Skocz do zawartości
azgan

Forza Motorsport - wątek zbiorczy PC, XSX

Rekomendowane odpowiedzi

Wróciłeś po pół roku, czyli grałeś na premierę. Więc na pewno weszło więcej tras niż 3. Kariera tak samo nudna, ale pod względem gameplayu wiele się zmieniło. Poprawiono przede wszystkim AI i wyeliminowano wiele irytujących błędów. Dużą zmianą był tez poprawiony system progresji

Gra się teraz o wiele przyjemniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, mURdOcK napisał:

W tę grę nie gra się dla kariery 😃

Może jeszcze powiesz że w multi ? :szczerbaty:  Nie jestem masochistą :szczerbaty:

Godzinę temu, mURdOcK napisał:

Poprawiono przede wszystkim AI

To był jakiś patch w ciągu ostatniego tygodnia ? Bo ostatni raz grałem w zeszłym tygodniu w czwartek i AI kibel straszny 

 

11 godzin temu, Everyman napisał:

bo przecież jakbym ograł teraz to nie odnowię abonamentu. 

https://lowcygier.pl/subskrypcje/tani-game-pass-ultimate-dla-aktywnych-subskrybentow-100-dni-za-115-zl/

Edytowane przez maras2574
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, maras2574 napisał:

To był jakiś patch w ciągu ostatniego tygodnia ? Bo ostatni raz grałem w zeszłym tygodniu w czwartek i AI kibel straszny 

Tak, w poniedziałek wyszedł nowy, duży patch. Poprawili m.in AI i optymalizację na PC oraz dodali nową trasę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponownie zinstalowałem bo ostatnio trochę grałem w project gotham Racing 3 i jakoś te 20 lat temu kariera była ciekawsza do ogrywania, więc może niech już te gry robi te legendarne AI, bo na razie słabo to wygląda.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mURdOcK napisał:

Tak, w poniedziałek wyszedł nowy, duży patch. Poprawili m.in AI i optymalizację na PC oraz dodali nową trasę.

Proszę Cię. Odpaliłem wczoraj i Al dalej jest upośledzone, a kary są nadal za to, że ktoś we mnie wjechał. 

Kochałem Forza 4, nie nawidzę aktualnego ścieku. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli wszystko w normie :boink::rotfl:

Sam sobie się dziwię że wytrwałem całą karierę :szczerbaty: Dodam że podczas rozgrywki w ten twór używałem bardzo niecenzuralnych wyrazów 8:E Między innymi właśnie przez AI 

Edytowane przez maras2574
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj potestowałem ze 2 godziny i nie miałem takiej sytuacji a wcześniej zdarzały się nagminnie. 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zaskoczył mnie pozom trudności, już nie chodzi o AI ale o prowadzenie samochodów, niektóre wozy opanować bez żadnych wspomogaczy to sztuka. Może za dużo FH :szczerbaty:

Czy tylko ja zauważyłem że przyczepność na niektórych torach prawie nie istnieje? AI z tego sobie nic nie robi i jedzie jak po sznurku.

Edytowane przez scratix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dobry ten pacz. Wywala mi grę do pulpitu zaraz po synchronizacji z serwerem. Zaraz ta gra poleci w cholere.

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo wody w Wiśle jeszcze przepłynie zanim oni tą grę doprowadzą do ładu :szczerbaty:

10 godzin temu, scratix napisał:

Czy tylko ja zauważyłem że przyczepność na niektórych torach prawie nie istnieje? AI z tego sobie nic nie robi i jedzie jak po sznurku.

Nie tylko Ty, tak już jest w tej grze ;) Skończyłem karierę i wróciłem do ACC, dzień do nocy ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 10.04.2024 o 20:23, scratix napisał:

Zaskoczył mnie pozom trudności, już nie chodzi o AI ale o prowadzenie samochodów, niektóre wozy opanować bez żadnych wspomagaczy to sztuka. Może za dużo FH :szczerbaty:

Czy tylko ja zauważyłem że przyczepność na niektórych torach prawie nie istnieje? AI z tego sobie nic nie robi i jedzie jak po sznurku.

