Skocz do zawartości
neonek

Brak 1 koloru - Brother DCP J105

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Trochę szukam dobrej rady, bo nie wiem co robić. W ubiegłym momencie, żona drukując (a nauczycielka dużo tego drukuje :E) zauważyła, że od pewnego momentu przestaje się jej drukować kolor żółty. Próbowałem przeczyścić to systemowo, przez drukarkę i w trybie serwisowym. Tryb serwisowy (silne czyszczenie + napełnianie głowicy) pozwoliło odzyskać żółty dosłownie na kilka druków. W między czasie przy różnych trybach czyszczenia na chwilę pozostałe kolory też znikały, ale ostatecznie wróciły... Żółty nie. :E Dodatkowo wleciał komunikat o prawie pełnym absorberze (w końcu trochę czyszczenia było i pewnie gąbka nie dała radę wchłonąć tego wszystkiego).

Dałem drukarkę do punktu naprawy, koleś stwierdził że głowica do wymiany (niby ją wyczyścił, ale nie dało to rezultatów) lub ewentualnie pompka uszkodzona ale nie ma tego jak sprawdzić. Diagnoza za 50 zł, a nowe częsci z robocizną (głowica, usługa wymiany, abosrber, usługa wymiany) to około 450 zł... Zdębiałem.

Kontaktowałem się jeszcze z innym serwisem, ale to dopiero za miesiąc mieliby czas. :E

Zastanawiam się czy warto w to dalej bawić się... Lubiłem tą drukarkę, ale z kolei jeden serwisant stwierdził że to staruch i lepiej coś nowego. Żona kolorowego druku potrzebuje, więc czarno biały tryb nie wchodzi cały czas w opcję.

Co Panowie robić?

1) Próbować naprawić tego brothera w jeszcze innym punkcie ale trochę dalej od mieszkania - nie mam gwarancji, czy koleś nie powie tego samego, aczkolwiek niby specjalizuje się w naprawie brotherów i sporo ma przychylnych komentarzy. Minus jest taki, że znowu koszt diagnozy, paliwa + nie wiadomo jak długo bez drukarki, a to trochę słaba opcja dla żony;

2) Kupować coś nowego, a tą wystawić jako uszkodzoną ale z możliwością skanu, druku we wszystkich kolorach oprócz żółtego? :E Nie wiem za ile by taka drukarka zeszła na olx, ale zawsze jakieś grosze do odzyskania, a nie wszyscy potrzebują kolorowego tuszu z drugiej strony... Tylko jak patrzę na te ceny drukarek to... :/

Zaraz jadę po drukarkę od tego 1 serwisanta, bo raczej nie ma opcji żeby głowicę wymieniać i jeszcze nie mieć gwarancji, że to pomoże rozwiązać problem...

Edytowane przez neonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się drukarkę naprawić? Mi wczoraj po 13 latach padł Brother DCP-375CW. Najpierw uparł się, że nie ma tuszu magenta, po wyjęciu i włożeniu nowego to samo. Potem po wyjęciu wszystkich tuszy uparł się, że już żadnego nie wykryje. Przekładanie tuszy, wkładanie nowych, czyszczenie gniazd, styków itp nie daje nic. W sumie to nawet przestał wykrywać, że pokrywa tuszy jest otwarta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pump Assembly Capping Station fits for Brother J200 DCP-J100 J105 T500 MFC-J200  | eBay
@neonekRobiłem kilka takich problemów, na 90% potrzebujesz wymienić pompkę jeśli żółtego nie ma w ogóle. W Brotherze mamy to jako maintenance kit (razem z paroma innymi gratami), nie wiem jak się to nazywa w sklepach

https://drive.google.com/file/d/1ko49jUwln9OBABnFaUDPDlylXD1woesz/view?usp=sharing

 

Oczywiście jest też możliwość że to głowica, pewnie taniej Ci wyjdzie kupić drugą drukarkę

Edytowane przez TrueFaith

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2022 o 09:52, larry.bigl napisał:

Udało się drukarkę naprawić?

Przez chwilę myślałem, że tak ale coś czuję w kościach, że jednak nie. :E 1 serwis 50 zł wziął za diagnozę i czyszczenie podstawowe, aczkolwiek 2gi serwisant stwierdził że oni nawet tego nie otwierali... Także 50 zł zapłaciłem im za przechowywanie w jakimś magazynku drukarki :/2gi serwisant walczył z nią dwa razy. Za pierwszym razem naprawił tylko na chwilę, ale żona zaczęła kilka stron drukować i znowu żółty zniknął. :E Na szczęście ten 2gi jest bardziej fair i powiedział, że jeżeli po 1 naprawie coś będzie nie tak to daje gwarancję i będzie próbować znowu ogarnąć w cenie 1 "wizyty". Jeżeli będzie konieczna 3cia interwencja to oddaje pieniądze. Szkoda, że za paliwo nie odda bo jednak 20 km w jedną stronę do niego mam. :E

7 godzin temu, TrueFaith napisał:

Pump Assembly Capping Station fits for Brother J200 DCP-J100 J105 T500 MFC-J200  | eBay
@neonekRobiłem kilka takich problemów, na 90% potrzebujesz wymienić pompkę jeśli żółtego nie ma w ogóle. W Brotherze mamy to jako maintenance kit (razem z paroma innymi gratami), nie wiem jak się to nazywa w sklepach
Oczywiście jest też możliwość że to głowica, pewnie taniej Ci wyjdzie kupić drugą drukarkę

Dzięki. Prawdopodobnie może tak być jak mówisz.... Bo głowica czyszczona i same przewody przez tego kolesia faktycznie są odpowietrzane (podsyła mi na bieżąco zdjęcia co robił) i efekt po 1 razie był dosłownie na chwilę... Z kolei wspominał mi, że jak przywracał żółty to inny kolor mu uciekał. Chłop sięstara, doceniam to ale chyba jednak problem jest za bardzo poważny na możliwości.

No nic, w przypadku dalej zrąbanej drukarki dostanę 200 zł zwrotu za usługę, sprzedam drukarkę z informacją co nie działa i chyba będę musiał kupić nową. Zastanawiam sie jednak czy warto pchać się w brothera, skoro tak mnie ten zachwalany model dcp j105 zraził do siebie. :E  Aczkolwiek pewnie nic innego lepszego nie ma na rynku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jednak okazało się, że czujnik poziomu tuszu zdechł. Najpierw nie wykrywał magenta, potem wszystkich, potem czarnego tylko i znów wszystkich. Widzę że używany czujnik ale sprawny to koszt ok 40zł - zamówię i zobacze co wyjdzie. Mam zapas 30 tuszy więc szkoda żeby się zmarnowały :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...