO?
No to w tych gównach na Unity jest 4,35. Więcej niz w Outriders - tu maks 4,3 :D 

HCI? Czyli co? :E

Pamięci mam ustawione samemu, nie z profili XMP, fabryczne profile tyle nie dawały.
OK, mogę zejść z taktowaniem i sprawdzić. Timingi 16 16 16 36 56 to chyba za ciasne nie są, i jeszcze napięcie 1,3 też za niskie raczej nie.

Przez dwa lata nie działo się nic i nagle jedyne Unity się krzaczy. Wychodzi na to, że silnik jest bardziej wymagający niż UE4 :E 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten memtest którym testujesz ram jest do kitu, chodzi o to abyś przetestował HCI memtest lub TM5 przynajmniej na 10 cyklach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

HCI 160% coverage przeszło bez jednego błędu, ponoć 100% wyłapuje 95% błędów. Mogę zapuścić i zalecane 400% coverage, ale nie dzisiaj... Póki co sprawdzę jeszcze CPU z wyłączonym PBO.

Edit: wygląda na to, że bez PBO sypie się niemal od razu :E

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z wyłączonym PBO Deadth's Door działało kilka(naście?) minut, dłużej nie chciało mi się sprawdzać. Monster Sanctuary dwa razy posypało się zaraz po włączeniu :E, raz po paru minutach.

To jest losowe i kompletnie nie ma sensu :D
Ostatnia szansa - zrezygnuję z offsetu i wyłączę oczywiście PBO... 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Zas napisał:

To jest losowe i kompletnie nie ma sensu :D
Ostatnia szansa - zrezygnuję z offsetu i wyłączę oczywiście PBO... 

Ale z tamtym offsetem -0.06 było ok? To po co zabawy? Wyszło, że stabilnośc była za mała do wszystkiego.

Chyba, że kwestia taka, że sypie się też z -0.06 - wtedy przestawiłbym RAM i sprawdził w tych grach (jak gra szybko się wysypuje to lepiej na tym sprawdzić zamiast HCI/testmem5), czy aby to nie to. A może jednak to te gierki, a nie komp? :> 

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zjechałem z Offsetem do 0,01250 i chyba jest stabilnie. Czyli to jednak offset?... Ale dlaczego tylko w kilku nowych ówno-gierkach na Unity się to objawia, w żadnej dużej, ciężkiej grze AAA, starej, czy nowej... Bo tu dociskany jest jeden rdzeń, a wtedy domyślnie Ryśki pakują napięcie ile się da (im większe obciążenie, ale na wielu rdzeniach, tym mniejsze napięcie)? Tylko w takim razie dlaczego nie sypie się Cinenebnch na jednym rdzeniu? Bo przy stałym obciążeniu napięcie jest jednak zbijane? Czyli co, pod pełnym obciążeniem kilku rdzeni albo pełnym ciągłym jednego rdzenia procesor z palcem w d... działa stabilnie z dużym offsetem, a wysypuje się na jakimś g...o zadaniu i booście trwającym ułamek sekundy? No to chyba wolę olać te gó..o gierki niż puszczać Rysia bez ooffsetu, bo on bez tego będzie na okrągło ciągnął 1,45-1,50 przy słabszym obciążeniu/obciążeniu małej liczby wątków, a takie w sumie jest w większości nieco starszych gier, w jakie gram (znaczy się z lat 2013-2019 :E)

Edytowane przez Zas
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co i dlaczego, odpowiedziałeś sobie pięknie sam :) Czyli sprawdza się w tym wypadku zalecenie AMD, by procek chodził na auto bez żadnych kombinacji z napięciem (tylko, że znowu pozostaje kwestia tych napięć, aczkolwiek u mnie z deka mniejsze przy auto  ) :P Swoją drogą to nie rozumiem, że na youtube ryś 3600 chodzi z wysokim napięciem (b450 tomahawk bios najnowszy, nie beta), jakby to było nie wiadomo co (a filmy z odtwarzaczy jakoś go w ogóle nie męczą ), dopiero zmiana planu energii na oszczędny sprawia, że nagle yt nie obciąża proca i nie potrzebuje papu (tylko niestety ten tryb do gier i pracy się nie nadaje, bo boost nie działa jak trzeba i wydajność spada wyraźnie ). I co napięcie z youtube występuje na trybie zbalansowanym, dodatkowo co jeszcze widzę, że ruszanie myszką też powoduje skok napięcia. Ja mam offset -0.0375, ale czy stabilny na 100% nie mam pewności, po tym jak w przeciągu jakiś 3 miesięcy miałem 2 restarty przy otwartej operze, raz okazało się, że opera wtedy zaczęła się aktualizować, to sądziłem, że coś nie halo z operą, zaś drugi raz przy włączonych na raz kilku streamach w operze, więc już nabrałem po tym wątpliwości.

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przestałem bawić się w offsety, pbo, curvy optimizery itp :E testy są stabilne a u bach nagle w idle zaliczasz whea i restart pc ni z gruchy ni z pietruchy, zamias bawić się offsetem znajdź "słit spot" napięcia i taktowania na manualu :] zaoszczędzisz sobie nerwów i skoków do 1.5v w przeglądarce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Send1N napisał:

Dlatego przestałem bawić się w offsety, pbo, curvy optimizery itp :E testy są stabilne a u bach nagle w idle zaliczasz whea i restart pc ni z gruchy ni z pietruchy, zamias bawić się offsetem znajdź "słit spot" napięcia i taktowania na manualu :] zaoszczędzisz sobie nerwów i skoków do 1.5v w przeglądarce. 

No, ale nieładnie tak marnować prąd, bo jednak w zupełnym idle to oszczędność chyba z 5watów czy może z 6 nawet ;) Jakbym miał jeszcze jeden reset kompa, to bym zmniejszył offset o 0.0125 albo przestał używać opery, by zobaczyć co to nie ona winna. Przy sztywnym napięciu przy 4,2ghz byłoby raczej gorzej niż z -offsetem (z pbo jest 1,37v w grach, przy cinebench r20 1,31v ), więc myślę, że offset wyjdzie prockowi na zdrowie. W każdym bądź razie niebawem wkładam do kompa intela z 12gen, to sprawdzę jak będzie z napięciem na youtube i podczas ruszania myszką 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem już, ze znalazłem magiczny sposób, offset -0,0750, wyłączone PBO i plan zasilania z Windowsa, a nie ten od AMD... ale nie, zwiecha, chociaż tym razem też po długim czasie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.01.2022 o 18:24, Send1N napisał:

BTW. to ryzenków się nie testuje w prime bo się gotują testowanie tam mija się z celem od dawna o tym głośno.

Strasznie lubię tą teorię :D Czyli instrukcje AVX w przypadku AMD to pic na wodę bo i tak nie wolno ich używać, bo Ryzenek za bardzo się grzeje :E

 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 No ale tak jest, odpalisz prime i się od tempratury wywali za chwile :E z avx można testować np duże dane w occt i jest ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...