Skocz do zawartości
azgan

Forza Motorsport - wątek zbiorczy PC, XSX

Rekomendowane odpowiedzi

Jest git już bo wydali update. Pisałem o tym :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś próbuje dla fanu rywalizacji w rywalach McLarenem 620R na Nurburgring GP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 14.07.2024 o 21:01, Halfi napisał:

Ktoś próbuje dla fanu rywalizacji w rywalach McLarenem 620R na Nurburgring GP?

 

Coś tam pykłem

Wyzwanie Logitech McLaren G - McL. 620 '21 _70.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobry filmik. W sumie trudno się z czymś nie zgodzić.

No bo czy gry wyścigowe umierają? Jako mainstreamowy fenomen - tak. Na szczęście jedna perełka taka jak AMS2, ACC, czy - miejmy nadzieję - nadchodzące EVO raz na kilka lat i da się żyć, choć upadku serii WRC czy stagnacji oraz zeszmacenia się F1 pod butem EA szkoda....

Dobrych sim-cade też szkoda, ale..., niestety to już praktycznie martwa nisza, gdzie rządzi od lat jeden słaby tytuł (FH), a inne nie mają szans się przebić (bardzo przyzwoite, choć oczywiście wtórne ostatnie GRID-y). Czysto arcade'owe indyki faktycznie dają radę, tyle że są bardzo skromne i zwykle mocno nawiązują do przełomu lat 80. i 90.

Na szczęście jedna mainstreamowa perełka taka jak AMS2, ACC, czy - miejmy nadzieję - nadchodzące EVO raz na kilka lat i da się żyć... A to jest bardzo ważne stwierdzenie.
Obecnie dobra gra z tego segmentu posiada grafikę, którą ciężko już poprawić bez pójścia w zabójcze full-RT, posiada bardzo dużo zawartości, którą autorzy mogą jeszcze przez lata poszerzać toną DLC, posiada fizykę dla wyjadaczy i asysty dla nowicjuszy... tak naprawdę jeden-dwa tytuły na rynku raz na kilka lat zaspokoją absolutnie każdego, kto choć trochę lubi ściganie i potrafi wyjść poza czyste arcade i sim-cade  (a dla niszy poważnego sim-racingu jest iRacing, rFactor 2, R3R, nadchodzące Le Mans i Rennsport.... dużo tego... chyba za dużo, co zauważył słusznie Gucio.)

Pozostaje się pogodzić ze śmiercią sim-cade (może za kilka lat odżyją niczym turówki) i z zejściem arcade do budżetowej, offowej niszy oraz modlić się o to, by wystarczająco duża pozostała baza klientów zainteresowanych niepoważnymi, pogardzanymi symulacjami typu CARS2, AMS2 ACC, nadchodzącym EVO i GTRevival - tak, by za kilka lat na rynku nie pozostały już tylko kosmicznie drogie symulatory na abonament z zawartością kupowaną na sztuki i społecznością zapaleńców z rigami po kilkanaście-kilkadziesiąt tys. zł. 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I się wyjaśniło czemu gra wygląda tak płasko i dziwnie, jakby była niedokończona.

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra wciąż wymaga wielu poprawek praktycznie na każdej płaszczyźnie. Na szczęście widać znaczną poprawę względem wersji premierowej, która bardziej przypominała fazę alfa niż early access.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 19.07.2024 o 22:03, Zas napisał:

Dobry filmik. W sumie trudno się z czymś nie zgodzić.

No bo czy gry wyścigowe umierają? Jako mainstreamowy fenomen - tak. Na szczęście jedna perełka taka jak AMS2, ACC, czy - miejmy nadzieję - nadchodzące EVO raz na kilka lat i da się żyć, choć upadku serii WRC czy stagnacji oraz zeszmacenia się F1 pod butem EA szkoda....

Dobrych sim-cade też szkoda, ale..., niestety to już praktycznie martwa nisza, gdzie rządzi od lat jeden słaby tytuł (FH), a inne nie mają szans się przebić (bardzo przyzwoite, choć oczywiście wtórne ostatnie GRID-y). Czysto arcade'owe indyki faktycznie dają radę, tyle że są bardzo skromne i zwykle mocno nawiązują do przełomu lat 80. i 90.

