Skocz do zawartości
azgan

Resident Evil 4 Remake PC, XSX, PS5 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzmy, że taki kaprys w moim przypadku ;)

Mi jako Polakowi gra się najprzyjemniej i najbardziej komfortowo w ojczystym języku. Podejrzewam, że Niemcowi gra się najlepiej po niemiecku, Chińczykowi po chińsku, Włochowi po włosku itd. no ale mogę się mylić. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, maras2574 napisał:

Nie ma ciśnienia, ale jak zaczynasz przygodę z Resident Evil po raz pierwszy, to polecam po kolei... RE2 remake, RE3 remake, RE4 remake, RE7 i Village. 5 I 6 możesz śmiało pominąć, mało tam residenta w residencie :szczerbaty: To typowe rąbanki. Jednym się podobają , innym nie, ja należę do tej drugiej grupy ;) 

Nie zapominajmy o bardzo udanym Resident Evil 1 HD Remaster. W pierwszej kolejności każdy powinien to ograć bo to absolutny klasyk do tego świetnie odświeżony.

Tak z innej beczki to mamy powtórkę z RE Village, gdzie usunięcie Denuvo upłynniało grę. :E 

Cytat

Q: The cracked version from the Empress gives out more fps as it was with the cracked of RE8? Has anyone tested?

A: It's almost the same but Empress version is little bit better.

 

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, caleb59 napisał:

Odpaliłem to cudo, detale max, RT off. Jedyne co pościnałem niżej to cienie na high bo max zbyt drastycznie żre VRAM, a tekstury ustawiłem na High (4GB). Ogólne zużycie VRAM to około 7GB, na czerwono.

Póki co płynne masełko, nic złego się nie dzieje.

Nie wiem czy nadal tak jest, ale w okolicach premiery wyłączenie hair strands dawało sporego boosta wydajności, możesz spróbować.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że nie potrzebuję boosta do wydajności. Ogólnie to te włosy zjadają bardzo mało VRAM w porównaniu do np. cieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lamparcicho napisał:

;) 

 

1-2 fps różnicy. Poza tym wersja z crakiem mniej ramu ciągnie.  W niektórych momentach na korzyść steama. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie czy te nowe Denuvo i 3 inne zabezpieczenia są takie lekkie, czy crack po prostu ich nie usuwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona to faktycznie wycina z gry, kiedyś jak jeszcze udzielała się na Reddicie można było wyłapać takie niuanse, wtedy chodziło o Resident Evil Village. Emulowana jest tylko obsługa Steama, co również daje dostęp do wszystkich DLC kosmetycznych, nawet tych przedpremierowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W demie wystepowaly u mnie male przyciecia i spadki fps zawsze w tych samych miejscach  tak jak na filmie :

RE 4 remake ( 6 sekunda , potem na schodach)

Dzialo sie to niezaleznie od ustawien graficznych i rozdzielczosci (na nizszych ustawieniach i bez locka np drop ze 100 fps do 80) Myslalem ze w pelnej wersji i po updatach to poprawia. Pojawila sie witaminka wiec postanowilem sprawdzic. Niestety dalej jest tak samo. Pytanie czy tak jest tylko u mnie i np mam cos nie tak z kompem/sprzetem itp? Czy jest to dosc znane zjawisko w tej grze?? Gre planuje kupic jak tylko pojawi sie spolszczenie ale jak ma to tak wygladac  przez cala gre to slabo...

Edytowane przez naczelnik5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba to samo co w Dead Space Remake czyli traversal stutter ale pewności nie mam czy o to dokładnie Ci chodzi bo już ledwo widzę na oczy :P 

W każdym razie też czegoś podobnego doświadczałem u siebie na premierę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, caleb59 napisał:

Ona to faktycznie wycina z gry, kiedyś jak jeszcze udzielała się na Reddicie można było wyłapać takie niuanse, wtedy chodziło o Resident Evil Village. Emulowana jest tylko obsługa Steama, co również daje dostęp do wszystkich DLC kosmetycznych, nawet tych przedpremierowych.

Nikt niczego nie wycina dlatego exe waży cały czas tyle samo czyli furmankę ;-) Całe denuvo siedzi w exe. Można sobie nawet obejrzeć filmy jak się robi obejście Denuvo na YT jeżeli nie zostały skasowane filmy. 