To co piszesz jest wrażeniem typowego, niezaangażowanego "gracza" i to jest mainstream odczuć tej gry.

Czyli dla większości graczy FM/8 właśnie taka jest ... gówniana.

Stety czy niestety FH5 kanibalizuje tutaj FM/8, bo to jest skryptowa gra na pada i nie wymaga wielkiego wysiłku,

i wszyscy porównują te dwie gry jakością otoczenia, a nie istotą każdej z nich ... a to dwie odmienne gry ... gdzie łącznikiem jest tylko M$.

O ile jeszcze przyczepność w torze istnieje, ale zależy od zaangażowania gracza w prowadzenie, tuning i setup,

to już wyjazd na pobocze jest doświadczeniem lodowiska, a uderzenie w bandę zawsze kończy się w ten sam sposób,

obrotem tyłem w około "przyklejonego" do bandy przodu ... skrypciki, dużo skrypcików ... przecież po co ogarniać tyle fizyki zderzeń, itp., itd..

 

W dniu 11.04.2024 o 07:16, maras2574 napisał:

Dużo wody w Wiśle jeszcze przepłynie zanim oni tą grę doprowadzą do ładu :szczerbaty:

Nie tylko Ty, tak już jest w tej grze ;) Skończyłem karierę i wróciłem do ACC, dzień do nocy ;)

Moim zdaniem nie doprowadzą do ładu fizyki zderzeń.

I ta gra być może długo nie będzie tak zaawansowana jak jej wyścigowi konkurenci.

 

Ale dzięki niej osobiście wskoczyłem na wyższy poziom rozumienia setupów i czucia ich wpływu na jazdę.

FM/8 ma unikalny sposób pracy z setupem "w locie". Wychodzisz do ustawień w trakcie jazdy i po zmianach wracasz do pędzącego samochodu.

Mamy nadal te same parametry opon (temperaturę, zużycie), temperaturę silnika, itp.

Pozostałe tytuły wyścigowe przenoszą nas do garażu i wymagają restartu przez ponowny wyjazd ... na zimnych oponach

i zabawa zaczyna się od początku, a gdzie nasze wrażenia przed opuszczeniem sesji ?

I co możemy teraz z nimi zrobić, jeśli doprowadzenie do tych samych warunków zajmie przynajmniej jedno dodatkowe okrążenie albo więcej ?

Dużo się przez to traci na pamięci odczuć, a to w jeździe wypełnionej bodźcami są chwilowe wrażenia,

które nie są rejestrowane w pamięci, bo są zaraz zastępowane lawiną nowych.

Wjazd do garażu powoduje że tracimy synchronizację tego co czuliśmy, z myślą o poprawie jakiegoś aspektu.

Po wyjeździe zaciera się to wrażenie które mieliśmy wcześniej.

FM/8 skraca ten czas i pozwala na szybkie korekty.

To świetny poligon dla doskonalenia rozumienia zawieszeń w tego typu grach.

Dzięki temu mechanizmowi wytworzyłem w swoim mózgu dodatkowe simracingowe neurony

i rozbudowałem sieć swoich wrażeń i umiejętności do całkowicie nowego poziomu.

 

Dzięki treningom na poligonie FM/8 dogadałem się wreszcie z setupem w PC2, gdzie nie lubiłem tej gry przez "dziwny" setup.

Teraz doprowadziłem w nim jazdę do poziomu podobnego do ACC, bo setup w PC2 ma ciekawe rozwiązanie przejść w amortyzatorach.

 

Owszem, moje zaangażowanie w tak głębokie zarządzanie zawieszeniem jest nietypowe i unikatowe,

ale dopiero ten poziom pozwala dotrzeć do głęboko ukrytych smaczków gier wyścigowych.