Na szczęście jedna mainstreamowa perełka taka jak AMS2, ACC, czy - miejmy nadzieję - nadchodzące EVO raz na kilka lat i da się żyć... A to jest bardzo ważne stwierdzenie.
Obecnie dobra gra z tego segmentu posiada grafikę, którą ciężko już poprawić bez pójścia w zabójcze full-RT, posiada bardzo dużo zawartości, którą autorzy mogą jeszcze przez lata poszerzać toną DLC, posiada fizykę dla wyjadaczy i asysty dla nowicjuszy... tak naprawdę jeden-dwa tytuły na rynku raz na kilka lat zaspokoją absolutnie każdego, kto choć trochę lubi ściganie i potrafi wyjść poza czyste arcade i sim-cade  (a dla niszy poważnego sim-racingu jest iRacing, rFactor 2, R3R, nadchodzące Le Mans i Rennsport.... dużo tego... chyba za dużo, co zauważył słusznie Gucio.)

Pozostaje się pogodzić ze śmiercią sim-cade (może za kilka lat odżyją niczym turówki) i z zejściem arcade do budżetowej, offowej niszy oraz modlić się o to, by wystarczająco duża pozostała baza klientów zainteresowanych niepoważnymi, pogardzanymi symulacjami typu CARS2, AMS2 ACC, nadchodzącym EVO i GTRevival - tak, by za kilka lat na rynku nie pozostały już tylko kosmicznie drogie symulatory na abonament z zawartością kupowaną na sztuki i społecznością zapaleńców z rigami po kilkanaście-kilkadziesiąt tys. zł. 

Tutaj nie mogę się zgodzić, bo FFB a nowym EA WRC jest jednym z najlepszych w serii. Duża lepsza gra (dla mnie) od DIRTA 2,  zaś na asflacie od Dirta 1.  AMS2 i ACC oceniam mizernie w stosunku jak określiłeś niszowego iRacingu (?). średnio 10-14k użytkowników online, gra z pełną kulturą i rywalizacją fairplay - wczoraj tylko wbiłem na ACC i pierwszy lepszy wyścig kończy się tam średnio na 1-2 zakręcie dla większości graczy... tyle z tej perełki.

Za choćby jedną taką akcje, że ktoś dosłownie celowo wbija w całą grupę i rozwala wyścig w IR ma po prostu bana po zgłoszeniu ... a acc moze mu SA poleci o 1,2 oczka.

Edytowane przez zozolek
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zozolek napisał:

wczoraj tylko wbiłem na ACC i pierwszy lepszy wyścig kończy się tam średnio na 1-2 zakręcie dla większości graczy... tyle z tej perełki.

ACC to tylko LFM, ale tam znowu jest inny problem, losuje praktycznie zawsze z kosmitami i jesli nie jestes naprawdę bardzo dobry to frajdy zero. Zresztą wtedy też divebombing jest na porządku dziennym i nawet na ligach PRO jest normą. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, galakty napisał:

ACC to tylko LFM, ale tam znowu jest inny problem, losuje praktycznie zawsze z kosmitami i jesli nie jestes naprawdę bardzo dobry to frajdy zero. Zresztą wtedy też divebombing jest na porządku dziennym i nawet na ligach PRO jest normą. 

Lepsza jazda z kosmitami niż degenami ;). Ostatnio w iRacingu wrzuca mi co chwile kosmitów z 7k+, ale dla mnie bomba bo znacznie poprawiam jazdę. O FFB i  realizmie  nie będę pisać, bo ktoś kocha ACC a ktoś iR.

To co najważniejsze czyli zabawa multi w IR jest na innym poziomie niz gdziekolwiek indziej.  Zdarzają się akcje jak wszedzie, ale to margines.

 

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w prawdziwej F1 gdzie jezdza pro tez sie zdarzaja mega dive bomby, wiec no :D jak wczoraj ver na ham, czy kiedys bottas pomylil f1 z kreglami :D

gry sim like maja mniejsza tendencje do konczenia wyscigu po t1, gdzie sim-cade czy arcade wieksze. ale zawsze jest opcja dolaczenia do ligi i wtedy nawet na arcade mozna niezle posmigac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tutaj o chmurkach itd ale czy zauważyliście poprawę na + w działaniu FF? jeździ się zdecydowanie lepiej niż wcześniej.