Każda gra niezależnie jakie ma zabezpieczenie dostaje emulacje steama inaczej byś jej nie odpalił chyba, że pochodzi z innego źródła to masz emulacje np. epica ;-)

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie naczytałem się wtedy głupot, dzięki za sprostowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 16.05.2023 o 00:26, lamparcicho napisał:

To jest chyba to samo co w Dead Space Remake czyli traversal stutter ale pewności nie mam czy o to dokładnie Ci chodzi bo już ledwo widzę na oczy :P 

W każdym razie też czegoś podobnego doświadczałem u siebie na premierę.

Kurde myslalem ze takie rzeczy to już przeszłość w erze szybkich dysków, pamięci itp. Z tego co poczytalem to nie ma na to fixa. Dziwne bo w tym wątku wiele osób pisało że gra chodzi jak masełko i raczej nie było narzekań na działanie jak przy innych nowych tytułach, ale jak zaglebilem sie w temat na zagranicznych forach to problem faktycznie wystepuje , moze nie tak czesto jak w DSR ale jednak...

Edytowane przez naczelnik5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.05.2023 o 08:34, caleb59 napisał:

Resident Evil 1 HD Remaster

Ma ktoś może spolszczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wyszło takowe? Kiedyś patrzyłem za tym to niczego nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No właśnie nie wiem czy wyszło :hmm: Źle zapytałem, miało być "czy jest spolszczenie" ?  Nawet nie wiedziałem że mam grę w bibliotece STEAM :E  A ostatni raz w to grałem na PS1 wieki temu :D

Coś jest, tylko nie wiem czy działa z remasterem  https://re-patriacja.pl/resident-evil-1996/   -nie działa

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem, przeszłem... Remake bardzo dobry, ale gra imo tylko dobra. Ostatnio grałem w 2 inne gry z zombie, Days Gone i TLoU, i ani nie miałem takiego funu jak przy DG, ani nie czułem takiego klimatu i wyzwania jak w TLoU. 

Wrogowie szybko stają się powtarzalni i nudni, podobnie lokacje w grze. Można się porzygać tym zamkiem. Łamigłówki są co najwyżej OK, mapka skarbów kupowana za bezcen zabija chęć obszukiwania lokacji. Ot wejść do kolejnego pokoju -> kliknąć V, zobaczyć co jest -> zebrać to -> o, tutaj są czerwone beczki czyli... ok, właśnie wyskoczyli EWARRADLOO EL BŁONASTERO pach pach leżą -> dalej. Bossowie całkiem spoko. Rozwój postaci, czy raczej broni, fajny, trzyma przy grze. Ashley głupia i cały czas ją ktoś kradnie. Fabuła najprostsza z możliwych dosłownie, Leon nijaki do bólu. Fajna grafika i optymalizacja też może być, mogłem Ray Tracing włączyć i było najczęściej 80+ klatek.

Takie 8/10 mimo wszystko. Village bardziej mi siedziało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo 4 to była pierwsza część, która poszła w kierunku aren wypełnionych wrogami do wystrzelania. Tutaj grasz od areny do areny i jest to przeplatane wątkami fabularnymi czy jak kto woli "horrorem". Zresztą jeśli ktoś nie za bardzo rozumie o co mi chodzi to niech sobie zagra w remake 2 i później wróci do remake 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie RE skoczyly sie na trzeciej czesci, ile razy czlowiek przeszedl 1-3 czesci to jest szok i jak potrafil sie wystraszyc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że niedługo wyjdzie spolszczenie. Tak sugeruje ostatni tweet:

