Skocz do zawartości
parcu

Rozłączanie internetu - UPC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Światłowód UPC 300 Mb/s na infrastrukturze Nexery (POPC), router to Connect Box, trochę inny niż w przypadku kablówki: https://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_obslugi_modemu_compal_bsa.pdf

Problem polega na tym iż internet od kilku dni co jakiś czas, na dosłownie kilkanaście sekund się rozłącza. Na razie zaobserwowałem to tylko po Wi-Fi (dioda na routerze w tym czasie miga). Jest to strasznie irytujące. Co może być tego przyczyną? Dzieje się tak w losowych momentach, nawet w środku nocy gdy nikt nie korzysta z internetu. Umowa od września i od tamtej pory jak dotąd było ok, a z mojej strony nie zmieniło się kompletnie nic (ta sama liczba urządzeń itd.). W ustawieniach też niczego nie ruszałem.

Natomiast nie wiem jak jest w przypadku kabla. Istnieje jakiś program którym można sprawdzić ciągłość połączenia z internetem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od jakiegoś czasu :) (przez wiele lat nie było tego problemu)

+/- raz dziennie jest kilka/kilkanaście rozłączeń, czasami jest to rano, czasami wieczorem, a czasami późno w nocy (150 Mb/s, Connect Box, kabel)

Nie wiem co oni tam odstawiają (nie jest to na chwilę obecną aż tak irytujący problem bym reagował, ale trochę jest to denerwujące bo przez wiele lat było ok)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ma to właśnie jakiś związek z przejęciem UPC przez Play? Mam tylko nadzieję że u "fioletowych" takie rozłączanie internetu nie będzie standardem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto to wie... kto to wie... może faktycznie coś jest z tym że Play ich przejął i albo jakieś cyrki się zaczynają albo coś modernizują i stąd te rozłączenia.

Na szczęście TV (pakiet TV/INTERNET/TEL) mi "nie przerywa", jakby mi tak zaczął obraz się pojawiać i znikać to bankowo mieliby ode mnie dzwonionko na infolinię.

Jak mnie rozłączenie internetu zacznie wkurzać to zbiorą opiernicz, aktualnie nie stresuje mnie to zbytnio.

Jeżeli ciebie to mocno wkurza to dzwoń do nich, w końcu płacisz za usługę. PŁACISZ! WYMAGASZ!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, parcu napisał:

A może ma to właśnie jakiś związek z przejęciem UPC przez Play? Mam tylko nadzieję że u "fioletowych" takie rozłączanie internetu nie będzie standardem.

Równie dobrze może mieć to związek ze spadającymi satelitami Muska...

Podłącz kablem i wtedy testuj (w konsoli cmd polecenie ping 8.8.8.8 -t). ConnectBox z WANem do światłowodu to nowy sprzęt i nie wiadomo jakie ma problemy. Może sprzęt się uszkodził, bo takie częste zrywanie WiFi jest dziwne i kwalifikuje się do naprawy. Oczywiście pod warunkiem, że jesteś na 100% pewien że w komputerze jest wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego wątku też chciałem o usługi UPC zapytać.  Mam zamiar do nich migrować z Orange ze względu na zdecydowanie korzystniejszą ofertę jednak martwią mnie trochę opinie o "stabilności" internetu od nich. W Orange za ostatnie 4-5 lat NIGDY nie zdarzyła mi się jakakolwiek przerwa...a w pracy zdalnej ma to dość spore znaczenie. Może jakaś rekomendacja od forumowiczów ?? Warto się do UPC pchać ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, generalnie z samym internetem od UPC problemu nie ma. Problemem były ConnectBoxy, ale te do kablówki. Do światłowodu są inne. GigaBoxy są podobno lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.02.2022 o 13:11, Qwinto napisał:

Równie dobrze może mieć to związek ze spadającymi satelitami Muska...

Podłącz kablem i wtedy testuj (w konsoli cmd polecenie ping 8.8.8.8 -t). ConnectBox z WANem do światłowodu to nowy sprzęt i nie wiadomo jakie ma problemy. Może sprzęt się uszkodził, bo takie częste zrywanie WiFi jest dziwne i kwalifikuje się do naprawy. Oczywiście pod warunkiem, że jesteś na 100% pewien że w komputerze jest wszystko OK.