Nie wiem czemu zablokowana została też "skala wibracji" obecnie nie mogę tu nic zmienić i pojawił się komunikat o TrueForce - którego mój sprzęt nie ma. Zapewne w przyszłości zostanie dodana ta funkcja.

iuonFgz.jpeg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kupiłem kierę pod Assetto, ale chciałem też sprawdzić Forze, bo jak część z Was może wie, ale Forza nie odblokowuje w pełni sterowania na padzie - asysty dalej są. Pierwsze wrażenie - tragedia jakaś. Jak z reguły w simach przesadzony jest opór kiery i siła podawanych uderzeń na FFB do tego stopnia, że jazda cywilnikiam to mała siłownia, ale idzie to wyregulować bez problemu. Tutaj po prostu ciągle jest tragicznie z FFB XD. Kierownica lata jakbym miał załączony w samochodzie tryb wspomagania - parking. Informacje są szczątkowe. Zwiększenie efektu w sterownikach zwiększa sztuczność prowadzenia. Ktoś ma może Moze i udało mu się ją ustawić w tej grze?

Edytowane przez hajapackage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz poszukac na yt ustawiec pod twoja kiere, ale ogolnie fm pod kiere jest bardzo kiepskie, wiec lepiej wrocic do ac a to sobie napadzie ogrywac.

ja fm wywalilem bo nie bylem w stanie nic sensownego znalezc i ustawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat wrażenia FB w forzie bardzo się polepszyły względem premiery. Jak w każdej grze trzeba znaleźć odpowiednie ustawiania dla swojej kierownicy a czasami nawet zmiana opon w aucie wiele zmienia. Oczywiście to nie jest stricte symulacja jak iracing czy AC, ale na ten moment można się przyjemnie pościągać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2024 o 11:43, hajapackage napisał:

Ktoś ma może Moze i udało mu się ją ustawić w tej grze?

FFB Logitech G25 Logitech GPRO DD
Skala wibracji 40 35
Skala sprzężenia zwrotnego 200 180
Skręt przy wyrównaniu automatycznym 187 73
Skala śladu mechanicznego 35 85
Skala śladu pneumatycznego 25 85
Skala odczuwania drogi 100 100
Czułość na obciążenie 100 50
Skala tłumienia kół 90 100
Skala odbicia kierownicy 60 100
Dynamiczna amortyzacja 100 100

 

Powyżej wstawiłem moje ustawienia z dwóch rożnych kierownic Logitech.
Porównując możesz obrać jakiś wariant własnych ustawień.
Jak widać - przy moich preferencjach - nie ma drastycznych rozbieżności w ustawieniach obu typów (napęd zębatkowy i DD).

Można przyjąć że tak mi odpowiada komunikacja z gry do kierownic. Reszta ustawień sił w samych kierownicach.

 

 

Mam złą wiadomość, nie ma możliwości ustawić od strzała kierownicy w FM/8.

To duży zestaw parametrów sterownika kierownicy i parametrów w samej grze.

Jak pisze powyżej @Dominix1910 próbuj ustawień kogoś z yt.

Możesz też poczytać na forum simrace.pl

 

 

W dniu 16.08.2024 o 12:06, Dominix1910 napisał:

mozesz poszukac na yt ustawiec pod twoja kiere, ale ogolnie fm pod kiere jest bardzo kiepskie, wiec lepiej wrocic do ac a to sobie napadzie ogrywac.

ja fm wywalilem bo nie bylem w stanie nic sensownego znalezc i ustawic.

Ustawień na yt jest masa ale dla mnie żadne w efekcie nie pasowało. Co gracz to inne preferencje i umiejętności.

Ustawiłem sam pod własne prefernecje i dopiero teraz jest tak jak lubię.

Jednak trwało to dość długo i wymagało kilku zmian założeń.

 

FM/8 dopiero raczkuje w bardziej zaawansowanej fizyce, mamy pierwszą wersję 8-punktowej opony.

To bardzo wiele zmieniło w czuciu prowadzenia na kierownicy.

