Skocz do zawartości
azgan

Resident Evil 4 Remake PC, XSX, PS5 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Baronik napisał:

optymalizacja dla PC wyszła "średnio". Zarzyna nawet mocne zestawy, "wycieki" pamięci itp. atrakcje.

Chyba Ci się pomyliło z tlou. Re4 chodzi świetnie i na steam nikt na to nie narzeka. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Baronik napisał:

optymalizacja dla PC wyszła "średnio". Zarzyna nawet mocne zestawy, "wycieki" pamięci itp. atrakcje.

Przesadzone, chociaż mialem raz crasha z powodu braku Vramu, ale optymalizacja jest dobra, a przy TLoU to nawet nie ma co stawiać dla porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, bocieque napisał:

Chyba Ci się pomyliło z tlou. Re4 chodzi świetnie i na steam nikt na to nie narzeka. 

wczoraj oglądałem filmik na YT, gdzie gość z 3070 męczył się z parametryzowaniem jakości tekstur, bo przy 8 GB VRAMu gra mu się resetowała przy lepszych pakietach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jaycob napisał:

Taka gra, a MC jest review bombing. Na PC tylko 5.5 usr score. :E 

https://www.metacritic.com/game/pc/resident-evil-4

Pewnie przez to, że nie można już Ashley zajrzeć pod spódniczkę :szczerbaty:

55 minut temu, Baronik napisał:

optymalizacja dla PC wyszła "średnio". Zarzyna nawet mocne zestawy, "wycieki" pamięci itp. atrakcje.

Jedyne co mogę zarzucić to, że RT zapycha pamięć i wywala. Bez RT mam wszystko na max ze skalowaniem z 1440p do 4k i poniżej 60 w mocnych zadymach nie spada. Chciałbym, żeby każda optymalizacja była taka "średnia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moim konfigu z wszystkim na maks i rt też na maks mam 120fps w 3440x1440p i po 13h gry zero problemów - brak crashy czy bugów (odpukać). Gra jest bardzo bardzo dobra.

Edytowane przez MuziPL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tych w temacie, śmiechowe i niezły easter egg :E 

nzEocOF.jpg

Godzinę temu, Baronik napisał:

wczoraj oglądałem filmik na YT, gdzie gość z 3070 męczył się z parametryzowaniem jakości tekstur, bo przy 8 GB VRAMu gra mu się resetowała przy lepszych pakietach.

Idąc za DF to dla kart z 8GB Vram gdy chcemy korzystać z RT to zalecane jest max 2GB na tekstury, dla 3080 to maksymalnie 3GB dla tekstur, ciężko widać ludziom dobrać detale do ilości Vram a później lament.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że Ashley w tej części to straszna sierota. Jako AI gorzej niż w oryginale. Potrafi sobie kucnąć ot tak 30 metrów od nas, drzec papę i czekać aż ja złapią. To samo jak chcemy się skradać. Pomimo wydania komendy trzymania sie blisko to i tak zrobi przykuc 5 metrów dalej, przez co ją zobaczą i tyle po skradaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lamparcicho napisał:

No i git, teraz niech pichcą dodatek fabularny z Adą a potem to może Code Veronica albo najlepiej Dino Crisis :D 

W dobrej kolejności napisałeś ;)  Najpierw dodatek, potem Code Veronica i Dino Crisis :) 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, maras2574 napisał:

W dobrej kolejności napisałeś ;)  Najpierw dodatek, potem Code Veronica i Dino Crisis :) 

Zanim Dino crysis zrobią to minie troche czasu najpierw niech jeszcze zrobią code veronica i na tym koniec bo re5 i re 6 nadal b dobrze wyglądają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę poeksperymentowałem wczoraj z żetonami i charmami jak to funkcjonuje w grze.

Wychodzi na to że nie działa na takiej zasadzie jakiej by wszyscy chcieli czyli zawsze przy pierwszym podejściu jest szansa że coś dobrego wypadnie, tylko każda konfiguracja żetonów ma swoją listę charmów jakie może wypluć.

Przykładowo jak będziemy wkładać zawsze 

Z - złoty 

S - srerbrny

Z / Z / S

Gdy zaczniemy wrzucać to za drugim razem otrzymamy Ade Wong ( -30% do naprawy kamizelki)

Jak będziemy wkladać  S / S / Z 

To za czwartym razem powinniśmy otrzymać wisiorek Los Iluminados (+20% do kryta nożem)

Charm Merchanta (-5% koszt wszystkich ulepszeń)

Nie jestem pewny ale wypadł mi przy wkładaniu żetonów w konfiguracji Z / Z / Z

ale za którym razem nie pamiętam, albo przy trzeciej albo przy czwartej próbie.

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po siedmiu godzinach wywaliło mnie z gry :(  Pierwszy raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VRAM nie przekraczasz? W teście od HU mówili jakoby tekstury na 3GB to jest ustawienie optymalne biorąc pod uwagę stabilność.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, caleb59 napisał:

VRAM nie przekraczasz? W teście od HU mówili jakoby tekstury na 3GB to jest ustawienie optymalne biorąc pod uwagę stabilność.