Napisałem że zaobserwowałem to tylko po Wi-Fi bo w ostatnich dniach nie miałem nawet czasu żeby włączyć komputer, a do telefonu kabla nie podłączę :).

Ale dzisiaj sprawdziłem i teraz już mogę potwierdzić na 100% że po kablu jest to samo, znowu rozłączyło kilka razy. Swoją drogą to było chyba logiczne że tak będzie, skoro na CB przy tych rozłączeniach migała druga od góry dioda (a więc dioda sygnalizująca połączenie z internetem, bo te od Wi-Fi świecą cały czas). 

Z tymi satelitami to poleciałeś grubo :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, parcu napisał:

Ale dzisiaj sprawdziłem i teraz już mogę potwierdzić na 100% że po kablu jest to samo, znowu rozłączyło kilka razy. Swoją drogą to było chyba logiczne że tak będzie, skoro na CB przy tych rozłączeniach migała druga od góry dioda (a więc dioda sygnalizująca połączenie z internetem, bo te od Wi-Fi świecą cały czas).

No to składaj reklamację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba problem zgłosić na infolini. Jak kumaty technik to problem naprawi po przyjeździe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Powiem tak, normalnie szlag jasny mnie trafia już. Zdarza się że internet czasami w ciągu 5 minut potrafi się 3 razy rozłączyć.. Tylko dzisiaj przy mnie rozłączył się z kilkanaście razy, a nie siedzę 24/7 z nosem w monitorze bo podejrzewam że wyglądałoby to dużo gorzej. Zgłaszałem im to wielokrotnie na infolinii - bezskutecznie. Napisałem więc reklamację, na której odpowiedź czekałem z 3 tygodnie. Brzmi ona tak:

Cytat

Dzień dobry,

dziękuję za kontakt i przepraszam, że nie mógł Pan swobodnie korzystać z łącza. Sprawa została skierowana do techników, przeprowadzono weryfikację działania sieci. Obecnie modem jest zalogowany poprawnie. W przypadku jeśli pomimo podjęcia interwencji nadal obserwuje Pan jakiekolwiek trudności proszę o informację zwrotną.

Pod spodem małym druczkiem:

Cytat

Zakończyliśmy postępowanie reklamacyjne. Po jego wyczerpaniu można skierować sprawę do sądu powszechnego lub dochodzić roszczeń w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów prowadzonych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (www.uke.gov.pl).

Oczywiście odpowiedziałem na tą reklamacje w tej samej wiadomości na e-mailu że dalej się rozłącza itd. ale przyszedł kolejny e-mail "Dziękujemy za dostarczenie wiadomości do UPC, zarejestrowaliśmy ją pod numerem XXX/XXX" i jest to inny numer niż ta poprzednia. Czyli co, teraz mam czekać kolejne 30 dni na odpowiedź?

To jest jakaś kpina :E

Jest jakaś opcja żeby zerwać umowę?

Edytowane przez parcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, parcu napisał:

Jest jakaś opcja żeby zerwać umowę?

Dokumentuj fotograficznie problemy z połączeniem (migające diody połączenia), zapisuj dokładną datę, godzinę i minutę wystąpienia problemu. Rób zgłoszenia, dokładnie opisz i załącz zdjęcia. Będziesz miał podstawę do wypowiedzenia umowy z winy operatora.

Z tego co widzę, problemem równie dobrze może być infra Nexery. Żeby nie było potem tak, że z kolejnym operatorem dostępnym na tym światłowodzie będziesz miał identyczne problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wielokrotnych zgłoszeniach, już jakiś czas temu, przyjechali do mnie "technicy" i wymienili router (poza wymianą routera niczego innego nie sprawdzali). Niestety w niczym to nie pomogło bo internet nadal się rozłączał. Po kolejnych zgłoszeniach za którymś razem w końcu coś zatrybiło, bo przez całe 4 dni (1-4 kwietnia) było stabilnie, bez rozłączeń. Od 5 kwietnia aż po dziś dzień internet rozłącza się codziennie, zazwyczaj MINIMUM 2-3 razy na dobę, połączenie wraca po około 5 minutach.

Zgodzili się rozwiązać umowę bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów z mojej strony, mogę to zrobić w dowolnym momencie. Tylko...