Jeśli nie dogadałeś kierownicy z grą, to ni mniej ni więcej, nie poświęciłeś temu zadaniu odpowiednio dużej ilości czasu. Ale rozumiem, że każdy ma swoje potrzeby i czas który na to poświęca.

Tyle że coraz więcej artykułów czytam i filmów oglądam o śmierci arcadowych ścigałek dla pojedynczego gracza.

Prosta pykałka padem po robocie przepoczwarzyła się w skomplikowany system ustawień, skierowany dla graczy online którzy chcą powalczyć z innymi z całego świata.

 

W dniu 16.08.2024 o 15:18, Halfi napisał:

Akurat wrażenia FB w forzie bardzo się polepszyły względem premiery. Jak w każdej grze trzeba znaleźć odpowiednie ustawiania dla swojej kierownicy a czasami nawet zmiana opon w aucie wiele zmienia. Oczywiście to nie jest stricte symulacja jak iracing czy AC, ale na ten moment można się przyjemnie pościągać.

Dotychczas wspomagania na padzie dawały przewagę nad kierownicami, nieprofesjonalnym graczom.

Od ostatniego Update 11 gra na kierownicy jest już lepsza niż na padzie, mam informacje z pierwszej ręki, bo w ten weekend gracz którego znam - za moją namową - ogarnął Logitecha G923 po dotychczasowej wyłącznej jeździe na padzie i mówi, że wreszcie może precyzyjnie powalczyć. Pad idzie w odstawkę.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki za konkretną wypowiedź.
Ja staram się zawsze uzyskać wrażenia podobne do rzeczywistości. Nie zależy mi na czuciu absolutnie wszystkiego na kierownicy, ale sam układ kierowniczy ma działać podobnie jak w samochodzie. Kupiłem kierownicę, żeby sobie pojeździć po nurburgring, a w Forzie mimo gorszego skanu toru jest też fajny wybór samochodów, więc skusiło. W praktyce jednak zamiast się bić z tymi ustawieniami, to po chwili mam dość i odpalam Assetto, gdzie tam ustawienia sprowadzają się do wyłączania rzeczy i podbić efektów, i jest dobrze :E. Wydawało mi się, że Forza powinna być własnie łatwa w ustawieniu, bo jest bardziej kierowana do "mas", ale nic bardziej mylnego. Może jakbym Fanateca miał, ale Fanatec robi teraz zmiany w QR i jak patrzyłem, to mega drogo wychodzi kompletny zestaw. Tymczasem w Mozie praktycznie jedyną wadą (oprócz braku loadcella w zestawie) jest małe koło stockowej kierownicy (28cm) i kompatybilność z Forzą.. FInalnie będę chciał wstawić kierownicę OMP lub coś innego, ale okolice 330mm i zachować łopatki, jeszcze nie wiem jak to ogarnę, al ogarnę 😄

Edytowane przez hajapackage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, hajapackage napisał:

Ja staram się zawsze uzyskać wrażenia podobne do rzeczywistości. Nie zależy mi na czuciu absolutnie wszystkiego na kierownicy, ale sam układ kierowniczy ma działać podobnie jak w samochodzie.

Szarpanie pełnego FF chyba nikomu nie daje satysfakcji, gdy kierownica oddaje niedoskonałości siatki mesh wirtualnego toru.
Najczęściej wprowadzam małe filtrowanie gdy czuję pojedyncze strzały w jakiejść części toru.
Ten stan niedoskonałości będzie występował w większości przypadków w nie ustawionej kierownicy.
Mój zębatkowy Logitech G25 dawniej irytował reakcją na nierówności toru, ale to było wtedy gdy ustawienia kierownicy były dla mnie czarną skrzynką.
Teraz ustawiam ją tak, że czuję sleep angle opony i ten stan eliminuje prawie wszystkie piki FF.

Mały tip:
Damping w sterowniku kierownicy reguluje opór kierownicy względem sił z opony i zawieszenia.
Bez niego reakcje na pracę zawieszenia będą przesadzone i zawieszenie będzie wpływało na skręt i samo wytrącało z kierunku jazdy.
Odpowiedni damping trzyma zawieszenie w ryzach i utrzymuje obrany tor jazdy, ale przesadzony będzie mulił centrowanie.
 