Opera-Zrzut-ekranu-2023-06-03-095135-twi

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukończyłem jakiś czas temu, żadnych problemów technicznych nie miałem, gra była stabilna cały czas z RT off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Niby fajnie ale nie do konca, na konsoli 60fps styka w zupelnosci wiec FG jak dla mnie zbedny, za to przy 30fps + FG bedzie kaszanka i lag.
    • Buda waży 7.55 kg to powinna być dość solidna. Dodatkowe wentyle sa konieczne do zapewnienia dobrej wentylacji. Nie wiem czy 500DX będzie lepsza, ale może jak się bardziej podoba to można ją wziąć.   Jak na razie Minecraft i GTA V i raczej bez super wymagających gierek, to można smialo dac RTX 4060 czy RTX 4060 Ti i po prostu za 2-3 lata zmienić GPU. Ewentualnie jak coś bardziej wymagającego w planach to podbić do RX 7700 XT i będzie jeszcze lepiej z większym zapasem VRAM:  https://proline.pl/gigabyte-radeon-rx-7700-xt-gaming-oc-12gb-pci-e-gddr6-gv-r77xtgaming-oc-12gd-p8119239   To nie będą głośne karty, no chyba że weźmiesz jakiś padlinowaty model. Co wybrać to już można doradzać jak się konkretnie zdecydujesz na któreś GPU.    
    • No właśnie o tym pisałem, musiałem kupić kiepski egzemplarz. Co ciekawe, jak pamiętam na samym początku nie mialem tak wysokich temperatur idle. Spokojnie trzymały się poniżej 40C, nawet w UEFI po zimnym rozruchu. Teraz w podobnych okolicznościach procesor po wejściu do uefi raportuje od razu np 55-60C i z tego punktu dopiero się chłodzi. Jeszcze mi chodzi po głowie, że autentycznie mobo może pierdoły raportować  nie ma wyboru, trzeba chyba kupić coś lepszego na b550 i się wyjaśni   tak to wygląda u mnie teraz, nie odpalałem jeszcze nic
    • I o to chodzi - ma pałować +100, 120, nawet więcej jak trzeba. Długo to nie trwa takie podbijanie, bo od pewnego momentu zacznie wywalać masowo errory albo resetować kompa od temperatury cepa. Przy limitach nie a sensu testowanie w occt, bo syntetyk nie ma szans się rozkręcić i weryfikacja stabilności nie jest wiarygodna, bo procek nie jest obciążony tak jak powinien - czyli do oporu. Wtedy musisz już inaczej weryfikować. 
    • Intel w latach 2012-2019 typowo podnosił wydajność produktów serwerowych o ~10% na generację, gdy patrzeć jedynie na "w miarę rozsądny" przedział cenowy 2500 - 3000 USD. Dodawali standardowo po 2 rdzenie i nieco polepszali wydajność pojedynczych wątków (przez wzrosty realnej wydajność na cykl zegara), przy okazji nieco podnosząc przepustowość pamięci. Sandy Bridge (2012) ---> +10% Ivy Bridge (2013) ---> +10% Haswell (2014) ---> +10% Broadwell (2016) ---> +10% Skylake (2017) ---> +10% Cascade Lake (2019) ---> potem +25% Ice Lake (2021) ---> niedawno +40% Sapphire Rapids (2023) ---> obecnie +25% Emerald Lake (2024) ---> potencjalnie od +25% do +35% w Granite Rapids (2025) AMD z kolei pomiędzy 2012, a 2017 też zdołało troszkę podnosić wydajność i efektywność energetyczną. Jaguar (28nm) oferuje w 4 rdzeniach wydajność połowy Intel Q6700 (65nm), pobierając ⅛ energii, a Excavator Bristol Ridge A10-9620P z Q1 2017 oferuje 69% wyższą wydajność niż Steamroller Kaveri A10-7300 z Q2 2014, używając przy tym o 21% mniej prądu i do tego iGPU ma o 37% więcej flopsów. A więc efektywność energetyczna jest dwukrotnie wyższa w przypadku CPU i o ~70% wyższa w przypadku iGPU, na tym samym procesie produkcyjnym 28nm GlobalFoundries (ale z 28,6% więcej tranzystorów, przy prawie tym samym rozmiarze chipu). (╹ڡ╹ ) Wniosek z tego, iż mimo wszystko sprawność i skuteczność procków od obu korporacji stopniowo rośnie ale wolniej niż byśmy chcieli, a Intel do tego ostatnio zdecydowanie przesadza z poborem energii, próbując za wszelką cenę nie być w tyle w wydajności za AMD. Oby Arrow Lake zaoferował +25% więcej rzeczywistej wydajności, potrzebując jednocześnie o 33% mniej energii do działania. Wtedy mielibyśmy do czynienia z produktem wyraźnie lepszym od Raptor Lake i Raptor Lake Refresh (szczególnie gdy patrzeć na to co interesuje osoby dla których komp to głównie maszyna do gamingu ale jednocześnie kilka klatek więcej nie ma znaczenia gdy mają już i tak ponad 100). :-]
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...