W dniu 16.03.2022 o 09:54, Qwinto napisał:

Z tego co widzę, problemem równie dobrze może być infra Nexery. Żeby nie było potem tak, że z kolejnym operatorem dostępnym na tym światłowodzie będziesz miał identyczne problemy...

... no właśnie. Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Witam, zamierzam sam zainstalować sobie monitoring wokoło domu i mam pytanie, ponieważ jestem laikiem. Czy można tak połączyć kamery za pomocą tych extenderów? 
    • Postaram się podrzucić następnym razem, jak będę na miejscu. Jak byłem ostatnio, to tyle pamiętam, że łapało LTE2100 z przekaźnika na odległości niecałych 4 km, a moc sięgała niżej niż -90dBm. Ogólnie tragedia z wczytaniem najprostszej strony internetowej, u 3 operatorów podobnie.   Powiem tak - została ta antena wybrana i zamontowana przez "fachowca" na zlecenie innych domowników. Ja się na tym tak nie znam, ale zanim się dowiedziałem jeszcze co tam w ogóle zostało zamontowane, to czułem już, że to będzie bubel, bo co innego może taki "fachowiec" zamontować. No i widzę, że moje przypuszczenia się potwierdzają. Żadnej poprawy to nie da? Bo trochę teraz ciężko będzie to zdjąć i rozmontować, nie wspominając już o poniesionych kosztach i ewentualnych następnych kosztach zakupu nowej anteny. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na resztę pytań dotyczących routera? Na przykład takie złącza to pewnie i tak zawsze będą te same, więc niezależnie od anteny router chyba można wybrać już teraz (mogę się mylić!). Chciałbym szczerze mieć coś ogarnięte przez majówką, o ile jest to osiągalne.
    • Witam po rocznej przerwie ; -). Odnawiam temat. Jak można łatwo odgadnąć, w poprzednim roku nic nie wyszło z kupna PC. Nic jednak straconego, gdyż jestem aktualnie gotowy do kupna gotowego zestawu lub zbudowania własnego PC. Budżet za samą jednostkę z softwarem (OS + Office) +/- 10000zł. Mogę dołożyć, o ile będzie miało to sens. Na początek, znalazłem taką oto promo w X-KOM: https://www.x-kom.pl/p/1220819-desktop-g4m3r-hero-i7-14700f-32gb-1tb-rtx4070s-w11x.html?sm=lowcygier Czy to dobra oferta? Czy też lepiej zbudować własną maszynę od zera?    
    • Świetne rady, autor tematu gra w 3440x1440, więc jakim cudem warto zmieniać 4070Ti na 4070Ti Super, skoro premiera RTX 5000 jest tak nieodległa ? Zanim braknie mu 12GB VRAM w tej rozdzielczości to będzie premiera RTX 6000. Więc @andriejek69 jak masz zmieniać teraz kartę to albo coś dużo mocniejszego, albo czekaj na nowe RTXy. Chyba, że faktycznie chcesz pograć w Cyberpanka z Path Tracingiem, ale tam nawet 4070Ti Super z 16GB to będzie za mało. Zrobisz ja uważasz, ale osobiście uważam taką zmanię za kompletnie bezsensowną, bo obecna kara Ci wystarczy do tej rozdzielczości, a jak zmieniać to na 4090, żeby faktycznie poczuć różnicę, teraz dostaniesz 10% to wydajności. Jedyna opcja to sprzedaż obecnej karty za dobrą cenę i niewielka dopłata.
    • Trudne się wylosowało... Monitorów z tunerem jest jak na lekartwo a szybszych niz 60hz tym bardziej. Nie ma mowy też o oledzie ani miniledzie z tunerem chyba że chodzi o telewizor to już prędzej coś znajdziesz.  Nie podałeś specyfikacji swojego komputera to też niezbyt można powiedzieć czy poradzi sobie z monitorem 4k np. (Samsung monitor m7 i m8) mają smart tv ale tunera już nie mają... Dodatkowo są na matrycy VA co nie każdemu może przypaść do gustu. Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno możliwie najlepszego monitora na miniledzie/oled (jeżeli nadal mówimy o budżecie 4000zł) i jakiegoś smartboxa (googletv) z tunerem i podłączenie go do monitora poprzez HDMI.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...