17 godzin temu, hajapackage napisał:

Kupiłem kierownicę, żeby sobie pojeździć po nurburgring, a w Forzie mimo gorszego skanu toru jest też fajny wybór samochodów, więc skusiło. W praktyce jednak zamiast się bić z tymi ustawieniami, to po chwili mam dość i odpalam Assetto, gdzie tam ustawienia sprowadzają się do wyłączania rzeczy i podbić efektów, i jest dobrze :E.

Do Nurburgring warto się przygotować na krótszych torach.
Oczywiście że to ciągnie, bo och i ach, wszystkie najnowsze tytuły muszą mieć Nurba żeby się sprzedawać.
Ale płynność, powtarzalność, włąsny styl jazdy i optymalizację samochodu robi się gdzie indziej.
Jak przygotowany przyjedziesz na Nurba, to banan jest wielokrotnie większy.
Jest rożnica między 9 minutami, a płynnym przejazdem w 7 i pół :)
 

17 godzin temu, hajapackage napisał:

Wydawało mi się, że Forza powinna być własnie łatwa w ustawieniu, bo jest bardziej kierowana do "mas", ale nic bardziej mylnego.

Gdy przeczytałem tutaj tekst kogoś o porównaniu FM7 i FM/8, że nie ma różnicy w jeździe i gorsza grafika, to od razu wsiadłem do FM7 żeby sprawdzic jak to tam było. Niestety tam jazda na kierownicy aż boli.

W FM/8 mamy pierwszy wariant/generację fizyki wielopunktowej opony.
Gdybyś zainstalował pierwszą wersję Beta ACC i pierwszą wersję AC, to tam dzisiejszej płynności na początku nie było.
Każda generacja modelu opon wnosi ulepszenia.
Jasne jest że tytuły będące na rynku od lat mają fizykę opon na wysokim poziomie.
Dlatego ja daję FM/8 kredyt zaufania na rozwój ich modelu opony.
Po tym że T10 wprowadziło model opony wielopunktowej widać, że muszą być w tym obszarze podobni do innych,
i gra na pada z pełnią asyst to droga do nikąd.

To że ustawienia kierownicy są trudne jest wynikiem wielu problemów, o których internet pisze od premiery.
Dopasowanie się "nowej wersji wszystkiego" w FM/8 do wszystkich wariantów kierownic, których co chwila wychodzi co raz więcej, to zadanie wręcz niemożliwe.
Tak na mój nos, to oni zbierają teraz dane od graczy i za pomocą algorytmów uczenia maszynowego budują ogólny model dla kierownic.
Update 11 już bardzo poprawił działanie kierownic, z bonusem dodatkowych ustawień dla Logitechów Trueforce.
 

17 godzin temu, hajapackage napisał:

Może jakbym Fanateca miał, ale Fanatec robi teraz zmiany w QR i jak patrzyłem, to mega drogo wychodzi kompletny zestaw.

Też na początku nie było by magii, oprócz mylnego pierwszego wrażenia z siły silników - efekt nowości.
Fanateki też trzeba poustawiać i to musi potrwać, poprawkom nie ma końca.
 

17 godzin temu, hajapackage napisał:

Tymczasem w Mozie praktycznie jedyną wadą (oprócz braku loadcella w zestawie) jest małe koło stockowej kierownicy (28cm) i kompatybilność z Forzą..

Małe koło jest wadą tylko wtedy gdy nie masz jeszcze doświadczenia i kierujesz się modą z mainstreamu.
Zaletą małego koła jest szybsza reakcja kierowcy gdy samochód ma proste bezpośrednie wyścigowe zawieszenie, zobacz jakie koło jest w Radicalach, a to w najczystszej postaci wyścigówka.
Wadą jest mniejsza dźwignia gdy siły FF z napędu DD są ustawione na dość mocne.
Ale ustawianie dużych sił w Nm, to kolejny mit.
Logitech G PRO ma nominalne 11 Nm, sprawdzałem jak to jest na początku po zakupie, ale nie podobało mi się, było to bardzo nienaturalne, odbiegające od intuicji.
Teraz ustawiam wszystkie warianty w przedziale 4,5 - 6,0 i nie potrzebuję więcej.
 