Może na początku chciałem przekazać kilku z was ten entuzjazm, ale dostrzegam przewagę chęci mielenia wszystkiego "jak leci".

Także .. kto wie, ten wie ... kto rozumie i czuje, ten rozumie i czuje. To jest nisza.

A całej reszcie życzę "wirtualnych szerokości".

Edytowane przez tekkno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowałem wczoraj nowego patcha (update 8) i jestem pozytywnie zaskoczony, jak dobrze funkcjonuje teraz AI komputerowych przeciwników. W czasie godzinnych testów nie zdarzyło się, żeby samochód przeciwnika we mnie wjechał, tak samo nie był żadnych kraks przy hamowaniu, na zakrętach. Widzę, że wszystko zmierza w bardzo dobrym kierunku. Zaznaczę, że testowałem na Xboxie, nie wiem czy na PC będzie podobnie, ale podejrzewam że tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam optymalizacja na PC, poprawili coś? Da się już grać w tym oszukanym 4K z DLSS3 i 60k/s+?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mURdOcK napisał:

Testowałem wczoraj nowego patcha (update 😎 i jestem pozytywnie zaskoczony, jak dobrze funkcjonuje teraz AI komputerowych przeciwników. W czasie godzinnych testów nie zdarzyło się, żeby samochód przeciwnika we mnie wjechał, tak samo nie był żadnych kraks przy hamowaniu, na zakrętach. Widzę, że wszystko zmierza w bardzo dobrym kierunku. Zaznaczę, że testowałem na Xboxie, nie wiem czy na PC będzie podobnie, ale podejrzewam że tak. 

Ficzer, ktory powinien byc na premiere :D

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Phoenix. napisał:

Ficzer, ktory powinien byc na premiere :D

Akurat problem z AI był praktycznie w każdej wyścigowej grze komputerowej. Przypomnij sobie jak to wyglądało w Gran Turismo 7. Tam do tej pory auta jadą po sznurku, praktycznie nie ma wyprzedzania i przez to brak jakiejkolwiek rywalizacji

W ACC też nie jest idealnie. Auta często uderzają w tył a karę i tak otrzymujesz zawsze ty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się jest coraz lepiej, znowu będzie grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 14.05.2024 o 08:44, azgan napisał:

Jak tam optymalizacja na PC, poprawili coś? Da się już grać w tym oszukanym 4K z DLSS3 i 60k/s+?

Nie wiem jak jest z obrazem bo na moim wiekowym IPS 2560x1080 200% jest jak jest,

ale trzymając w "rencach" DD to FM/8 takiemu LMU do pięt nie dorasta.

Dopiero z DD czuć czy to imitacja samochodu czy klasera na znaczki ;)

W FM/8 fajnie się jeździ na G25.
Z DD już nie bardzo.

bo ... DD ... LMU ... Sebring ... i pozamiatane.

Edytowane przez tekkno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakim DD grasz w forze? korci mnie up sprzętu wiec pytam, bo nie wyobrażam sobie żeby g25 było lepsze od dd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na tym co w sygnaturze i odpuściłem.

Sprawdziłem ustawienia z neta czy trochę sam kombinowałem i bardzo dziwne odczucia były że odpuściłem. FM pod pada jest ok, pod kiere nie bardzo imo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można w tą grę już grać czy dalej ma pełno problemów? Czekam w sumie od premiery żeby do tego usiąść 😪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam trochę rozeznania w FFB, te ustawienia są najlepsze. Jeżeli macie clipping to zmniejszacie tylko Force Feedback Scale.

https://imgur.com/a/6I8HO3C

 

Edytowane przez Big_Elvis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MrKetiw napisał:

Można w tą grę już grać czy dalej ma pełno problemów? Czekam w sumie od premiery żeby do tego usiąść 😪

Można było grać od premiery. Po prostu jest to średnia forza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Halfi napisał:

Na jakim DD grasz w forze? korci mnie up sprzętu wiec pytam, bo nie wyobrażam sobie żeby g25 było lepsze od dd :)

G25 podaje wszystkie gry mniej więcej podobnie.