Możliwe, z tego co widziałem podczas gry, to w okolicach 15GB vram się kręciło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie vram przekroczony jak @caleb59 słusznie wspomina ;) 

edit: chociaż czekaj... przy 16GB vram nie powinno to się zdarzyć ale... pasek w grze masz przekroczony czy na biało?

ja u siebie zauważyłem, że jak jest pasek na biało to gierka nie korzysta wcale z pliku wymiany jak jest on ustawiony na automacie, natomiast jak już wejdzie pasek pomarańczowy albo czerwony to PF puchnie o parę GB

wtedy właśnie miałem jednego jedynego crasha bo mi sie cienie zachciało dać na maxa i spróbować co będzie :P 

btw

8 trybów w wersji na konsole i żaden nie chodzi za dobrze :E 

Edytowane przez lamparcicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspominali jeszcze, że gra zawsze im się sypała z włączonym RT i radzą to wyłączyć bo i tak efekty są słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, lamparcicho napisał:

pasek w grze masz przekroczony czy na biało?

Na czerwono. Teraz grałem z OSD i w zależności od miejscówki, użycie vram się zmienia. Tutaj pawie 15GB, ale tylko się ruszę i spada np. do 11GB 

P65IEua.png

o64xTAP.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, maras2574 napisał:

Po siedmiu godzinach wywaliło mnie z gry :(  Pierwszy raz

Tak samo mnie zaczęło nagle wywalać też po około 7-8h gry, ale dziś chyba znalazłem przyczynę. Miałem RT na high, nie wiem jakim cudem, bo na pewno grę zaczynałem z wyłączonym :E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, lamparcicho napisał:

ja u siebie zauważyłem, że jak jest pasek na biało to gierka nie korzysta wcale z pliku wymiany jak jest on ustawiony na automacie, natomiast jak już wejdzie pasek pomarańczowy albo czerwony to PF puchnie o parę GB

Plik wymiany mam wyłączony. A to ma coś wspólnego z VRAM ?   Przed chwilą patrzyłem i jest na pomarańczowo :hmm:

18KJNkc.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maras2574 A jak dasz tekstury oczko w dół na 6GB zamiast 8? Powinien być biały. Ewentualnie cienie z max na high, to też dużo żre :P No i aktywne RT - wiadomo.

Poza tym jak koledzy wyżej wspominają, RT może być tutaj powodem crashowania ale ja bym pokombinował najpierw z tym paskiem, żeby był biały ewentualnie pomarańczowy :) 

edit: tak, chyba ma coś wspólnego - u mnie jak brakuje vramu to plik wymiany puchnie a jak jest za mały (przy ustawieniu na sztywno)  to gra się wysypuje. No ale u Cb vramu nie brak.

@frog67 jakiś czas temu pisał w którymś temacie o tym, że jak wymienił kartę to coś podobnego zaobserwował mając więcej vramu na nowej karcie w porównaniu do tego, co się działo na starej z mniejszym vramem.

nie wiem, czy to jest ogólna zasada czy to się tyczyło jakiejś jednej gry i czy czegoś nie pomieszałem więc jakby co mam nadzieję, że jak tutaj zajrzy to lepiej Ci wyjaśni ;) 

Edytowane przez lamparcicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lamparcicho napisał:

A jak dasz tekstury oczko w dół na 6GB zamiast 8? Powinien być biały. Ewentualnie cienie z max na high, to też dużo żre :P No i aktywne RT - wiadomo.

Poza tym jak koledzy wyżej wspominają, RT może być tutaj powodem crashowania ale ja bym pokombinował najpierw z tym paskiem, żeby był biały ewentualnie pomarańczowy :) 

edit: tak, chyba ma coś wspólnego - u mnie jak brakuje vramu to plik wymiany puchnie a jak jest za mały (przy ustawieniu na sztywno)  to gra się wysypuje. No ale u Cb vramu nie brak.

Na 6 to tak, jest na biało wtedy ;)  Teraz grałem cały czas i nic nie wysypało. Wydaje mi się, że akurat taka miejscówka była i docisnęło VRAM przez to był crash. Być może pomógłby plik wymiany wtedy, ale cóż, nic się nie stało ;) Póki co nic nie zmieniam. Nagrałem filmik jak się zmienia VRAM, raz jest ponad 14GB, raz 12. A są miejscówki gdzie jest 10, 11GB

 

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maras2574

Mi wywaliło na RX 6800 raz, a grałem bez RT :E  

Zużycie Vram w opcjach gry pokazywało mi na pomarańczowo jakoś w granicach 12.90GB zaś w grze bujało się w peaku pod 15 - 15.5GB no i wywaliło mi w zamku.

A zmieniłem w opcjach cienie z Max na high i spadło zużycie Vram do nieco ponad 10GB w opcjach, a w grze już nie sprawdzałem. 

Odkąd zmieniłem te opcje żaden crash mi się nie przytrafil tobie też radzę coś obniżyć, albo właśnie cienie z max na high albo tekstury o oczko do 6GB i problemy z crashami znikną.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skonczylem gre na poziomie hardcore w czasie 20 godzin gra dla mnie jest mega mimo ze zrobili dużo zmian to wyszło na + czułem jakbym grał nowego residenta jak z 2007 na pc  (problemy z sterowaniem).

8VJs85B.png

Graficznie no cóz jest pięknie i optymalizacja zrobiona jak należy to zer wywala przy rt czy wysokie ciebie to juz jest mało vramu.

 

moze kiedys  wrócę skończyć na poziomie profesional i kupić ta limitowaną rocket launcher za 2 miliony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...