17 godzin temu, hajapackage napisał:

FInalnie będę chciał wstawić kierownicę OMP lub coś innego, ale okolice 330mm i zachować łopatki, jeszcze nie wiem jak to ogarnę, al ogarnę 😄

Pewnie przyda się w niektórych typach rozgrywki jak rajdy.
Nie lubię rajdów i driftowania dlatego dla mnie duże koło to w ogóle nie jest opcja.

Edytowane przez tekkno
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.08.2024 o 10:55, tekkno napisał:

Gdy przeczytałem tutaj tekst kogoś o porównaniu FM7 i FM/8, że nie ma różnicy w jeździe i gorsza grafika, to od razu wsiadłem do FM7 żeby sprawdzic jak to tam było. Niestety tam jazda na kierownicy aż boli.

W FM/8 mamy pierwszy wariant/generację fizyki wielopunktowej opony.
Gdybyś zainstalował pierwszą wersję Beta ACC i pierwszą wersję AC, to tam dzisiejszej płynności na początku nie było.
Każda generacja modelu opon wnosi ulepszenia.
Jasne jest że tytuły będące na rynku od lat mają fizykę opon na wysokim poziomie.
Dlatego ja daję FM/8 kredyt zaufania na rozwój ich modelu opony.

Trochę za bardzo wybielasz Forze. 

Ich model opon to jest Forza7 z podbitym odświeżaniem, a to przez to że fizyka jest niemal dokładną kopią FM7. LMP2 i Formuly driftują przy skrecaniu, w niemal każdym aucie nadsterowność jak w grach Arcade. Cześć aut da radę poprawić jak robi się dziki tuning który nigdy nie powinien zadziałać.

Najlepsze jest to, że grając na kierownicy walczysz z czymś o czym gracze na padzie nawet nie wiedzą, bo jest tam asysta pada której nie da się wyłączyć. 

Ta wersja Forzy zbudowana jest na fizyce z FM7 i kompletnie nie warto grać w nią na kierownicy, żadne łatki tego nie naprawią. 

@Halfi Niestety fizyka podobna jest w FM8. Wszystko driftuje, nawet to co nie powinno. To nie sim, ale takie coś to jest partactwo i nie zasługuje na wybielanie. 

Edytowane przez Big_Elvis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FM7 to była katastrofa na kierownicy w dniu premiery, później po latach jak kiedyś odpaliłem to wcale lepiej nie było. Nie ma nawet co porównywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.08.2024 o 16:59, Big_Elvis napisał:

Trochę za bardzo wybielasz Forze. 

Ich model opon to jest Forza7 z podbitym odświeżaniem, a to przez to że fizyka jest niemal dokładną kopią FM7.

[...]

Ta wersja Forzy zbudowana jest na fizyce z FM7 i kompletnie nie warto grać w nią na kierownicy, żadne łatki tego nie naprawią. 

@Halfi Niestety fizyka podobna jest w FM8. Wszystko driftuje, nawet to co nie powinno. To nie sim, ale takie coś to jest partactwo i nie zasługuje na wybielanie. 

 

Nie wybielam, tylko akcentuję wczesną fazę rozwoju tego czego się podjęli z oponą.

Fizyka ogólnie owszem wygląda na kontynuację z FM7, ma jednak kilka nowych opcji które pozwalają jeszcze lepiej zbudować konfigurację zawieszenia.

 

Mylisz się pisząc, że opona jest ta sama.

Poprzednia wersja miała jeden punkt styku i 60 Hz, obecna ma 8 punktów styku i 360 Hz.

Wiele osób pisze że to się im udało i wrażenia na kierownicy to nowy poziom dla serii.

Ważne jest żeby ustawić system kierownicy, czego T10 jeszcze samo nie zamknęło w jakichś prostszych trybach i mamy coś bardziej podobnego do Fanatec FanaLab.

Z moich doświadczeń piszę o tym, że czuję sleep angle opony, co pozwala na korekty w skręcie nieosiągalne we wcześniejszych wersjach.

 

 

W dniu 20.08.2024 o 16:59, Big_Elvis napisał:

LMP2 i Formuly driftują przy skrecaniu, w niemal każdym aucie nadsterowność jak w grach Arcade. Cześć aut da radę poprawić jak robi się dziki tuning który nigdy nie powinien zadziałać.