To co ci się nie podoba w np. rFactor 2, że jest surowa, telepie za bardzo kierownicą, to efekt rozdzielczości informacji jakie ta gra podaje do kierownicy.

FM/8 jest na G25 po sfiltrowaniu w miarę gładka i fajnie się gra.

Kupiłem Logitech G PRO.

Uwaga zasadnicza, DD oddaje całą rozdzielczość z gry.

Miałem wrażenie w PC2, FM/8, FH5, że kierownica jest nie teges.

Ale po rF2, LMU, ACC zrozumiałem że to z łatwymi grami jest problem.

Łatwe gry nie dają gęstej rozdzielczości informacyjnej.

Kierownica nie ma nic do roboty.

Samo ustawienie dużej mocy nic nie daje, bo nie ma synergii tego co czujesz z tym co widzisz.

Kupisz DD i ilość tytułów które będą ci się podobać jeszcze zmaleje.
Będziesz musiał polubić tytuły najbardziej surowe i trudne.

 

FM/8 nie jest na pada, ale to jest gra na wyciąganie kasy, a nie żeby się rozpływać jazdą.   

Edytowane przez tekkno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dla mnie od zawsze rFactor2 był wyznacznikiem symulacji prowadzenia.

Jeżdżę od pierwszego wydania i nigdy nie przyszło mi do głowy żeby uznać że jest zły bo nie wygląda nowocześnie.

Większość ludzi uznaje go za coś dziwnego, ale jakaś grupka simracerów wie o co kaman.
Teraz wyszło LMU i część ludzi pisze "szkoda że to Studio 397 i bazuje na rFactor", a ja się cieszę jak dziecko na nową paczkę LEGO Technic z największą liczbą części - będzie co konfigurować

I kupowałem DD jako upgrade G25 po udanych 17 latach współpracy.

Zresztą moje G25 jest nadal w doskonałej kondycji i nie idzie w odstawkę, bo w kilka tytułów jednak lepiej się jeździ na niej niż na DD, szkoda się silić na ekskluzywność, której te tytuły nie zapewniają.

W sumie to w ogóle nie patrzyłem na Fanatec, Moza i inne cuda.

Jak tylko pojawiła się G PRO, to nie miałem wątpliwości że jest świetnie zrobiona.

Po testach w sieci wychodziło na to, że jest OK.

Na początku używania nie ogarniałem dobrze konfiguracji pod nią (presetów prawie nigdzie nie ma, trzema robić nowe konfigi), ale i nie rozumiałem tego co napisałem o rozdzielczości informacyjnej.

Miałem wątpliwości czy to dobry zakup.

Ale w końcu dogadałem DD z LMU w pierwszej kolejności.

I na Sebring przeżyłem coś w rodzaju ekstazy, jakiegoś wyrzutu endorfin, aż wycisnęło mi łzy.

Symulacja prawdziwości prowadzenia była tak realna, miałem ten mityczny flow i pełne zanurzenie w samochodzie i torze.

Jeżdżę na FOV 25 bo ustawiam możliwie najwyższą wierność z prawdziwym widokiem w kokpicie.

Dalej poszło gładko, rFactor 2, ACC, AC.

Skupiam się teraz na dwóch samochodach które preferuję od dawna: Radical SR3 i Ferrari F488 GT3.

Mam je na wszystkich symulatorach gdzie są dostępne i DD jest OK.
Z DD można wejść bardziej w styl wyścigowy i skupić się na wąskim zakresie samochodów, jakichś lig.

To jest dla tych którzy przedkładają jakość tego co robią nad ilością w kolekcji.

Edytowane przez tekkno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...