LMP2 i formuły driftują, bo mają sztywne zawieszenia, które przy ślizgającej się oponie rujnują całkowicie grip.

Maiłem z tym problem tak jak wszyscy i dlatego walczyłem z setupem dość intensywnie, w efekcie czego doszedłem do wiedzy o której piszę.

Nie porzuciłem gry jak większość, tylko zacząłem testować i drążyć.

Moim zdaniem zepsuty jest Camber, bo to co piszesz o driftowaniu eliminuje ustawienie małej wartości Camber. Im mniej pochylona opona, tym grip jest lepszy.

Domyślne wartości Camber od strzała dają niekontrolowane uślizgi i zależnie od stylu jazdy i setup, dla ciebie jest większa nadsterowność, dla mnie jest większa podsterowność.

I da się to wyeliminować.

W community przeczytałem fajne określenie, że jako gracze FM nie dążymy do prawdziwej fizyki i ustawień zgodnych z prawdziwymi ustawieniami jak w simach, tylko przyjmujemy że jest "fyzyka Forzy" i ustawiamy się do niej.

Podpatrzyłem, że częśto wyścigi wygrywają samochody z maksymalnie wysoką felgą i maksymalnie niską ścianką opony i dodatkowo wszystko z niskim lub zerowym Camber.

To taki "forzowy" pro tip.

 

Ludzie piszą, że Forza nie chce być simem, a to że tak się reklamowali, to pewnie skok na kasę pod inwestorów.

Forza jest grą wyścigową simcade, w której ktoś słusznie zauważa, że kawałek tortu jest do ugrania z coraz większą grupą graczy z kierownicami (efekt c@vid) i pod to trzeba zrobić "nową" oponę.

Bo na padzie jest full wypas.

 

 

Jeszcze raz napiszę, co mnie ciągnie do tej gry.

Unikalny sposób pracy z setupem "w locie", gdzie w sposób niedostępny innym simom jest możliwość błyskawicznej zmiany ustawień i natychmiastowej weryfikacji efektów.

To podniosło mój poziom doświadczeń, umiejętności i wiedzy o setupach i procentuje na inne simy.

Przy okazji wielu testów w systemie kierownicy w FM/8 nauczyłem się też rozumieć jak zmiany w sterownikach kierownic wpływają na czucie setup samochodu i osiągnąłem doświadczenie synergii.

Jestem na innym poziomie rozumienia i doświadczania tej gry niż większość z Was, bo jestem zafiksowany tylko na grach wyścigowych i poświęcam tylko na nie swój cały gamingowy czas.

1734492244_Poziomkierowcy1104.jpg.3c21fe63e4d90498ad4e3b6b60cacb4a.jpg

 

Nie chodzi o wywyższanie się, tylko pokazuję że "trening czyni mistrza", "kropla drąży skałę", "bez pracy nie ma kołaczy".

Edytowane przez tekkno
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tekkno Uczysz się dopiero dlatego tak wsiaknąłeś w forze i realtime setup. 

Mam B klasę w iracingu, 700h w ACC i 300 w AC, od razu widzę że fizyka jazdy jest w Forzie zepsuta, jak to nazwałeś "fizyka Forzy". To jest po prostu błąd i ślizgające się samochody które powinny być przyklejone do asfaltu to katastrofa i partactwo, błąd w fizyce gry który ciągną od FM7, nawet jak dla simcade, chociaż arkejdowy GRID to szanował.

Twoje posty to laurka dla forzy i wybielanie czegoś co powinno się kategoryczne krytykować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Symuluję już 18 lat, czyli osiągnąłem simracingową pełnoletność 🙂

Uczę się nadal, ale powiedzmy że to takie Master of Setup Configuration.

I celowo wrzucam nazwę kogoś z forza.net "fizyka Forzy", co dobrze oddaje z czym mamy do czynienia. 

Nie ma sensu się oburzać na Forzę taką jaka jest, bo inna na ten moment nie będzie.

Nie podoba się, to nie jeździsz. 

Mi też się nie podoba z tych samych powodów co tobie, ale chcę wykorzystać jej pewne potencjały i brnę w to świadomie. 

Ale jak wejdziesz "pod maskę" i się już ubrudzisz, zaczynasz dostrzegać niuanse, ciekawostki. Rozkręcasz kolejne śrubki. Co kto lubi. 

Dla mnie jest tylko coraz fajniej. 

Robię to dla rozrywki, bo mnie "poważny" simracing trochę znudził. Competytywność mi się przejadła. 

Teraz lubię spędzać godziny na dostrajaniu samochodu, przejadę na końcu kilka okrążeń w płynnym flow z dobrym czasem i idę spać.

Nie mam przez to żadnych problemów ze spaniem i jest to świetnie odstresowujące.

Nie muszę niczego wygrywać, niczego udowadniać. Pracowity wieczór w "warsztacie", czasem jakiś wyścig dla testów i do wyra.

Zawsze sukces 😎

Edytowane przez tekkno
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ograłem Forze Horizon 4 i 5 w ten sposób, setupy, wyścigi drogowe online, odkrywanie nowych aut i dostrajanie ich. 

Dlatego chyba kolejny raz w FM8 już mnie to nie kręci. Oczekiwałem ścigania się jakie zapewniło mi kiedyś GranTurismo5,6,Sport - dużo aut, wolność wyboru i kompetetywność w zjadliwej fizyce między arkade Gridem a Simami. Niestety FM8 tym nie jest. 

Mimo wszystko znajdujesz coś dla siebie, to dobrze. Oby Forza stała się lepsza. Radar wprowadzili po płaczu społeczności, mam nadzieję że fizykę również naprawią, do gry wróci wielu graczy.

Edytowane przez Big_Elvis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Odpowiedzi

    • Wiesz koleś odszedł z gamingu z 10 lat temu. Jest kompletnie odklejony / niezależny, więc...
    • no ale widać, że nie przekupiony. Pewnie chciał polecieć na fali hejtu i zrobić dodatkowe zasięgi.
    • Cztery lata po premierze PS5 i taka "pierdoła" to jest chyba pierwszy tytuł, który wzbudził moją ciekawość na tyle, aby chociaż w małym stopniu rozważyć zakup tej konsoli (przez chwilę jeszcze coś tam Ratchet mi w głowie namieszał). Gdyby ktoś mi coś takiego powiedział parę lat temu, że tak to będzie wyglądać, to bym nie uwierzył  To tylko pokazuje marazm tej generacji.  Team Asobi odwalił kawał świetnej roboty z tego co widać. Niech to się sprzeda dobrze to może krawaty w końcu zrozumieją czego gracze oczekują (jeśli klapa Concorda do nich nie przemówi, choć bardziej dosadnie chyba się nie da). Sony i ogólnie molochy powinny bardziej stawiać na ten "średni" segment. Bo te gonienie za coraz bardziej napompowanymi grami AAA to ślepy zaułek. Więcej takich Astro Botów i ten kalendarz wydawniczy nie byłby taki mizerny, bo teraz na coś nowego od topowego deva takiego jak choćby Naughty Dog to trzeba czekać +/- jakieś pół dekady. Kaz i  Polyphony Digital to pewnie już nowe GT targetują pod PS6.
    • Niestety masz tutaj rację - łatwo podpiąć się pod dużą franczyznę i promować takie pomysły, bo takie tytuły mają dużą bazę fanów na wejściu i jakaś tam sprzedaż zrobią. Ale z drugiej strony widać też już zmęczenie tym materiałem - Concord i ta druga gra, co miała rządowe dofinansowanie - obie totalne flopy, gracze chcą grać w dobre gry, a nie bawić się w poprawność polityczną. Dostajesz w Stellarze piękną i atrakcyjną kobietę to od razu tworzą kampanię przeciwko grze, jakby seksowna kobieta to było coś nienormalnego; ładują jakieś paździerze do DA4, z których żaden nie jest atrakcyjny i nie ma nawet realnie kogo wybrać do wszystkich tych romansów - to każą Ci się tym zachwycać, jakie to fajne, jakie to nowoczesne. Nie na takie DA4 czekałem prawie 10 lat. I jak kijowo to nie brzmi, jeśli ta gra będzie tym, czym sądzę że może być, to niech się wypiep... na pierwszym zakręcie, a ludzie odpowiedzialni za ten syf powinni skończyć tak samo, jak Ci z nie-istniejącego już studia Bioware Montreal.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...